Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vissticks

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

C@rmen

vissticks

Ongelezen bericht door C@rmen »

Wij eten vanavond vissticks maar er zitten er nogal veel in de verpakking.
Kan ik de jongens (en de logee dame ) vanavond ook vissticks geven?
En maakt het dan nog uit of ik ze bak ja of nee? Er zitten geloof ik geen graatjes in een visstick toch :19:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Als ik het al zou geven dan zou ik de paneerkorst er in ieder geval afhalen en de vissticks gewoon rauw geven. Ik weet echter niet of die vispulp die erin zit behandeld is of met varkenseiwitten weer aan elkaar gesmolten is. Dat zou denk ik op de verpakking moeten staan. :wink:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja, ik zou er niet moeilijk over doen, :19:
ik heb mijn honden gisteren ook de overgebleven gamba`s van de chinees gevoerd, en het werd zeer gewaardeerd :cheer: :smile:
Wij snacken toch ook wel eens :wink:
Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Knoeppie »

S@ndr@ schreef:tja, ik zou er niet moeilijk over doen, :19:
ik heb mijn honden gisteren ook de overgebleven gamba`s van de chinees gevoerd, en het werd zeer gewaardeerd :cheer: :smile:
Wij snacken toch ook wel eens :wink:
Precies. Gezond zal het niet zijn maar af en toe iets ongezonds is echt niet slecht :ok:
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ik zie niet in waarom ik de honden iets zou moeten geven wat niet goed voor ze is. Daar worden ze echt niet gelukkiger van :wink: Hier krijgen ze nooit iets dat niet goed is. Waarom ook? Er is genoeg lekkers wat wel goed is. :19:

Wat is eigenlijk het verschil tussen iets weggooien of het aan de hond geven? Ik gooi liever etensresten weg dan dat ik ze aan de honden geef zelf.
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Martijn schreef:
Knoeppie schreef: Precies. Gezond zal het niet zijn maar af en toe iets ongezonds is echt niet slecht :ok:
Oh?
Ik heb altijd geleerd dat ongezond wel slecht is. :roll:
Maar soms o zo lekker :mrgreen: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

zolang het geen dagelijkse kost is en geen giftige rotzooi, zie ik niet in waarom een hond niet een keer een visstick, stuk speklap, stuk brood kan krijgen ( even honden met een allergie voor het e.e.a daar gelaten he ;) )

ik let goed op het eten van mijn honden, het hoofd eten dus, maar soms krijgen ze (een deel v.d resten) van mijn eten ook .

gezond eten is belangrijk, maar spastisch doen over een stukje gebakken of gebraden vlees/vis gaat mij echt te ver.

Marc, jou omslag van brok/pedigree/Rc of wat dan ook ( weet niet precies wat je eerder voerde) naar vers/kvv zo radicaal is, nu ineens " verantwoord" en that's it... owee er een vistick ingaat .. ik snap dat echt niet. TS heeft het hier niet over meerdere malen per week een bak vissticks geven.

ik krijg een beetje het idee dat jij nogal zwart/wit bent... of je vind en denkt dat of dat, ertussen zit dan niet zoveel.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Ja hoor en dan bak ik ze nog lekker ook, in de olijfolie, supergezond :pffff:
laeken
Zeer actief

yamie schreef: Marc, jou omslag van brok/pedigree/Rc of wat dan ook ( weet niet precies wat je eerder voerde) naar vers/kvv zo radicaal is, nu ineens " verantwoord" en that's it... owee er een vistick ingaat .. ik snap dat echt niet. TS heeft het hier niet over meerdere malen per week een bak vissticks geven.

ik krijg een beetje het idee dat jij nogal zwart/wit bent... of je vind en denkt dat of dat, ertussen zit dan niet zoveel.
Toen ik brokken gaf gaf ik ook geen menseneten hoor :wink: Alleen Wuilus, want die vermenselijkte ik echt toen ze heel oud was. Wat anderen doen moeten ze zelf weten maar ik zeg alleen dat ik het niet doe. Ik kan moeilijk zeggen dat ik de honden wel eens tussendoortjes van mijn bord geef ondanks dat dat niet zo is. Ieder zijn ding en ik zeg nergens dat het belachelijk is om dat te doen.
Wel vraag ik me serieus af waarom je het zou doen. Als je er al vanuit gaat dat het ongezond is, waarom dan geven?

Het is dus helemaal niet o wee als er een visstick ingaat. Als de honden hier een karbonade jatten of een half brood wegsnaaien en opvreten ben ik immers de laatste die daar paniekerig over gaat doen op het forum. Ik weet dat dat geen kwaad kan maar ik geef dus persoonlijk nooit iets waarvan ik weet dat het ongezond is. Ik merk nu ook gewoon dat Cleo ineens heel relaxed en in 1 keer verhaart, puur omdat we naar ons geweten het beste voer geven. Eerder waren dat brokken en ander hondenvoer omdat dat op dat moment doorging als goede hondenvoeding.

Ik ben dus helemaal niet radicaal en nog minder maakt het mij uit wat een ander zijn honden geeft. Het gaat me puur en alleen om de redenering dat je wel iets geeft waarvan je weet dat het slecht is. Waarom zou je dat dan doen vraag ik me af? :denken: Dat is alles. Honden verwennen met menseneten vind ik vermenselijking op alle vlakken. Verwennen met iets extra lekkers is echt meer iets voor kinderen omdat die daar iets aan ontlenen van speciaal zijn en iets mogen. Een hond zegt hap-slik-weg en je hebt kans dat hij als je dat maar vaak genoeg doet zijn neus op gaat halen voor zijn eigen eten.

Ik zie het dus alleen even niet, dat is alles.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

O ja, verder ga ik er prat op dat Eva alleen nog maar vers heeft gehad en nog nooit iets anders. Dat is echt een projectje. Ze krijgt alleen een hondenbrok als beloning maar meestal een stukje gedroogde kip bv. Verder eet ze dus alleen kvv.
Ik ben gewoon benieuwd of dat echt zo goed is als men zegt. Moet zeggen dat ze wel heel erg gezond is en echt mooi en gelijkmatig opgroeid. Puur mijn eigen fetisje dus en zeker niet iets waarvan ik vind dat een ander dat zou moeten doen.

Soms is stellingnemen ook gewoon leuk voor een discussie. We kunnen wel allemaal gaan roepen, joh geef die vissticks, dat kan geen kwaad. Maar dan is het geen topic meer. :wink: Dat het geen kwaad kan zo nu en dan begrijp ik ook wel.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:
yamie schreef: Marc, jou omslag van brok/pedigree/Rc of wat dan ook ( weet niet precies wat je eerder voerde) naar vers/kvv zo radicaal is, nu ineens " verantwoord" en that's it... owee er een vistick ingaat .. ik snap dat echt niet. TS heeft het hier niet over meerdere malen per week een bak vissticks geven.

Toen ik brokken gaf gaf ik ook geen menseneten hoor :wink: Alleen Wuilus, want die vermenselijkte ik echt toen ze heel oud was. Wat anderen doen moeten ze zelf weten maar ik zeg alleen dat ik het niet doe. Ik kan moeilijk zeggen dat ik de honden wel eens tussendoortjes van mijn bord geef ondanks dat dat niet zo is. Ieder zijn ding en ik zeg nergens dat het belachelijk is om dat te doen.
Wel vraag ik me serieus af waarom je het zou doen. Als je er al vanuit gaat dat het ongezond is, waarom dan geven?

Het is dus helemaal niet o wee als er een visstick ingaat. Als de honden hier een karbonade jatten of een half brood wegsnaaien en opvreten ben ik immers de laatste die daar paniekerig over gaat doen op het forum. Ik weet dat dat geen kwaad kan maar ik geef dus persoonlijk nooit iets waarvan ik weet dat het ongezond is. Ik merk nu ook gewoon dat Cleo ineens heel relaxed en in 1 keer verhaart, puur omdat we naar ons geweten het beste voer geven. Eerder waren dat brokken en ander hondenvoer omdat dat op dat moment doorging als goede hondenvoeding.

Ik ben dus helemaal niet radicaal en nog minder maakt het mij uit wat een ander zijn honden geeft. Het gaat me puur en alleen om de redenering dat je wel iets geeft waarvan je weet dat het slecht is. Waarom zou je dat dan doen vraag ik me af? :denken: Dat is alles. Honden verwennen met menseneten vind ik vermenselijking op alle vlakken. Verwennen met iets extra lekkers is echt meer iets voor kinderen omdat die daar iets aan ontlenen van speciaal zijn en iets mogen. Een hond zegt hap-slik-weg en je hebt kans dat hij als je dat maar vaak genoeg doet zijn neus op gaat halen voor zijn eigen eten.

Ik zie het dus alleen even niet, dat is alles.
oke, ik snap het, ik denk dat ons " wat is slecht of ongezond" iets verschilt, alleen brood, alleen vistick alleen ( bepaalde) brok enz enz, dat vind ik idd ongezond, maar ik vind af en toe bv een visstick niet ongezond voor een hond, en dat ze daardoor hun eigen eten niet meer willen? neuh nog nooit meegemaakt, hier niet dan he, en ik heb het ook niet over meedere malen per week als maaltijd mijn rest eten ;)

dus net zoals ik het niet ongezond vind om een kind af en toe wat snoep te geven, of zelf een patatje te eten, vind ik het niet ongezond dat een hond af en toe iets binnen krijgt van iets waar hij niet op zou kunnen leveb, snap je ;)
yamie
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:O ja, verder ga ik er prat op dat Eva alleen nog maar vers heeft gehad en nog nooit iets anders. Dat is echt een projectje. Ze krijgt alleen een hondenbrok als beloning maar meestal een stukje gedroogde kip bv. Verder eet ze dus alleen kvv.
Ik ben gewoon benieuwd of dat echt zo goed is als men zegt. Moet zeggen dat ze wel heel erg gezond is en echt mooi en gelijkmatig opgroeid. Puur mijn eigen fetisje dus en zeker niet iets waarvan ik vind dat een ander dat zou moeten doen.

Soms is stellingnemen ook gewoon leuk voor een discussie. We kunnen wel allemaal gaan roepen, joh geef die vissticks, dat kan geen kwaad. Maar dan is het geen topic meer. :wink: Dat het geen kwaad kan zo nu en dan begrijp ik ook wel.
hahha van mij mag je hoor, ik snap je ook wel :wink:
laeken
Zeer actief

Wuilus kreeg van mij pa op zondag altijd een bak chilli of een broodje doner of shoarma. :N: Vond hij gezellig.
Ze is er gewoon oud op geworden en nooit ziek van geweest. Van mij mocht hij, ondanks dat ik wist dat het slecht was. Want slecht is het wel om je hond zijn maaltijd te vervangen door dat soort onzin :mrgreen:

Cleo wordt daar overigens wel ziek van als je pech hebt. Als je die vissticks geeft heb je echt kans dat ze aan de schijterij gaat. :wink: Dapper kan alles eten en doet dat ook regelmatig door te stelen.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Wuilus kreeg van mij pa op zondag altijd een bak chilli of een broodje doner of shoarma. :N: Vond hij gezellig.
Ze is er gewoon oud op geworden en nooit ziek van geweest. Van mij mocht hij, ondanks dat ik wist dat het slecht was. Want slecht is het wel om je hond zijn maaltijd te vervangen door dat soort onzin :mrgreen:

Cleo wordt daar overigens wel ziek van als je pech hebt. Als je die vissticks geeft heb je echt kans dat ze aan de schijterij gaat. :wink: Dapper kan alles eten en doet dat ook regelmatig door te stelen.
jaaa maaltijd te vervangen, mee eens, maar daar had ik het ook niet over :mrgreen:
lupa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door lupa »

de hond maak het echt niks uit wat je geeft
hij zal echt niet denken
"wou!!! we hebben vandaag visstik gehad!"

dus waarom zou je visstiks geven aan je hond?
het is slecht voor hun, natuurlijk zullen ze niet dood aan gaan, en natuurlijk zullen ze het lekker vinden
maar ik zie echt het nut niet van in om hun eten te geven dat niet voor hun bedoeld is

ze hebben hun eten ze hebben hun belonikjes en dat is het mijn eten is mijn eten
yamie
Zeer actief
Contacteer:

lupa schreef:de hond maak het echt niks uit wat je geeft
hij zal echt niet denken

het is slecht voor hun, natuurlijk zullen ze niet dood aan gaan, en natuurlijk zullen ze het lekker vinden
maar ik zie echt het nut niet van in om hun eten te geven dat niet voor hun bedoeld is

ze hebben hun eten ze hebben hun belonikjes en dat is het mijn eten is mijn eten
moet er dan een nut aan zitten? en nee ik geloof er niet in dat af en toe een visstick of iets anders slecht is, van mij mag iedereen doen wat hij/zij doet hoor, maar maak er nou niet van dat mensen die af en toe tafelresten geven hun hond "vergiftigen" ofzo.
ik ben ook totaal niet bezig met wat mijn hond er van denkt als ik iets geef wat in principe niet voor hem/haar is bedoeld en gelukkig heeft het ook geen uitwerking op mijn honden, gezond als gezonde visjes en eten alles wat ik ze voorzet.
lupa
Zeer actief
Contacteer:

yamie schreef:
hij zal echt niet denken

moet er dan een nut aan zitten? en nee ik geloof er niet in dat af en toe een visstick of iets anders slecht is, van mij mag iedereen doen wat hij/zij doet hoor, maar maak er nou niet van dat mensen die af en toe tafelresten geven hun hond "vergiftigen" ofzo.
ik ben ook totaal niet bezig met wat mijn hond er van denkt als ik iets geef wat in principe niet voor hem/haar is bedoeld en gelukkig heeft het ook geen uitwerking op mijn honden, gezond als gezonde visjes en eten alles wat ik ze voorzet.
zeg ik ergens: je vergiftgd je hond?
nee...ik zeg alleen dat het niet ok is voor hun en dat ik het dus nutteloos vind want ze denken niet "wou wqe hebben vandaag visstik gehad"
ik maak ze net zo blij met een gewonen stuk rauw vlees
yamie
Zeer actief
Contacteer:

lupa schreef:
yamie schreef:
hij zal echt niet denken

zeg ik ergens: je vergiftgd je hond?
nee...ik zeg alleen dat het niet ok is voor hun en dat ik het dus nutteloos vind want ze denken niet "wou wqe hebben vandaag visstik gehad"
ik maak ze net zo blij met een gewonen stuk rauw vlees
vergiftigen staat ook tussen aanhalingstekens he... en in hoeverre is het dan niet oke? ik heb het niet over hun denk vermogen, dat staat voor mij even helemaal los hier van.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Alle etensresten gaan hier naar de katten en honden. Dat ga je toch niet weggooien? Da's pas 'slecht', denk eens aan de arme negerkindertjes.....
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

hij zal echt niet denken

wat is er slecht aan een visstick?
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

ben nu eigenlijk wel nieuwschierig :mrgreen: hebben ze een lekkere visstick gehad of niet :19:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

ik had ze nog in de vriezer liggen, heb even gekeken. ingredienten: koolvisfilet, tarwemeel, plantaardige olie, aardappelzetmeel, water, zout en specerijen. het tarwe en aardappelzetmeel zit ook in brokken die als voer of beloning gegeven worden en de specerijen zitten ook in de tafelresten die ze hier krijgen. en tafelresten zijn niet slecht hoor, er is net een onderzoek bekend van een belg dat honden die alleen tafelresten krijgen gezonder zijn en ouder worden dan honden die alleen brokken krijgen.
mijn honden krijgen alleen samengesteld, maar dat wil niet zeggen dat ik spastisch doe over geen brok, die ze dus hier als beloning krijgen (wel een natuurlijke brok), maar ook krijgen ze wel frolic. en tafelresten als groente, aardappels, pasta met saus of wat dan ook. geen zwaar gekruide dingen maar daar vallen vissticks niet onder ;).
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Hutsje schreef:ik had ze nog in de vriezer liggen, heb even gekeken. ingredienten: koolvisfilet, tarwemeel, plantaardige olie, aardappelzetmeel, water, zout en specerijen. het tarwe en aardappelzetmeel zit ook in brokken die als voer of beloning gegeven worden en de specerijen zitten ook in de tafelresten die ze hier krijgen. en tafelresten zijn niet slecht hoor, er is net een onderzoek bekend van een belg dat honden die alleen tafelresten krijgen gezonder zijn en ouder worden dan honden die alleen brokken krijgen.
mijn honden krijgen alleen samengesteld, maar dat wil niet zeggen dat ik spastisch doe over geen brok, die ze dus hier als beloning krijgen (wel een natuurlijke brok), maar ook krijgen ze wel frolic. en tafelresten als groente, aardappels, pasta met saus of wat dan ook. geen zwaar gekruide dingen maar daar vallen vissticks niet onder ;).
Apart op zijn minst, aangezien ik zeker weet dat tafelresten bij de ene familie nu niet bepaald zijn wat ze bij een andere familie zijn. Als je kruid- en zoutloos de hele dag de schijf van 5 naar binnen werkt ala, maar anders? Lijkt me dus een volslagen onzinnige conclusie aangezien de ene familie altijd aardappelen eet en de andere elke dag Chileens of aziatisch. Ik zie een hond nu niet bepaald gedijen op pindasaus en gemarineerde vleeswaren. :roll: Dan zijn de nieren binnen no time naar zijn grootje.
Afbeelding
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

S@ndr@ schreef:ben nu eigenlijk wel nieuwschierig :mrgreen: hebben ze een lekkere visstick gehad of niet :19:
Ja en ze vonden het heerlijk :mrgreen:
Gebakken in olijfolie en met paneerrotzooi erop :N: :wink:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

C@rmen schreef:
S@ndr@ schreef:ben nu eigenlijk wel nieuwschierig :mrgreen: hebben ze een lekkere visstick gehad of niet :19:
:cheer: you go girl :mrgreen:
S@ndr@
Zeer actief

C@rmen schreef:
Ja goedzo :cheer: :cheer: :ok: , een echte traktatie :cheer:
lupa
Zeer actief
Contacteer:

Hutsje schreef:
hij zal echt niet denken

wat is er slecht aan een visstick?
http://www.fooddata.nl/Fooddata/index/v ... nutrient#6

Hoofdbestanddelen
Eiwit totaal
16,4 g

Vetten totaal
13 g

Koolhydraten totaal
13,9 g

Energie (kcal)
238 kcal

Water
54 g

Energie (kJ)
996 kJ

Vetzuren, verzadigd
2,6 g

Vetzuren, enkelvoudig onverzadigd
1,7 g

Vetzuren, meervoudig onverzadigd
5,8 g

Mono- en disacchariden
1 g

Polysacchariden
13 g

--------------------------------------------------------------------------------

Vitaminen
Vitamine A, uitgedrukt in RE
69 mcg_RE

Vitamine E
3,5 mg

Vitamine C (ascorbinezuur)
mg

Vitamine B1 (thiamine)
0,11 mg

Vitamine B2 (riboflavine)
0,07 mg

Vitamine B3 (nicotinezuur, niacine)
4 mg

Vitamine B6 (pyridoxine)
0,15 mg

Vitamine B11, M (foliumzuur)
12 mcg

Vitamine B12 (cyanocobalamine)
2 mcg

Vitamine D
1,4 mcg

--------------------------------------------------------------------------------

Mineralen
Calcium, Ca
16 mg

IJzer, Fe
0,9 mg

Magnesium, Mg
32 mg

Fosfor, P
120 mg

Kalium, K
248 mg

Natrium, Na
536 mg

Zink, Zn
0,58 mg

Koper, Cu
0,06 mg

Selenium, Se
13 mcg

Vetzuursamenstelling
Cholesterol
38 mg

Linolzuur (18:2)
3,9 g

Overige
Vezels
0,4

en dat allemaal in 1 lullig visstik
Cheryl87
Zeer actief

Ongelezen bericht door Cheryl87 »

Wat is er mis met vitaminen en mineralen e.d.??
En dan nog... 1 keer... Ik eet ook wel eens een lekker patatje met een flinke klodder mayonaise. Ik ga er niet dood van ofzo
Afbeelding

Made by Spriet
lupa
Zeer actief
Contacteer:

ok! dit is de laatse keer voor mij dan

de mineralen en vitamine zijn allemaal chemische toevoegingen, dus allemaal poedertjes

ik heb nergens gezegd dat de hond dood aan gaat ik zeg dat het geen ok voeding is voor een hond

en wil je je hond een moorkop met mayo geven?
tis jou hond dus je bent vrij te doen wat je wilt

ik probeer alleen maar "interessante"stof mee te geven om mischien bewuster te worden

maar.............geef maar gewoon zwarmavlees,chili con carne,bak alles,

zal mij eigenlijk een zorg zijn :denken:
laeken
Zeer actief

Cheryl87 schreef:Wat is er mis met vitaminen en mineralen e.d.??
En dan nog... 1 keer... Ik eet ook wel eens een lekker patatje met een flinke klodder mayonaise. Ik ga er niet dood van ofzo
Ik word altijd onpasselijk als ik een kind in een kinderwagen een frikandel zie wegwerken of een zak friet. :wink: Dat vind ik persoonlijk dus echt walgelijk. Het kind gaat er inderdaad niet dood aan maar dat gaat het ook niet van zo nu en dan een glaasje whisky, een sigaar of een jointje, en dat is dan weer iets wat absoluut niet zou kunnen :19: Schiet mij maar lek.

Ik heb het nooit gekregen en lust het ook echt niet. Mazzel voor mij want ik heb geen overgewicht en geen drang om vet te eten. Misschien omdat ik heel hysterisch tot mijn 18e nooit zoiets kreeg thuis en mijn moeder er werk van heeft gemaakt ons een gezondere levensstijl aan te wennen. :wink: Mij valt op dat de patatkinderen meestal geen groentes lusten, dik zijn en er nogal wit en ongezond uitzien. Diabetes is volksziekte nr 1 inmiddels en dat komt echt wel door de cola en de patat. Maat houden is niet de sterkste kant van een mens.

En als je dan ook nog gaat genieten van het bewust geven van dat soort onzin aan je honden snap ik het even helemaal niet meer. Iedereen moet doen wat hij/zij wil hoor, maar als je er een lekker gevoel van krijgt je hond fastfood te geven ben ik het spoor even bijster.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”