Iedereen heeft toch de meest bijzondere honden die er zijn?Zoek stok! schreef:Martijn heeft de meest bijzondere honden die er zijn en dat kun je niet vergelijken met een simpel suf Kooikertje.

Moderator: moderatorteam
Toch heeft hij ergens wel gelijk dat het af te leren is, alleen lukt het mij ook niet en besteed ik er denk ik inderdaad te weinig aandacht en tijd aan.Zoek stok! schreef:Ach, we komen daar weer op uit. Martijn heeft de meest bijzondere honden die er zijn en dat kun je niet vergelijken met een simpel suf Kooikertje. Even wachten op Malinois en dan is het feestje weer compleet.Martijn schreef:In de eerste plaats is cleo een husky/podenco en dat is niet hetzelfde als een kooikertje.Zoek stok! schreef: Aha, en Cleo kun je tegenwoordig gewoon terugroepen als ze achter een konijn aan zit? Gewoon een kwestie van moeite investeren en concentratie cultiveren toch?
Daarnaast pretnedeer ik niet dat zj het niet kan leren omdat het mij niet lukt.
Ja, maar hier in het park loopt alles los terwijl ze dat niet mogen , in het losloopgebied loop ik op tijden dat iedereen nog ligt te ronken of al uren in bed ligtJaap* schreef:Bewust met een loopse teef in een losloopgebied gaan lopen vind ik ook niet zo netjes.
Maarja, als ze d'r loopt dan loopt ze daar. Niets aan te doen.
Soms wil ik wel eens ergens trainen maar dan sterft het daar van de andere honden of van de gezinnen.
Dan ga ik gewoon lekker ergens anders naartoe
Valt wel mee hoor. Ik heb een actief hondje met een koppie erop, soms wat eenkennig, meestal vrolijk. Vrij makkelijk met andere honden, jaagt niet. En hij raakt wat in de war van loopse teven, de neus gaat op de grond en hij gaat wel erg hard dravenGos schreef:Iedereen heeft toch de meest bijzondere honden die er zijn?
Ja, dat snap ikAddy schreef:in het losloopgebied loop ik op tijden dat iedereen nog ligt te ronken of al uren in bed ligt
Volgens mij staat het forum vol met topics waarin ik aangeef dat ik niet perfect benMartijn schreef:Dat zijn honden die geselecteerd zijn op trainbaarheid.
Maar goed, volgens mij ben ik vrij duidelijk maar komt het je domweg niet uit om me te begrijpen. Stel je voor dat je moet toegeven dat je niet perfect bent...pfff.
Met Mellie is het me absoluut niet gelukt, zodra Des loops is gaat hij als de raphazen naar zijn tweede huisje want hij is totaal niet meer bereikbaarJaap* schreef:Ja, dat snap ikAddy schreef:in het losloopgebied loop ik op tijden dat iedereen nog ligt te ronken of al uren in bed ligt![]()
Het gaat mij er even om dat het niet echt realistisch is om er vanuit te gaan dat elke reueneigenaar z'n hond zodanig onder controle heeft.
Het zal technisch allemaal wel mogelijk zijn natuurlijk, maar in de praktijk valt het wat tegen denk ik
Ach, het is in ieder geval wel direct duidelijk wat er aan de hand is zullen we maar zeggenRami schreef:Ik zie het voor me, dat doet Billy precies zo. Zo'n heel spoor volgen met de neus aan de grond en maar draven... Het is net een op hol geslagen stofzuiger.Zoek stok! schreef: hij raakt wat in de war van loopse teven, de neus gaat op de grond en hij gaat wel erg hard draven![]()
ja die heren lopen altijd hun pikkie achternaZoek stok! schreef:Ach, het is in ieder geval wel direct duidelijk wat er aan de hand is zullen we maar zeggenRami schreef:Ik zie het voor me, dat doet Billy precies zo. Zo'n heel spoor volgen met de neus aan de grond en maar draven... Het is net een op hol geslagen stofzuiger.Zoek stok! schreef: hij raakt wat in de war van loopse teven, de neus gaat op de grond en hij gaat wel erg hard draven![]()
Net als Rio dus en die maakt er geluiden bij daar is een stofzuiger niets bijRami schreef:Ik zie het voor me, dat doet Billy precies zo. Zo'n heel spoor volgen met de neus aan de grond en maar draven... Het is net een op hol geslagen stofzuiger.Zoek stok! schreef: hij raakt wat in de war van loopse teven, de neus gaat op de grond en hij gaat wel erg hard draven![]()
Gelukkig gaat het meestal zoMarie-Josée schreef:Afgelopen week was het trouwens andersom; een eigenaar riep tegen me dat haar teef loops was, Bruno loopt ook in niet-losloopgebieden tegenwoordig los omdat hij anders geen stap meer zet ( slijtage in combinatie met een beetje van de wereld raken) dus toen ik uitlegde dat dat wat Bruno betreft geen kwaad kon erg was zei ze; ja ik waarschuw ook omdat sommige reutjes anders helemaal van de kook raken.
Dat is nog eens inlevingsvermogen en zo kan het dus ook
tineke schreef:Net als Rio dus en die maakt er geluiden bij daar is een stofzuiger niets bijRami schreef:Ik zie het voor me, dat doet Billy precies zo. Zo'n heel spoor volgen met de neus aan de grond en maar draven... Het is net een op hol geslagen stofzuiger.Zoek stok! schreef: hij raakt wat in de war van loopse teven, de neus gaat op de grond en hij gaat wel erg hard draven![]()
.
Maar dat wil iedereen beetje drentelen in 'n losloopgebied, maar aangezien er jan en alleman rondloopt met honden wel of niet onder appel en onder die wel of niet aardig zijn naar andere honden, moet ik heel eerlijk zijn, vermijd ik alle gebieden waar het echt druk is met honden, want ik vind er niks aan en Tirsa ook niet. Als we in de bossen lopen kijk ik toch altijd met argusogen rond om gewoon in de gaten te houden wat er aan gelopen komt en dat ik als het even kan niet verrast wordt of de situatie van te voren een beetje kan inschatten.Zoek stok! schreef:Volgens mij staat het forum vol met topics waarin ik aangeef dat ik niet perfect benMartijn schreef:Dat zijn honden die geselecteerd zijn op trainbaarheid.
Maar goed, volgens mij ben ik vrij duidelijk maar komt het je domweg niet uit om me te begrijpen. Stel je voor dat je moet toegeven dat je niet perfect bent...pfff.Ik ben nog steeds enorm zoekend mbt training en Bram. Staat nota bene in het fotohoekje nog een heel topic over. En ook mbt loopse teven zeg ik niet dat luisteren onmogelijk is. Maar ik moet wel zeer alert zijn en ik loop liever gewoon een beetje te drentelen in een losloopgebied zonder dat ik elke seconde moet kijken wat Bram doet. Een jager is ook onder appel te houden, maar ik denk toch dat het leuker is om in een gebied te lopen waar de reeen niet langs je schieten.
Mbt Kooikers moet ik je overigens uit de droom halen dat ze geselecteerd zijn op trainbaarheid. Kooikers doen al heel lang het werk niet meer waar ze ooit voor gefokt zijn en in het fokken wordt veel te weinig gekeken naar trainbaarheid en werken. Of ken jij veel Kooikers die op hoog niveau obedience, agility of GG doen? Bij mij zal er geen Kooiker meer komen juist vanwege deze reden.
Oh maar die ervaring heb ik ook hoor. Nou ja, elke dag loopse teven voor je deur is trouwens wel een ander verhaal. Toen zat ik echt met een zieke hond. Maar goed, daar konden de teven-eigenaren niks aan doen.Zoek stok! schreef:Gelukkig gaat het meestal zoMarie-Josée schreef:Afgelopen week was het trouwens andersom; een eigenaar riep tegen me dat haar teef loops was, Bruno loopt ook in niet-losloopgebieden tegenwoordig los omdat hij anders geen stap meer zet ( slijtage in combinatie met een beetje van de wereld raken) dus toen ik uitlegde dat dat wat Bruno betreft geen kwaad kon erg was zei ze; ja ik waarschuw ook omdat sommige reutjes anders helemaal van de kook raken.
Dat is nog eens inlevingsvermogen en zo kan het dus ookDe keren dat ik 'last' heb gehad van een eigenaar met loopse teef, zijn op 1 hand te tellen. Over het algemeen krijg ik gewoon even een seintje van de eigenaar, lijn ik Bram aan en lopen we langs elkaar. No problemo. En als Bram iets te hard gaat draven en dus blijkbaar op een wel heel fijn spoortje zit, roep ik hem terug en gaat hij ook een tijdje aan de lijn totdat hij weer normaal doet.
Nee, ik denk dat het met hormonen te maken heeft!Martijn schreef:Waarom ga je nu doen alsof het onmogelijk is om een hond te leren luisteren? Omdat het jou zelf niet lukt?Zoek stok! schreef: Maar zeggen dat je je hond dan maar gewoon onder appel moet houden, vind ik net zoiets als tegen de eigenaar van een enorme jager zeggen dat hij z'n hond gewoon moet terugroepen als hij achter een ree aanschiet.
Dat kan dus in 90% van de gevallen gewoon wel. Wedden dat er genoeg hondentrainers zijn die een vechtende stafford af kunnen leren dat hij vecht? Dat kan niet iedereen en ook zal niet iedereen het eens zijn met de manier waarop dat gebeurt maar het is doodsimpel om dat af te leren.Paulala schreef:Nee, ik denk dat het met hormonen te maken heeft!Martijn schreef:Waarom ga je nu doen alsof het onmogelijk is om een hond te leren luisteren? Omdat het jou zelf niet lukt?Zoek stok! schreef: Maar zeggen dat je je hond dan maar gewoon onder appel moet houden, vind ik net zoiets als tegen de eigenaar van een enorme jager zeggen dat hij z'n hond gewoon moet terugroepen als hij achter een ree aanschiet.
Net zoals je het genetisch materiaal van sommige rassen niet moet ontkennen, waar bepaalde gedragseigenschappen bij horen.
Je kunt toch ook een jachthond niet doormiddel van opvoeding het jagen uit zijn kop halen?
En een Stafford door middel van opvoeding, het vechten uit zijn kop krijgen?
En zo zijn er meer voorbeelden.
Ik ontken ook niet dat het mogelijk is.MARC_S schreef:Dat kan dus in 90% van de gevallen gewoon wel.Paulala schreef:Nee, ik denk dat het met hormonen te maken heeft!Martijn schreef:Waarom ga je nu doen alsof het onmogelijk is om een hond te leren luisteren? Omdat het jou zelf niet lukt?Zoek stok! schreef: Maar zeggen dat je je hond dan maar gewoon onder appel moet houden, vind ik net zoiets als tegen de eigenaar van een enorme jager zeggen dat hij z'n hond gewoon moet terugroepen als hij achter een ree aanschiet.
Net zoals je het genetisch materiaal van sommige rassen niet moet ontkennen, waar bepaalde gedragseigenschappen bij horen.
Je kunt toch ook een jachthond niet doormiddel van opvoeding het jagen uit zijn kop halen?
En een Stafford door middel van opvoeding, het vechten uit zijn kop krijgen?
En zo zijn er meer voorbeelden.
Zo kan je dus een stafford met de juiste training prima leren om af te liggen als hij omgeven is door reuen. Je kan hem niet leren met die honden te spelen, dat is iets anders.
Precies. Het hangt volledig af van de mate van controle die je over je hond hebt. Als je je hond loeiend van een veld af moet trekken zegt dat al genoeg. Die hond schijt op dat moment op jou en dat is dan een gebrek aan respect. Niet dat dat erg is, maar dat is absoluut niet bij de hond neer te leggen. Als er een dikke rottweilerreu bij een teef staat en haar verdedigd weten de meeste reutjes niet hoe snel ze respect moeten tonen en hoe snel ze weg moeten wezen. Apart op zijn minst dat je als eigenaar dat respect niet zou kunnen krijgen.massam schreef:klopt. maar hoerigheid is geen raseigenschap. dat kun je wel degelijk trainen. ik heb er geen zin in maar het kan wel hoor.
ik heb sam ook leren negeren. natuurlijk moet er geen reu op zijn rug springen maar hij kijkt niet echt meer naar andere honden. wil niet zeggen dat ie niet graag zou vechten (of bij loopse teven dekken) maar ik heb voldoende appel om hem bij me te houden.
ik heb mazzel hoor. sam wordt helemaal gek van lola en hij is gewoon zielig als zij loops is maar buiten boeit het hem op ruiken aan een plasje na niks.
Waarom kan je een reu niet wegroepen bij een loopse teef? Als hij weet dat hij MOET komen dan komt hij toch gewoon?Paulala schreef: Dus eigenlijk kan je met het geval 'loopse teven' het zelfde zeggen.
Je kunt een reu prima leren om er niet op te letten en met je mee te lopen, maar ermee samen loslopen is niet te doen, want dan kan hij zijn hormonen niet bedwingen.
Het recht hebben hoeft niet te betekenen dat je dat ook maar op elk moment op moet eisenAnnSophie schreef:Mijn hond heeft ook recht om los te lopen. Ja schiet nog maar eens.
Mellie komt altijd terug als ik hem roep, ook bij een loopse teef maar waar het mij omging is dat het piepen en kwijlen niet te voorkomen is als hij een loopse teef ruikt, komen doet hij onder iedere voorwaardeMARC_S schreef:Waarom kan je een reu niet wegroepen bij een loopse teef? Als hij weet dat hij MOET komen dan komt hij toch gewoon?Paulala schreef: Dus eigenlijk kan je met het geval 'loopse teven' het zelfde zeggen.
Je kunt een reu prima leren om er niet op te letten en met je mee te lopen, maar ermee samen loslopen is niet te doen, want dan kan hij zijn hormonen niet bedwingen.
Komt hij niet dan luistert hij gewoon niet goed.Dat is de definitie van niet echt god luisteren. Alleen luisteren als je niks beters te doen hebt zeker?
Ik ken iemand met een stafford die heel graag vecht. Hij kan wel loslopen en moet volgen als er een reu meeloopt. Die reu kan aan hem snuffelen en achter hem aan lopen maar hij zal er niet op reageren. Dat mag hij niet en hij luistert naar zijn baas. Nogmaals, ik zeg niet dat ik die controle heb maar het kan dus wel als je maar genoeg werkt aan dat gedrag en die hond.