Vergeten jullie "ik ok, jij ok" niet?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
bedankt loopse teef...
Moderator: moderatorteam
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
-
Essy
En wat moet je met een dog die geen moer om balletjes geeft? En buiten ook niks om eten geeft omdat buiten alles interessanter is dan eten?malinois schreef:dat is per hond verschillend... hier heb ik ze allemaal helemaal gek op een balletje gemaakt.. dus ik hoef maar te roepen en ze komen (niet voor mij maar voor het balletje... prima toch?Dondersteen schreef:Hoe krijg je dat er uit getraint?)
Ik denk niet dat je honden, die gefokt zijn voor de africhting en waar continu mee getraind wordt, zomaar kunt vergelijken met elke willekeurige andere intacte reu, die een loopse teef tegenkomt.
Ook is de ene reu echt de andere niet. Joep speelde met loopse teven zonder door te hebben dat ze loops waren.
Gijs gilde hier een maand voordat Isis loops moest worden al de boel bij elkaar. Hij stalkte mij zelfs wanneer ik 'loops' was.
Gijs is dus ook gecastreerd omdat het domweg niet te doen was. Hij reageert nu totaal niet meer op loopse teven. Maar ik denk niet dat ik het er ooit uit had kunnen trainen.
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
waarom moet telkens die 'africhting' daar weer bij betrokken worden? precies omdat je als je in de africhting zit met je hond, die hond afgericht geboren worden en het je niets van moeite kost om die te doen luisteren
waarom luisteren die dan? precies, net omdat je er zoveel mee traint, en ook in de nabijheid van loopse teven en andere honden enz enz...
Mijn Amstaff luisterde net zo goed in de nabijheid van een loopse teef als gelijk welke reu in de africhting. En een staff is nu ook niet meteen de makkelijkste hond om te trainen en hij was 15 maanden toen ik hem had. had ook niets van opvoeding gekregen, kende alleens zijn naam nog niet toen ik hem haalde.
Enkel zijn instincten kende hij.
waarom luisteren die dan? precies, net omdat je er zoveel mee traint, en ook in de nabijheid van loopse teven en andere honden enz enz...
Mijn Amstaff luisterde net zo goed in de nabijheid van een loopse teef als gelijk welke reu in de africhting. En een staff is nu ook niet meteen de makkelijkste hond om te trainen en hij was 15 maanden toen ik hem had. had ook niets van opvoeding gekregen, kende alleens zijn naam nog niet toen ik hem haalde.
-
kitty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Re: bedankt loopse teef...
Hoe weet je dat die teef ook echt loops was? Als je alleen het gedrag van je hond als criteria neemt hoeft dit echt niet te kloppen. Ik had vandaag ook een reu heel lang achter me aan. Niet weg te slaan bij 1 van mijn teven. Maar de teef was toch echt niet loopsPak-de-bal schreef:ruiken is wat anders dan zien of aanraken.Frenkie schreef:Maar wordt jouw Bauke ook niet helemaal gek als er een loopse teef in de buurt rondlooptPak-de-bal schreef: Bedankt loopse teef , dat jullie dat niet kùnnen leren, blijkbaar, om in deze tijd even op de stoep te blijven.
of gebeurt dat alleen als je in het losloopgebied bent? Als mijn reu namelijk door de buurt loopt wordt hij ook al gek als hij een loopse teef ruikt. En je kunt van een teven eigenaar niet verlangen dat ze 3 weken hun hond niet meer uitlaten
als Bauke weer heel diep snuffelt bij een hondje , denk ik"
Oh, het is weer prijs.
maar dat snuffelen onderweg,?
ja, dat is de ene keer meer als de ander keer, maar dan kan je hem gewoon meetrekken.
maar in een losloopgebied en dàn lang blijven snuffelen op iets?
.... daar heb ik geen geduld voor en loop gewoon maar door![]()
maar dan denk ik wel weer : het is vandaag weer druk geweest in het bos met die teven
-
Essy
Ik vind dat er een heel groot verschil zit tussen honden die gefokt zijn op werkwilligheid en baasgericht zijn en tussen pak 'm beet een Duitse Dog.maart schreef:waarom moet telkens die 'africhting' daar weer bij betrokken worden? precies omdat je als je in de africhting zit met je hond, die hond afgericht geboren worden en het je niets van moeite kost om die te doen luisteren![]()
Ja twee van mijn doggen apporteren zelfs op commando. Ook kunnen ze over hindernisjes springen en door een tunnel. Maar als ze het beu zijn, dan kun je er helemaal niks meer mee. Het zit er domweg niet ingefokt.
Nummer drie heeft nog nooit een bal aangeraakt. Die kijkt of ik gek ben.
Die eet buiten ook niks, dus trainen houdt dan ook een keer op. Een hond die niet kickt op wat voor beloning dan ook en die ook nog eens totaal niet baasgericht is, die kun je niet vergelijken met een herder uit werklijnen. En ik denk dat het niet realistisch is om te zeggen dat je elke intacte reu zo kunt trainen dat hij loopse teven met rust laat.
En ik neem niet aan dat jouw Amstaff al een maand voor een teef überhaupt loops was al liep te loeien. Ik denk dat je dan geluk hebt gehad dat je een reu had die geen buitensporige geslachtsdrift heeft en toch nog wel iets voor de baas wil doen.
- pammetje
- Zeer actief
nou ik vind juist de staff een vrij makkelijke hond om te trainenmaart schreef:
omdat die zo baasgericht is
en een hele grote "will to please"

ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
hm ja ok. Mijn ervaring met staffs is ook niet bijster groot, dus jullie kunnen best allemaal gelijk hebben.
fez vond ik eigenlijk gewoon een domme hond, maar dat zal ook wel komen doordat ik meer ervaring heb met herders.
en die hebben idd een erg grote will to please (alhoewel, ze willen eigenlijk gewoon werken, voor een baas of voor zichzelf, maakt hun eigenlijk niet zoveel uit denk ik
)
om maar te zeggen dat ik dus geen drukke gebieden op zoek met een loopse teef
fez vond ik eigenlijk gewoon een domme hond, maar dat zal ook wel komen doordat ik meer ervaring heb met herders.
en die hebben idd een erg grote will to please (alhoewel, ze willen eigenlijk gewoon werken, voor een baas of voor zichzelf, maakt hun eigenlijk niet zoveel uit denk ik
om maar te zeggen dat ik dus geen drukke gebieden op zoek met een loopse teef
-
estelle
Goh dus nu is er ineens wel verschil tussen de 'herdertjes uit werklijnen' en andere rassen?Essy schreef:Ik vind dat er een heel groot verschil zit tussen honden die gefokt zijn op werkwilligheid en baasgericht zijn en tussen pak 'm beet een Duitse Dog.maart schreef:waarom moet telkens die 'africhting' daar weer bij betrokken worden? precies omdat je als je in de africhting zit met je hond, die hond afgericht geboren worden en het je niets van moeite kost om die te doen luisteren![]()
Ja twee van mijn doggen apporteren zelfs op commando. Ook kunnen ze over hindernisjes springen en door een tunnel. Maar als ze het beu zijn, dan kun je er helemaal niks meer mee. Het zit er domweg niet ingefokt.
Die eet buiten ook niks, dus trainen houdt dan ook een keer op. Een hond die niet kickt op wat voor beloning dan ook en die ook nog eens totaal niet baasgericht is, die kun je niet vergelijken met een herder uit werklijnen. En ik denk dat het niet realistisch is om te zeggen dat je elke intacte reu zo kunt trainen dat hij loopse teven met rust laat.
En ik neem niet aan dat jouw Amstaff al een maand voor een teef überhaupt loops was al liep te loeien. Ik denk dat je dan geluk hebt gehad dat je een reu had die geen buitensporige geslachtsdrift heeft en toch nog wel iets voor de baas wil doen.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Waar haal jij vandaan dat mijn hond wangedrag vertoont? Mijn hond mag gewoon hond zijn binnen mijn veiligheidsregels. Ze stopt netjes voor het fietspad, steekt pas over als ik zeg dat het mag. Doet niets kwaad en veroorzaakt nooit problemen. Zoals ik ook al 10x heb vermeld. Tyra is hardstikke gelieft hierzo, niemand vind het erg dat een vreemde stafford naar hun hond toekomt bij mij in het park. Aangezien je meteen aan haar houding ziet dat ze niets kwaad in de zin heeft. Dan moet je wel enige kennis hebben van honden, misschien scheelt het daaraan bij jou? Maar jij vind het schijnbaar leuker om allemaal dingen te verzinnen over mensen die jij niet kent. So be my guest. Doe wat je niet laten kunt.Martijn schreef:Ben ik uitgebreid in geschoold.Valerie schreef:Mwa ik denk niet dat lezen jou sterkte kant is. En maar zeggen dat pak-de-bal een plaat voor haar kop heeft maar jij hebt ook een flinke. Zeker nog nooit van transactionele analyse gehoord? Of gewoon nooit leren toepassen?Martijn schreef:
Ik vind jou dom.
En kennelijk ben je niet duidelijk genoeg geweest want ik heb dat bericht wel gelezen en begreep het nog niet.
Maar communiceren is geloof ik niet je sterkste kant.
Ik geloof het wel weer met de tokkies vanavond. Betere dingen te doen.![]()
Saluukes he?
Nou dahaaag
Daarom zie ik ook het verband tussen jouw gegraai naar zogenaamd ontspannen zijn en het wangedrag van je hond.
Dat anderen dat maar gewoon moeten begrijpen omdat jij het zo allemaal zo leuk en ontspannen vindt is een onmiskenbaar kinderlijke egopositie.
Het zou je beter staan een ouderrol aan te nemen als je met honden gaat wandelen. Ze kunnen namelijk niet anders dan kinderlijk zijn.
Maar goed, jij kennelijk ook niet.
- Valerie
- Zeer actief
Je kunt er niet omheen dat sommige rassen makkelijker leren en dat bepaalde eigenaren aantrekt. Als ik zeg zit en ze gaat liggen vind ik dat ook prima. Dat betekent niet dat andere rassen vanalles uit mogen vreten hoor begrijp mij niet verkeerd maar ik erken zeker wel verschil tussen rassen. Ik geloof niet dat je hetzelfde mag eisen van een jack russel als van een mechelaar.estelle schreef:Goh dus nu is er ineens wel verschil tussen de 'herdertjes uit werklijnen' en andere rassen?Essy schreef:Ik vind dat er een heel groot verschil zit tussen honden die gefokt zijn op werkwilligheid en baasgericht zijn en tussen pak 'm beet een Duitse Dog.maart schreef:waarom moet telkens die 'africhting' daar weer bij betrokken worden? precies omdat je als je in de africhting zit met je hond, die hond afgericht geboren worden en het je niets van moeite kost om die te doen luisteren![]()
-
estelle
ja heel merkwaardig.Martijn schreef:estelle schreef:Hahaha...ja nu ineens wel he?Essy schreef:
Ik vind dat er een heel groot verschil zit tussen honden die gefokt zijn op werkwilligheid en baasgericht zijn en tussen pak 'm beet een Duitse Dog.
Goh dus nu is er ineens wel verschil tussen de 'herdertjes uit werklijnen' en andere rassen?
Het was toch allemaal zo simpel om je hond van alles te leren?
- Valerie
- Zeer actief
Hoe voel jij je, om iemand anders zo te noemen? Voel je jezelf hoger of beter ofzo? Vind jij het vervelend dat jij steeds onzin probeert te verkopen maar ik je tegen hou? Heb je niets beters te zeggen dat zoiets onzinnigs proberen te zeggen over mijn iq? Mijn emotionele intelligentie is gelukkig wel een stuk hoger dan die van jouMartijn schreef:Het is goed met je. Verwijderd door ModeratorValerie schreef: Maar jij vind het schijnbaar leuker om allemaal dingen te verzinnen over mensen die jij niet kent. So be my guest. Doe wat je niet laten kunt.
- pammetje
- Zeer actief
hier laat jij zien hoe slim jij eigenlijk bentMartijn schreef:Het is goed met je. Verwijderd door ModeratorValerie schreef: Maar jij vind het schijnbaar leuker om allemaal dingen te verzinnen over mensen die jij niet kent. So be my guest. Doe wat je niet laten kunt.

ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
-
Essy
binnen zonder afleiding wel ja. Maar buiten met een hond die niet baasgericht is en niet beloningsgevoelig is het toch een ander verhaal.estelle schreef:Martijn schreef:ja heel merkwaardig.estelle schreef:Hahaha...ja nu ineens wel he?Essy schreef:
Ik vind dat er een heel groot verschil zit tussen honden die gefokt zijn op werkwilligheid en baasgericht zijn en tussen pak 'm beet een Duitse Dog.
Goh dus nu is er ineens wel verschil tussen de 'herdertjes uit werklijnen' en andere rassen?
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
nu leg je dus de verantwoordelijkheid die jij kennelijk niet wil dragen bij een ander neer... JIJ moet je hond maar leren niet achter andermans ballen aan te gaanValerie schreef:Waar moet ik heen komen? Ik zeg als ik iemand met een bal zie, niet dat iemand een bal in zijn hand heeft. Dus ook als kinderen/pubers/volwassenen met een bal spelen of als een bal al gegooit is. Anders heeft het weinig nut hemaart schreef:dus jij komt telkens op het moment dat het baasje de bal in zijn handen heeft?Valerie schreef:Klopt, bij een bewegende bal wel ja. Maar ik ben zelf niet blind hoor ik kan goed kijken en als ik iemand met een bal zie lijn ik haar aanmaart schreef:
ze gaat er toch vandoor als ze een bal ziet?en nooit op het moment dat iemand zijn balletje gegooid heeft, of dat kinderen met een bal aan het spelen zijn?
![]()
Tevens lijkt het mij niet erg slim om met een hond die aanvalt als de bal afgepakt wordt in zo een druk gebied te lopen als ik loopDat noem ik nou geen verantwoording nemen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
precies... dat verwacht ik ook van mijn hondenDutchie63 schreef:Maar dat zou altijd zo moeten zijn, controle over je honden, of ze nou loops zijn of niet, geil of niet, in een losloop gebeid of in het bos.
Zo gauw als ik mijn honden aan de riem WIL doen, horen ze gelijk te komen..dus ik vind eigenlijk dat het niet alleen hoeft als ze loops zijn..
Marion

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
mijn honden mogen hun eigendom verdedigen, hun eten, hun bal etc.Zoie schreef:Controle is niet alleen maar pefect hierkomen, het is ook je hond van acties weerhouden die je niet wilt.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik zou dat ook doen, ter bescherming van de andere hondDutchie63 schreef:Ik vind het erg leuk om dit allemaal te lezen..maar er is iets waar ik een beetje pikkig over ben..waarom zou jij een andere hond schoppen, omdat tie niet luisterd naar de eigenaar.
Dat is ook de schuld niet van die hond..stom gelul..

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ook honden uit werklijnen worden niet gehoorzaam geboren hoor... daar moet je zelf heel veel aan doen.. en ik denk dat dit dus wel te doen is... alleen moet je daar heel veel tijd in kunnen en willen steken... vanaf dag 1 dat je pupseltje hebt... Ze worden niet voor niets gek gemaakt op een balletje.. .heb er ook 1 gehad die een bal geen klap aanvond.. heeft maanden gekost... maar nu wel zover dat hij daarvoor door het vuur gaat.Essy schreef:En wat moet je met een dog die geen moer om balletjes geeft? En buiten ook niks om eten geeft omdat buiten alles interessanter is dan eten?malinois schreef:dat is per hond verschillend... hier heb ik ze allemaal helemaal gek op een balletje gemaakt.. dus ik hoef maar te roepen en ze komen (niet voor mij maar voor het balletje... prima toch?Dondersteen schreef:Hoe krijg je dat er uit getraint?)
Ik denk niet dat je honden, die gefokt zijn voor de africhting en waar continu mee getraind wordt, zomaar kunt vergelijken met elke willekeurige andere intacte reu, die een loopse teef tegenkomt.
Ook is de ene reu echt de andere niet. Joep speelde met loopse teven zonder door te hebben dat ze loops waren.
Gijs gilde hier een maand voordat Isis loops moest worden al de boel bij elkaar. Hij stalkte mij zelfs wanneer ik 'loops' was.
Gijs is dus ook gecastreerd omdat het domweg niet te doen was. Hij reageert nu totaal niet meer op loopse teven. Maar ik denk niet dat ik het er ooit uit had kunnen trainen.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
wat heb je eraan gedaan om hem wel aan het apporteren te krijgen dan? Ik denk niet overdreven veel of wel?Essy schreef: Nummer drie heeft nog nooit een bal aangeraakt. Die kijkt of ik gek ben.
Die eet buiten ook niks, dus trainen houdt dan ook een keer op. .

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat is dus fout vind ik... mijn x kees is net zo opgevoed als mijn dobers en mechelaars...ik ken ook een JR die net zo als de duitsers en mechelaars van die mensen zijn opgevoed, dus nee is nee en hier is hier... en niet nog eerst wat snuffelen... het kan dus best is gewoon wat je zelf wil... ik wil dit dus wel, van al mijn honden.Valerie schreef:Ik geloof niet dat je hetzelfde mag eisen van een jack russel als van een mechelaar.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dan moet je daar op trainen... en niet 10 minuutjes per dag...Essy schreef:
binnen zonder afleiding wel ja. Maar buiten met een hond die niet baasgericht is en niet beloningsgevoelig is het toch een ander verhaal.

- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Stel dat je een keer iemand tegenkomt die Tyra nog niet kent en niet weet dat zij een sociale Staff is...?? Probeer je eens in die persoon te verplaatsen.Valerie schreef:Waar haal jij vandaan dat mijn hond wangedrag vertoont? Mijn hond mag gewoon hond zijn binnen mijn veiligheidsregels. Ze stopt netjes voor het fietspad, steekt pas over als ik zeg dat het mag. Doet niets kwaad en veroorzaakt nooit problemen. Zoals ik ook al 10x heb vermeld. Tyra is hardstikke gelieft hierzo, niemand vind het erg dat een vreemde stafford naar hun hond toekomt bij mij in het park. Aangezien je meteen aan haar houding ziet dat ze niets kwaad in de zin heeft. Dan moet je wel enige kennis hebben van honden, misschien scheelt het daaraan bij jou? Maar jij vind het schijnbaar leuker om allemaal dingen te verzinnen over mensen die jij niet kent. So be my guest. Doe wat je niet laten kunt.Martijn schreef:Ben ik uitgebreid in geschoold.Valerie schreef:Mwa ik denk niet dat lezen jou sterkte kant is. En maar zeggen dat pak-de-bal een plaat voor haar kop heeft maar jij hebt ook een flinke. Zeker nog nooit van transactionele analyse gehoord? Of gewoon nooit leren toepassen?Martijn schreef:
Ik vind jou dom.
En kennelijk ben je niet duidelijk genoeg geweest want ik heb dat bericht wel gelezen en begreep het nog niet.
Maar communiceren is geloof ik niet je sterkste kant.
Ik geloof het wel weer met de tokkies vanavond. Betere dingen te doen.![]()
Saluukes he?
Nou dahaaag
Daarom zie ik ook het verband tussen jouw gegraai naar zogenaamd ontspannen zijn en het wangedrag van je hond.
Dat anderen dat maar gewoon moeten begrijpen omdat jij het zo allemaal zo leuk en ontspannen vindt is een onmiskenbaar kinderlijke egopositie.
Het zou je beter staan een ouderrol aan te nemen als je met honden gaat wandelen. Ze kunnen namelijk niet anders dan kinderlijk zijn.
Maar goed, jij kennelijk ook niet.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
- Mirri
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpinschers
Helemaal mee eensmalinois schreef:dat is dus fout vind ik... mijn x kees is net zo opgevoed als mijn dobers en mechelaars...ik ken ook een JR die net zo als de duitsers en mechelaars van die mensen zijn opgevoed, dus nee is nee en hier is hier... en niet nog eerst wat snuffelen... het kan dus best is gewoon wat je zelf wil... ik wil dit dus wel, van al mijn honden.Valerie schreef:Ik geloof niet dat je hetzelfde mag eisen van een jack russel als van een mechelaar.
- Innuendo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sammie is een "Maltezer"
Maxi is een kruising Basset Hound / Cocker Spaniël - Locatie: Sweetlake city
Dan had jij waarschijnlijk Sam al verrot geschopt..maart schreef:als ik mijn hond bij mij heb, en zij heeft haar balletje, en jouw hond heeft schijt aan jouw bevel en komt gezellig bij de mijne om te spelen met haar balletjeZoie schreef:Waarom kan je dan weinig doen ? Ik heb sien getraind op het balletje, maar ik kijk a. wel even uit wanneer ik die gooi, menige hond rent er namelijk achteraan, en b. no way dat ik haar toesta er even op te klappen als een hond dat balletje komt opeisen, wat nogal eens gebeurt.
Controle is niet alleen maar pefect hierkomen, het is ook je hond van acties weerhouden die je niet wilt.![]()
dan denkt
1. Ds van MIJN balletje en daar blijf jij met je poten vanaf.
2. Ik dan roep ik Ds bij me (die zowiezo al bij me is als ik een hond zie).
3. dan denk ik verder: 'schtijthond en schijtbaas, kun je nu echt niet luisteren.
4. Kom één stap dichter bij mijn hond en ik schop je verrot.
Ik was Zondag in een vrij druk losloop gebied.. Daar liep ook een herder die dacht dat Sam zijn bal wilde pikken, dat wilde Sam niet die liep alleen op zeer irritante keffende wijze de aandacht van die herder te trekken die een bal had.
De eigenaar zag dat aankomen en corrigeerde zijn hond, die wilde geen uitval gedrag.
Ik wil dat irritante keffen niet, dus ik corrigeerde Sam..
Zo kan het toch ook?
En als Sam irritant blijft en niet luistert lijn ik hem aan, maar als jij hem dan weg geschopt zou hebben, had ik jou echt wel terug geschopt..
Of hou je rekening met de grote van de hond welke je weg schopt? Of schop je dan zachter ofzo?
Zoals je het nu schrijft zag ik Sam al meters ver weg vliegen, terwijl het in weze mijn schuld is dat hij niet luistert en niet zijn schuld..
-
nance
- Erelid
Nee ik ga naar de verdere plekken in het bos, maar om daar te komen moet ik door de drukke stukken heenrijden en dan is ze aangelijnd. Dan zijn al mn honden aangelijnd.asani schreef:Hoho, begrip voor elkaar is alles wat ik vraag. Als jij vind dat je met je loopse teef (op de hoogtijdagen, als ze dus dekrijp is, niet een maand van te voren, waar staat dat dan??) los in een losloopgebied wilt lopen moet je dat zelf weten. Ik heb er dan wel begrip voor. Als ik dan met een reu de hoek om kom en hij probeert te dekken voordat ik hem onder appel heb, hoop ik dat jij er ook begrip voor hebt dat dat ietsje lastiger is dan dat als je teef niet loops is. Anders is mijn begrip zo weg hoor.nance schreef:Als ik het goed begrijp moeten teven die loops zijn aan de riem uitgelaten worden en mogen absoluut niet in losloopgebieden komen hoe goed ze ook luisteren.
Mogen reuen altiijd loslopen of ze luisteren of niet dat maakt niet uit.
Nou sorry hoor, als 1 van mijn teven loops is worden ze gewoon uitgelaten en ze mogen net zo hard loslopen als anders. Als ik een hond zie, lijn ik haar aan en als de hond doorgelopen is, laat ik haar weer los. Als er 1 loops is ga ik wel verder het bos in, maar ik zal toch eerst door de wijkparken heen moeten om daar te komen....
Het is geven en nemen wordt er hier gezegd, maar de reu eigenaren nemen en de teef eigenaren moeten geven. Zo werkt het niet, als het aan de reuen ligt, moet je de teef een maand voordat ze loops wordt al vast want dan ruikt ze al lekker. En dan natuurlijk ook een maand na de loopsheid want dan ruiken ze ook nog lekker.
Ik heb toch een ander idee bij geven en nemen....
En jouw teef is niet de enige in nederland die loops wordt. Als iedereen vindt dat vooral de teven geven en de reuen nemen kunnen de reuen dus nooit los. Dat is mijn insteek in deze.
Ik vraag ook begrip voor de teven eigenaren. Er wordt hier gezegd dat de teven maar 3 weken vast moeten, dat weiger ik. Mijn honden luisteren perfect, hier is hier. Ik hou ze altijd vast in drukke wijkparken omdat daar de meest vreemde bazen lopen met honden die absoluut niet luisteren. Ik heb geen zin in gezeik...
- Zoie
- Zeer actief
ik vind dat onwijs, zeker bij vreemde honden als je er niet van op aan kunt dat de bijtrem erop zit. Heb ook altijd een reserve balletje bij me voor het geval dat. Hier wordt niet geknokt om een balletje.malinois schreef:mijn honden mogen hun eigendom verdedigen, hun eten, hun bal etc.Zoie schreef:Controle is niet alleen maar pefect hierkomen, het is ook je hond van acties weerhouden die je niet wilt.doen ze onderling en ook bij vreemde honden... ik gooi geen ballen als ik andere honden zie... maar ze hebben er allemaal wel 1 in hun bek en laat daar maar geen andere hond aankomen...
Eten verdedigen doen we ook niet aan. Indien nodig wordt er gescheiden, of anders is er toezicht. Geen knokpartijen om zulke dingen.

- Derona
- Zeer actief
-
estelle
Dus als het jou niet lukt je hond iets te leren dan komt dat doordat het een heel ander ras is en we dat niet mogen vergelijken met een herder maar als ons iets niet lukt dan hebben we vast niet genoeg geprobeerd want een herder is dan ineens wel precies hetzelfde als een dog.Essy schreef:estelle schreef:binnen zonder afleiding wel ja. Maar buiten met een hond die niet baasgericht is en niet beloningsgevoelig is het toch een ander verhaal.Martijn schreef:ja heel merkwaardig.estelle schreef: Hahaha...ja nu ineens wel he?
- Zoie
- Zeer actief
maar is dat dan niet een beetje de pot die de ketel verwijt dat die zwart ziet ?estelle schreef:Essy schreef:Dus als het jou niet lukt je hond iets te leren dan komt dat doordat het een heel ander ras is en we dat niet mogen vergelijken met een herder maar als ons iets niet lukt dan hebben we vast niet genoeg geprobeerd want een herder is dan ineens wel precies hetzelfde als een dog.estelle schreef:binnen zonder afleiding wel ja. Maar buiten met een hond die niet baasgericht is en niet beloningsgevoelig is het toch een ander verhaal.Martijn schreef: ja heel merkwaardig.
Als zelfs jullie je herders niet alles kunnen leren, waarom zijn wij dan zulke falende bazen als het om een loopse teef gaat ?