Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gezocht: Omheind terrein omg. Zuid-Limburg

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Burnie
Zeer actief

Gezocht: Omheind terrein omg. Zuid-Limburg

Ongelezen bericht door Burnie »

Misschien een beetje raar om dit hier neer te zetten, maar ik probeer het even uit te leggen.
Zoals jullie mss wel weten kan en wil ik Bennie en Jerry (nog) niet samen uitlaten. Dat is normaal gezien geen probleem, ga ik gewoon lekker apart met ze. Daar leren ze meer van en zijn ook een stuk hanteerbaarder :mrgreen:
Nu zit ik momenteel met zware pijnklachten in m'n rug en heupen. Ik ben daarvoor in behandeling in het ziekenhuis. De prognose weet ik niet, maar ik probeer de problemen vóór te zijn.
Ik merk dat het apart uitlaten van de honden de klachten verergert. Zeker als ik met nummer 2 loop - nadat ik met nummer 1 meer dan een uur heb gelopen - is het vaak strompelen. Ga dan korter wandelen, hoor ik mensen zeggen, maar het zijn grote jonge honden en die moeten gewoon lang genoeg kunnen lopen en dollen.
Daarom zou het fantastisch zijn als ik met de honden een paar keer per week (het best iedere dag) 1 à 2 uur gebruik zou kunnen maken van een terrein (min. 1000 m²), dat goed omheind is, liefst met hekwerk. Dan kunnen de jongens vrij ravotten en ik hoef niet zo veel te lopen. Ik ben bereid hiervoor een redelijke vergoeding te geven.
Het liefst zou ik een terrein (mag ook fabrieks-/bedrijfsterrein of zandgroeve etc. zijn) in omg. Parkstad kunnen gebruiken. Ik heb een auto, dus mag het ook wat verder weg zijn, maar liefst wél binnen de driehoek Sittard - Maastricht - Heerlen.
Please, als je iemand in deze regio weet die een terrein heeft en die ziet zitten dat er geregeld twee honden ronddollen, laat het me weten!
Je helpt er 2 honden en een dolgelukkig vrouwtje mee uit de brand.
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Boutje schreef:Ik weet niet of de Sint Pietersberg in de buurt van Kanne, Vroenhoven, Riemst ... (weet neit precies hoe het daar heet) te ver voor je is?
Daar is een groot omheind losloopgebied, komen natuurlijk wel andere honden, maar dan vooral 's avonds.
Inderdaad, maar groot is het niet.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Burnie
Zeer actief

Ik dacht eerder aan een particulier terrein.
Hier in de buurt zijn ook wel losloopgebieden (niet omheind) waar niet zoveel honden komen. Mss ben ik een watje, maar daar laat ik ze echt niet samen lopen zolang ze nog niet echt geestelijk volwassen zijn.
Maar ik snap dat het niet gemakkelijk is.
Mss moet ik maar verhuizen. Ergens gaan wonen waar ikzelf zo'n terrein kan hebben.... :mrgreen:
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Burnie schreef:Ik dacht eerder aan een particulier terrein.
Hier in de buurt zijn ook wel losloopgebieden (niet omheind) waar niet zoveel honden komen. Mss ben ik een watje, maar daar laat ik ze echt niet samen lopen zolang ze nog niet echt geestelijk volwassen zijn.
Maar ik snap dat het niet gemakkelijk is.
Mss moet ik maar verhuizen. Ergens gaan wonen waar ikzelf zo'n terrein kan hebben.... :mrgreen:
is het geen idee om een van de twee met een uitlaatservice mee te laten of een student te zoeken die de hond goed wil uitlaten ?
Burnie
Zeer actief

Boutje schreef::idea: Da's natuurlijk de meest ideale oplossing. Inpakken die handel en wegwezen, op naar ruimere oorden! (heb je een ezeltje?)
Jaah, inpakken en wegwezen, dat zou dan de derde keer in 5 jaar zijn.... :N:
Maarr...ik ben momenteel werkzoekend. Als er zich ergens dé baan voordoet, wordt het waarschijnlijk toch weer verhuizen. En als er dan een flinke lap grond bij ligt, is dat helemaal geen straf :wink:

Hier hebben we trouwens ook aardig wat plaats rondom het huis. Maar het is helaas niet genoeg voor de jongens om helemaal uit te razen :19:
Burnie
Zeer actief

Addy schreef: is het geen idee om een van de twee met een uitlaatservice mee te laten of een student te zoeken die de hond goed wil uitlaten ?
Ben ik ook al mee bezig (student dan; een uitlaatservice lijkt me niks voor Bennie).
Een terrein waar de honden samen kunnen dollen is er wel in de buurt, maar dat is semi-illegaal. dwz ze kunnen ons er zo afgooien. Het is een gebied met twee zandgroeves en een composteerplaats (klein deel van het terrein). Het is er fantastisch mooi, afgezien van het feit dat er om de 10minuten een opstijgend AWACS-vliegtuig over je heen dendert :evil:

Ik heb liever iets structureels waar ik gewoon heenkan en waar de eigenaar ook op de hoogte is. Tot ik zoiets vind, kan een student me uit de brand helpen.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Misschien dat iemand met ze zou kunnen gaan fietsen :19:
of dat jezelf op marktplaats kijkt naar zo'n fiets met motortje zodat je zelf niets hoeft te doen :wink:
Cato
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door Cato »

hoi ,

Ik woon zelf ook in zuid-limburg en inderdaad behalve de afgesloten losloop gebieden in maastricht en heerlen zou ik het ook niet weten.
Als ze overweg kunnen met onze cato , kunnen we mischien eens samen wandelen, hoef je geen 2 honden aan de lijn te hebben.
Moet het echt een afgesloten gebied zijn?
Groetjes saskia en een poot van cato
Afbeelding
miemot
Zeer actief

Ongelezen bericht door miemot »

Boutje schreef:Ik weet niet of de Sint Pietersberg in de buurt van Kanne, Vroenhoven, Riemst ... (weet neit precies hoe het daar heet) te ver voor je is?
Daar is een groot omheind losloopgebied, komen natuurlijk wel andere honden, maar dan vooral 's avonds.
Ow, waar is dat precies? Daar wil ik ook wel eens heen :mrgreen:
miemot
Zeer actief

Heb al gegoogled intussen :mrgreen:
Toch bedankt, hihi.
miemot
Zeer actief

Oh ja, kunnen we wel eens doen. Maar alleen nu nog ff niet. Ik moet de komende weken een hoop extra uren kloppen en Frankmans heeft twee operaties op het programma staan ( verschoven nekwervel :ugh: ) en er kruipt heel wat tijd in de jachttraining.

Maar als dat allemaal een beetje achter de rug is, heel graag :D
(Bokrijk zie ik ook wel zitten, op zo'n regendag als vandaag)
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Naar zoiets ben ik ook op zoek, ook in die omgeving, maar dan voor goed :wink: dus met een huis erop.
Zandgroeves zou ik je ten zeerste afraden omdat je honden dan bedolven kunnen raken onder schuivend zand (dat witte zand is net drijfzand) maar je zou zelf eens aan kunnen kloppen bij bedrijventerreinen.
Burnie
Zeer actief

Marie-Josée schreef:Naar zoiets ben ik ook op zoek, ook in die omgeving, maar dan voor goed :wink: dus met een huis erop.
Zandgroeves zou ik je ten zeerste afraden omdat je honden dan bedolven kunnen raken onder schuivend zand (dat witte zand is net drijfzand) maar je zou zelf eens aan kunnen kloppen bij bedrijventerreinen.
Ja, met huis erop, dat zou ik ook wel willen :wink: maar zoiets is schaars en meestal onbetaalbaar, met name in druk bevolkte gebieden.

Wb de zandgroeves waar ze nu wel eens lopen: Die zijn niet meer in bedrijf en worden gerenatureerd, dwz: er groeien allang planten en bomen op.
Een in bedrijf zijnde zandgroeve vind ikzelf nl. ook gevaarlijk.
Het lokale bedrijventerrein ben ik al afgeweest. Helaas zonder succes: De terreinen zijn niet geschikt of de eigenaar wil niet.
Maar ik blijf doorgaan! Ooit moet het toch eens lukken? :19:
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Burnie schreef:
Marie-Josée schreef:Naar zoiets ben ik ook op zoek, ook in die omgeving, maar dan voor goed :wink: dus met een huis erop.
Ja, met huis erop, dat zou ik ook wel willen :wink: maar zoiets is schaars en meestal onbetaalbaar, met name in druk bevolkte gebieden.

Wb de zandgroeves waar ze nu wel eens lopen: Die zijn niet meer in bedrijf en worden gerenatureerd, dwz: er groeien allang planten en bomen op.
Een in bedrijf zijnde zandgroeve vind ikzelf nl. ook gevaarlijk.
Het lokale bedrijventerrein ben ik al afgeweest. Helaas zonder succes: De terreinen zijn niet geschikt of de eigenaar wil niet.
Maar ik blijf doorgaan! Ooit moet het toch eens lukken? :19:
We zijn er elk weekend, ik zal ogen en oren openhouden :wink:
JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

Kleine boerderijen in de buurt?
Gooi daar een briefje in de bus of bel eens aan met de vraag of ze je kunnen helpen.
Zo heb ik maddox ook de eerste keer losgelaten bij een boer op een omheind (schapen)veld.
Die boer lacht me waarschijnlijk nog uit, want Maddox bleef braaf naast mijn zijde.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”