Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ander voer

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bernersennenfan »

Bedankt voor je snelle antwoord :ok:
Ik heb 'm even uitgeprint en ga hier wat meer info over opdoen, mss ga ik dan toch terug naar farmfood, ik vind greenheart een goede brok, maar dit is toch wel een nadeel, nogmaals verder doen ze het prima op greenheart, maar de ontlasting was mooier met farmfood, tís duidelijk waar dat door komt :wink:
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007
Afbeelding
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

malinois schreef:
Golden Stanley schreef: Hoe verklaar je het dat honden van de ene fokker (show) het gemiddeld maar een jaar of 11 uithouden en bij de andere fokker (werk) met gemak 16 worden?
dat heb je ook bij de MH, maar dat zijn ook 2 totaal verschillende soorten honden... als je 2 foto's van werklijn en showlijn naast elkaar zet zie je een hele andere hond.
Dan heb ik het nog niet eens over het karakter...
Gezondheid is idd. veel beter bij de werklijn dan bij de showlijn... maar dan vraag ik me dus weer af.... :N: :mrgreen: iemand met een hondje uit showlijnen zal snel superdure brokken gaan kopen.. want dat wordt gezegd etc. Een africhter met jarenlange ervaring koopt even snel een zakje bij Aldi om de hoek... (noem maar een dwarsstraat) en toch worden deze honden dus ouder, blijven gezonder, ondanks de zware inspanningen die ze moeten verrichten dit in tegenstelling tot de showlijn) :19:
Ik denk dat ze de mazzel hebben terug te kunnen vallen op bredere genen, die elkaar minder tegen zullen komen op den duur. Maar nog zal dat voer er weinig aan bijdragen. Wat als deze honden wel veelvuldig gevaccineerd zouden worden?

Misschien vind je dit interessant, van Kammer. Is een Duits geschreven boek, over HD, immuunziektes en voeding.

http://www.transanimal.com/ital/index_i_jahrt.htm

Dit stuk staat op de FDA site, dus er wordt wel degelijk gewaarschuwd voor minder prettige zaken in brokvoeding.
http://64.233.183.104/search?q=cache:bE ... =clnk&cd=3
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

jidde schreef:Ik geef het omdat Nanni op ander voer of toendertijd te mager bleef en daarna werd ze erg opgeblazen van ander voer, niet dik maar echt opgeblazen. Ze heeft goede ontlasting, ziet er goed uit en brokken zijn een stuk makkelijker.
Jij kan wel zeggen dat het troep is wat er allemaal inzit, maar hoe verklaar jij dat ze te hard groeien door versvlees? Er is een onderzoek door de school gedaan waar ik op zit met rottweilers. De ene helft kreeg brokken, de andere kreeg pens met brood te eten. met 8 maanden waren ze volledig uitgegroeid. Te snel groeien is niet goed voor een hond, dat weet jij ook
Van mijn 9 honden zijn er 7 volledig op vers voer opgegroeid en niet één daarvan is te snel gegroeid. Integendeel, ik heb me er ondertussen maar bij neergelegt dat ik met mijn "baby's in de Jeugdklas geen deuk in een pak boter schiet. Maar eerlijk gezegt zou ik het niet anders meer willen.

Maar wat een "fijn en degelijk" onderzoek op jouw school :roll: . Pens met brood versus brokken. Het eerste heeft natuurlijk helemaal niks met KVV c.q. BARF/NRV te maken en enige vergelijking in die richting loopt dan ook helemaal spaak. Het onderzoek lijkt me verder ook te kleinschalig om er conclusies aan te verbinden.
Gittje
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gittje »

malinois schreef:heel toevallig, dacht ik hier vanmiddag in de auto aan... over een paar jaar is er iets heel slecht met BARF (en nee, ik ben er niet tegen, ik voer brok, kvv en vers :mrgreen: )
Same here en de honden doen het er prima op :wink:

Naast de genetische voorbeschiktheid én de voeding zijn nog andere factoren die een rol spelen bij een goede gezondheid van mens & dier nl. levensstijl en milieufactoren.
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door schelsey »

jidde schreef:Geloof mij, over 10 jaar komt het aan bod dat KVV en BARF slecht is voor de hond. het is nu een hype, maar ook BARF zal niet zonder negatieve dingen zijn.
Waar ik zo moe van word? Dat in elke brokkentopic wel weer iemand is die zijn mening over KVV en BARG verkondigd. Waarom zie je dat andersom nou nooit :mrgreen:
Dat idee heb ik ook wel eigenlijk, dat men om den duur nadelen gaat ondervinden, vooral barf heb ik zo mijn twijfels als dit jaren gegeven word, niet voor niets blijven dierenartsen waarschuwen voor geperforeerde darmen door beentjes, die van mij had me eens gezegt, als je je hond nog lang wil houden stop dan met kippepoten en toch geef ik nog altijd kippevleugels, met in mijn achterhoofd dat zinnetje dat de dierenarts toen zei als Kenji voor de 2 de maal problemen had met zijn anus en darmen na het eten van rauwe ribben, hoop in ieder geval dat hij geen gelijk krijgt

Alsook het geven van prooidieren is gewoon te gek voor woorden.

Dat eukanuba slecht is weet ik niet, weet alleen dat, als schelsey eukanuba krijgt ze actiever is en slanker word en ik terug kvv geef ze op korte tijd dikker word terwijl ze slechts 500 gram krijgt op 37 kilo, wat ik me dan weer afvraag waarom ze altijd dikker word van kvv en op brok slanker en toch men blijft beweren dat brok dikmaker is door de granen :denken:
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shibby »

arja schreef:
lonneke schreef:je kunt ook kivo proberen..... :wink:

maar als je van de verse voeding gewoon compleet geeft is het genoeg...
Kivo is prima, helemaal mee eens :ok: :ok:
Jij VIND Kivo prima
Ik VIND Kivo rotzooi

En zo is het met alle voeding voor honden.......Dus loop alsjeblieft niet zo van de daken te blaten dat er totaal geen goede brokken bestaan, want dat is niet zo.
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eef »

schelsey schreef:
jidde schreef:Geloof mij, over 10 jaar komt het aan bod dat KVV en BARF slecht is voor de hond. het is nu een hype, maar ook BARF zal niet zonder negatieve dingen zijn.
Waar ik zo moe van word? Dat in elke brokkentopic wel weer iemand is die zijn mening over KVV en BARG verkondigd. Waarom zie je dat andersom nou nooit :mrgreen:
Dat idee heb ik ook wel eigenlijk, dat men om den duur nadelen gaat ondervinden, vooral barf heb ik zo mijn twijfels als dit jaren gegeven word, niet voor niets blijven dierenartsen waarschuwen voor geperforeerde darmen door beentjes, die van mij had me eens gezegt, als je je hond nog lang wil houden stop dan met kippepoten en toch geef ik nog altijd kippevleugels, met in mijn achterhoofd dat zinnetje dat de dierenarts toen zei als Kenji voor de 2 de maal problemen had met zijn anus en darmen na het eten van rauwe ribben, hoop in ieder geval dat hij geen gelijk krijgt

Dierenartsen willen soms graag voorkomen dat mensen barf/kvv/nrv aan hun hond(en) geven, want dan verdienen ze zelf te weinig. Dus bedenken ze nadelen en gevaren :wink: Ze hebben zich er meestal niet eens in verdiept, ze roepen maar wat.

Die van mij krijgen allebei van pup af aan vers, en nu sinds een jaar barf. Er is nog nooit sprake geweest van een geperforeerde darm of wat dan ook en wij komen alleen bij de da voor de entingen, verder is het nooit nodig, want ze zijn kerngezond. En daarom wordt kvv vaak in brokkentopics genoemd, omdat mensen merken dat hun hond(en) veel gezonder zijn op kvv en natuurlijk wil je dat dan graag delen met andere hondenliefhebbers/hondeneigenaren.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Eef schreef:
schelsey schreef:

Dierenartsen willen soms graag voorkomen dat mensen barf/kvv/nrv aan hun hond(en) geven, want dan verdienen ze zelf te weinig. Dus bedenken ze nadelen en gevaren :wink: Ze hebben zich er meestal niet eens in verdiept, ze roepen maar wat.

Die van mij krijgen allebei van pup af aan vers, en nu sinds een jaar barf. Er is nog nooit sprake geweest van een geperforeerde darm of wat dan ook en wij komen alleen bij de da voor de entingen, verder is het nooit nodig, want ze zijn kerngezond. En daarom wordt kvv vaak in brokkentopics genoemd, omdat mensen merken dat hun hond(en) veel gezonder zijn op kvv en natuurlijk wil je dat dan graag delen met andere hondenliefhebbers/hondeneigenaren.
sinds mijn hond complete lamsribben uitgepoept heeft vind ik het ook vrij risicovol, hij krijgt dus geen lamsribben meer alleen grotere... :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”