Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Recordpoging?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Ik heb vorig jaar geen teek gehad op Jamey... Dit jaar ook nog geen...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

In de fik steken :N:
Waarom niet doodtrappen ?
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik heb al heel wat teken van de dames afgeplukt.
Ik verbrand ze ook trouwens, heel luguber :N:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Bullenmama schreef:In de fik steken :N:
Waarom niet doodtrappen ?
Hij was op m'n tafel beland en daar lag ook een aansteker. :19:

Normaal verdrink ik ze, maar er stond geen glas water klaar toen ik dat beest ineens over Sjon heen zag wandelen. De 4 erna heb ik overigens wel verzopen.
Doodtrappen vind ik pas echt smerig, zit ik met dat dooie beest onder m'n schoen. :N:

Denk ook niet dat die teek het verschil merkt tussen verzopen, verbrand of doodgetrapt worden.
En als humane euthanasie niet echt vereist wordt kies ik persoonlijk liever de weg van de minste rommel. :wink:
Afbeelding
Maylala
Zeer actief

Inge schreef:Ik verbrand ze ook trouwens, heel luguber :N:
:mann:
Afbeelding
Bullenmama

Branden dan eerst de pootjes eraf en ontploft hij dan omdat de inhoud gaat koken?
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Maylala schreef:
Inge schreef:Ik verbrand ze ook trouwens, heel luguber :N:
:mann:
Vooral bij al wat volgezogen teken geeft dat voldoening, dan hoor je ineens "knap" :mrgreen: en dan knetterrrrrrrrrrr :cheer:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Maylala
Zeer actief

Inge schreef: Vooral bij al wat volgezogen teken geeft dat voldoening, dan hoor je ineens "knap" :mrgreen: en dan knetterrrrrrrrrrr :cheer:
Ja dat knetterrrr inderdaad!
"Dat zal je leren op mijn hond te gaan zitten bloedzuigen, vies beest!" :zweep: :pffff:

Apart toch altijd, hoe duistere kanten omhoog kunnen komen met een aansteker in de hand... :19: :engel:
Afbeelding
Maylala
Zeer actief

Bullenmama schreef:Branden dan eerst de pootjes eraf en ontploft hij dan omdat de inhoud gaat koken?
Neuh, volgens mij niet. Dat ding gaat gewoon in z'n geheel in de fik, niet eerst pootjes ofzo. Hele dikke ontploffen wel, maar kleintjes die knetteren alleen op, het verschrompelt gewoon ofzo. Is in ieder geval niks meer van over. :19: Kokende inhoud lijkt me een beetje sterk. :denken:
Afbeelding
Bullenmama

En als een teek er nou uitzag als een mooie vlinder, zouden jullie hem dan ook in de brand steken ?
Ik zal wel een mierenneuker zijn maar ik ga echt geen dier levend verbranden, hoe goor het beest ook is.
Maylala
Zeer actief

Bullenmama schreef:En als een teek er nou uitzag als een mooie vlinder, zouden jullie hem dan ook in de brand steken ?
Ik zal wel een mierenneuker zijn maar ik ga echt geen dier levend verbranden, hoe goor het beest ook is.
Als die vlinder op mijn hond zou gaan zitten bloedzuigen, eventueel ziektes over kon brengen en niet kapot te drukken zou zijn?
Ja hoor, dan gaat zo'n mooie vlinder ook in de hens. :19:
Beetje hypocriet om wel een teek te verbranden maar niet een vlinder, omdat die vlinder mooier is. :denken:

En nee natuurlijk steek ik niet voor m'n entertainment allerlei insecten in de fik, het komt gewoon weleens voor dat je ineens een teek uit je hond trekt en dat beest vervolgens over je tafel wandelt.
Wat moet je er dan mee, uitzetten in het wild? :denken:
Afbeelding
Bullenmama

Gewoon een mep geven met een schoen of erop gaan staan, dan is ie ook dood.
Maylala
Zeer actief

Bullenmama schreef:Gewoon een mep geven met een schoen of erop gaan staan, dan is ie ook dood.
Nou sorry hoor maar ik ga echt niet op m'n salontafel klimmen om vervolgens bloederige insecten onder m'n nieuwe Nikes vandaan te peuteren. En al helemaal niet als er gewoon een aansteker binnen handbereik ligt.

Waarom zou ik gewetenswroeging moeten krijgen over het verbranden van een teek?
En waarom in godsnaam is kapottrappen vriendelijker of beter dan verbranden? Het is niet alsof dat beest secondenlang ligt te lijden onder dat vlammetje, dus ik zie het verschil niet, eigenlijk... :19:
Afbeelding
Bullenmama

Ach laat maar. Ik ben niet zo voor levend verbranden als het beestje sneller dood kan.
Dat is mijn punt.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

laura23 schreef:tegenwoordig gaat het tekenseizoen het hele jaar door omdat er geen echte winter is geweest. het heeft te weinig gevroren dit jaar.

het is trouwens niet oke om je hond knoflook te geven, er staan volgens mij al meerdere topics op het forum hierover dat het gevaarlijk is, beterkun je een pipet frontline doen of een scaliborband, die beschermd heel erg goed tegen teken. die band kun je een half jaar gebruiken.

veel succes iedereen met het verwijderen van de teken.

gr laura
Dat is niet helemaal waar. Knoflook kan idd bij honden en bij katten bloedarmoede veroorzaken maar dan moet je het wel in behoorlijk grote getalen geven (en dan heb ik het vooral over geconcentreerde knoflook die je wel in capusles en/of tabletten kunt kopen).
Verse knoflook kun je rustig geven, zo drie keer per week een half teentje door de groentemix, je kvv of bij je (vlees)botten-maaltijd kan absoluut geen kwaad.
Of het echt helpt tegen teken (en vlooien)? Ik weet het niet, maar sinds mijn honden vers eten (en dus ook af en toe wat knoflook krijgen) hebben ze nooit vlooien en zelden teken. In ieder geval bijna nooit vastgezogen teken. Terwijl ik in een gebied woon met heel veel wilde bermen en slootkanten, een Eldorado voor teken. :wink:
Afbeelding
Maylala
Zeer actief

Bullenmama schreef:Ach laat maar. Ik ben niet zo voor levend verbranden als het beestje sneller dood kan.
Dat is mijn punt.
Als je per ongeluk vaker dan een keer moet slaan gaat het denk ik sneller met een aansteker. :wink:

En ik snap je punt wel hoor, maar volgens mij zit er weinig wezenlijk verschil tussen deze 2 opties met wat betreft hoe lang het beestje lijdt voor overlijden. :19: Als het nou echt aantoonbaar minder "erg" zou zijn om zo'n beestje dood te slaan ipv iets anders, ga ik er heus niet voor m'n lol de fik in zetten. Ik denk gewoon dat het niet zoveel uitmaakt.
Afbeelding
Daantjeln4
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Daantjeln4 »

Kom op zeg het is een teek!

Kan me niet schelen hoe, maar dood gaan ze hier. Ik gooi ze meestal in water, kokend water dan nog.
Maar voor mijn part verbrand je ze.

Doodtrappen, gaat niet altijd zo makkelijk hoor. Die dingen zijn piepklein, kruipen zo onder je zolen door. En dan.......zit ie dadelijk in je eigen lijf. Nooo thanx!
Groetjes Danielle & High Five Tease en Ferro
In Loving Memory: Kira 14-10-1999 - 13-12-2010
Afbeelding
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

vies die teken, hier kruipen ze graag op de golden.
Het allergoorst vind ik eigenlijk dat ze hier ook in de tuin zitten.
(wij wonen in een stukje bos)
Gelukkig nog nooit 1 op onszelf aangetroffen.
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Ik ben bang dat er dit jaar veel zitten :N: Zelfs Escan heeft er al 1 gehad. Dat was volgens mij de 1e in zijn leventje en hij is bijna 4.

Mika heeft er ook al 1 gehad dit jaar maar die heeft wel vaker teken. Overigens krijgen ze hier wel knoflookpilletjes. Om de dag en dan 1derde deel van wat mensen slikken. Sinds ik dus die teken heb gevonden krijgen ze de knoflook er weer bij.

De hond van mijn ouders heeft er wel een 13 gehad na 1 wandeling. Daar helpt niks tegen. ook geen scalibor of Frontline. Volgens mij is die hond gewoon te aantrekkelijk voor teken :jank: En dat terwijl er in diverse bladen en boeken staat dat leonbergers niet veel last hebben van teken :wink:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Osa had er vroeger ongeveer wel 10 tot 20 per dag!! ( woonden in het bos )
Bullenmama

Of de duivel er mee speelt : Trudy had net een teek op haar voorhoofd, een klein lichtgrijs bobbeltje. Gatverdamme, ik moest drie keer trekken om em eruit te krijgen. Ze hebben hier nooit teken !
Als ik er 1 zie in een jaar tijd is het veel !
Ik heb hem in de gootsteen gegooid en de hete kraan erop gezet :oeps:
Lekker is dat, neem je het voor de beestjes op, komen ze op visite :boos:
Daantjeln4
Zeer actief
Contacteer:

Bullenmama schreef:Of de duivel er mee speelt : Trudy had net een teek op haar voorhoofd, een klein lichtgrijs bobbeltje. Gatverdamme, ik moest drie keer trekken om em eruit te krijgen. Ze hebben hier nooit teken !

Tja.......dat krijg je er dan van :mrgreen:

Pokkebeesten he!!

Kira heeft er nu in een week al 3 vast gehad! Terwijl ik ze anders altijd al zie lopen in het bos, en kan ik ze er zo afplukken......nou dit keer niet dus!

Gister had Tease er 1 naast zijn pieleke. Nu heeft ie daar een bult, dat is altijd na een teek , dat weet ik. Maar het voelt anders......hopelijk is het gewoon van die pokketeek. Even goed aankijken :evil:
Afbeelding
Bullenmama

Toch vreemd dat ik hier zelden een teek zie terwijl andere mensen er zoveel last van hebben. Is zoiets streekgebonden?
Daantjeln4
Zeer actief
Contacteer:

Bullenmama schreef:Toch vreemd dat ik hier zelden een teek zie terwijl andere mensen er zoveel last van hebben. Is zoiets streekgebonden?

Bij mij ligt het er ook echt aan waar ik loop. Ik weet nu precies weer waar ze veel zitten. Daar kom ik dus niet meer hoor!

Ik weet niet of het echt streekgebonden is?
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

mijn ervaring is dat ze vooral in het bos zitten, klopt dat?
ik vind het trouwens wel goed dat hier een topic over is gemaakt :ok: want nu ben ik er toch even allerter op!
heb nog geen teek gevonden :mrgreen: maar met die slappe winters, zal het me niet verbazen als ik er binnenkort een vindt.
Keesjaap
Actief
Mijn ras(sen): Markiesjes
Aantal honden: 5
Locatie: Deventer. Baasje van Beauty, Sonja, Skila, Yazoo en Ayla.

Ongelezen bericht door Keesjaap »

Vorige week had Yazoo er 1 in haar hals. We konden hem er met geen mogelijkheid uit krijgen, gelukkig moesten we naar dezelfde middag nog naar de DA voor haar 3e enting, dus die was even zo vriendelijk :wink:

(het lukte trouwens niet omdat Yazoo nogal een woelrat is :mrgreen: )

Iedere keer als we naar het bos zijn geweest kijken we ze helemaal na voor de zekerheid.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Bullenmama schreef:Of de duivel er mee speelt : Trudy had net een teek op haar voorhoofd, een klein lichtgrijs bobbeltje. Gatverdamme, ik moest drie keer trekken om em eruit te krijgen. Ze hebben hier nooit teken !
Onder de hete kraan??? Ik dacht dat je ze onder je schoen verpulverde? :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Maylala
Zeer actief

:sst: :mrgreen:
Afbeelding
Bullenmama

Ik had alleen sokken aan en het beestje was heel hard en hij had kleine kriebelpootjes aan de voorkant.
Van mening veranderen mag , dus bij deze .
Al zie ik mezelf nog niet een teek in de fik steken. Dan nog liever een klap met de asbak erop. ( waar aansteker is is ook asbak niet waar).
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Emma schreef:mijn ervaring is dat ze vooral in het bos zitten, klopt dat?
ik vind het trouwens wel goed dat hier een topic over is gemaakt :ok: want nu ben ik er toch even allerter op!
heb nog geen teek gevonden :mrgreen: maar met die slappe winters, zal het me niet verbazen als ik er binnenkort een vindt.
Nee, dat klopt niet helemaal. Teken komen ook veel voor in ruige en wilde bermen, weiden en slootkanten. Dus daar waar veel hoog gras is en struiken zijn.
Een tijdje terug was er ook een topic over teken met deze 'bevindingen'. :wink:
Ik dacht dat het (ook) te maken had met het feit dat bermen bijvoorbeeld steeds minder frequent gemaaid worden.
Ik woon dicht bij de polder en hier zitten de teken in mijn (vrij wilde) tuin. Heb er al een paar keer eentje in mijn lijf gehad na tuinieren... :N:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”