Heeft iemand van jullie ervaring met de keuzemogelijkheden die je hebt voor het trimmen van een dergelijk langharig hondje in verband met warm weer?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Update: ontwollen helpt! (Frenk heeft het nu al zo warm)
Moderator: moderatorteam
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Update: ontwollen helpt! (Frenk heeft het nu al zo warm)
Ik zou het zonde vinden om Frenk te moeten scheren, maar het is nu 2 dagen mooi weer en hij heeft het nu al duidelijk warm. Hoe moet dat als het echt (fingers crossed
) mooi weer wordt? Ik reed vanmiddag met hem in de auto naar het bos en zelfs met alle ramen tegen elkaar open zat 'ie te hijgen als een molenpaard...
Heeft iemand van jullie ervaring met de keuzemogelijkheden die je hebt voor het trimmen van een dergelijk langharig hondje in verband met warm weer?
Laatst gewijzigd door Frenk op 08 mei 2008 09:09, 1 keer totaal gewijzigd.
-
lupa
- Zeer actief
- Contacteer:
- Frenk
- Zeer actief
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
- Frenk
- Zeer actief
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
- Frenk
- Zeer actief
Jeetje, daar heb ik helemaal niet aan gedacht...Rosita Compagner schreef:Als dit hondje het nu al 'zo' warm heeft zou ik zijn hartje maar eens na laten kijken. De gemiddelde showhond moet het dan volgende maand al ongeveer afleggen? Kom op, een vacht scheelt echt in de warmte maar dit is wel overdreven dus misschien is er wel wat anders aan de hand.
-
lupa
- Zeer actief
- Contacteer:
-
lupa
- Zeer actief
- Contacteer:
mischien is er niks aan de hand, heel vaak krijg ik hier mensen metFrenk schreef:Jeetje, daar heb ik helemaal niet aan gedacht...Rosita Compagner schreef:Als dit hondje het nu al 'zo' warm heeft zou ik zijn hartje maar eens na laten kijken. De gemiddelde showhond moet het dan volgende maand al ongeveer afleggen? Kom op, een vacht scheelt echt in de warmte maar dit is wel overdreven dus misschien is er wel wat anders aan de hand.Wat zou er aan de hand kunnen zijn dan?
"hooooo hij heeft het zo warm"""
maar het zit gewoon tussen de oren van de mensen
- Frenk
- Zeer actief
Ik merk aan hem dat hij reageert op de warmte door met zijn buik op de koude vloer of stenen te gaan liggen. Ook als het buiten niet warm is, maar wij de verwarming aan hebben (21-22 graden). In de auto heeft hij het sowieso heel snel benauwd de laatste tijd. Moet ik echt alles tegen elkaar open zetten, wil hij een beetje minder snel gaan ademen. Hij maakt zich overigens niet druk dan, hij ligt gewoon, maar ademt heel snel en zijn hart gaat als een dolle tekeer...lupa schreef: mischien is er niks aan de hand, heel vaak krijg ik hier mensen met "hooooo hij heeft het zo warm"""
Ik weet niet of het tussen mijn oren zit, maar dat kan heel goed, dat geef ik zo toe
Ik was eigenlijk op zoek naar knip/trim advies voor een hond met zoveel haar. Zou het bijvoorbeeld zin hebben om zijn buik kaler te maken ivm het afgeven van warmte?
-
Neeltje
21/22 graden is voor een hond ook best wel warm in huis. De lichaamstemperatuur van 'n hond is hoger als die van ons, dus die hebben het sneller warm dan wij.
Hoe goed 'n shizu tegen de warmte kan, dat weet ik niet. Misschien zou je eens 'n forum van dit ras op kunnen zoeken en kijken wat andere eigenaars dit ervaren?
Hoe goed 'n shizu tegen de warmte kan, dat weet ik niet. Misschien zou je eens 'n forum van dit ras op kunnen zoeken en kijken wat andere eigenaars dit ervaren?
- Daantjeln4
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
-
Neeltje
-
Eef
- Zeer actief
- Contacteer:
- Laura-Joy
- Zeer actief
Mijn shih-mixje heeft t ook erg snel warm en vooral in de auto!
Ik heb de blowers richting haar staan (blazen niet zo hard in mijn oude gebakkie) en mn raampje open en dan nog hangt die tong er een flink stuk uit en hijgt ze.
Ook als ik met haar wandel in de zon en het is wat warm als vorige week heeft ze het duidelijk warm.
Ik had er eens naar gevraagd bij een trimster hier in de buurt en zij vertelde dat er in de wat langere vacht ook lucht blijft hangen dat juist verkoelend werkt en dat dat het idee van 'kort is koeler' niet altijd opgaat, maar ik ben natuurlijk geen trimster en dit wordt ook de eerste zomer voor Joy en mij dus ik heb zelf geen ervaring hiermee.
Ik lees de tips dus graag mee!
Ik heb de blowers richting haar staan (blazen niet zo hard in mijn oude gebakkie) en mn raampje open en dan nog hangt die tong er een flink stuk uit en hijgt ze.
Ook als ik met haar wandel in de zon en het is wat warm als vorige week heeft ze het duidelijk warm.
Ik had er eens naar gevraagd bij een trimster hier in de buurt en zij vertelde dat er in de wat langere vacht ook lucht blijft hangen dat juist verkoelend werkt en dat dat het idee van 'kort is koeler' niet altijd opgaat, maar ik ben natuurlijk geen trimster en dit wordt ook de eerste zomer voor Joy en mij dus ik heb zelf geen ervaring hiermee.
Ik lees de tips dus graag mee!
- laura23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen. - Aantal honden: 0
in ijmuiden zitten verschillende trimsalons, een ervan is de plukschuur, misschien dat zij jou een goede tip kan geven?
www.deplukschuur.nl
gr laura
www.deplukschuur.nl
gr laura
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Airco in huis voor de warme dagen
Als het echt al zo erg is zou ik inderdaad het hartje ook eens na laten kijken....
En verder een lekkere korte coupe geven en je hebt ook van die halsbandjes die je in de vriezer moet doen en die zijn dan 12 uur koel..je hebt er ook matjes van dus mss is dat wel een idee?
Als het echt al zo erg is zou ik inderdaad het hartje ook eens na laten kijken....
En verder een lekkere korte coupe geven en je hebt ook van die halsbandjes die je in de vriezer moet doen en die zijn dan 12 uur koel..je hebt er ook matjes van dus mss is dat wel een idee?
-
lupa
- Zeer actief
- Contacteer:
nee ik denk niet dat dat effect zou hebben als je hem laat trimmen zou ik hem dan helemaal laten trimmenFrenk schreef:Ik merk aan hem dat hij reageert op de warmte door met zijn buik op de koude vloer of stenen te gaan liggen. Ook als het buiten niet warm is, maar wij de verwarming aan hebben (21-22 graden). In de auto heeft hij het sowieso heel snel benauwd de laatste tijd. Moet ik echt alles tegen elkaar open zetten, wil hij een beetje minder snel gaan ademen. Hij maakt zich overigens niet druk dan, hij ligt gewoon, maar ademt heel snel en zijn hart gaat als een dolle tekeer...lupa schreef: mischien is er niks aan de hand, heel vaak krijg ik hier mensen met "hooooo hij heeft het zo warm"""
Ik weet niet of het tussen mijn oren zit, maar dat kan heel goed, dat geef ik zo toe![]()
Ik was eigenlijk op zoek naar knip/trim advies voor een hond met zoveel haar. Zou het bijvoorbeeld zin hebben om zijn buik kaler te maken ivm het afgeven van warmte?
gewoon een kortere model, het hoef niet meteen kaal
-
joline
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik heb een keeshond met een erg dikke vacht. Hij heeft het wel warm, maar hij is ook weer snel afgekoeld als we thuis zijn van het uitlaten. Wat ook scheelt is dat ik in een losloop gebied loop waar hij een duik in het water kan nemen als hij het warm heeft.
Als het echt warm wordt binnen in huis, zet ik de airco aan
Als het echt warm wordt binnen in huis, zet ik de airco aan
-
Neeltje
-
omafia
-
lupa
- Zeer actief
- Contacteer:
ik vind helaas een korte geschoren lhasa niet echt mooiomafia schreef:Ik heb een Lhasa Apso en lekker kort geschoren/getrimt het hondje blij en ik blij en ik vind het hartstikke stoer staan, iedereen op mijn werk vind het leuk als die weer zo lekker kort is
maar gelukkig heeft iedereen een andere smaak
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
-
lupa
- Zeer actief
- Contacteer:
- Frenk
- Zeer actief
Jongens, bedankt voor de ontwol adviezen! 
Ik heb Frenk onder handen genomen met een softslicker een soort hark
Ik haal er dagelijks een halve hand met wol uit. En dat terwijl ik hem al elke dag van top tot teen borstelde en kamde, maar niet met de juiste spullen blijkbaar 
En we zijn bij de trimster geweest. [trots modus aan]"Wat heeft hij een boel haar!!!" Ze was helemaal onder de indruk van zijn vacht en hoopt dat ik Frenk juist niet ga laten knippen.
[/trots modus uit] Volgens haar helpt knippen niet tegen de hitte, mits je de vacht maar goed ontwold en dus los en luchtig houdt. Aangezien ik graag wil zien hoe Frenk's vacht zich ontwikkeld en of ik erin kan slagen om die ook mooi te houden gaan we het dus proberen.
De schaar erin kan altijd nog, toch? Als Johan Cruijff een trimmer was geweest had hij vast gezegd: "het is er sneller af, dan het eraan zit" ...
Kortom, ik ga vandaag of morgen proberen om mooie foto's te maken van Frenk's vacht en dan zal ik jullie op de hoogte houden van onze vorderingen.
Ik heb Frenk onder handen genomen met een softslicker een soort hark
En we zijn bij de trimster geweest. [trots modus aan]"Wat heeft hij een boel haar!!!" Ze was helemaal onder de indruk van zijn vacht en hoopt dat ik Frenk juist niet ga laten knippen.
De schaar erin kan altijd nog, toch? Als Johan Cruijff een trimmer was geweest had hij vast gezegd: "het is er sneller af, dan het eraan zit" ...
Kortom, ik ga vandaag of morgen proberen om mooie foto's te maken van Frenk's vacht en dan zal ik jullie op de hoogte houden van onze vorderingen.