Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ander punt van aandacht: (en ik heb dit van zowel die DA als iemand van Intervet(Nobivac) zelf), als Weil langere tijd (meer dan een jaar) niet geent is dan 'moet' dat 2x achter elkaar, met 2 á 3 weken interval. Een enkele enting is niet genoeg om beschermt te zijn.
Je kan je natuurlijk afvragen of ze dat in het pension ook weten en gokken op van niet. Maar dan weet je dat wel voor jezelf, als je besluit Weil 1x te laten enten.
dat klopt helemaal - éénmaal weil enten kan je net zo goed laten want dat heeft weinig of geen nut .
Wat gek eigenlijk.
Een weil enting werkt toch al gewoon niet een heel jaar hoorde ik?
Of is dat een misverstand?
Ik zal voor je duimen Massam
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
hoe lang geleden is hij voor het laatst geent? wij in pension accepteren ook titerbepalingen van een hond,mits deze dan goed genoeg zijn met verklaring van de da(wij titeren onze honden ook) dan zou je hem kunnnen laten titeren en evt de neusenting kunnen geven.
MARC_S schreef:Eerlijk? Mijn honden gaan nooit meer naar een pension :N: Wuilus is daar heel ernstig verwaarloosd en bijna doodgegaan van ellende. Ze kon het leven daar niet aan en werd totaal gek van de blaffende honden om haar heen. Ze is gestopt met eten en is dus bijna doodgegaan gezien ze daar ivm ziekte 4 weken heeft gezeten. Ze had geen stem meer, is ondanks mijn waarschuwingen door mensen bij andere teven gezet en zat onder de wonden.
ik heb dit ook altijd gezegd, maar ze hebben hier vorig jaar ook een weekje in een pension gezeten omdat het niet anders kon... en ze hebben het prima gehad... netjes in aparte kennels (2 aan 2), apart uitgelaten (2 aan 2) Onze oudste dober heeft ze zelf heel veel individuele aandacht gegeven omdat ze vond dat hij het nodig had (geen extra kosten)... ze zagen er perfect uit toen ik ze kwam halen. Ik had wel een tel. nr. gegeven van een kennis van me dat als er iets was dat ze die moesten bellen aangezien italie niet naast de deur ligt, maar het is perfect gegaan... Dat verschil is er natuurlijk wel in pensions, misschien als ze Wuilus extra aandacht hadden gegeven er niets aan de hand was geweest... En er zullen natuurlijk altijd honden zijn die niet goed gedijen in een pension.
Ander punt van aandacht: (en ik heb dit van zowel die DA als iemand van Intervet(Nobivac) zelf), als Weil langere tijd (meer dan een jaar) niet geent is dan 'moet' dat 2x achter elkaar, met 2 á 3 weken interval. Een enkele enting is niet genoeg om beschermt te zijn.
Je kan je natuurlijk afvragen of ze dat in het pension ook weten en gokken op van niet. Maar dan weet je dat wel voor jezelf, als je besluit Weil 1x te laten enten.
dat klopt helemaal - éénmaal weil enten kan je net zo goed laten want dat heeft weinig of geen nut .
Wat gek eigenlijk.
De Weil enting werkt sowieso maar echt actief gedurende een maand of 5. Daarom is ons geadviseerd deze in mei te geven.......
Wij enten dit jaar voor het eerst niet meer, maar Weil ga ik toch geven. Yuk drinkt gewoon graag uit vieze watertjes...........
Ik zal voor je duimen Massam
Eventhough you're gone, we're still a team'. (r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Lindsey schreef:Ik zou zoveel mogelijk de entingen met tussenpozen van een paar weken laten geven. Dus de kennelhoest en/of Weil niet tegelijk met de DHP. Dan beter 3 x naar de DA gaan.
De DA waar ik naar toe ben gegaan, zei dat ze de Weil nodig heeft om de DHP mee aan te lengen. Dus (bij haar) is het niet mogelijk om Weil los van DHP te enten.
dit kopt alleen in zoverre dat dit een eigen keuze is van je da. je kan dhp perfect losstaand enten met of bijgeleverd steriel water, of extra aangekocht (en dat is spotgoedkoop, dus dat kan ook niet de reden zijn).
Ik zei tegen haar, dat Nobivac ook een solvens heeft (ik neem aan dat dat steriel water is), maar zij beweerde dat dat alleen voor katten is .
malinois schreef:Dat verschil is er natuurlijk wel in pensions, misschien als ze Wuilus extra aandacht hadden gegeven er niets aan de hand was geweest... En er zullen natuurlijk altijd honden zijn die niet goed gedijen in een pension.
Het lastige is dat als een hond in de drukste periode (vakantieperiode) voor het eerst naar een pension gaat, er niet veel tijd is voor de verzorgers om de hond extra aandacht te geven als de hond het niet naar z'n zin heeft. Ik zou daarom nooit 'out of the blue' een hond in juli naar een pension brengen en drie weken op vakantie gaan.
Ik weet bijv. dat verzorgers urenlang bij een dagopvang hond (eentje uit de roedel van Bram) gezeten hebben om hem te laten wennen. Zonder die extra aandacht was het nooit goed gekomen. Maar dat moet je dus wel buiten de vakantietijd doen.
malinois schreef:Dat verschil is er natuurlijk wel in pensions, misschien als ze Wuilus extra aandacht hadden gegeven er niets aan de hand was geweest... En er zullen natuurlijk altijd honden zijn die niet goed gedijen in een pension.
Het lastige is dat als een hond in de drukste periode (vakantieperiode) voor het eerst naar een pension gaat, er niet veel tijd is voor de verzorgers om de hond extra aandacht te geven als de hond het niet naar z'n zin heeft. Ik zou daarom nooit 'out of the blue' een hond in juli naar een pension brengen en drie weken op vakantie gaan.
Ik weet bijv. dat verzorgers urenlang bij een dagopvang hond (eentje uit de roedel van Bram) gezeten hebben om hem te laten wennen. Zonder die extra aandacht was het nooit goed gekomen. Maar dat moet je dus wel buiten de vakantietijd doen.
ja dat is zeker zo.. ik mag niet eens komen in het hoogseizoen :N: want ze willen mn oudste mechelaarreu daar niet hebben op dat moment... alleen een persoon kan hem daar eten en drinken geven en hem naar buiten doen... de rest is bang voor hem... dus ik zou ze sowieso niet in het hoogseizoen naar het pension brengen.
Wat gek eigenlijk.
nee hoor, niet gek, daar is een hele simpele verklaring voor . de weil-enting kunnen ze niet maken op basis van levende entstof (bacteriële enting) waardoor ze minder afweerreacties oproept, het lichaam reageert er dus amper op. bij een tweede enting 'herinnert' het lichaam zich dat ze die indringer al eerder hebben gezien en gaat dan efficiënter reageren .
Kan het lichaam zich na een jaar die vorige enting nog herinneren?
Anders heb ik Rana al jaren voor Jan met de korte achternaam laten enten tegen weil
Want per jaar krijgt ze niet meer dan een enting.
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
ranetje schreef:
Kan het lichaam zich na een jaar die vorige enting nog herinneren?
Anders heb ik Rana al jaren voor Jan met de korte achternaam laten enten tegen weil
Want per jaar krijgt ze niet meer dan een enting.
Ik dan ook, en bijna iedereen die jaarlijks ent met ons dan denk ik :N:
Inge O schreef:
bij de entingen die zolang bescherming geven wel, maar dat is juist bij weil niet het geval. de tweede enting van de 'basisenting' (= dubbele enting) moet relatief kort na de eerste komen. vanaf dan heb je wel een goede immuniteit, maar als je voor de daaropvolgende enting te lang wacht moet je in principe weer een dubbele enting doen - het immunologisch geheugen verdwijnt eigenlijk min of meer samen met de aanwezige antistoffen.
Maar het standaard ent-schema van da's is toch niet die dubbele enting? Tenminste ik had er nog nooit van gehoord...
Dat vind ik heel, heel er raar dan. Dan ent vrijwel iedereen die ent voor jan lul de weil
Inge O schreef:
bij de entingen die zolang bescherming geven wel, maar dat is juist bij weil niet het geval. de tweede enting van de 'basisenting' (= dubbele enting) moet relatief kort na de eerste komen. vanaf dan heb je wel een goede immuniteit, maar als je voor de daaropvolgende enting te lang wacht moet je in principe weer een dubbele enting doen - het immunologisch geheugen verdwijnt eigenlijk min of meer samen met de aanwezige antistoffen.
Maar het standaard ent-schema van da's is toch niet die dubbele enting? Tenminste ik had er nog nooit van gehoord...
Dat vind ik heel, heel er raar dan. Dan ent vrijwel iedereen die ent voor jan lul de weil
ik durf niet te zweren dat er misschien ondertussen geen weilenting op de markt zou zijn waarbij dit niet nodig is, maar ik weet wel dat, ook toen het zeker wel nodig was (en ik denk dus nog is) veel da's daarbij compleet in de fout gingen .
Nou, da's lekker dan
Ik vind dat wel heel erg raar, om niet te zeggen belachelijk hoor!
Van wat ik heb gelezen geeft een weil enting op zich al geen "bescherming" voor een heel jaar. Zelfs de dubbele enting niet vermoed ik zo als dat van diezelfde soort is.
Terwijl bij andere entingen dus weer een duur van 3 jaar te bereiken is?
Nou ja, Rabiës is een ander soort enting.
Denk dat DA's nog steeds geregeld de fout in gaan en ik kan het ze niet kwalijk nemen.
Het wordt steeds ingewikkelder.
Mijn DA had nu weer gehoord dat de puppy's nog een 4e enting met 6 maanden zouden moeten hebben.
Dus nog meer entingen?
ranetje schreef:
Mijn DA had nu weer gehoord dat de puppy's nog een 4e enting met 6 maanden zouden moeten hebben.
Dus nog meer entingen?
:N: alleen voor weil bedoel je nu? of ook voor de andere ziektes?
durf ik toch heel erg te betwijfelen hoor, het is niet zomaar toevallig natuurlijk dat noch hondenziekte, noch parvo nog amper voorkomen bij goed gevaccineerde dieren (en in het geval van hondenziekte zelfs überhaupt nog weinig voorkomt). overduidelijk dan toch dat die virussen geen kans meer hebben in de huidige hondenpopulatie (broodfokkennels nu even buiten beschouwing gelaten).
Hij had het over een cocktail, dus meerdere ziektes.
Parvo zat er ook bij, de rest herinner ik me niet meer.
We hebben samen afgesproken dat het "oude" entschema voor Ita wel genoeg was
@ marc: ik kan hem nergens anders laten dan in een pension.
alle mensen die ik met hem zou vertrouwen (weinig) hebben honden. en de rest kent alleen die schat die lekker op de bank ligt te luieren... stel je eens voor hoe dat eruit ziet als ie loosgaat :N: