Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond vermindert risico op allergie

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Nu op Nu.
http://www.nu.nl/news/1546271/83/Hond_v ... ergie.html

Uitgegeven: 29 april 2008 08:38
Laatst gewijzigd: 29 april 2008 12:16

AMSTERDAM - Een hond in huis zorgt ervoor dat kinderen minder allergieën ontwikkelen. Dat blijkt uit Duits onderzoek onder 9000 kinderen, meldt persbureau Reuters.
De Duiters deden hun bevindingen na zes jaar onderzoek.
Kinderen die opgroeien met een huisdier, en in het bijzonder een hond, bleken een minder gevoelig immuunsysteem te hebben voor allergieën als astma, eczeem en hooikoorts.

De wetenschappers geloven dat jongeren door vroege blootstelling aan bacteriën op de vacht van het dier, een sterker immuunsysteem ontwikkelen.

Retrospectieve ondervraging

In eerdere studies werd al gesuggereerd dat de blootstelling aan huisdieren een beschermende werking zou hebben tegen allergieën, maar veel van die studies zijn gebaseerd op retrospectieve ondervraging van de betrokkenen over hun blootstelling aan de dieren.

De uitslagen van het onderzoek worden gepubliceerd in het European Respiratory Journal, meldt Reuters.

Heb het altijd al geweten :ok: :mrgreen: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik ook. Té schoon is ook niet gezond. :wink:
Vandaar ook dat ik vrijwel nooit ziek ben denk ik. :mrgreen: Mijn weerstand moet wel heel sterk zijn. :smile:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Zonder dat wetenschappelijk artikel had ik al zo'n vermoeden :mrgreen:

Toch jammer dat er wel heel veel honden weggedaan worden vanwege "een allergie" :roll:

Mijn moeder was zwaar allergisch voor katten maar wel een heel groot kattenliefhebber. Dus zij naar de dokter gegaan met de vraag of er echt niets aan gedaan kon worden. Dokter gaf aan dat ze een kat moest nemen en kijken hoe het ging en wel blijven volhouden. Ze heeft er heel veel last van gehad maar na verloop van tijd ging het telkens beter. Sindsdien kan ze dus veel beter tegen katten. Alleen als ze in een huis komt waar heel veel katten leven begint ze er op een gegeven moment last van te krijgen maar niet meer in hele erge mate :wink:
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Mijn oudste zoon, nu 14 jaar, had als baby erg veel last van o.a. exceem en luchtwegen. De kinderarts zei dat de huisdieren weg moesten. Ik was het daar niet mee eens, o.a. vanwege de weerstand ed. Wel kwamen er geen dieren om de kinderkamers etc. Inmiddels heeft hij al vele jaren geen klachten meer en is hij, net als mijn andere kinderen, zelden tot nooit ziek. Ik ben er van overtuigd dat dit komt door dat ik ervoor koos ze niet te laten opgroeien in een overmatige steriele omgeving. :wink:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik wist natuurlijk allang al dat een te schone omgeving, niet goed was :cheer:
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Ik hoop het maar... Hier zit namelijk allergien flink in de familie en ook astma. Ik hoop van harte dat mijn kinderen(als ik die krijg) dat niet ontwikkelen ik wil namelijk heel graag de rest van mijn leven van honden blijven genieten!
Bief
Actief

Ongelezen bericht door Bief »

Het klopt wat in dat artikel staat, ben ook allergisch aan dieren, de eerste weken dat hier een nieuwe hond is, heb ik er veel last van, maar daarna kan ik zelfs met mijn neus in hun pels zitten zonder te reageren. Had hetzelfde probleem met katten, heb er nu twee die nooit buiten gaan en de eerste maanden was het afzien en medicatie gebruiken voor mijn ademhaling, maar nu, ze zijn 11 maanden, is het probleem tot een minimum gereduceerd. Heb nog af en toe mijn medicatie nodig maar het valt wel mee. Te proper zijn is inderdaad slecht voor het immuunsysteem.
Dochter van mijn vriend is astmapatiënt, ze hadden ook aangeraden om de poes weg te doen, gelukkig hebben ze het niet gedaan want die poes slaapt zelfs bij haar en ze heeft er geen last van, wel van vreemde poezen.
je ziet Gipsy, Irma & Droopy op de avatar.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”