Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

een klein oud hondje, die achter bleef..

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Pak-de-bal

een klein oud hondje, die achter bleef..

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Ik liep achter 2 dames , die 4 honden hadden, 3 grote , en 1 kleintje een Malthezer

Die kleine hàd er toch moeite mee, om die grote bij te houden :jank:
echt zielig om dat te zien..

1 van die grote was nog een windhond ook nog, en die andere een Golden
maar hùn tongen hingen niet zodanig uit hun bek,...als met die kleine :jank:

die móest echt alles bijzetten om dat stel bij te houden.. en liep nog mank ook !! :eek:
...dus ik zeg er wat van..

En een bijna standaard antwoord was:
.."ja, maar ik heb zoveel jaar ervaring met honden, hoor" :roll: ...

Toen zei ik:

Mevrouw, dit heeft niets met ervaring te maken, maar alles met:

"je ziet het , of je ziet het niet" , en ik zag het, of liever gezegd;

"je hèbt dit in je, of je hèbt het niet in je " :19:

En toen bont ze wat in , en hebben we er over gepraat , maar volgens mij heb ik ze er toch goed op gewezen,
want ze gingen nu wat minder hard lopen :wink: :ok:

Als je meerdere honden hebt, en je hebt er een kleintje bij, die oud is en het echt niet meer bij kan benen,
wat doen jùllie dan? :denken:
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 07 mei 2008 09:09, 1 keer totaal gewijzigd.
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Ik zou er ook wat van gezegd hebben, ik heb zelf een Maltezer gehad, die was ook altijd snel moe
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

hopen dat ik jou niet tegen kom :mrgreen:
Afbeelding

jemble 5 maanden
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

fabienne s schreef:hopen dat ik jou niet tegen kom :mrgreen:
Inderdaad, want ik kom zulke dingen nooit tegen :denken:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik zou geloof ik een wat minder aardig antwoord hebben gegeven.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Ik vind het goed van je dat je er iets van hebt gezegd! :ok:
Hopelijk houden ze het nu een beetje beter in de gaten, arm hondje.
:zweep:
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Toen onze Nora (Bouvier die ruim 15 jaar is geworden) echt oud werd en niet meer zo hard liep ging ik regelmatig apart met ze wandelen. En stond ik om de haverklap stil zodat Noortje me weer rustig kon inhalen.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
fabienne s
Zeer actief

ik kom heel af en toe mensen tegen waarvan ik het iets anders zou doen met mijn hond. maar ik heb het te druk en ben veel met mijn eigen honden in de weer,dus tijd om andere mensen een beetje bij te lichten heb ik niet.trouwens vindt het ook ronduit aso dat je je konstant met andermans manieren/doen en laten bemoeit,aan mij had je een hele slechte gehad.
Afbeelding

jemble 5 maanden
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Hoe wist je eigenlijk dat het een oud hondje was?
Afbeelding
Daantjeln4
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Daantjeln4 »

Kira wordt dit jaar 9, en met dit warme weer heeft ze er veel moeite mee. Ze sjokt, hijgt na 1 minuut wandelen al en wil gewoon niet.

Dan wandel ik met haar apart. Of ik loop heel rustig, op haar tempo, en dan moet Tease ook maar rustig lopen. :wink:
Groetjes Danielle & High Five Tease en Ferro
In Loving Memory: Kira 14-10-1999 - 13-12-2010
Afbeelding
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

HIer ook zo'n lekkere gek. Boris kan ook zielig kijken, flink hijgen en mee strompelen. Deed hij vandaag ook weer. Het was warm vandaag en dan wil hij niet. De sinten liepen vrolijk mee, maar hij niet hoor!!!
Ga ik langzamer lopen dan wordt hij nog langzamer. Ga ik gewoon doorlopen dan zet hij er op ten duur wel de pas in. Hij is echt niet zielig hoor :wink:
Zou het ook niet echt waarderen als iemand me daar over aan zou spreken. Jij kan zien wat je ziet en denken dat je meer ziet dan mij, maar IK weet hoe mijn hond is en hoe ik daar op in moet spelen :ok:
Misschien was het hondje wel aan het revalideren na een operatie e.d. en is dit de manier om hem/haar goed te laten bewegen (zal in jou geval nu wel niet zo zijn, dan had ze het vast wel gezegd, maar had ook gekunt)
Lucia
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lucia »

Deze mevrouw luisterde naar je.
Maar ik zou er echt wat van zeggen als mensen mij denken te vertellen wat ik wel en niet moet doen met mijn hond.

Misschien hadden ze het niet door, in dit geval werkte het dus, dat is wel mooi.
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Hihi, net zoals de afkeurende blikken die wij krijgen als we met de dames fietsen. Honden met korte pootjes kunnen volgens veel mensen namelijk niet met de fiets meerennen. Is sielug :neenee:

Maar goed. Als het echt een mank oud hondje was hadden de dames hun tempo wel wat aan kunnen passen.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik heb 2 windhonden en een oude jack russel dus als ik met alle 3 de honden loop dan ligt het tempo lager anders kan de kleine man het niet bij benen.
Maar ik loop liever met de 2 grote eerste en dan met de kleine apart, die heeft minder beweging nodig dan de 2 windhonden.
Afbeelding
fabienne s
Zeer actief

ik heb hier ook een oudje die het op sommige dagen ook wat rustiger aan doet,met shadow loop ik dan door en op bepaalde punten wacht ik dan op haar. ze is nooit meeeeters weg van me,maar met hier en daar een snuf sessie kan ik soms wachten totdat ik een ons weeg. maar iemand die mij gaat vertellen hoe ik mijn honden wel of niet moet uitlaten kan van mij een leuke reactie terug verwachten helemaal als ik de gene niet ken en die gene mij en de honden ook niet.commentaar graag voor je houden dan
Afbeelding

jemble 5 maanden
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ooit zag ik een oud stel met een oude hond de straat oversteken. De hond liep heel langzaam en de mensen begeleidden hem met de grootste consideratie. Uit alles sprak hun zorgzaamheid en liefde voor dat hondje, waarvan je goed kon zien dat hij het niet meer zo heel lang zou maken. Een heel aandoenlijk gezicht.
Maar ook herkenning. Want als je zo van je hond houdt, hou je hem continu in de gaten en ben je voortdurend zorgzaam.
MAar als ik dit zie ontbreken, ben ik altijd weer verbaasd.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

Hier hebben we een apart ouwe l*llentrondje. Apart is dan zonder jong spul erbij, maar het wordt gerust nog een rondje bos, alleen dan in een laag tempo.
pepim
Zeer actief

Re: een klein oud hondje, die achter bleef..

Ongelezen bericht door pepim »

Pak-de-bal schreef:Ik liep achter 2 dames , die 4 honden hadden, 3 grote , en 1 kleintje een Malthezer

die móest echt alles bijzetten om dat stel bij te houden.. en liep nog mank ook !! :eek:

Toen zei ik:

Mevrouw, dit heeft NIETS met ervaring te maken, maar ALLES met:

En toen bont ze wat in , en hebben we er over gepraat , maar volgens mij heb ik ze er toch goed op gewezen,

Als je meerdere honden hebt, en je hebt er een kleintje bij, die oud is en het echt niet meer bij kan benen,
Ik zou jou eerlijk gezegd niet graag tegenkomen met je ongevraagde kritiek en je bijzonder aparte mening! Leven en laten leven denk ik dan toch ...
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Re: een klein oud hondje, die achter bleef..

Ongelezen bericht door malinois »

Pak-de-bal schreef:Ik liep achter 2 dames , die 4 honden hadden, 3 grote , en 1 kleintje een Malthezer

Toen zei ik:

Mevrouw, dit heeft NIETS met ervaring te maken, maar ALLES met:

ik bemoei me niet snel met andere mensen... en heb liever dat anderen dat ook niet bij mij doen aangezien ze mijn honden, mij en de redenen niet kennen
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

Al zou ik mensen zien wandelen met een hondje wat zichtbaar moeite heeft om het tempo bij te houden, dan had ik er ook wat van gezegd.
Op een manier van : "Goh, Uw hondje is al oud zie ik, hij heeft er wel moeite mee he, valt niet meer mee op die leeftijd zie ik, wat een dapper beestje !"
Alles om kwaaie koppen te voorkomen maar wel duidelijk te maken dat ik het niet verantwoord vind.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Nou ja, soms kunnen mensen toch echt wel gek bezig zijn zonder dat ze het zelf in de gaten hebben :19:
Ik vind het in ieder geval wel leuk om te horen dat je je zorgen maakte :ok:
(En dat je er iets van durfde te zeggen)
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
pepim
Zeer actief

Jaap* schreef:Nou ja, soms kunnen mensen toch echt wel gek bezig zijn zonder dat ze het zelf in de gaten hebben :19:
ik vertrouw niet op haar visie, niemand deugt, vandaar ...
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

pepim schreef:
Jaap* schreef:Nou ja, soms kunnen mensen toch echt wel gek bezig zijn zonder dat ze het zelf in de gaten hebben :19:
Maar dat hoeft niet te betekenen dat ze altijd 100% ongelijk heeft :wink:
Ik heb het niet gezien, misschien heeft die ouwe kleine nu wel een poster van Marjolein boven de mand hangen :19:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
pepim
Zeer actief

Jaap* schreef:
pepim schreef:
Maar dat hoeft niet te betekenen dat ze altijd 100% ongelijk heeft :wink:
Ik heb het niet gezien, misschien heeft die ouwe kleine nu wel een poster van Marjolein boven de mand hangen :19:
Is ook weer waar :wink: :mrgreen:
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Goed gedaan hoor. Ik vind best dat je van dergelijke dingen iets kan zeggen. :ok: Mensen hebben het soms gewoon niet in de gaten. En als ze het niet met je eens zijn, hoor je dat vanzelf wel. Is het zelfde als mensen met hun hond gaat fietsen midden op de dag bij temperaturen boven de 20 graden. Daar zeg ik ook wat van. En bevalt het je niet? Prima, mij bevalt het niet dat je zo met je hond om gaat.
Mijn ervaring is ook dat mensen vaak toch wel even op hun achterhoofd krabben en bedenken dat het niet echt slim was, wat ze aan het doen waren.
Ik ben toen ik mijn eerste honden had ook wel eens aangesproken op dingetjes waarbij ik niet de juiste inschatting maakte. En dan voel je je eerst heel erg aangesproken, maar achteraf pas je toch je gedrag wel aan in het gevolg. :mrgreen:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Tja, best moeilijk inderdaad. Ik zou het ook wel sneu vinden om te zien maar zou iemand daar niet snel op aanspreken. Jij ziet die hond even snel terwijl de eigenaar 24 uur per dag die hond ziet, dan ga ik er van uit dat hij/zij weet wat het beste is voor die hond. Ik vind het namelijk ook vervelend als mensen opmerkingen hebben over de manier waarop ik mijn honden opvoed, en met name de pup. Veel mensen vinden het al gauw zielig als ik het bijvoorbeeld niet toelaat dat hij als een gek op andere mensen of honden af rent. 'Het is nog maar een puppy!' maar ik ken die pup het beste en wil ook niet dat hij dit als volwassen hond doet dus kan ik me behoorlijk ergeren als mensen dat soort dingen zeggen over mijn honden.
Pak-de-bal

Paulala schreef:Ik vind het goed van je dat je er iets van hebt gezegd! :ok:
Hopelijk houden ze het nu een beetje beter in de gaten, arm hondje.
het was ècht een arm hondje , ze zeiden dat ze een huidprobleem had en ze had zelfs verband om haar voorpootjes, bij de voetjes :jank:

Ik denk dat iedreen ! hier wat van gezegd zou hebben

en dan dat stomme antwoord geven:

"ik heb al jaren ervaring met honden" ,:evil:

Toen dacht ik nog; ,

Nou, dàt kan je dus niet zien , want ik zou een karretje hebben meegenomen
en ik heb geen ervaring zeker? :wink:
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Pak-de-bal schreef:en ik heb geen ervaring zeker? :wink:
Tja Pak, dit is toch wel een regelrecht inkoppertje, nee, ik denk niet dat je zo gek veel ervaring hebt :mrgreen:
Pak-de-bal

fabienne s schreef:ik kom heel af en toe mensen tegen waarvan ik het iets anders zou doen met mijn hond. maar ik heb het te druk en ben veel met mijn eigen honden in de weer,dus tijd om andere mensen een beetje bij te lichten heb ik niet.trouwens vindt het ook ronduit aso dat je je konstant met andermans manieren/doen en laten bemoeit,aan mij had je een hele slechte gehad.
het is geen verwijt, sommige ZIEN dat gewoon niet :19:
Pak-de-bal

Daantjeln4 schreef:Kira wordt dit jaar 9, en met dit warme weer heeft ze er veel moeite mee. Ze sjokt, hijgt na 1 minuut wandelen al en wil gewoon niet.

Dan wandel ik met haar apart. Of ik loop heel rustig, op haar tempo, en dan moet Tease ook maar rustig lopen. :wink:
:ok:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”