Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hondenfietskar
Moderator: moderatorteam
- cindy1986
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Hondenfietskar
Ik zit eraan te denken een hondenfietskar te kopen. Heeft iemand er ervaring mee?
Nu had ik ook het idee om hem op wedstrijden te gebruiken om al mijn troep het veld op te krijgen (tent enzo) en dan gelijk de honden daar in doen de hele dag als bench (ik heb nu ook een nylon bench). Kan dat ook met een doggyride?
En zijn er mensen die een fietskar voor kinderen hebben omgebouwd tot een fietskar voor de hond?
Nu had ik ook het idee om hem op wedstrijden te gebruiken om al mijn troep het veld op te krijgen (tent enzo) en dan gelijk de honden daar in doen de hele dag als bench (ik heb nu ook een nylon bench). Kan dat ook met een doggyride?
En zijn er mensen die een fietskar voor kinderen hebben omgebouwd tot een fietskar voor de hond?

- boemerang
- Zeer actief
- Moos
- Zeer actief
- Yèti
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier
- Contacteer:
- Moos
- Zeer actief
Ja, ze moeten denk ik inderdaad niet allemaal willen liggenYèti schreef:Ook hier een DoggyRide.
Voor Yèti heb ik de maat "original", maar ik denk niet dat je daar jou 3 honden in krijgt hoor, dan wordt het stapelen.
Hier en op het Tibetanenforum is nog wel ergens een topic van mij te vinden met foto's van een van Yèti's eerste ritjes.
Als ze zitten moet het wel passen denk ik, allemaal erin, alleen dan zit je nog met het maximale aantal kilo's.
Ik weet alleen niet of het de bedoeling is ze alledrie erin te hebben?

- cindy1986
- Zeer actief
- Contacteer:
In eerste instantie niet alledrie. Als ik een keer naar de hondentraining zou willen fietsen zijn het de 2 kleintjes. Samen iets van 11 kilo denk ik. Met Kiera erbij wordt het totaalgewicht ongeveer 40 kilo.
Is het ongeveer hetzelfde principe als een nylon bench? Ik zou het wel handig vinden om de 2 kleintjes erin te hebben op wedstrijden (heb ik gelijk iets om mijn rotzooi het veld op te krijgen namelijk
Is het ongeveer hetzelfde principe als een nylon bench? Ik zou het wel handig vinden om de 2 kleintjes erin te hebben op wedstrijden (heb ik gelijk iets om mijn rotzooi het veld op te krijgen namelijk

-
Eef
- Zeer actief
- Contacteer:
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
- Yèti
- Zeer actief
- Contacteer:
De original vind ik niet handig als bench te gebruiken overigens. Als je de wielen eraf haalt kan ie niet plat op de grond volgens mij, doordat de stang onderaan de bodem vastzit. Je kunt natuurlijk ook een standaard kopen en die onder de Doggy Ride vastmaken, die hebben wij ook. Maar dan vind ik em nog niet erg stabiel staan eigenlijk.
Misschien dat de Doggy Ride Novel wat dit betreft beter is? Op de site van Doggy Ride zelf staat wel dat de Novel als bench/tent te gebruiken is.
Misschien dat de Doggy Ride Novel wat dit betreft beter is? Op de site van Doggy Ride zelf staat wel dat de Novel als bench/tent te gebruiken is.
-
Eef
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar als je de original omgebouwd hebt tot wandelwagen, dan kun je hem ook als bench gebruiken, zonder er iets onderuit te halen.Yèti schreef:De original vind ik niet handig als bench te gebruiken overigens. Als je de wielen eraf haalt kan ie niet plat op de grond volgens mij, doordat de stang onderaan de bodem vastzit. Je kunt natuurlijk ook een standaard kopen en die onder de Doggy Ride vastmaken, die hebben wij ook. Maar dan vind ik em nog niet erg stabiel staan eigenlijk.
- Yèti
- Zeer actief
- Contacteer:
- marye
- Zeer actief
- Contacteer:
- Yèti
- Zeer actief
- Contacteer:
Ah. gelukkig maar.
Ik heb zelf recent de standaard gekocht voor onder de Doggy Ride. Ik had de hoop dat ik de Doggy Ride dan stabieler kon hebben staan als ie al achter de fiest hangt, maar helaas, dan raakt dat ding net de grond niet. Ik moet dus eigenlijk eerst Yèti erin laten en dan pas de kar aankopppelen. Hoe vaak m'n fiets al niet omgedonderd is als Yèti in de kar sprong zeg.
Ik heb zelf recent de standaard gekocht voor onder de Doggy Ride. Ik had de hoop dat ik de Doggy Ride dan stabieler kon hebben staan als ie al achter de fiest hangt, maar helaas, dan raakt dat ding net de grond niet. Ik moet dus eigenlijk eerst Yèti erin laten en dan pas de kar aankopppelen. Hoe vaak m'n fiets al niet omgedonderd is als Yèti in de kar sprong zeg.
- marye
- Zeer actief
- Contacteer:
Kan je de fiets niet vasthouden en hem aan de voorkant erin laten springen?Yèti schreef:Ah. gelukkig maar.![]()
Hier heb ik het probleem helemaal niet, is nog nooit omgevallen.

- Moos
- Zeer actief
Hier ook niet.marye schreef:Kan je de fiets niet vasthouden en hem aan de voorkant erin laten springen?Yèti schreef:Ah. gelukkig maar.![]()
Hier heb ik het probleem helemaal niet, is nog nooit omgevallen.
Ik dacht dat dat dan misschien aan het gewicht van mijn hond(jes) lag, maar Caja is toch alweer aardig zwaarder

- cindy1986
- Zeer actief
- Contacteer: