Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pup en smuldier?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Tamara. schreef:Ik voer geen krokodil aan mijn honden hoor :denken: Ik vind verschillende diersoorten waaronder verschillende soorten wild wel een toegevoegde waarde voor het menu van mijn honden. Als verschillende diersoorten er niet toe doen waarom dan niet alleen maar kip geven :19:
Als je hele kippen geeft dan wordt je hond daar prima oud op. Moet je wel de hele kip geven en niet alleen de botten en wat vlees. Er zijn bv wolven die hun hele leven alleen konijnen eten, of zelfs muizen. Er zijn ook honden die alleen en hun hele leven van soms wel 14 jaar brokjes van Royal canine krijgen en daar zit geen enkel bot in. :wink:

Waarom meer doen dan nodig om een kerngezonde hond te hebben die nooit ziek is en in mijn ervaring stokoud kan worden? Dat mag je wel doen maar als iemand het niet doet is daar niks mis mee. Misschien, ik zeg maar wat, zijn mijn honden wel veel gezonder dan de jouwe. Puur medisch gezien. Dat is niet zeker niet zo, al zou ik ze alleen smuldier compleet geven. Dus ik zie niet meer waarom ik dat niet zou doen. Meer glimmen en meer spieren en meer conditie kan ik niet krijgen dan nu :19:

Een kerngezonde hond is een kerngezonde hond, Ik ga er prat op hoe goed onze honden eruit zien. Geloof me, die zijn om door een ringetje te halen zo mooi. Wat zou ik nog meer willen?
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

MARC_S schreef: Waarom meer doen dan nodig om een kerngezonde hond te hebben die nooit ziek is en in mijn ervaring stokoud kan worden? Dat mag je wel doen maar als iemand het niet doet is daar niks mis mee.
Daar is helemaal niets mis mee als iemand het anders doet of het niet doet zoals ik het bijv. doe, In ieder geval niet als het binnen het normale valt. Als iemand alleen maar zalmkoppen zou geven, ik noem maar wat, dan is daar wel iets mis mee, vind ik dan. Het enige wat ik aangaf was hoe ik het zou doen of anders zou doen. Ik gaf mijn advies aan de hand van een stukje wat ik las. Daar is toch een forum voor, om kennis uit te wisselen en op elkaar te reageren en ervaringen uit te wisselen op een normale manier. En iedereen moet datgene doen wat haar of hem goeddunkt. En de meeste mensen hier op het forum kunnen redelijk tot heel goed inschatten wat goed is voor zijn of haar hond en in zijn of haar situatie. En hoe meer kennis en hoe meer ervaring mensen hebben met bepaalde zaken des te beter kun je uiteindelijk voor jezelf bepalen hoe jij het wil doen met jouw hond.
Zo ben jij, ik zeker, uiteindelijk tot een keus voor jezelf en je honden gekomen om rauw te voeren? Door kennis en ervaring van o.a. andere mensen?
MARC_S schreef: Misschien, ik zeg maar wat, zijn mijn honden wel veel gezonder dan de jouwe. Puur medisch gezien. Dat is niet zeker niet zo, al zou ik ze alleen smuldier compleet geven. Dus ik zie niet meer waarom ik dat niet zou doen. Meer glimmen en meer spieren en meer conditie kan ik niet krijgen dan nu :19:

Een kerngezonde hond is een kerngezonde hond, Ik ga er prat op hoe goed onze honden eruit zien. Geloof me, die zijn om door een ringetje te halen zo mooi. Wat zou ik nog meer willen?
Prima toch? Als jouw honden op jouw manier er hartstikke goed uitzien en het er heel goed opdoen moet je vooral datgene doen waar jullie je goed bij voelen.
Maar dat doe ik ook :wink: Mijn honden en dan heb ik het voornamelijk over Bowie want die heb ik het langst en is volwassen, ziet er ook uit om door een ringetje te halen met een diepzwarte vacht die je tegemoet glanst en zit strak in haar vel met een hoop spieren.
dat is mijn ervaring met mijn manier van voeren :wink:
laeken
Zeer actief

Tamara. schreef:
MARC_S schreef:Ik denk dat mensen elkaar een beetje meer in hun waarde moeten laten.
Helemaal mee eens :ok: Ik hoop dat jij en Martijn daar zelf ook wat mee doen.
:19:
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

MARC_S schreef:Ik denk dat mensen elkaar een beetje meer in hun waarde moeten laten. Het lijkt me wel op zijn plaats te beseffen dat je een exces bent als je je hond haas, houtduif en paard te eten gaat geven. Niet iedereen gaat daarin mee en dat is prima. Ik vind het prima dat je die dieren aan je hond wil voeren maar ik eet dat zelf niet eens en ik ga mijn honden niet beter eten geven dan ik mezelf geef. Waarom ook? Mijn vorige hond is 14 geworden op brokken. Wat is er te behalen met houtduif en haas? De hond wordt er geen maand ouder op verwacht ik persoonlijk.

In de ene topic zitten mensen te zeiken dat ik het raar vind dat je vissticks aan je hond gaat geven en hier is het weer raar als ik het overdreven vind om mijn honden duurder en hoogwaardiger eten te geven dan ik mezelf geef. Sorry, ik vind dit forum soms een beetje TE in alles. TE in hoe hoog de kwaliteit van het voer moet zijn en TE in hoe gemakkelijk er op andere vlakken ineens met die honden omgegaan wordt.

En dan zou ik stellig zijn en ook inconsequent met de bench enzo. Kijk eens hier dan, heeft iedereen zijn honden altijd houtduif gegeven? Ik denk dat hond 1 op brokken is grootgeworden en hond 2 extreem BARF staat :denken: Over dat verguisde veranderen van mening gesproken? :19:
Tja, wat de een ziet als een exces, ziet de ander als belangrijk, interessant of gewoon leuk. Voor mij zelf zijn dat alle drie de dingen. Ik heb interesse in voeding, voermethodes, zie dat iig Bill het nu zo veel beter doet dan op brok of kvv en vind het leuk om te zien met hoeveel plezier mijn honden een strot wegkanen.
Nog iets wat voor mij zelf belangrijk is: ik geef het liefst restproducten van dieren, zoals koppen, nekken, karkassen, strotten, botten. Of biologisch vlees (maar is erg duur) of restanten van wild. Ik eet zelf geen vlees en vis omdat ik het leven dat dieren leiden in de bio-industrie geen goed leven vindt. Dat ik carnivoren in huis heb gehaald is dus een beetje dom maar ik probeer het op mijn manier te compenseren.
En dit alles zal ook wel door veel mensen als TE worden gezien. Maar goed, dat is dan zo. Ik haal verder ook niemand over om dingen op mijn manier te doen. Maar ik vind het wel leuk om mee te praten in topics over voeding.
En volgens mij heb ik ook gewoon gezegd dat het prima was om af te wisselen tussen kvv, een keertje vis, een keertje vlees en als honden het goed doen op deze voeding dat het dan meer dan prima is. Dat is toch helemaal geen rigide houding? :denken:
Afbeelding
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

MARC_S schreef:Ik denk dat mensen elkaar een beetje meer in hun waarde moeten laten. Het lijkt me wel op zijn plaats te beseffen dat je een exces bent als je je hond haas, houtduif en paard te eten gaat geven. Niet iedereen gaat daarin mee en dat is prima. Ik vind het prima dat je die dieren aan je hond wil voeren maar ik eet dat zelf niet eens en ik ga mijn honden niet beter eten geven dan ik mezelf geef. Waarom ook? Mijn vorige hond is 14 geworden op brokken. Wat is er te behalen met houtduif en haas? De hond wordt er geen maand ouder op verwacht ik persoonlijk.

In de ene topic zitten mensen te zeiken dat ik het raar vind dat je vissticks aan je hond gaat geven en hier is het weer raar als ik het overdreven vind om mijn honden duurder en hoogwaardiger eten te geven dan ik mezelf geef. Sorry, ik vind dit forum soms een beetje TE in alles. TE in hoe hoog de kwaliteit van het voer moet zijn en TE in hoe gemakkelijk er op andere vlakken ineens met die honden omgegaan wordt.

En dan zou ik stellig zijn en ook inconsequent met de bench enzo. Kijk eens hier dan, heeft iedereen zijn honden altijd houtduif gegeven? Ik denk dat hond 1 op brokken is grootgeworden en hond 2 extreem BARF staat :denken: Over dat verguisde veranderen van mening gesproken? :19:
Wat heeft dat nou met elkaar in de waarde te maken? Martijn (en jij) stellen dat het voeren van wild geen toegevoegde waarde heeft op het menu van een hond. Dat is jouw mening, maar die klopt niet. Getuige de vele voedingsanalyses en theoriën die er zijn over bio-industrievlees en 'natuurlijk gehouden dieren' of wild. Waarom word je daar boos om en waarom vind jij dat extreem BARF? Het zijn karkassen, dus er wordt geen dier meer om geslacht. :19:
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

Ik ben er ook trots op hoe Banjer eruit ziet,en ik voer nrv :wink: Dankzij hutsie :cheer:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Golden Stanley schreef:

Wat heeft dat nou met elkaar in de waarde te maken? Martijn (en jij) stellen dat het voeren van wild geen toegevoegde waarde heeft op het menu van een hond. Dat is jouw mening, maar die klopt niet. Getuige de vele voedingsanalyses en theoriën die er zijn over bio-industrievlees en 'natuurlijk gehouden dieren' of wild. Waarom word je daar boos om en waarom vind jij dat extreem BARF? Het zijn karkassen, dus er wordt geen dier meer om geslacht. :19:
Het betreft dus karkassen van houtduiven en hazen bv? :denken: Puur botjes met hier en daar wat vlees?
Verder ging het mij om de ene topic over vissticks maakt niks uit en tafelresten zijn prima, en dan de andere topic, wild is beter dan tam. Dat kan ik gewoon niet rijmen, sorry.
De ene kvv wordt minderwaardig genoemd omdat het kopvlees met vetrandjes bevat en geen puur spiervlees van biefstuk oid. En dan is een houtduiven-karkas weer heel erg goed. Dat is toch volledig uit balans of ben ik nu gek?
Afbeelding
Rami
Zeer actief

MARC_S schreef: Het betreft dus karkassen van houtduiven en hazen bv? :denken: Puur botjes met hier en daar wat vlees?
Verder ging het mij om de ene topic over vissticks maakt niks uit en tafelresten zijn prima, en dan de andere topic, wild is beter dan tam. Dat kan ik gewoon niet rijmen, sorry.
De ene kvv wordt minderwaardig genoemd omdat het kopvlees met vetrandjes bevat en geen puur spiervlees van biefstuk oid. En dan is een houtduiven-karkas weer heel erg goed. Dat is toch volledig uit balans of ben ik nu gek?
Nou, gek ben je volgens mij niet maar je geeft wel een beetje een eigen draai aan het hele verhaal, volgens mij... :wink:
Het gaat namelijk helemaal niet om het feit dat je alleen wild moet geven maar dat het een welkome afwisseling kan zijn. En via sommige leveranciers kun je idd karkas krijgen, een vleesbot dus. Dan is er bijv. alleen de borst of filet vanaf gesneden. Het is een restant dus en ik vind dat prima geschikt voer voor mijn honden.
En kvv's afwisselen is ook prima. Maar dat zei ik al. Haha, ik ga naar bed, val in herhalingen.
Oh, volgens mij zit ik voor Sandra te antwoorden, sorry Sandra. :wink:
Afbeelding
Golden Stanley

MARC_S schreef:
Golden Stanley schreef:

Het betreft dus karkassen van houtduiven en hazen bv? :denken: Puur botjes met hier en daar wat vlees?

Nee, liever hier en daar wat botjes en heel veel restvlees. :mrgreen:
Bij het meeste wild is het buikvlees er uit, de rest laten ze zitten. Sommige verkooppunten verkopen wel hele houtduif trouwens.

Ja, dat ben ik wel met je eens. Ik geef geen vissticks, mijn honden krijgen hele vis of zalmkoppen. Ik vind tafelresten helemaal niet zo prima, de tafelresten die mijn honden krijgen, kook ik speciaal voor ze mee. Dat is hartstikke duur voer........ :mrgreen:

Geen enkel KVV bevat hoogwaardig spiervlees als je het mij vraagt en geen enkele fabrikant is eerlijk wat er daadwerkelijk in verwerkt zit. De hoeveelheid vet en orgaan floreert boven spiervlees, dat is niet echt gezond op termijn. Op 1 merk na...wat inderdaad wel meer spiervlees bevat dan andere merken en zelfs botten van andere diersoorten gebruikt.....maar dat is stervensduur en dan kan ik net zo goed NRV geven. Als je dat weet, is het voor je hond of kat alleen maar fijn zoveel mogelijk variatie in zijn voeding te brengen. En variatie juist ook als je brokken voert. :ok:

Wat jij aanhaalde in een ander berichtje over dat het prima is als je hele kippen aan je honden voert. Dat ze er dan prima oud op worden.
Ik heb een tijd lang email correspondentie gehad met een bepaalde NRV goeroe, over het wel of niet verantwoord zakken naar 1% zonder supplementeren. Zijn woorden letterlijk zijn dat als ik aan wild kan komen, dat zijn voorkeur daar dan naar uit gaat t.o.v. hele kip of bio-industriedieren. Ook prima, maar bio-industrie is dan een struikelblok en alles valt en staat dan met variatie.
Golden Stanley

Rami schreef:
MARC_S schreef: Het betreft dus karkassen van houtduiven en hazen bv? :denken: Puur botjes met hier en daar wat vlees?
Nou, gek ben je volgens mij niet maar je geeft wel een beetje een eigen draai aan het hele verhaal, volgens mij... :wink:
Het gaat namelijk helemaal niet om het feit dat je alleen wild moet geven maar dat het een welkome afwisseling kan zijn. En via sommige leveranciers kun je idd karkas krijgen, een vleesbot dus. Dan is er bijv. alleen de borst of filet vanaf gesneden. Het is een restant dus en ik vind dat prima geschikt voer voor mijn honden.
En kvv's afwisselen is ook prima. Maar dat zei ik al. Haha, ik ga naar bed, val in herhalingen.
Oh, volgens mij zit ik voor Sandra te antwoorden, sorry Sandra. :wink:
Haha, ik had dit berichtje niet gelezen! Geeft niks, meid.
Prima geantwoord. Ik ga ook naar bed, die oorlogsfilms ben ik een beetje zat......dan maar wat forummen.
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ignit »

Ik heb niet alles gelezen, want deze draad werd gewoon SAAI. :blah: :blah:

Maar misschien willen jullie horen hoe Smuldier het gedaan heeft in een Surinaamse supermarket? :denken:

Heeft maanden geduurd voor alles verkocht was - ongeveer 400 pakken. Ik vermoed dat ik het meeste vlees en pens gekocht heb. Orgaan heb ik wel eens gekocht en verbrand... VIES!!!! Misschien zaten deze pakjes in een hoek van de container en zijn ze ontdooid, gekoeld en nog eens ontdooid voor ze goed ingevroren werden in de supermarkt. Ze waren in ieder geval niet meer geschikt voor dierlijke cionsumptie na ontdooien.
Volgens mijn ervaring zijn Surinaamse pens en boekmaag van een veeeeel betere kwaliteit.

Ik moest grof inkopen en risico's nemen want ik vertrek morgen, 4 mei, naar NL voor een maand - en ik hoop dat jullie iets kunnen met mijn ervaringen.
Vriendelijke groet,
Ignit Bekken.
http://barf-natuurlijk.nl
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Bedankt voor jullie reacties! Daar kan ik wel wat mee :ok: Het ging me inderdaad om de complete versies. Zelf samenstellen zie ik niet zitten, ik ben veel te bang dat ik het fout doe, plus het feit dat ik gaan tuin heb en binnen van die botten zie ik niet zo zitten :wink:
Dat smuldier meer aanzet merk ik trouwens goed. Benno en Jip kwamen echt aan sinds ze dat kregen, terwijl ik bij Jip er met rodi bijna niet tegenop kon voeren.

Ik ga nog eens zoeken wat hier te krijgen is. Carnibest kan ik wel goed krijgen maar daar zit ik gewoon met de prijs, ik vind het wel erg duur. Daarom wilde ik even alternatieven bekijken :wink:
Bedankt allemaal :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

marye schreef:
Zoek stok! schreef:Ik zou zelf niet voor Smuldier gaan, maar het is nog steeds prima voer hoor. Als ik KVV zou voeren, zou ik de betere merken afwisselen: Carnibest, Haaksbarf, Bibi, Bandit en zo zijn er nog meer merken. Hier zit gemalen bot in ipv een vervanger.
Hier ga ik in mee, zou zelf ook smuldier niet als eerste keus hebben.
Ik geef Sammie Hoesseinie ook smuldier, het manneke lust echt niets anders :19:
De rest van mijn honden barfen en krijgen ook wel eens een dagje duck of smuldier :wink:
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik geef graag smuldier omdat het wat vetter is en dat verttere voer gaat er hier heel goed in, heeft zelfs de voorkeur van alle 3 de honden... ik varieeer met alle soorten Kvv behalve carnibest dat vinden ze hier niet zo lekker en verder krijgen ze regelmatig kip, spiervlees van een lap of uit een pakje en pens uit een pakje of vuile pens van de slager.... net wat ik heb en waar ik zin in heb om tepakken/halen.
En ook een bak knaagbrokken van Cavom gaat er hier zuper in...mijn honden doen het hier helemaal super op, eten erg goed, zelfs Samara laat amper een bak meer staan dus ik hou het lekker zo :ok:

Wat je je dieren ook geeft of wil geven het gaat erom dat ze er goed uit zien, lekker eten en happy zijn... ik heb 2 voormalig straathonden en die hebben vast niet zo uitgebalanceerd gegeten in de straat tijd....dus ik maak me niet zo heel druk om verhoudingen hier en daar...let er wel een beetje op maar doordat ik zelf afwissel met van allees en nog wat zal het wel goed zitten.
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Golden Stanley schreef:Wat heeft dat nou met elkaar in de waarde te maken? Martijn (en jij) stellen dat het voeren van wild geen toegevoegde waarde heeft op het menu van een hond. Dat is jouw mening, maar die klopt niet. Getuige de vele voedingsanalyses en theoriën die er zijn over bio-industrievlees en 'natuurlijk gehouden dieren' of wild. Waarom word je daar boos om en waarom vind jij dat extreem BARF? Het zijn karkassen, dus er wordt geen dier meer om geslacht. :19:
Al zou het geen toegevoegde waarde hebben, mijn honden vinden het gewoon heerlijk en ook dat is voor mij een reden om dat te voeren. Verder ben ik niet duurder uit dan voor mezelf met kalkoennekken, konijnekoppen of hertevlees :wink:
En nogmaals smuldier voer ik hier ook af en toe, niks mis mee en ook mijn honden, met name de hele magere doen het daar goed op :ok:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Addy schreef:
Golden Stanley schreef:Wat heeft dat nou met elkaar in de waarde te maken? Martijn (en jij) stellen dat het voeren van wild geen toegevoegde waarde heeft op het menu van een hond. Dat is jouw mening, maar die klopt niet. Getuige de vele voedingsanalyses en theoriën die er zijn over bio-industrievlees en 'natuurlijk gehouden dieren' of wild. Waarom word je daar boos om en waarom vind jij dat extreem BARF? Het zijn karkassen, dus er wordt geen dier meer om geslacht. :19:
Al zou het geen toegevoegde waarde hebben, mijn honden vinden het gewoon heerlijk en ook dat is voor mij een reden om dat te voeren. Verder ben ik niet duurder uit dan voor mezelf met kalkoennekken, konijnekoppen of hertevlees :wink:
En nogmaals smuldier voer ik hier ook af en toe, niks mis mee en ook mijn honden, met name de hele magere doen het daar goed op :ok:
nee, ik ben ook niet duurder uit, en mijn honden eten ook zeker niet duurder dan wij (maar al was dat wel zo, dan zou mij dat ook niet uit maken). ze krijgen hier minimaal 4 verschillende dieren. rund/geit/kip/vis = standaard, daarbij nog paard/konijn/duif/parelhoen/kalkoen, en waar ik maar goedkoop aan kan komen. ik voer hier alleen maar zelf samengesteld, zo rond de 120 kilo per maand, en daar betaal ik tussen de 55 en de 100 euro voor.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

MARC_S schreef:Maar je noemt smuldier minderwaardig tov de andere merken en juist vet heeft een hond nodig. Dat mis ik dus in andere merken. Carnibest is zoals je zelf zegt een betere maar waarom is dat dan? Omdat dat duurder is en een betere naam heeft of is echt te onderbouwen dat smuldier slechtere delen van de koe gebruikt dan carnibest bv? Dat kan je bijna niet weten aangezien carnibest niet zegt wat erin zit en smuldier wel :wink:
Ik zeg inderdaad dat Smuldier kwalitatief minder is dan een aantal andere merken, maar het is nog steeds prima voer en een stuk goedkoper dan bijv. Carnibest en Bandit. Carnibest (en Bandit ook) is overigens wel open over het percentage spiervlees en je mag daar gewoon een kijkje komen nemen wat er allemaal in de vriezer ligt om verwerkt te worden. En als jouw honden het goed doen op Smuldier, is dat toch prima. Als iemand z'n honden Royal Canin geeft en ze doen het daar prima op, hoor je mij er ook niet over hoor. Maar als iemand vraagt naar Smuldier zoals in dit topic, dan geef ik daar antwoord op. Bram is overigens afgespeend op Smuldier. Thuis ben ik overgegaan op Duck en toen op Carnibest. En nu voer ik nog 400 gram Carnibest in de week en de rest NRV. En ja, ook haas en paard :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
suzan25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door suzan25 »

Ik vind het een interesant topic, ik heb er veel van geleerd.
Mijn honden, eentje 7 jaar en eentje 6 maanden, hebben altijd RC gegeten. Dit helemaal naar tevredenheid, ze zien er perfect uit.
Maar door de topics hier op het forum ben ik ook sinds kort kvv gaan geven, en de honden vinden het heerlijk!! Heel veel verschil zie ik nog niet, volgens mij drinken ze ietsje minder en hebben ze iets minder ontlasting.
Ik kan bij ons in de buurt eigenlijk alleen Duck krijgen of Rodi. Ik geef ze nu Duck, vinden jullie dit een goed merk of zouden jullie Carnibest geven. Daar kan ik ook aan komen moet er alleen een half uur voor rijden. Wat zouden jullie doen?? Alvast bedankt voor het meedenken!
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

suzan25 schreef:Ik geef ze nu Duck, vinden jullie dit een goed merk of zouden jullie Carnibest geven. Daar kan ik ook aan komen moet er alleen een half uur voor rijden. Wat zouden jullie doen?? Alvast bedankt voor het meedenken!
Ik heb ook Duck gevoerd en Bram deed het daar prima op. Ik heb wel het idee dat er verhoudingsgewijs veel pens in zit en dat daar de wat grijzige kleur vandaan komt. Even gekeken op hun site, maar ik kan niet vinden of ze echte botten of een supplement gebruiken en er staat ook niet op wat het percentage spiervlees is. Misschien weet iemand dat?

Zelf ben ik destijds wel overgestapt naar Carnibest, maar ik kan me goed voorstellen dat je voor een leverancier in de buurt gaat :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Rami
Zeer actief

Zoek stok! schreef: Ik heb ook Duck gevoerd en Bram deed het daar prima op. Ik heb wel het idee dat er verhoudingsgewijs veel pens in zit en dat daar de wat grijzige kleur vandaan komt. Even gekeken op hun site, maar ik kan niet vinden of ze echte botten of een supplement gebruiken en er staat ook niet op wat het percentage spiervlees is. Misschien weet iemand dat?
Ja, in Duck worden gemalen (kippen)botten verwerkt. Evenals in Carnibest, Energique, Bandit, Bibi en Haaksbarf (laatste heeft ook varianten met botten van andere diersoorten).

Rodi, AHV en Smuldier maken gebruik van een calciumpreparaat. :wink:
Afbeelding
Lot77
Zeer actief
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lot77 »

Ik heb Puck vanaf het moment dat ze bij ons kwam (5 weken oud) direct op Duck gezet.
Groetjes,
Charlotte
suzan25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door suzan25 »

Oke bedankt voor de antwoorden. Ik laat ze dan op Duck staan en dan kan ik voor de afwisseling soms Carnibest geven als ik in de buurt van de leverancier ben.
Duck is inderdaad wel een beetje een grijze 'brij'. :eek:
Lot77
Zeer actief
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lot77 »

suzan25 schreef:Oke bedankt voor de antwoorden. Ik laat ze dan op Duck staan en dan kan ik voor de afwisseling soms Carnibest geven als ik in de buurt van de leverancier ben.
Duck is inderdaad wel een beetje een grijze 'brij'. :eek:
Ja, maar het gaat om hoe de hond het "ziet" toch? :wink:
Groetjes,
Charlotte
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”