Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Agossie...allemaal schrale plekjes.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Agossie...allemaal schrale plekjes.

Ongelezen bericht door Inge »

Vanavond heb ik de honden grondig onderzocht op teken. Bij Nika vond ik een lopende teek toen ik haar op haar zij had gedraaid (gadver....zou die nog van vanmorgen zijn??? Toen is ze in het bos geweest, vanmiddag heeft mijn vader haar hier gewoon in de wijk uitgelaten) maar ik zag ook dat haar hele buik en borstkas vol rode vlekjes zit.
Nu heeft Nika zowiezo altijd al wat kalere plekjes op haar borst en buik gehad (http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... light=nika). Dus maar flink ingesmeerd met calendulan, dat verkoelt hopelijk wat. Zou dit door bepaalde planten ofzo kunnen komen, Nika rolt nogal graag in het bos. :roll:
Bij Marouck en Biène trouwens ook een aantal teken gevonden en verwijderd (met name bij Biène, ook al zo'n roller in het bos), bah bah
Maar Biène heeft geen last van vlekjes, maar haar vacht is ook een stuk dikker natuurlijk. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Heeft Rimpel ook bij tijd en wijle, maar die barst natuurlijk van de huidproblemen...hij heeft een vlooienallergie en een dunne huid.
Bij het lopen door stug gras en struikjes heeft hij al dit soort plekjes zoals jij beschrijft...
Ik smeer niet met calendula, maar met vaseline...vreselijk vet, maar het werkt wel :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”