Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

bedankt loopse teef...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: bedankt loopse teef...

Ongelezen bericht door malinois »

Pak-de-bal schreef:
malinois schreef:
Pak-de-bal schreef:
kitty schreef:Ik mag dus met mijn teef zo'n 6 maanden per jaar niet in een losloopgebied? Want eerst moet ze loops worden,dan is ze het en dan ruikt ze nog een poos lekker :denken: En omdat sommige reuen dan denken dat ze lekker ruikt moet ik weg blijven overal :denken: Kun je je voorstellen dat ik hier wat moeite mee heb :19:
ik zou zo bijna zeggen:
dàt is het risico van het vak en daarom heb ik dan ook voor een reu gekozen. :19:

maar àls je dat niet wilt, zijn er mogelijkheden om daar van af te komen,
en dat is sterlisreen, want elke reu komt gewoon naar je hond toe
of je dat wilt of niet, het is de natuur.
als jij je reu dan opvoedt dan is het probleem toch opgelost? dan hoeft er niet gesneden te worden in gezonde hondjes. :ok:
zij heeft geen last van mijn reu, maar van reuen in het algemeen :roll:
zij heeft geen problemen... jij hebt er problemen mee... zij mag volgens jou zo'n 6 maanden per jaar niet in het losloopgebied komen omdat jij je hond niet onder controle hebt... :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:
kitty schreef: IK heb geen enkel probleem met het loops worden van mijn teefje, JIJ bent degene die zegt dat ik nergens mag lopen :denken: Dat was toch waar dit topic uiteindelijk om begon????? Trouwens.... kun je je reu niet gewoon castreren dan?
dit vind ik erg egoistisch :neenee:

maar zo denken alle loopse-teef eiegnaren nou eenmaal :roll:
ik heb reuen en een teef en nergens last van...tot welke categorie hoor ik dan :denken:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Pak-de-bal schreef:
kitty schreef: IK heb geen enkel probleem met het loops worden van mijn teefje, JIJ bent degene die zegt dat ik nergens mag lopen :denken: Dat was toch waar dit topic uiteindelijk om begon????? Trouwens.... kun je je reu niet gewoon castreren dan?
dit vind ik erg egoistisch :neenee:

maar zo denken alle loopse-teef eiegnaren nou eenmaal :roll:
Ik vind het netter als je even alles quote, dus ook het gedeelte dat ik blauw gemaakt heb.
kitty schreef: Jij hebt voor een reu gekozen en het risico van het vak is dan dat hij zijn neus volgt als je hem niet opvoed :wink: IK heb geen enkel probleem met het loops worden van mijn teefje, JIJ bent degene die zegt dat ik nergens mag lopen :denken: Dat was toch waar dit topic uiteindelijk om begon????? Trouwens.... kun je je reu niet gewoon castreren dan?
Want Kitty heeft wél gelijk. Jij bent dit topic gestart omdat JIJ last hebt van Bauke als je een loopse teef tegenkomt :19: .
Ik zou ook zeggen, laat Bauke castreren als je er zo'n last van hebt, want er lopen wel meer teven rond dan die ene die jij tegengekomen bent.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

malinois schreef:zij heeft geen problemen... jij hebt er problemen mee... zij mag volgens jou zo'n 6 maanden per jaar niet in het losloopgebied komen omdat jij je hond niet onder controle hebt... :19:
6 maander is erg overdreven, hoogstens een paar weken ervoor en een paar weken erna..

is dat dan zoveel gevrAagd om daar even rekening mee te houden in een losloopgebied?
Dan maar even niet, je hebt er tenslotte zelf voor gekozen..
Pak-de-bal

Liesbeth schreef:
kitty schreef: Jij hebt voor een reu gekozen en het risico van het vak is dan dat hij zijn neus volgt als je hem niet opvoed :wink: IK heb geen enkel probleem met het loops worden van mijn teefje, JIJ bent degene die zegt dat ik nergens mag lopen :denken: Dat was toch waar dit topic uiteindelijk om begon????? Trouwens.... kun je je reu niet gewoon castreren dan?
Want Kitty heeft wél gelijk. Jij bent dit topic gestart omdat JIJ last hebt van Bauke als je een loopse teef tegenkomt :19: .
Ik zou ook zeggen, laat Bauke castreren als je er zo'n last van hebt, want er lopen wel meer teven rond dan die ene die jij tegengekomen bent.
en we mogen toch niet in honden snijden, waarom dan wèl in Bauke? :denken:

ik heb voor een reu gekozen voor het "geen -gedoe-met-loopsheid"
en dat is heel wat anders dan: " zijn neus achterna gaan"
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Pak-de-bal schreef:
malinois schreef:zij heeft geen problemen... jij hebt er problemen mee... zij mag volgens jou zo'n 6 maanden per jaar niet in het losloopgebied komen omdat jij je hond niet onder controle hebt... :19:
6 maander is erg overdreven, hoogstens een paar weken ervoor en een paar weken erna..

is dat dan zoveel gevrAagd om daar even rekening mee te houden in een losloopgebied?
Wel een beetje erg kort door de bocht van je Marjolein.

Ik had vanochtend last van een stierlijk vervelende, opdringerige reu, een Labrador en vanochtend was niet de eerste keer. Hij heeft Jenny een paar maanden geleden loops meegemaakt en is dat nog niet vergeten......., helaas :roll: .
Via een trap liep ik over de dijk en voordat ik de dijk op kan lopen, moet ik door een klaphekje. De Lab. liep net voorbij het klaphekje toen ik met mijn honden aankwam en stond piepend te wachten totdat ik het hekje open deed. Ik heb vijf minuten staan wachten met mijn honden voordat de eigenaresse een keer haar hond riep en aangezien hij haar al een keer ondersteboven heeft getrokken, verwachtte ik dat zij haar hond aan zou lijnen.
Ik moet dus niet meer denken voor een ander :denken: .
Ik liep nog geen 50 meter verder en ineens hoor ik een briezende, snuivende, piepende en stuiterende reu aankomen, die Lab dus en hij dook gelijk onder Jenny's staart terwijl ze in het water stond om even lekker af te koelen.
Ik heb Jenny bij me geroepen, want hij verkrachtte haar bijna :piew: . Vervolgens heb ik diverse pogingen gewaagd om de reu terug te sturen naar de eigenaresse die in geen velden of wegen te zien was. Dat was tevergeefs en hij begon zelfs Donna lastig te vallen omdat ik Jenny in bescherming nam. Donna doet er niet moeilijk over en castreert de reu gratis en voor niets en wel ter plekke als dat nodig is :pffff: .
Reu taaide dus af bij Donna en begon opnieuw Jenny lastig te vallen en wel dusdanig dat ik 'm een teringschop onder z'n kont heb verkocht. Ik kon niet meer normaal lopen door het gedrag van die reu en dat vond ik zeer onwenselijk.

Maar nu komt het: ik heb al een paar keer een gesprek met dat mens van die reu gehad, ook nadat ze zelf overhoop was getrokken door haar reu en gevraagd of ze haar maatregelen wilt nemen als ze mij ziet lopen. Meneer reu ontsnapt namelijk zelfs uit z'n slipketting als ie ons ziet. Ik ben daarin al die tijd netjes en fatsoenlijk gebleven, maar mevrouw is niet bereid om enige consessies te doen. Ze hoeft van mij niet te laten snijden in die hond, maar alleen naar een oplossing te zoeken waardoor wij verlost zijn van het onwenselijke gedrag wat deze reu vertoont, bijvoorbeeld een tuig i.p.v. een ketting.
En nu vanochtend is gebleken dat ze zelfs haar hond niet aanlijnt als ze ons ziet, terwijl ze heeft gezien dat ik stond te wachten achter het klaphek tot ze haar hond bij zich had.
Zij heeft geen last van mijn honden, want Donna is met haar eigen dingen bezig en Jenny is bang voor andere honden, dus die loopt vaak bij mij. Het probleem is dat Jenny verstard als zo'n reu ineens op haar afgedenderd komt en de kans krijgt om haar helemaal af te lebberen. Dit is niet goed voor het zelfvertrouwen van een angstige hond en ik zit daar niet op te wachten. Uiteraard heb ik dit laatste ook verteld aan dat mens en nog vertikt ze het om rekening te houden met een ander.
Tja..., dan is mijn geduld op den duur ook op en de hond wordt dan het slachtoffer van het lakse gedrag van de eigenaresse, dan kan ie van mij een flinke hollewipper verwachten.

Hoe zou jij handelen Marjolein als je een teefje zou hebben dat angstig is en op zo'n onwenselijke manier wordt lastig gevallen door een reu (even voor de duidelijkheid: we hebben het hier dus niet over een teefje dat loops is hè)?
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik zou precies hetzelfde doen als er zo'n irritante reu aan kwam zetten. Gelukkig staat Tirsa dan wel d'r vrouwtje want we hebben hier ook 'n paar reutjes die Tirsa heel aardig vindt, maar als ze te lang aanhouden dan krijgen ze toch 'n flinke snauw van d'r en als dat nog niet helpt, doet ze er nog een beetje bovenop. Tot nu toe zijn ze allemaal afgedropen. De laatste, 'n JR keek zelfs zo benepen, zo van wat overkomt mij nu ahhahaha Tirsa kreeg van mij 'n flink compliment.
MoniqueDM
Zeer actief

Neeltje schreef:Ik zou precies hetzelfde doen als er zo'n irritante reu aan kwam zetten. Gelukkig staat Tirsa dan wel d'r vrouwtje want we hebben hier ook 'n paar reutjes die Tirsa heel aardig vindt, maar als ze te lang aanhouden dan krijgen ze toch 'n flinke snauw van d'r en als dat nog niet helpt, doet ze er nog een beetje bovenop. Tot nu toe zijn ze allemaal afgedropen. De laatste, 'n JR keek zelfs zo benepen, zo van wat overkomt mij nu ahhahaha Tirsa kreeg van mij 'n flink compliment.
Donna staat ook haar "vrouwtje" en ik complimenteer haar ook :mrgreen: , maar het probleem is dat Jenny dan altijd opnieuw het slachtoffer is en haar moet ik echt in bescherming nemen.
Maar wat ik ermee bedoel te zeggen: het ligt heus niet altijd aan de teefjes, want er lopen ook genoeg reuen rond die weinig tot geen opvoeding krijgen en waarvan wordt gedacht "laat maar, die komt vanzelf weer terug". Maar een ander zit dan wel met de overlast van die reu opgezadeld.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Neeltje

Ja dat begreep ik ook. Gelukkig zitten hier de reutjes allemaal aan de lijn en heb ik (nog) geen last van loslopende reutjes, en het zijn allemaal kleine opdondertjes, JR en teckel, dus allemaal kleiner en lichter dan Tirsa. De Labjes heeft ze toen ze nog pup waren allemaal al weggejaagd. Die durven niet meer bij d'r in de buurt te komen....
Pak-de-bal

MoniqueDM schreef:Hoe zou jij handelen Marjolein als je een teefje zou hebben dat angstig is en op zo'n onwenselijke manier wordt lastig gevallen door een reu (even voor de duidelijkheid: we hebben het hier dus niet over een teefje dat loops is hè)?
maar moet ze nog nèt loops worden, of is ze nèt loops geweest?

in beide gevallen zou ik daar even niet lopen, vooral.. als ik al vantevoren die lab zie staan , daar

en even ergens anders gaan , en als die mevrouw weg is, dan weer daar gaan wandlen... :ok:
of andere tijden daar gaan wanlen :19:
MoniqueDM
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
MoniqueDM schreef:Hoe zou jij handelen Marjolein als je een teefje zou hebben dat angstig is en op zo'n onwenselijke manier wordt lastig gevallen door een reu (even voor de duidelijkheid: we hebben het hier dus niet over een teefje dat loops is hè)?

in beide gevallen zou ik daar even niet lopen, vooral.. als ik al vantevoren die lab zie staan , daar

en even ergens anders gaan , en als die mevrouw weg is, dan weer daar gaan wandlen... :ok:
Dus omdat die hond onwenselijk gedrag vertoond, geen opvoeding genoten heeft en niet luistert, moet ik daar maar voorlopig wegblijven :denken: ? Dat lijkt me de wereld op z'n kop, want dat mens loopt er op verschillende tijden.

Jenny is overigens drie maanden geleden loops geweest.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Pak-de-bal schreef:

Hij heeft Jenny een paar maanden geleden loops meegemaakt en is dat nog niet vergeten......., helaas

m.a.w PDB.... ze moet dus gewoon minstens 6 maanden per jaar weg blijven uit een gebied, omdat een ander zijn reu niet onder controle kan houden. iets wat je eerder overdreven gesteld vond, bevestig je hier dus wel degelijk.
omgekeerde wereld.. de wereld van PDB... :roll:
Neeltje

Pak-de-bal schreef:

Zo werkt het jammer genoeg niet.
MoniqueDM
Zeer actief

Marjolein, nou krijg je van zoveel leden te horen dat je er naast zit.
Zie je nou in dat het probleem niet altijd bij een teefje ligt, maar dat het probleem ook bij een reu kan liggen?
Afbeelding
Pak-de-bal

MoniqueDM schreef:Marjolein, nou krijg je van zoveel leden te horen dat je er naast zit.
Zie je nou in dat het probleem niet altijd bij een teefje ligt, maar dat het probleem ook bij een reu kan liggen?
ook bij een reu, daar ben ik het wel mee eens,

maar de manier waarop.. reuen zijn dan bijna altijd in hùn ( jouw) ogen:

slecht opgevoed :roll:

en dat vind ik te ver gaan,.. de natuur is niet "slecht opgevoed' ...:roll:

maar je moet gewoon het met elkaar rooien , niet alleen van de reuen kant,
die slecht is opgevoed :roll:
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 05 mei 2008 16:57, 2 keer totaal gewijzigd.
eefje_ates
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.

Ongelezen bericht door eefje_ates »

Nog geen conclusie? Na 17 pagina's? :smile:
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

MoniqueDM schreef:Marjolein, nou krijg je van zoveel leden te horen dat je er naast zit.
Maar dan vindt ze nog steeds die teef het probleem , want die is veel te leuk :mrgreen: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Pak-de-bal

yamie schreef:
Pak-de-bal schreef:

Hij heeft Jenny een paar maanden geleden loops meegemaakt en is dat nog niet vergeten......., helaas

m.a.w PDB.... ze moet dus gewoon minstens 6 maanden per jaar weg blijven uit een gebied, omdat een ander zijn reu niet onder controle kan houden. iets wat je eerder overdreven gesteld vond, bevestig je hier dus wel degelijk.
je kan het ook omdraaien:

moeten honden die niet met andere honden om kunnen gaan , maar zo door een losloopgebied lopen?

Daar waren we het toch met z'n allen over eens, dat dàt niet kan , gewoon.

dit is in feite ook zo, met sommige loopse teven, of lekker ruikende teven,
die met 1 reu of met meerdere niet overweg kunnen, zaols die van Monique.

dan zou ik zeggen:

ik ga maar ergens anders lopen met mijn gevoelige teef.
en het niet van anderen laten afhangen, maar zèlf iets ondernemen,
waardoor je er geen last meer van hebt. :19:
.
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Ik vind dat eenloopse of lekker ruikende teef net zo goed recht heeft om lekker buiten te rennen.

Het is inderdaad het baasje van de teef dat moet zorgen dat ze aan de lijn zit als er andere honden komen, maar om ze nou het recht te ontzeggen om ook lekker te wandelen nee dat kan niet
Pak-de-bal

omafia schreef:Ik vind dat eenloopse of lekker ruikende teef net zo goed recht heeft om lekker buiten te rennen.

Het is inderdaad het baasje van de teef dat moet zorgen dat ze aan de lijn zit als er andere honden komen, maar om ze nou het recht te ontzeggen om ook lekker te wandelen nee dat kan niet
niet waar veel andere honden zijn, maar wel waar het lekker rustig is :ok:
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Ja maar dat heb je niet altijd voor het zeggen he, niet overal kan je lekker wandelen met je honden
MoniqueDM
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
ook bij een reu, daar ben ik het wel mee eens,

maar de manier waarop.. reuen zijn dan bijna altijd in hùn ( jouw) ogen:

slecht opgevoed :roll:

en dat vind ik te ver gaan,.. de natuur is niet "slecht opgevoed' ...:roll:

maar je moet gewoon het met elkaar rooien , niet alleen van de reuen kant,
die slecht is opgevoed :roll:
Zou jij voor mij even een quote willen maken waarin ik heb geschreven dat bijna alle reuen slecht zijn opgevoed?

Ik heb in dit topic alleen op pagina 17 geschreven, dus dat moet te doen zijn voor je :wink: .
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Als je voor een teef kiest dan kies je ook voor loopsheid.
En als je voor een reu kiest kies je ervoor dat hij wel eens wat lekkers ruikt wat erg interessant is. Heb je daar problemen mee moet je óf je hond zo onder controle krijgen dat je er geen problemen meer mee hebt, óf een bart smit hondje nemen.

Daisy was ruim 6 weken langs loops. Dan de 2 weken ervoor en erna, dat is 10 weken, en dat 2x per jaar, dan is 20 weken. Dat is dan bijna een half jaar dat ik nergens had mogen komen met haar???
Jaja, nog even hoor......

Neem gewoon je eigen verantwoording, dan ben je klaar!
Trouwens, Spike ruikt naar teef nu, schijnen ook andere reuen lekker te vinden. Het is dat hij niet met andere reuen kan, maar met hem zou ik dan dus ook nergens mogen komen.
MoniqueDM
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
yamie schreef:
Pak-de-bal schreef:

je kan het ook omdraaien:

moeten honden die niet met andere honden om kunnen gaan , maar zo door een losloopgebied lopen?
Wie zegt dat mijn hond niet met andere honden om kan gaan?
Dat kan ze wel, mits ze normaal benaderd wordt. Het feit dat een hond angstig is voor andere honden betekent nog niet dat ze helemaal niet met andere honden om kan gaan, dat zie je te zwart-wit.

Daarnaast heeft niemand last van mijn honden als ik met ze door een losloopgebied loop.
Dat kan van die hormonaal gestoorde reu niet gezegd worden.
Dus wie moet er hier nou wegblijven uit dat losloopgebied?
Afbeelding
Pak-de-bal

MoniqueDM schreef:Wie zegt dat mijn hond niet met andere honden om kan gaan?
Dat kan ze wel, mits ze normaal benaderd wordt. Het feit dat een hond angstig is voor andere honden betekent nog niet dat ze helemaal niet met andere honden om kan gaan, dat zie je te zwart wit.

Daarnaast heeft niemand last van mijn honden als ik met ze door een losloopgebied loop.
ik bedoelde meer in de context van:

als je een hond hebt, die voor andere reuen lekker ruikt,
dan moet je er zèlf een oplossing voor vinden ,
en niet in die mierenhoop van reuen gaan lopen

want dat is vragen om moelijkheden. :19:

net dus als die hond, die niet met andere honden kan opschieten,
die gaan óók ergsn anders lopen en ook niet in die mierenhoop.

je moet het , als je het zelf vervelend vind die lab reu te ontmeoeten, dan maar ergns anders gaan lopen.
het is aan jòu dan de keuze , want zij verandert toch niet..
dan heb je wel gemerkt

en dan kan je wel blijven zeggen van : ik mag hier ook lopen

dat mag wel , maar dan komt die lab schter je aan, dus wat kies je? :19:
Pak-de-bal

omafia schreef:Ja maar dat heb je niet altijd voor het zeggen he, niet overal kan je lekker wandelen met je honden
hier wel in het toch wel drukke den haag, maar dan moet je wel even met je auto :19:
het is bij mij aan de overkant....niemand te zien !!! :eek:

maar ja, het is te ver voor de meute, en ja, de aardappels moeten op gezet worden,
dus snel maar even met de honden uit :wink:
saffie
Zeer actief

Ongelezen bericht door saffie »

Pak-de-bal schreef:
omafia schreef:Ja maar dat heb je niet altijd voor het zeggen he, niet overal kan je lekker wandelen met je honden
hier wel in het toch wel drukke den haag, maar dan moet je wel even met je auto :19:
het is bij mij aan de overkant....niemand te zien !!! :eek:

maar ja, het is te ver voor de meute, en ja, de aardappels moeten op gezet worden,
dus snel maar even met de honden uit :wink:
Niet iedereen heeft een auto.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
MoniqueDM schreef:Wie zegt dat mijn hond niet met andere honden om kan gaan?
Dat kan ze wel, mits ze normaal benaderd wordt. Het feit dat een hond angstig is voor andere honden betekent nog niet dat ze helemaal niet met andere honden om kan gaan, dat zie je te zwart wit.

je moet het , als je het zelf vervelend vind die lab reu te ontmeoeten, dan maar ergns anders gaan lopen.
het is aan jòu dan de keuze , want zij verandert toch niet..
dan heb je wel gemerkt

en dan kan je wel blijven zeggen van : ik mag hier ook lopen

dat mag wel , maar dan komt die lab schter je aan, dus wat kies je? :19:
Ofwel: een brutaal mens heeft de helft van de wereld!
Ik moet daar maar wegblijven omdat één of andere onopgevoede labrador de boel daar verkloot?! Ik dacht ut dus niet hè!

De eerst volgende keer krijgt ie nog een forsere hollewipper dan vandaag en als het moet, krijgt de eigenaresse er ook één.
Zij heeft een hond die ongewenst gedrag vertoont en hormonaal niet spoort, ik niet! Daar is zij verantwoordelijk voor, zij hoort daar maatregelen voor te treffen en dat is nou net hetgeen waar bij jou de schoen knelt, die verantwoordelijkheid.
Een eigenaar is namelijk ten alle tijden verantwoordelijk voor het gedrag van zijn of haar honde(en).

Uit jouw berichten is namelijk ook te lezen dat de schuld altijd bij een ander ligt, nooit bij jou of Bauke.
Ik heb geprobeerd om je dit op een andere manier duidelijk te maken, maar op de één of andere manier schijnt dit onmogelijk te zijn of wil je het niet zien.
Jammer dat je zo kortzichtig bent, zowel voor jezelf als voor Bauke.
Afbeelding
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Het komt er wat mij betreft toch weer op neer dat reueneigenaren hun reu in elke omstandigheid onder een redelijke controle moeten hebben. :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:

dan maar even niet... dan maar even jouw reutje opvoeden... kom maar hier hoor een weekje na de loopsheid..dan doet Xena dat zelf wel even voor je :ok:
Ik hou mn teef alleen vast als ze geblesseerd is... ze loopt altijd los.. dus ook als ze loops moet worden, is en is geweest... als ze dekrijp is komt ze niet in het losloopgebied, dat is hooguit 3 dagen... de rest wel maar hier lopen dan ook geen honderden mensen...
Ze moet toch los... ze doet niets aangelijnd nl.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”