Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hebben jullie gevlogen met je honden
Moderator: moderatorteam
- Dutchie63
- Zeer actief
- Contacteer:
Hebben jullie gevlogen met je honden
En hoe gaat dat? Ik ben best nerveus al, voor de lange vlucht..Ik weet dat al mijn beesten in het vrachtruim moeten, maar Maggie is al zo bang uit gevallen, Graag hoor ik tips en ideeen van mensen die het al hebben gedaan. De vlucht is 9 1/2 uur plus een extra 2 uur van te voren inchecken en dan op Schiphol weer..Ik ben nerveus dat ze alles bij elkaar jankt/blaft en een hartaanval krijgt..
Enig idee voor kalmerings spul, zoals rescueremedy? Hoelang werkt dat?
- Dutchie63
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee in Nederland hoeven ze niet in quarantine..gelukkig..
Ja, ik ga niks op eigen houtje doen natuurlijk, maar ik ben benieuwd of iemand tips heeft, wat wel of niet werkt, met die info wil ik dan naar de DA..Hij heeft ook verschillende vormen van rustgevende dingen..Het belangrijkste is dat hun lichaam temp niet dalen zodat er een probleem kan ontstaan.
Ja, ik ga niks op eigen houtje doen natuurlijk, maar ik ben benieuwd of iemand tips heeft, wat wel of niet werkt, met die info wil ik dan naar de DA..Hij heeft ook verschillende vormen van rustgevende dingen..Het belangrijkste is dat hun lichaam temp niet dalen zodat er een probleem kan ontstaan.
Re: Hebben jullie gevlogen met je honden
Driekwart van mijn honden is overgevlogen vanuit Spanje, tranquillizers zou ik alleen in overleg met de da doen, soms kunnen ze daar behoorlijk misselijk van worden. Voor de vlucht minimaal laten eten, goed uitlaten.Dutchie63 schreef:En hoe gaat dat? Ik ben best nerveus al, voor de lange vlucht..Ik weet dat al mijn beesten in het vrachtruim moeten, maar Maggie is al zo bang uit gevallen, Graag hoor ik tips en ideeen van mensen die het al hebben gedaan. De vlucht is 9 1/2 uur plus een extra 2 uur van te voren inchecken en dan op Schiphol weer..Ik ben nerveus dat ze alles bij elkaar jankt/blaft en een hartaanval krijgt..
Warme kussen in de bench, zorg dat jouw lucht eraan zit, geen jasje aan, daar kunnen ze verstrikt in raken. Geen zorgen over de temperatuur in het ruim, die is aangepast als ze dieren verzorgen

Als je honden knuffelbeesten slopen niet in de bench doen, geen kluifjes, koekjes etc.
Verder proberen je niet al te veel zorgen te maken, het transport voor dieren is echt goed geregeld tegenwoordig.
Verder de bench goed afsluiten met tierips, dus niet alleen het deurtje op slot.
Dan op de bench een groot papier/sticker met je naam, tel.nr, plak er meerdere van op de bench.
Dan wens ik jou en je honden verder een veilige reis

- Dutchie63
- Zeer actief
- Contacteer:
- IngeK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herders
- Aantal honden: 2
Onze zijn vorig jaar naar Australie gevlogen en heel aan de andere kant weer uitgestapt.
GEEN kalmerende dingen of wat dan ook geven! Een hond moet zijn eigen angst "aankunnen" en daar iets mee doen.
Halsband af, maar volgens mij mag die ook niet eens om. Bij onze kwam een waterflesje aan de buitenkant van de bench te hangen met dus water en verder is het gewoon even zitten voor ze tot ze er uit mogen.
Onze zaten bijna 30 uur in de bench dus die 9.5 zal ook wel goed gaan
GEEN kalmerende dingen of wat dan ook geven! Een hond moet zijn eigen angst "aankunnen" en daar iets mee doen.
Halsband af, maar volgens mij mag die ook niet eens om. Bij onze kwam een waterflesje aan de buitenkant van de bench te hangen met dus water en verder is het gewoon even zitten voor ze tot ze er uit mogen.
Onze zaten bijna 30 uur in de bench dus die 9.5 zal ook wel goed gaan

- Dutchie63
- Zeer actief
- Contacteer:
- IngeK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herders
als het goed is hoef je zelf niets aan de bench te hangen en te plakken dat doet het bedrijf dat je hond vervoert. Bij ons in NL was dat DTC. Zij deden ook al het papierwerk maar misschien heb je dat vanaf Canada naar NL wel niet nodig omdat je dus ook geen quarantaine hebt, daar moesten die van ons dus wel in 30 dagen.Dutchie63 schreef:Heb je het over een water flesje die ze gebruiken voor b.v konijnen?
Goed idee..en ja halsband af..en ik zal de crates " gezellig" maken aan de buitenkant..met hun naam, telefoon nummer..zal ik erook een foto op doen van ze?
Bedankt voor alle goede tips..
- Dutchie63
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, dat heb je hier ook, en dat kost iets van 1400 dollar, per hond..ja dag..ik doe het zelf, ik heb alle formulieren van de dierenarts die 10 dagen voor vertrek ingevuld moeten zijn.
Op deze manier kost het me maar 250 dollar per hond/kat..wel een verschil..
Meer zorgen ja, dat wel, maar ik ga ervanuit dat alles goed komt..daarom vraag ik van alles..
en ik stel het erg op prijs dat ik antwoorden krijg..
Op deze manier kost het me maar 250 dollar per hond/kat..wel een verschil..
Meer zorgen ja, dat wel, maar ik ga ervanuit dat alles goed komt..daarom vraag ik van alles..

- Dutchie63
- Zeer actief
- Contacteer:
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
maar door over haar kussen een doek te leggen die naar jou ruikt verminder je die angstDutchie63 schreef:30 uur in een bench..jemig dat is lang, en ik ben een nerveuze nellie met 9 uur..ik ben meer nerveus met Maggie, omdat zij altijd bij we is en een beetje in paniek raakt soms als ze me niet ziet..maar ze doet dat nooit als ze bij mijn ouders is..raar hoor..ik denk dat ze me door heeft..

-
- Zeer actief
- Contacteer:
onder de 8 kg is het meestal.Hutsje schreef:geen tips. heb 1 keer met hond gevlogen en dat was toen ik kiefer haalde als pup uit zweden, ik heb een vliegmij opgezocht waarbij hij mee in de cabine mocht, dat mocht zolang hij onder de 10 kilo was.
sterkte iig!
Vliegen in het ruim zonder kalmeringestabletten. Hierdoor kan de hond zich minder goed warm houden en zijn stress niet kwijt is vaak meer kwaad dan het gewoon zo laten vliegen.
Laatst nog een van onze hondjes naar de USA gegaan wel in de cabine maar moest in een tas blijven zitten en hij heft 10 uur op zijn rug in het tasje liggen slapen.
gr Maria
- Dutchie63
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Addy, ja de shihtzu heeft een enlarged hart, maar gelukkig is zij wel degene die goed in de bench is..zij ligt er altijd in, met het deurtje open..Natuurlijk doe ik zo wie zo niks zonder mijn DA, qua sedatives..Maggie krijgt wel een deken erbij van mij, met mijn geurtje..Ik denk dat ik er meer problemen van maak dan de honden zelf..
..
Alle anderen bedankt ook voor jullie reacties..

Hier is het altijd goed gegaanDutchie63 schreef:Hoi Addy, ja de shihtzu heeft een enlarged hart, maar gelukkig is zij wel degene die goed in de bench is..zij ligt er altijd in, met het deurtje open..Natuurlijk doe ik zo wie zo niks zonder mijn DA, qua sedatives..Maggie krijgt wel een deken erbij van mij, met mijn geurtje..Ik denk dat ik er meer problemen van maak dan de honden zelf....

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
T meeste is al gezegd...
*idd. niet laten eten voor vertrek...ze zouden kunnen stikken als ze moeten overgeven
*geen halsband...daar kunnen ze met gaan vastzitten en ook...stikken
*geenspeelgoed of wat dan ook dat ze kunnen opeten, kapotbijten of in ...st****n
*groot blad met naam, adres (vorig en toekomstig), foto van hond, identificatienummer, telefoonnummers, details van de hond,...op de bench bevestigen (doe er eerst een plastiekje om, anders scheurt het te makkelijk...
*rescue remedy is een bachbloesemremedy die je vanaf enkele weken op voorhand in hun water kan doen...enkele druppels op een liter.
Alles in overleg met de DA doen...
*idd. niet laten eten voor vertrek...ze zouden kunnen stikken als ze moeten overgeven
*geen halsband...daar kunnen ze met gaan vastzitten en ook...stikken
*geenspeelgoed of wat dan ook dat ze kunnen opeten, kapotbijten of in ...st****n
*groot blad met naam, adres (vorig en toekomstig), foto van hond, identificatienummer, telefoonnummers, details van de hond,...op de bench bevestigen (doe er eerst een plastiekje om, anders scheurt het te makkelijk...
*rescue remedy is een bachbloesemremedy die je vanaf enkele weken op voorhand in hun water kan doen...enkele druppels op een liter.
Alles in overleg met de DA doen...
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
- Dutchie63
- Zeer actief
- Contacteer:
Weer, bedankt..ja, ik vlieg met ze in het zelfde vliegtuig..ik had al gevraagd of ik bij ze in het ruim mocht blijven..maar nee, dat kon niet, te gavaarlijk als er wat gebeurt..duh, als er wat gebeurt, dan ben ik het liefste met degen die me dierbaar zijn, en dat zijn wel mijn honden..maar goed, regels zijn regels..en ja, ik zal zeker blijven vragen totdat ik 200% gerustgesteld ben//
Gekke is, we transporteren honden elke zondag bekant, van de rescue..en dat gaat ook goed..maar nu zijn het mijn beesten, voelt toch anders..
Gisteren weer een Golden Retriever herplaatst, eigenaars waren verhuisd,maar lieten de hond achter, met een beetje water en eten..na 2 weken werden we gebeld..jongens een hond..oh zo lief, het is dat hij was geadopteerd, anders had ik een andere hond erbij gehad..
Gekke is, we transporteren honden elke zondag bekant, van de rescue..en dat gaat ook goed..maar nu zijn het mijn beesten, voelt toch anders..
Gisteren weer een Golden Retriever herplaatst, eigenaars waren verhuisd,maar lieten de hond achter, met een beetje water en eten..na 2 weken werden we gebeld..jongens een hond..oh zo lief, het is dat hij was geadopteerd, anders had ik een andere hond erbij gehad..