starfleet schreef:Ik zou het in de gaten houden, maar niet gelijk denken dat er wat mis is. Op zich is het normaal dat een pup erg onder de indruk is van alle indrukken en dan de eerste paar dagen bij moet trekken, aan eten komen er veel niet zo toe. Ik weet niet hoe een Tatra pupje is, maar algemeen een pupje moet naar mijn idee na een paar dagen wel bijgetrokken zijn, ' s morgens vrolijk op je afkomen, nieuwsgierig bij het wandelen e.d. , lekker beginnen te eten.
Buffy was voor het ras een vrij rustige pup, haar zusje was echt een slaapkop en haar broer die zat geen seconde stil. Er kan zoveel verschil tussen zitten. Niet alle pups zijn druk en als je een rustig reutje hebt van een rustig ras dan zal het wel veel slapen. Ik zou me wel een beetje zorgen maken als pup treurig blijft ogen naar jou idee en geen plezier in het leven lijkt te hebben. Ik vind veel slapen voor een jonge pup niets om zorgen over te maken, wel als een pupje na een paar dagen nog steeds treurig lijkt te zijn en niet wil spelen als het wakker is. Dat hoort niet bij een pup, die hoort vrolijk en alert te zijn als hij wakker is, maar racemonsters zijn het (gelukkig) niet allemaal. Als je er geen goed gevoel bij hebt dan zou ik wel een keertje extra naar de dierenarts gaan. Meestal moet je er toch al vrij snel zijn voor je enting en kijkt de dierenarts hem ook na. Ik zou dan wel mijn zorgen uitspreken, dan kan de DA er extra goed op letten.
Veel plezier met pup, hopelijk os hij inmiddels al wat bijgetrokken en jij wat minder ongerust. Heb je al ergens foto's van hem staan? Ik vind het zo'n heerlijk wolbaaltjes.
Anne
Nou uhh gisteren vroeg ik me een aantal keer af waar de 'uit-knop' zat, dus je kan wel stellen dat hij aardig is bijgetrokken

. Veel slapen doet hij nog wel maar op de gewone puppy-manier. En verder...is hij los! Hahaha.
Ik zie nu een puppy zoals ik zou denken dat het hoort. Hij was gisteravond echt helemaal dolgedraaid met zijn kauwstaafje en de Fatboy; rennen, vliegen, spelen

. Dus het gaat heel goed gelukkig!
Ik had gisteren fototjes geplaatst in het fotohoekje. Ik zal eens kijken of ik een filmpje ge-upload krijg (tot nu toe lukte dat niet..?) dan kunnen jullie zien hoe grappig hij bezig was.