Moderator: moderatorteam
Mijn meest enge ervaring was dus inderdaad met een Duitse herder. Deze heeft mij echter niet gebeten.doggy schreef:Daarom zei ik ook in het begin van mijn topic, dat het gewoon toeval was.wendy71 schreef:Toch wel opvallend dat nu ook weer 9 van de 10 over hedders begint.![]()
![]()
Het viel me gewoon op, dat is alles.
Het viel mij ook op, dat er veel Herder- ervaringen bij betrokken zijn.
Maar, dat is absoluut niet verevelend bedoelt, hoor, tegen de Herders.
wat raar. Ik vind niet dat je je gedwongen zou moeten voelen tot zoiets als je echt bang bent voor de hond. Of je nu als vrijwilliger of betaald daar werkt, als je het dier niet vertrouwt laat dan iemand die het dier al wel kent bijvoorbeeld de eerste keer helpen.Maeve schreef: De dag daarna werd mij gevraagt of ik deze hond zalf op zijn wond wou doen. Dus je kan je voorstellen dat ik ontzettend bang was maar ik kwam er niet onder uit.
Als ik in het asiel/pension een hond medicatie moet geven of aan moet lijnen of wat dan ook en ik vertrouw hem/haar niet dan zeg ik dat gewoon. Heb al vaak gehad als ik een hond niet vertrouw dat hij ook gewoon niet te vertrouwen is (althans zeker niet naar mij). Ik hoef het dan ook niet te doen (Stage en vrijwillig ben ik daar).jelle schreef:wat raar. Ik vind niet dat je je gedwongen zou moeten voelen tot zoiets als je echt bang bent voor de hond. Of je nu als vrijwilliger of betaald daar werkt, als je het dier niet vertrouwt laat dan iemand die het dier al wel kent bijvoorbeeld de eerste keer helpen.Maeve schreef: De dag daarna werd mij gevraagt of ik deze hond zalf op zijn wond wou doen. Dus je kan je voorstellen dat ik ontzettend bang was maar ik kwam er niet onder uit.
shinju schreef:tot mijn 8 jaar een heilige schrik gehad van honden, tot het histerische toe
van inniemini tot groot
en dan plots over door een droomras waar ik veel dankbaarheid voor heb![]()
Nanna schreef:Ben al 50 jaar jaar zeer intensief (kennel, DA) met honden bezig maar ben nooit bang geweest of gebeten.
Bij de DA was ik nooit bang voor welke hond dan ook; het deed me weinig of ze wel of niet gromden. Ik had (en heb) wèl een heilig respect en ontzag voor katten. Voor sommige hysterisch sissende en krijsende monsters met alle tanden en klauwen in de aanslag was ik wel wat bangAls zo'n kat van mij was kreeg ie toch écht een finalespuit. Zéker als het thuis ook al zo'n onhandelbare rotzak was
Vind ik toch niet netjes van die persoon. Als er bij ons een andere hond gebeten zou worden door een hond van het asiel en het is onze schuld is het niet meer als netjes dat het opgelost wordt.Ergste is nog dat het baasje het baasje niet was; ze riep van een (grote) afstand 'dat het haar honden niet waren hoor, zijn van het asiel!' en liep rustig door
Kim had godzijdank niets, behalve een enorme angstagressie achteraf :/