Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat is van jouw hond nou écht een raseigenschap?
Moderator: moderatorteam
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
-
- Actief
Re: Wat is van jouw hond nou écht een raseigenschap?
het vinden en vasthouden van hun prooi ,,en dan onder de grond ,,de terrier zoals een terrier bedoeld isTamara. schreef: Dus welke eigenschap van jouw hond is een écht raseigenschap?
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Misschien heeft Rock net dat deeltje Duitser meegekregen, goed ook maar want heel gereserveerd heeft ook nadelen.alm@ schreef:Dat is hier precies andersom (Rock schaar ik qua karakter toch wel onder de Belgen). Maar Reina komt uit ddr-lijnen en die staan over het algemeen wel bekend als (niet gewenst) gereserveerd heb ik begrepen. Verder herken ik wel veel in je verhaalMARC_S schreef: Zo open en makkelijk als een Duitser is zo gereserveerd is een Belg vaak.
Wuilus was ook half Duitser maar die kon er ook wat van hoor. Niemand kon haar meenemen en bv iets zeggen. Als iemand zit zei, ook Martijn na een aantal maanden nog steeds, dan deed ze niks. Ze keek niet eens. Verder vertrouwde ze bijna niemand echt dus je kon alleen de basale dingen met haar doen als uitlaten en voeren. Bij gaan liggen of kammen of bv commando's geven moest ze niet van andere mensen.
Maar over het algemeen hoort een Duitser, zeker als jonge hond, best heel onbevangen te zijn. Dus doet iets of iemand lief dan zou het goed moeten zijn. Bij een Belg is het nooit goed want hij kent je niet. Nu is dat ook erg overdreven want er zijn natuurlijk genoeg totaal open Belgjes als pup. Maar meestal maken ze toch wel erg gereserveerde fases door in hun jeugd als het goed is

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Poeh moeilijk zeg. Actief en slim zijn veel meer rassen, er zijn rassen die veel mutseriger, gevoeliger en terughoudender zijn dan de Kooiker en er zijn er ook met een veel korter lontje. Kooikers zijn over het algemeen niet blafferig (staat ook in de rasstandaard), misschien is dat iets wat heel specifiek voor het ras geldt? Of zijn er meer rassen heel stil? Het snauwen is iets wat ik vaak hoor van anderen, maar volgens mij zijn er meer snauwerige rassen.
Dit staat er overigens in de rasstandaard van het Kooikerhondje:
Karakter
Vrolijk maar niet luidruchtig, zeer op zijn omgeving gesteld, vriendelijk, goedaardig en attent.
Volgens mij heeft de vereniging de rasstandaard van een retriever overgenomen ofzo

Dit staat er overigens in de rasstandaard van het Kooikerhondje:
Karakter
Vrolijk maar niet luidruchtig, zeer op zijn omgeving gesteld, vriendelijk, goedaardig en attent.
Volgens mij heeft de vereniging de rasstandaard van een retriever overgenomen ofzo

Linda, Izzie en Bram
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
- Aantal honden: 1
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Frenk is natuurlijk een kruising en dat maakt het helemaal lastig om op je vraag te reageren. Ik heb dus beide rasbeschrijvingen er even bijgepakt en zal highlighten wat ik (tot nu toe) herken.
Lhasa: Zelfbewust, eigenzinnig, waaks en terughoudend tegen vreemden, vrolijk en aanhankelijk in het gezin en verdraagzaam met kinderen, maar stelt wel zijn eigen grenzen. Ze hebben een uitermate goede mensenkennis, maar ze laten echter niet met zich sollen. Een Lhasa leert, ondanks zijn eigenzinnigheid snel, maar drillen is er niet bij, dat zal hooguit averechts werken. Een Lhasa doet iets uit respect voor zijn baas, en anders niet.
Shih: Vriendelijk, mensen zeer toegenegen, onafhankelijk, actief en waakzaam. De oosterse afkomst komt ook duidelijk tot uiting in het karakter: de Shih-Tzu is over het algemeen hooghartig, eigenwijs en bepaalt zelf het liefste wat er wel of niet moet gebeuren. Op bevelen reageert hij nauwelijks, op vriendelijk gevraagde verzoeken gaat hij meestal in nadat deze op redelijkheid zijn getoetst.
Kortom, ik heb en hou mijn handen voorlopig vol, maar het is echt een fantastische, lieve en geweldige hond!
Lhasa: Zelfbewust, eigenzinnig, waaks en terughoudend tegen vreemden, vrolijk en aanhankelijk in het gezin en verdraagzaam met kinderen, maar stelt wel zijn eigen grenzen. Ze hebben een uitermate goede mensenkennis, maar ze laten echter niet met zich sollen. Een Lhasa leert, ondanks zijn eigenzinnigheid snel, maar drillen is er niet bij, dat zal hooguit averechts werken. Een Lhasa doet iets uit respect voor zijn baas, en anders niet.
Shih: Vriendelijk, mensen zeer toegenegen, onafhankelijk, actief en waakzaam. De oosterse afkomst komt ook duidelijk tot uiting in het karakter: de Shih-Tzu is over het algemeen hooghartig, eigenwijs en bepaalt zelf het liefste wat er wel of niet moet gebeuren. Op bevelen reageert hij nauwelijks, op vriendelijk gevraagde verzoeken gaat hij meestal in nadat deze op redelijkheid zijn getoetst.

Kortom, ik heb en hou mijn handen voorlopig vol, maar het is echt een fantastische, lieve en geweldige hond!

-
- Zeer actief
Dat denk ik ook.LongFields schreef:Ik denk dat er niet één eigenschap voorbehouden is aan één enkel ras.
De meeste eigenschappen zullen bij minimaal 1 ander ras ook wel voorkomen.
Het enige wat me te binnen schiet is dan wel het 'eyen' van een border collie wat ik wel heel specifiek vind en wat je niet vaak ziet bij andere rassen.
- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
Om alles blaffen
Heel irritant ik heb het bij Jola best wel de kop ingedrukt. Alleen waakt ze ontzettend maar dit is door de vorrige eigenaren enorm gestimuleert, dus de kans dat dat verminderd zit er denk ik niet meer in. Toen er een harzer fuchs bijeenkomst was viel me op dat die honden echt enorm veel blafte. Als ze even stil moeste zitten werdt er al aan alle kantren gejoeld
Dat doet die van mij gelukkig niet al heeft ze wel de neiging daartoe met spel enzo wil ze ook altijd blaffen als ze ergens enthesiast van is dus. Maar dan stop ik meteen en dat heeft ze nu wel door. Maar goed dat is dus wel echt ras eigen.
Verder hebben Altdeutscher teven ook heel sterk een bitchy karrater (weet niet hoe ik t anders moet noemen) Tijdens spel gaan ze snel happen en snauwen. En andere honden jagen daar zijn ze ook erg goed in.
Tja de border van mijn zus daar is het echt dat drijven het is nog maar een klein pupje maar hij is al continu bezig met beweging als mijn hond beweegt gaat ie meteen drijven.

Verder hebben Altdeutscher teven ook heel sterk een bitchy karrater (weet niet hoe ik t anders moet noemen) Tijdens spel gaan ze snel happen en snauwen. En andere honden jagen daar zijn ze ook erg goed in.
Tja de border van mijn zus daar is het echt dat drijven het is nog maar een klein pupje maar hij is al continu bezig met beweging als mijn hond beweegt gaat ie meteen drijven.
- **yo**
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- Zoek stok!
- Zeer actief
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
- marye
- Zeer actief
- Contacteer:
Dan zou je in ieder geval weten in welke hal de tollers geshowd wordenInge O schreef:moeten ze die ook laten horen voor ze geplaatst kunnen worden op showZoek stok! schreef:**yo** schreef:Wat moet ik me hier bij voorstellen?marye schreef:De tollerscream
Net zoiets als het hysterische geblaf van een kelpie?
?

- marye
- Zeer actief
- Contacteer:
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
- shinju
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shiba
- Contacteer:
Het hebben van één baas maar zeker niet aan baas tonen dat ze die als baas zien
vrijheid voor alles met in hun achterhoofd het baasje waar ze naar truggaan als ze moe en voldaan zijn.
te trots en geen "will to please" om 100 keer dezelfde oefening te doen, al is het mogelijk op een aangepaste manier met veel inzet ver in gehoorzaamheid te geraken met je Shiba.
een actievere sport vinden ze zichzelf meer in trug, al snappen ze niet waarom baasje zo achter hun loopt en staat de roepen dat ze de verkeerde kant uitgaan... :lol:
vrijheid voor alles met in hun achterhoofd het baasje waar ze naar truggaan als ze moe en voldaan zijn.
te trots en geen "will to please" om 100 keer dezelfde oefening te doen, al is het mogelijk op een aangepaste manier met veel inzet ver in gehoorzaamheid te geraken met je Shiba.
een actievere sport vinden ze zichzelf meer in trug, al snappen ze niet waarom baasje zo achter hun loopt en staat de roepen dat ze de verkeerde kant uitgaan... :lol:
- Zoek stok!
- Zeer actief
- shinju
- Zeer actief
- Contacteer:
ow en de Shiba scream :lol:
zeker niet te vergeten :lol:
(nu ik dat van de Toller zie staan)
mensen, ik waarschuw u, niet voor gevoelige oortjes

zeker niet te vergeten :lol:
(nu ik dat van de Toller zie staan)
mensen, ik waarschuw u, niet voor gevoelige oortjes

Laatst gewijzigd door shinju op 05 mei 2008 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- marye
- Zeer actief
- Contacteer:
- shinju
- Zeer actief
- Contacteer:
- shinju
- Zeer actief
- Contacteer:
De belgische, hollandse en duitse herder lijken op elkaar, zijn echte werkhonden en zijn echt gehecht aan eigen baas.
een Duitse herder is rustiger, "stabieler". een mechelaar is erg allert, zeer druk, en soms een tikkeltje angstig :N: een hollander ken ik niet
Nanni is een echte herder, zowww ontzettend trouw
een Duitse herder is rustiger, "stabieler". een mechelaar is erg allert, zeer druk, en soms een tikkeltje angstig :N: een hollander ken ik niet

Nanni is een echte herder, zowww ontzettend trouw

Alles wat groot is, maar dan ook alles uit het water willen halen. Zelf zwemmen kan dus niet, want je wordt er zelf ook uitgehaald. Daarvoor zijn Newfoundlanders voor gemaakt en dat trainen wij dus ook regelmatig. Daarnaast is hij heel eigenwijs, zachtmoedig en rustig. Maar dat zijn andere rassen ongetwijfeld ook.
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Aantal honden: 1
Hier o.a. een Dogo. Echte raseigenschap, die hij ook heeft, is doorzettingsvermogen. En dat geldt in alles..
Als er een speeltje onder de bank ligt en hij wil het hebben gaat hij enorm piepen, blaffen weet ik het wat. En dat duurt tot hij het speeltje weer heeft, al duurt het desnoods 8 uur. :N:
Hij is ook erg vocaal ingesteld. Alles gaat met enorm veel lawaai. Gapen doet hij met veel geluid, als hij ongeduldig is gaat het volume open, je hoort hem eigenlijk altijd wel als hij niet slaapt
Wat Tsuki betreft, de Japanner..Altijd enorm vrolijk (maarja, welke hond niet) en voor een klein hondje (20 cm schoft) een énorm uithoudingsvermogen. Na dik een uur lopen gaat Quasar liggen pitten, Tsuki gaat door met rennen en lopen tot het donker is, pas dan gaat ze liggen. En ze kan klimmen
Als er een speeltje onder de bank ligt en hij wil het hebben gaat hij enorm piepen, blaffen weet ik het wat. En dat duurt tot hij het speeltje weer heeft, al duurt het desnoods 8 uur. :N:
Hij is ook erg vocaal ingesteld. Alles gaat met enorm veel lawaai. Gapen doet hij met veel geluid, als hij ongeduldig is gaat het volume open, je hoort hem eigenlijk altijd wel als hij niet slaapt

Wat Tsuki betreft, de Japanner..Altijd enorm vrolijk (maarja, welke hond niet) en voor een klein hondje (20 cm schoft) een énorm uithoudingsvermogen. Na dik een uur lopen gaat Quasar liggen pitten, Tsuki gaat door met rennen en lopen tot het donker is, pas dan gaat ze liggen. En ze kan klimmen

De zachtmoedigheid voor zijn eigen baasjes is een raseigenschap die meer honden hebben uiteraard maar een fila heeft het wel heel sterk.
De baasgerichtheid zonder veel poespas of overdreven aandacht te vragen is ook een echte filaeigenschap.
Ik heb al meerdere honden gehad en ken behoorlijk wat honden en rassen maar een fila is echt een uniek ras ,gelukkig vind iedereen dat van zijn ras
Filaliefhebbers die er 1 gehad hebben roepen het ook allemaal eens een fila altijd een fila want er zijn geen lievere vriendelijkere honden,voor eigen , te vinden dan een fila.
De baasgerichtheid zonder veel poespas of overdreven aandacht te vragen is ook een echte filaeigenschap.
Ik heb al meerdere honden gehad en ken behoorlijk wat honden en rassen maar een fila is echt een uniek ras ,gelukkig vind iedereen dat van zijn ras
Filaliefhebbers die er 1 gehad hebben roepen het ook allemaal eens een fila altijd een fila want er zijn geen lievere vriendelijkere honden,voor eigen , te vinden dan een fila.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
wil alleen even zeggen: wat een mooie aparte hondjes. die heb ik nooit gezien. ik vind ze er erg leuk uitzienshinju schreef:Het hebben van één baas maar zeker niet aan baas tonen dat ze die als baas zien