Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Niet willen eten
Moderator: moderatorteam
-
Ianthe
- Zeer actief
- Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
- Contacteer:
Niet willen eten
Scence wil niet meer eten, het is al bijna een week zo maar ze is wel heel erg vrolijk en blij. Totaal niet rusteloos of 'anders' beloningssnoepjes wil ze wel gewoon, als je met de hand voert ook maar anders niet. Is er een rede tot ongerustheid of is mevrouw gewoon eigenwijs? Wel geeft haar gebit in onze ogen steeds meer problemen want echt goed kauwen wil/kan ze niet, maar stukjes die ze gewoon heel door kan slikken wil ze ook niet opeten 

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
-
Eef
- Zeer actief
- Contacteer:
-
gemini6
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 boomertjes
- Aantal honden: 2
- starfleet
- Erelid
-
Ianthe
- Zeer actief
- Contacteer:
Ze is ongeveer 2 tot 3 maanden geleden loops geweest, dus misschien toch wat schijnzwanger? Ze krijgt gewoon hetzelfde voer als normaal (Barf, maar nu ook wat AHV want we moeten weer bestellen) , en juist tijdens haar loopsheid had ze erg veel honger dus toen luste ze het wel gewoon en at ze ook alles op.
We zijn al voor haar gebit bij de DA geweest, die zei dat je er niets aan kon doen behalve een verlenging van de onderkaak.starfleet schreef:Even naar de dierenarts lijkt me als je hond problemen lijkt te hebben met haar gebit, dat is toch de eerste stap. Het doet er dan niet toe of ze hele stukjes ook niet wil eten, gewoon even naar de dierenarts ermee. Ik vind dat idd wel iets om zorgen over te hebben.
Anne

-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
-
Ianthe
- Zeer actief
- Contacteer:
Even een update, ze wil nu wel weer wat eten, 's avonds eet ze iets minder dan de helft van haar normale portie en 's ochtens als we geluk hebben de andere helft. Maar wel met tegenzin lijkt het. Nouja, hopelijk dan toch niets aan de hand, maar ze is nu wel wat afgevallen, al vond ik dat toch al geen slecht plan bij haar.
is het ook een mogelijkheid dat ze gewoon minder nodig heeft, ook omdat de laatste tijd ze wel wat aangekomen was terwijl de hoeveelheid hetzelfde was gebleven. 

- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
- starfleet
- Erelid
Dat wist ik niet natuurlijk. Ik zou het denk ik dan gewoon nog even aankijken zolang ze echt vrolijk en levendig blijft en haar gewicht niet te laag wordt. Een dierenarts kan er ook niet veel aan zien als ze verder hartstikke gezond oogt. Het kan best met haar hormonen te maken hebben als ze twee maanden geleden loops is geweest.Ianthe schreef:
We zijn al voor haar gebit bij de DA geweest, die zei dat je er niets aan kon doen behalve een verlenging van de onderkaak.
Is het vroeger altijd een goede eter geweest of was ze als pup en jonge hond ook al wel eens moeilijk met eten? Bij Buffy zou ik het bijvoorbeeld echt heel vreemd vinden als die niet meer smakelijk at, dan is er iets mis bij haar. Bij een hondje dat altijd wat lastig is geweest met eten, ligt dat anders.
Anne
Anne
-
Ianthe
- Zeer actief
- Contacteer:
Scence was altijd met KVV al een slechte eter, ze wilde alleen maar het echte barfwerk. Tot dat haar tanden verkeerd begonnen te staan, toen kreeg ze daar moeite mee, maar tegelijkertijd ging ze juist veel meer eten omdat ze loops was. toen kon je er echt alles in blijven stoppen. En omdat wij blij waren dat ze opeens wilde eten, want ze was toen wat te mager, kreeg ze ook wat extra. Maar dat is iets te lang doorgegaan waardoor mevrouw naar mijn zin een iets te dik laagje spek op haar ribbetjes kreeg. Volgens de kenners was ze trouwens wel goed, maar ik voel liever de ribben van mijn honden dan dat ik alleen maar de ruggegraat voel.starfleet schreef:Dat wist ik niet natuurlijk. Ik zou het denk ik dan gewoon nog even aankijken zolang ze echt vrolijk en levendig blijft en haar gewicht niet te laag wordt. Een dierenarts kan er ook niet veel aan zien als ze verder hartstikke gezond oogt. Het kan best met haar hormonen te maken hebben als ze twee maanden geleden loops is geweest.Ianthe schreef:
We zijn al voor haar gebit bij de DA geweest, die zei dat je er niets aan kon doen behalve een verlenging van de onderkaak.
Is het vroeger altijd een goede eter geweest of was ze als pup en jonge hond ook al wel eens moeilijk met eten? Bij Buffy zou ik het bijvoorbeeld echt heel vreemd vinden als die niet meer smakelijk at, dan is er iets mis bij haar. Bij een hondje dat altijd wat lastig is geweest met eten, ligt dat anders.
Anne
Anne