Pak-de-bal schreef:malinois schreef:zij heeft geen problemen... jij hebt er problemen mee... zij mag volgens jou zo'n 6 maanden per jaar niet in het losloopgebied komen omdat jij je hond niet onder controle hebt...

6 maander is erg overdreven, hoogstens een paar weken ervoor en een paar weken erna..
is dat dan zoveel gevrAagd om daar even rekening mee te houden in een losloopgebied?
Dan maar even niet, je hebt er tenslotte zelf voor gekozen..
Wel een beetje erg kort door de bocht van je Marjolein.
Ik had vanochtend last van een stierlijk vervelende, opdringerige reu, een Labrador en vanochtend was niet de eerste keer. Hij heeft Jenny een paar maanden geleden loops meegemaakt en is dat nog niet vergeten......., helaas

.
Via een trap liep ik over de dijk en voordat ik de dijk op kan lopen, moet ik door een klaphekje. De Lab. liep net voorbij het klaphekje toen ik met mijn honden aankwam en stond piepend te wachten totdat ik het hekje open deed. Ik heb vijf minuten staan wachten met mijn honden voordat de eigenaresse een keer haar hond riep en aangezien hij haar al een keer ondersteboven heeft getrokken, verwachtte ik dat zij haar hond aan zou lijnen.
Ik moet dus niet meer denken voor een ander

.
Ik liep nog geen 50 meter verder en ineens hoor ik een briezende, snuivende, piepende en stuiterende reu aankomen, die Lab dus en hij dook gelijk onder Jenny's staart terwijl ze in het water stond om even lekker af te koelen.
Ik heb Jenny bij me geroepen, want hij verkrachtte haar bijna

. Vervolgens heb ik diverse pogingen gewaagd om de reu terug te sturen naar de eigenaresse die in geen velden of wegen te zien was. Dat was tevergeefs en hij begon zelfs Donna lastig te vallen omdat ik Jenny in bescherming nam. Donna doet er niet moeilijk over en castreert de reu gratis en voor niets en wel ter plekke als dat nodig is

.
Reu taaide dus af bij Donna en begon opnieuw Jenny lastig te vallen en wel dusdanig dat ik 'm een teringschop onder z'n kont heb verkocht. Ik kon niet meer normaal lopen door het gedrag van die reu en dat vond ik zeer onwenselijk.
Maar nu komt het: ik heb al een paar keer een gesprek met dat mens van die reu gehad, ook nadat ze zelf overhoop was getrokken door haar reu en gevraagd of ze haar maatregelen wilt nemen als ze mij ziet lopen. Meneer reu ontsnapt namelijk zelfs uit z'n slipketting als ie ons ziet. Ik ben daarin al die tijd netjes en fatsoenlijk gebleven, maar mevrouw is niet bereid om enige consessies te doen. Ze hoeft van mij niet te laten snijden in die hond, maar alleen naar een oplossing te zoeken waardoor wij verlost zijn van het onwenselijke gedrag wat deze reu vertoont, bijvoorbeeld een tuig i.p.v. een ketting.
En nu vanochtend is gebleken dat ze zelfs haar hond niet aanlijnt als ze ons ziet, terwijl ze heeft gezien dat ik stond te wachten achter het klaphek tot ze haar hond bij zich had.
Zij heeft geen last van mijn honden, want Donna is met haar eigen dingen bezig en Jenny is bang voor andere honden, dus die loopt vaak bij mij. Het probleem is dat Jenny verstard als zo'n reu ineens op haar afgedenderd komt en de kans krijgt om haar helemaal af te lebberen. Dit is niet goed voor het zelfvertrouwen van een angstige hond en ik zit daar niet op te wachten. Uiteraard heb ik dit laatste ook verteld aan dat mens en nog vertikt ze het om rekening te houden met een ander.
Tja..., dan is mijn geduld op den duur ook op en de hond wordt dan het slachtoffer van het lakse gedrag van de eigenaresse, dan kan ie van mij een flinke hollewipper verwachten.
Hoe zou jij handelen Marjolein als je een teefje zou hebben dat angstig is en op zo'n onwenselijke manier wordt lastig gevallen door een reu (even voor de duidelijkheid: we hebben het hier dus niet over een teefje dat loops is hè)?