Italiaans Windhondje

Greyhound

Barzoi's

Whippets

Saluki's

Whippets

Greyhounds

Galgo Espanõl

Moderator: moderatorteam
Hier werkte alles 'op rail'. Aan de binnenkant van de renbaan is dus een soort rail met een machine er op met daaraan het 'vel'. Aan het einde van de ronde wordt dit 'vel' naar de zandbak 'geschoten'. Op de 1e foto zie je dus de honden er naar toe rennen, op de andere zandbak foto zie je alle honden dus om het vel heen. Dan worden de honden door de baasjes opgehaald.Roelfien schreef:Maar wat is het gedoe in de zandbak? Krijgen ze daar dan het prooidingetje te pakken? Hoe werkt dat?
Zorneagle's Jim Bim deed wel mee (werd zelf 1e) maar ik weet niet of deze hond op de foto's staat. Normaal weet ik dit wel, maar dit keer heb ik het niet opgeschreven...Leonieke schreef:Wauw, prachtig!! Wat een actie!!
Zit er toevallig bij de whippets nog ene Torneagle's (???) Jim Bim bij?
Ja, er rennen per ronde maximaal 6 honden. Dit is altijd maar één ras. Het gebeurt dus nooit dat bijvoorbeeld de Whippets tegen de Saluki's rennen en er wordt meestal onderscheidt gemaakt tussen reuen en teven.Zoek stok! schreef:Mooi om te zien. Ik weet er helemaal niks vanaf, maar begrijp dat ze per ras verschillende races hebben?
Ja hoor, je kunt gewoon (gratis, honden mogen mee) komen kijken.Githa schreef:Heel mooi zeg!! Ik weet er helemaal niks vanaf, maar ik zou weleens willen gaan kijken bij zo'n wedstrijd... Kan je daar zomaar naartoe als niet-windhondeneigenaar?
Leuk, dank je welAnne schreef:Ja hoor, je kunt gewoon (gratis, honden mogen mee) komen kijken.Githa schreef:Heel mooi zeg!! Ik weet er helemaal niks vanaf, maar ik zou weleens willen gaan kijken bij zo'n wedstrijd... Kan je daar zomaar naartoe als niet-windhondeneigenaar?
hier vind je een 'renkalender'. De tekst in het zwart is in Nederland.
Op mijn website kun je bij 'sport' evt nog wat informatie vinden over windhondenrennen.
In mei heb je ook een dagje in Geldrop en daar mogen alle rassen rennen....Githa schreef: Leuk, dank je wel.
Op je site had ik inderdaad ook al zitten lezen. Ik wil mijn moeder een keertje naar zo'n wedstrijd meenemen, zij heeft een x-whippet en vindt dit prachtig denk ik!
Hoe bedoel je alle rassen, ook niet-windhonden? Ook kooikerhondjes?lonneke schreef:In mei heb je ook een dagje in Geldrop en daar mogen alle rassen rennen....Githa schreef: Leuk, dank je wel.
Op je site had ik inderdaad ook al zitten lezen. Ik wil mijn moeder een keertje naar zo'n wedstrijd meenemen, zij heeft een x-whippet en vindt dit prachtig denk ik!
Anne, worden windhonden opgeleid voor die wedstrijden, net als bij bijvoobeeld behendigheid? Of kan elke windhond die de test haalt meedoen ongeacht de ervaring die hij heeft?Anne schreef:Ja hoor, je kunt gewoon (gratis, honden mogen mee) komen kijken.Githa schreef:Heel mooi zeg!! Ik weet er helemaal niks vanaf, maar ik zou weleens willen gaan kijken bij zo'n wedstrijd... Kan je daar zomaar naartoe als niet-windhondeneigenaar?
hier vind je een 'renkalender'. De tekst in het zwart is in Nederland.
Op mijn website kun je bij 'sport' evt nog wat informatie vinden over windhondenrennen.
Nog een lekenvraagje: welk ras is dan het snelste in die races? En waarom het onderscheid tussen reuen en teven, is het ene geslacht sneller dan het andere?Anne schreef:Het gebeurt dus nooit dat bijvoorbeeld de Whippets tegen de Saluki's rennen en er wordt meestal onderscheidt gemaakt tussen reuen en teven.
gewoon alle rassen.Githa schreef:Hoe bedoel je alle rassen, ook niet-windhonden? Ook kooikerhondjes?lonneke schreef:In mei heb je ook een dagje in Geldrop en daar mogen alle rassen rennen....Githa schreef: Leuk, dank je wel.
Op je site had ik inderdaad ook al zitten lezen. Ik wil mijn moeder een keertje naar zo'n wedstrijd meenemen, zij heeft een x-whippet en vindt dit prachtig denk ik!(hij is snel hoor!)
Of bedoel je ook kruising-windhonden?
Er moet wel met honden getraind worden. Er wordt altijd op topsnelheid gerend, wat natuurlijk betekent dat er kans is op blessure's. Spriet heeft bijv. een blessure en daarom kunnen we met haar niet meer rennen. Zouden we dit wel doen dan weet ik zeker dat ze de hele ronde rent, maar hoe ze daarna er bij loopt :N:Githa schreef: Anne, worden windhonden opgeleid voor die wedstrijden, net als bij bijvoobeeld behendigheid? Of kan elke windhond die de test haalt meedoen ongeacht de ervaring die hij heeft?
Greyhounds zijn het snelste.Zoek stok! schreef: Nog een lekenvraagje: welk ras is dan het snelste in die races? En waarom het onderscheid tussen reuen en teven, is het ene geslacht sneller dan het andere?