Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
dermoid
Moderator: moderatorteam
- CKS
- Zeer actief
Dermoid betekent 'op huid lijkend'. Is dus een bijvoegelijk voornaamwoord waar nog iets bij hoort. In het geval van een dermoid sinus gaat het dan dus zeg maar op een 'krul' van weefsel dat op huid lijkt (haren, zweetklieren, et cetera). Verder heb je nog de dermoid cyst: dat is dus een quiste met huidachtig weefsel op plaatsen waar normaalgesproken geen huid hoort te zitten (op het hoornvlies bijvoorbeeld). Wellicht bedoel je dat?
groetjes,
Kees
edit: wat correcties
groetjes,
Kees
edit: wat correcties
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Ik heb een aardige uitspraak hierover gehoord:flamme schreef:Ja dat laatste bedoel ik![]()
Maar is dat erferlijk?? Ik dacht namelijk van niet maar nu zei gisteren een dierenarts tegen me dat dat wel het geval is? En ik kan er bijna niks over vinden namelijk.
Zolang je niet aan kunt tonen dat het níet erfelijk is, spring er dan mee om alsof het dat wél is.
Om zoiets aan te tonen is vaak onbegonnen werk omdat het (nog?) niet vaak voorkomt. Beter het zekere voor het onzekere toch?
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
hmmm, ja dat zou ik ook zeggen. Maar bij bv de saarloos is de populatie zo klein dat als het daar voor zou komen het al moeilijk zou zijn deze hond uit te sluiten voor het fokken.
Het komt vooral bij Teckels en ook wel de mastino voor geloof ik, maar ik neem aan bij andere rassen ook wel. omdat er zo'n tegenstrijdige berichten over zijn vroeg ik me af of iemand er hier meer van wist.
Ik heb het zelf overigens nog nooit in het echt bij een hond gezien.
Het komt vooral bij Teckels en ook wel de mastino voor geloof ik, maar ik neem aan bij andere rassen ook wel. omdat er zo'n tegenstrijdige berichten over zijn vroeg ik me af of iemand er hier meer van wist.
Ik heb het zelf overigens nog nooit in het echt bij een hond gezien.