Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hubertusklauwtjes verwijderen
Moderator: moderatorteam
-
linlin
hubertusklauwtjes verwijderen
onze boe heeft voor de pak 'm beet vijfde keer zijn hubertusklauwtje-nageltje ontzet. het ding hangt er dan scheef aan en er zit niets anders op dan het te verwijderen. dat doet pijn. de schat ligt nu alweer suffig van de rimadyl met een verbandje om zijn pootje echt en terecht zielig te zijn. dit wil ik niet meer.
het probleem is, dat 'het leven' ontzettend ver met dat nageltje meegroeit, zodat het heel moeilijk kort te houden is. bovendien steekt het klauwtje zelf ook wat uit.
ik zit eraan te denken om ze beide operatief te laten verwijderen, want om nou elk half jaar nageltje te trekken, dat vind ik niks.
voordat ik met de dierenarts ga overleggen, gooi ik het even op het forum. kunnen jullie me tips of adviezen geven?
het probleem is, dat 'het leven' ontzettend ver met dat nageltje meegroeit, zodat het heel moeilijk kort te houden is. bovendien steekt het klauwtje zelf ook wat uit.
ik zit eraan te denken om ze beide operatief te laten verwijderen, want om nou elk half jaar nageltje te trekken, dat vind ik niks.
voordat ik met de dierenarts ga overleggen, gooi ik het even op het forum. kunnen jullie me tips of adviezen geven?
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
als ze er zo vaak last van heeft zou ik het ook doen... de hond zal hem niet missen 

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
-
~Suzanne~
- Zeer actief
-
ponne
- Zeer actief
Ooit een hond gehad met hetzelfde probleem, na het weghalen, nooit geen problemen meer gehad.
Hier nog zo`n soort probleem gehad een paar weken geleden, één van mijn teefjes had onlangs haar teen bezeerd/gekneusd, een flinke periode van rust mocht niet baten, het nageltje van die teen groeide helemaal naar buiten en het teentje begon er raar uit te zien, dus naar de DA en het kootje waar het nageltje in zat was toch gebroken, amputatie was het gevolg. Zouden we dit niet doen, zou ze haar leven lang, last van die teen blijven houden en steeds meer die poot gaan ontzien, met alle gevolgen vandien.
Het is geen leuk gezicht, maar ze kan alles weer doen nu!

Hier nog zo`n soort probleem gehad een paar weken geleden, één van mijn teefjes had onlangs haar teen bezeerd/gekneusd, een flinke periode van rust mocht niet baten, het nageltje van die teen groeide helemaal naar buiten en het teentje begon er raar uit te zien, dus naar de DA en het kootje waar het nageltje in zat was toch gebroken, amputatie was het gevolg. Zouden we dit niet doen, zou ze haar leven lang, last van die teen blijven houden en steeds meer die poot gaan ontzien, met alle gevolgen vandien.
Het is geen leuk gezicht, maar ze kan alles weer doen nu!

Rijkdom is als zeewater: hoe meer men er van drinkt, hoe dorstiger
men wordt.
-
shadow1
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
Bo van mij heeft ook aan zijn achterpoten zijn wolfsklauwtjes.
Het knippen herken ik,en het is waar dat het leven steeds verder groeit
Maar hou je er rekening mee dat niet iedere da het makkelijk zal verwijderen(het weg halen van wolfklauwtjes valt onder de amputatiewet,en mag eigenlijk alleen op medische redenen),hoop da's doen het niet zo gauw het weg halen ervan.
Hoop dat je een makkelijke da hebt
Maar hou je er rekening mee dat niet iedere da het makkelijk zal verwijderen(het weg halen van wolfklauwtjes valt onder de amputatiewet,en mag eigenlijk alleen op medische redenen),hoop da's doen het niet zo gauw het weg halen ervan.
groetjes petra,en een poot van shadow,bo en diesel
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Het lijkt mij dat na 5 keer het klauwtje openhalen een amputatie wel gerechtvaardigd is.shadow1 schreef:Bo van mij heeft ook aan zijn achterpoten zijn wolfsklauwtjes.

-
shadow1
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
Ja dat lijkt mij ook,maar toch doen een hoop dierenartsen er moeilijk over hooralm@ schreef:Het lijkt mij dat na 5 keer het klauwtje openhalen een amputatie wel gerechtvaardigd is.shadow1 schreef:Bo van mij heeft ook aan zijn achterpoten zijn wolfsklauwtjes.
Kijk mij da doet er niet moeilijk over,maar ik heb ze tot nu toe laten zitten bij Bo omdat ik hem die pijn niet wil laten hebben
heb wel ff rondgebeld voor hem mijn da rekent 100 euro per poot,en dan bel je rond en dan kom je toch da's tegen die het gewoon niet doen,puur omdat het een amputatie is en het eigenlijk niet mag
groetjes petra,en een poot van shadow,bo en diesel
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
-
Bullenmama
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
-
linlin
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
ja dan gebruik je de verkeerde term, dat zijn gewoon de duimpjes, die elke hond heeft, en tja ook daar heeft een hond wel eens last van, als ze eventueel wat groter of losser zijn, in het geval Boe heeft hij er dus wel hinder van, dus zou ik er wel wat aan laten doen.linlin schreef:oh jee, gebruik ik nu een foute term? ik bedoel namelijk die klauwtjes aan de voorpoten.yamie schreef:duimpjes zitten aan de voorpoten, hubertusklauwen zijn de extra tenen aan een achterpoot ( 5e teen of tenen)Bullenmama schreef:Zijn hubertusklauwtjes de duimen ?
maar Hubertus of wolfsklauwtjes zijn het dus niet.