Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

bedankt loopse teef...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik ga met loopse teven niet naar drukbezochte losloopgebieden. Ik houd het die 3 weken bij het laten loslopen in 1 specifiek gebied waar 1 pad doorheen loopt waar je heel veel overzicht hebt. Ik houd dus goed in de gaten of er in de verte honden naderen (ook vanaf de achterkant) en als ik er een zie lijn ik mijn 2 dames aan en ga zo ver mogelijk van het pad af om de andere hond te laten passeren. Mijn honden moeten dan zitten, zodat als de reu-eigenaar niet snapt dat ik mijn honden niet voor niets aanlijn, de reu niet gelijk op mijn teefjes komt springen.
Deze manier bevalt mij prima, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen in de buurt zo'n handig losloopgebied heeft als ik.
eefje_ates
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.

Ongelezen bericht door eefje_ates »

LongFields schreef:
eefje_ates schreef: Als ik dat wel zou doen,had ik beter zelf een teef kunnen nemen...heb je ook geen last van een hitsige reu...
Of juist wel, van die types als Bauke en andere slecht onder appèl staande honden. :wink:
Zit ook wel wat in jah. :mrgreen: Ik heb niets gezegd... :mrgreen:
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Zoek stok! schreef:
LongFields schreef:In de buurt van Den Haag zijn vast ook hele goede hondenscholen te vinden waar ze Marjolein kunnen leren om Bauke ook als er loopse teven in de buurt zijn te laten luisteren.
Mag ik dan ook een adres in de buurt van Utrecht? Ik denk dat ik een van de beste trainers heb die te vinden is, maar het is me nog steeds niet gelukt om Bram volledig met z'n koppie bij mij te houden als er een loopse teef in het spel is. Ontspannen wandelen is er niet meer bij.
Hier hetzelfde met Mellemans :wink:
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Een van de redenen dat Tomas uiteindelijk toch gecastreerd is komt doordat iemand op een klein uitlaatveldje zijn loopse teef gewoon liet rondlopen en er pas iets van zei toen Tomas er al opgeklommen was.Tomas was daarna dagen van slag, wou niet meer eten en jammerde voortdurend, dat is zo gebleven want er was altijd wel een loopse teef in de buurt. Ik vond dat wel jammer en erg onnadenkend van de eigenaar van de teef maar zo gaat dat nu eenmaal in het leven :wink:
boemerang
Zeer actief

Ongelezen bericht door boemerang »

hier ook een reu eigenaar :mrgreen:
en ja de lekkerste beloningsnoepje , of mijn liefste stemmetje dring dan echt niet meer door
buddy is dan een geile beer en ziet maar een gaatje
ik pak hem dan aan de riem en loop verder met de kerels

maar de teven eigenaars , laten hun loopse teef wel los
en mijn geile beer maar aan de riem trekken , kon hem bijna niet meer houden
tot ik zij nu hou jij je hond vast anders laat ik buddy los

wat was ze snel om haar teef aan te lijnen
Afbeelding
onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Bullenmama schreef:Wél vind ik dat een loopse teef aan de lijn gehouden moet worden zodat reu-eigenaren gewoon hun hond los kunnen laten.
dat helpt ook niet altijd, in zo'n klein gebied kom je elkaar toch weer tegen, en

Bauke is heel alert , en gaat blaffen omdà ik hem aanlijn :19:
zo kan ik dus niet meer door wandlen.
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 28 apr 2008 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ik heb geen idee waar jullie terecht zouden kunnen, ik realiseer me ook echt wel dat het niet zo gemakkelijk zal zijn als het klinkt om een reu een loopse teef uit zijn hoofd te laten zetten als baas.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Pak-de-bal schreef:waarom moet het altijd van de reu-kant komen? :denken:

( niet altijd, want sommige houden zich er keurig aan ! :ok: )
Ik denk zeker niet dat het altijd van de reu-kant komt. Er zijn ook hele irritante reueneigenaren die hun reu maar z'n gang laten gaan. In niet drukke losloopgebieden vind ik een loopse teef zo raar nog niet, ik krijg bijna altijd even een seintje en lijn Bram dan direct aan. In drukke losloopgebieden vind ik het een ander verhaal.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Addy

LongFields schreef:Ik heb geen idee waar jullie terecht zouden kunnen, ik realiseer me ook echt wel dat het niet zo gemakkelijk zal zijn als het klinkt om een reu een loopse teef uit zijn hoofd te laten zetten als baas.
Dat valt ook wel weer mee hoor :wink:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Zoek stok! schreef:
Pak-de-bal schreef:waarom moet het altijd van de reu-kant komen? :denken:

( niet altijd, want sommige houden zich er keurig aan ! :ok: )
Ik denk zeker niet dat het altijd van de reu-kant komt. Er zijn ook hele irritante reueneigenaren die hun reu maar z'n gang laten gaan. In niet drukke losloopgebieden vind ik een loopse teef zo raar nog niet, ik krijg bijna altijd even een seintje en lijn Bram dan direct aan. In drukke losloopgebieden vind ik het een ander verhaal.
Ik denk dat het net als met heel veel in het leven zo is, dat als beide partijen rekening met elkaar houden en zich kunnen verplaatsen in de situatie van de ander, het ook best allemaal te doen is.
Alleen dat verplaatsen in de situatie van de ander is in het geval van de topicstarter vrees ik een utopie.
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

boemerang schreef:en mijn geile beer maar aan de riem trekken , kon hem bijna niet meer houden
zo heb ik net Bauke ook het gebied uit moeten trekken

hij heeft geen plas meer gedaan en daar baal ik dan zo van !!!:evil:

en zij met haar hondje lekker doorlopen
Remina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Remina »

Ik vind het toch wel fijn om te lezen dit.
Ik heb vroeger bij mijn vader een reu gehad ( herder ) maar die had er verder nooit last van.
Dus heb er verder nooit bij stil gestaan.

Maar nu ik dit topic lees weet ik nu wel dat ik op ga letten wáár ik loop met mijn teef.
Afbeelding
Addy

Pak-de-bal schreef:
boemerang schreef:en mijn geile beer maar aan de riem trekken , kon hem bijna niet meer houden
zo heb ik net Bauke ook het gebied uit moeten trekken

hij heeft geen plas meer gedaan en daar baal ik dan zo van !!!:evil:
Maar heb je dan geen mogelijkheid om een andere kant uit te lopen ?
Ik zorg eigenlijk altijd wel al dat ik uit de buurt blijf van andere mensen met honden want ik vertrouw meestal de baasjes niet, vaak staan ze met elkaar te kletsen zonder op hun honden te letten en zo en daar komen problemen van, ze zijn niet allemaal zo vriendelijk als mijn honden.
Vandaar dat ik altijd uitwijk en andere richtingen opga :ok:
Zoek stok!
Zeer actief

LongFields schreef:Ik heb geen idee waar jullie terecht zouden kunnen, ik realiseer me ook echt wel dat het niet zo gemakkelijk zal zijn als het klinkt om een reu een loopse teef uit zijn hoofd te laten zetten als baas.
Dat kan een 'nadeel' zijn van het hebben van een intacte reu. Veel mensen grijpen naar castratie, maar ik accepteer gewoon dat er wandelingen tussen zitten dat het even wat anders loopt dan verwacht.

Maar zeggen dat je je hond dan maar gewoon onder appel moet houden, vind ik net zoiets als tegen de eigenaar van een enorme jager zeggen dat hij z'n hond gewoon moet terugroepen als hij achter een ree aanschiet.

Ik zal nooit gaan trainen op een school waar loopse teven toegestaan zijn. Laatst een agility workshop gehad op een school waar dat wel het geval was en ik ben dan meer bezig om Bram bij me te houden dan lekker te trainen. Ik vind dat zonde.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Weet je heel zeker dat de teef loops was?
Zo ja,dan vind ik de baas of bazin niet erg netjes handelen.Buiten dat het voor de teveneigenaar heel onprettig is om constant hitsige reuen achter zich aan te hebben is het voor reueneigenaren heel lastig (kan het zijn althans) om dan je reu bij de les te houden.
Als Bente loops is kom ik gewoon niet op losloopgebieden.Heel simpel toch?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Zoek stok! schreef:
Maar zeggen dat je je hond dan maar gewoon onder appel moet houden, vind ik net zoiets als tegen de eigenaar van een enorme jager zeggen dat hij z'n hond gewoon moet terugroepen als hij achter een ree aanschiet.
Ik vind dat niet hetzelfde, maar goed, meningen kunnen verschillen toch? :wink:
En in dit geval was mijn reactie bedoeld voor PdB, ik had me even niet gerealiseerd dat ook anderen zich persoonlijk nogal aangesproken zouden voelen.
Zoek stok!
Zeer actief

Martijn schreef:
Het ligt niet aan de kwaliteit van jouw trainer maar aan de kwaliteit van de training die jij op Branm toepast. :wink:

Een hond onder appél hebben is echt niet zo ingewikkeld, is een kwestie van moeite investeren en concentratie cultiveren.
Dagelijks of in ieder geval meerdere keren in de week met je hond aan het werk en dan loopt hij echt niet meer weg als hij wat lekkers ruikt hoor.
Aha, en Cleo kun je tegenwoordig gewoon terugroepen als ze achter een konijn aan zit? Gewoon een kwestie van moeite investeren en concentratie cultiveren toch?

Ik ben de eerste om te zeggen dat ik vast dingen verkeerd aanpak, maar voordat je zo negatief over een ander oordeelt, zou het goed zijn ook even in de spiegel te kijken.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik zou het ook niet doen, maar niet iedereen denkt er zo over. Ik zou er ook niet aan denken om 'n loopse teef waar dan ook los te laten lopen, 'n 'ongeluk' zit in 'n klein hoekje.

Maar dat wil niet zeggen dat degenen die wel in een losloopgebied gaan lopen, dit niet zouden mogen. Je hond (reu) moet toch onder appel staan, want ik wil zelfs niet zomaar een vreemde hond ineens bij mijn hond hebben staan waar de baas in geen velden of wegen is te vinden.

Los prima, maar wel onder appèl.
Zoek stok!
Zeer actief

Martijn schreef:
Zoek stok! schreef: Maar zeggen dat je je hond dan maar gewoon onder appel moet houden, vind ik net zoiets als tegen de eigenaar van een enorme jager zeggen dat hij z'n hond gewoon moet terugroepen als hij achter een ree aanschiet.
Waarom ga je nu doen alsof het onmogelijk is om een hond te leren luisteren? Omdat het jou zelf niet lukt?
Waarom blaas jij zo hoog van de toren?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Martijn schreef:
Zoek stok! schreef: Maar zeggen dat je je hond dan maar gewoon onder appel moet houden, vind ik net zoiets als tegen de eigenaar van een enorme jager zeggen dat hij z'n hond gewoon moet terugroepen als hij achter een ree aanschiet.
Waarom ga je nu doen alsof het onmogelijk is om een hond te leren luisteren? Omdat het jou zelf niet lukt?
nou zeg :denken: , ga jij nou niet net doen alsof luisteren altijd lukt, dat is bij jou ook niet zo.
ik heb hier honden die prima los kunnen, maar komt ollie een teef tegen die op haar hoogtepunt is? dan is aanlijnen het enige wijze wat ik kan doen.. sommige prikkels zijn te veel ...
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Martijn schreef:
Zoek stok! schreef: Aha, en Cleo kun je tegenwoordig gewoon terugroepen als ze achter een konijn aan zit? Gewoon een kwestie van moeite investeren en concentratie cultiveren toch?
In de eerste plaats is cleo een husky/podenco en dat is niet hetzelfde als een kooikertje.

Daarnaast pretnedeer ik niet dat zj het niet kan leren omdat het mij niet lukt. :wink:
wow, is dit nu een voorbeeld van redirectieagressie?
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Een oplossing kan zijn bauke aan de flexi of gewoon straks gaan wandelen, aan de andere kant dfie loopse teef hoort er ook niet. Ik heb nu een loopse teef en wandel enkel in aanlijngebied en de losse reuen hebben pech als er een 40 in hun reet geplant staat, maar men loopse teef ga ik nu ook geen paar dagen in huis houden en snel op een hoekje vant straat laten plassen.
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Loopse teven horen ook alleen in de tuin of op het balkon te blijven, Schandalig dat mensen hun loopse teef buiten uitlaten. :evil:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Wat ontzettend vervelend voor je Marjolein! Het lijkt wel of ze het erom doen, expres met een loopse teef voor Bauke's neus gaan lopen. Het is me toch wat.

Ik ga nooit met m'n teef als ze loops is naar een losloopgebied (er zijn er hier al haast geen, dus dat helpt :wink: ). Verder doe ik hetzelfde als LongFields: alleen loslaten waar je overzicht hebt en verder aangelijnd. Maar het gaat me toch wat te ver om als ze loops is niet meer over straat met haar te gaan. Teven hebben ook recht op hun stukje buitenlucht, loops of niet.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Gos schreef:Maar het gaat me toch wat te ver om als ze loops is niet meer over straat met haar te gaan. Teven hebben ook recht op hun stukje buitenlucht, loops of niet.
Mij ook.Buiten dat geldt er in de meeste gemeenten op straat een aanlijngebod,dus als ik met loopse Bente gewoon hier op straat loop wil ik geen gemier horen.
Ik mijd losloopgebieden en meer kan en wil ik niet doen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

tja dat hoort erbij.... :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Zoek stok!
Zeer actief

Martijn schreef:
Zoek stok! schreef: Aha, en Cleo kun je tegenwoordig gewoon terugroepen als ze achter een konijn aan zit? Gewoon een kwestie van moeite investeren en concentratie cultiveren toch?
In de eerste plaats is cleo een husky/podenco en dat is niet hetzelfde als een kooikertje.

Daarnaast pretnedeer ik niet dat zj het niet kan leren omdat het mij niet lukt. :wink:
Ach, we komen daar weer op uit. Martijn heeft de meest bijzondere honden die er zijn en dat kun je niet vergelijken met een simpel suf Kooikertje. Even wachten op Malinois en dan is het feestje weer compleet.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Chione schreef:Loopse teven horen ook alleen in de tuin of op het balkon te blijven, Schandalig dat mensen hun loopse teef buiten uitlaten. :evil:
precies, vastbinden met een ketting aan de verwarming in de keuken.
Is ook gemakkelijk, hoef je maar op 1 plek in huis te dweilen
:pop:
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Ik denk dat het bij sommige reuen heel moeilijk is om hem te laten luisteren als er een loopse teef in de buurt is.
Mijn eerste Schnauzer ging met 10 weken al achter een loopse teef aan. En wat heb ik de eigenaren van die teef vervloekt. Ze liepen gewoon door op een stevig tempo, zonder op of om te kijken, ja, geërgerd naar die pup die meeliep, maar het kwam niet in hun bolle kop op dat een pup van 10 weken nog niet zo goed luisterd. Ze liepen zo stevig door, dat ik moest gaan hardlopen om ze in te halen, met mijn nogal korte benen :devil: .
Wat was ik blij dat op de cursus geen loopse teven mochten zijn, hij had helemaal niks geleerd.
Mijn tweede Schnauz was overigens ook zo'n heet typje, iets minder dan de eerste, maar toch. Beiden kompleet van slag dan.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

yamie schreef:
Martijn schreef:
nou zeg :denken: , ga jij nou niet net doen alsof luisteren altijd lukt, dat is bij jou ook niet zo.
ik heb hier honden die prima los kunnen, maar komt ollie een teef tegen die op haar hoogtepunt is? dan is aanlijnen het enige wijze wat ik kan doen.. sommige prikkels zijn te veel ...
Dat zal inderdaad niet altijd lukken, maar dan is het inderdaad aanlijnen, net zo iets als dat ik Tirsa aanlijn als ik zie dat er 'n hond aankomt die ze niet mag.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”