Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oude hond in laten slapen? Update: Toyka is overleden

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ineke

Ongelezen bericht door Ineke »

En z.s.m. naar de da voor onderzoek.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Hutsje schreef:
ik vind het helemaal geen dilemma, ik vind dit erg zielig. hij moet gewoon apart. en mijn vent kon hoog of laag springen, maar in de laatste dagen van mijn hond (hoe lang kan het nou helemaal nog duren?) ging die hond dus echt wel bij me op de slaapkamer. dat je andere hond hem mist, dat gebeurt ook als hij dood is :19: .
Helemaal mee eens! Vent moet maar een keer niet eerst aan zichzelf denken maar aan de hond voor dat efkes dat de hond er nog is. En anders zou hij ruzie met mij krijgen, i.p.v. ik met hem. :wink:
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Ineke

iones schreef:
Hutsje schreef:
ik vind het helemaal geen dilemma, ik vind dit erg zielig. hij moet gewoon apart. en mijn vent kon hoog of laag springen, maar in de laatste dagen van mijn hond (hoe lang kan het nou helemaal nog duren?) ging die hond dus echt wel bij me op de slaapkamer. dat je andere hond hem mist, dat gebeurt ook als hij dood is :19: .
Helemaal mee eens! Vent moet maar een keer niet eerst aan zichzelf denken maar aan de hond voor dat efkes dat de hond er nog is. En anders zou hij ruzie met mij krijgen, i.p.v. ik met hem. :wink:
Het gaat er niet zozeer om dat Erik aan zichzelf denkt, maar hij kan niet goed tegen honden(haar) op bed. Z'n neus zit dan binnen de kortste keren helemaal dicht en hij krijgt er echt last van. Vandaar... In de dagen dat hij niet thuis is mag Toyka van mij gewoon op bed, dan verschoon ik alles en heeft Erik nergens last meer van. Maar de dagen dat hij wel thuis is, heb ik 'm graag gezond en wel naast me liggen :wink: !
iones
Zeer actief

Ja maar als je hond op de slaapkamer ligt hoeft hij toch niet op bed? Je kunt de bench of een mand toch naast je bed zetten, of helpt dat niet?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Ineke

iones schreef:Ja maar als je hond op de slaapkamer ligt hoeft hij toch niet op bed? Je kunt de bench of een mand toch naast je bed zetten, of helpt dat niet?
Dan zet ik een bench liever bij de andere honden in de bijkeuken, dan kan Terry (of één van de andere honden) er ook niet bij komen. Zie niet in waarom hij in een bench op onze kamer zou moeten liggen. Is hij ook helemaal niet gewend.
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Nou, de reden zou kunnen zijn dat je oude mannetje wat meer rust krijgt en dat jullie ook nabij zijn als het hem niet zo goed gaat. :wink:
Zeker niet meer in 1 bench met de andere hond, vannacht al niet meer hoor. Die stress wordt veel te hoog, voor beiden.
Gewoon even apart zetten, waar dan ook, maar in ieder geval daar waar ze elkaar niet allemaal kunnen aanstaren en aanblaffen. Gewoon bij je houden snachts is het beste, mandje naast het bed of een benchje ernaast. :ok:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Ineke schreef: Dan zet ik een bench liever bij de andere honden in de bijkeuken, dan kan Terry (of één van de andere honden) er ook niet bij komen. Zie niet in waarom hij in een bench op onze kamer zou moeten liggen. Is hij ook helemaal niet gewend.
misschien omdat het hondje in zijn laatste levensdagen dan nog de bescherming en veiligheid van het baasje krijgt waar hij recht op heeft na jarenlange liefde en trouw aan datzelfde baasje :roll:
Verder sluit ik me helemaal bij Jessica aan
Ineke

Addy schreef:
Ineke schreef: Dan zet ik een bench liever bij de andere honden in de bijkeuken, dan kan Terry (of één van de andere honden) er ook niet bij komen. Zie niet in waarom hij in een bench op onze kamer zou moeten liggen. Is hij ook helemaal niet gewend.
misschien omdat het hondje in zijn laatste levensdagen dan nog de bescherming en veiligheid van het baasje krijgt waar hij recht op heeft na jarenlange liefde en trouw aan datzelfde baasje :roll:
Verder sluit ik me helemaal bij Jessica aan
Ik denk niet dat hij daar nog veel van meekrijgt helaas :19: ... Ik heb wel met Erik afgesproken dat we met hem naar de da gaan. Die zal het beste (objectief) kunnen beoordelen of hij nog enige kwaliteit van leven heeft. Ik houd jullie op de hoogte!
Ineke

Denk nu trouwens niet dat het me niks doet of dat ik zo'n kouwe kikker ben ofzo, ik heb het er echt heel moeilijk mee. Maar ik probeer er wel zo nuchter als maar mogelijk is mee om te gaan en denk ook praktisch over dat slapen enzo. Daarnaast heb ik ook nog een man die een vinger in de pap heeft. Maar goed, ik hou jullie dus op de hoogte van de hele situatie.
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dutchie63 »

Of zet een opklap bed in de bijkeuken als je partner thuis is..zou dat ook niet lukken?
Ik vind het moeilijk voor je, en weet ook niet wat voor advies ik kan geven..
Sterkte in ieder geval..Marion
Las ook het verhaal waar die lieverd vandaan kwam, je zou toch ook zo die broodfokkers aan de hoogste boom hangen..zo'n klein, onschuldig hondje..en w.s kwam de hond ook nog naar ze toe met z'n staart heen en weer kwispelen..Bah..voor dat soort lui heb ik geen goed woord :devil: ..
maar fijn dat je hem zo'n fijn huisje nog hebt kunnen geven..
Owning a dog is a privilege, NOT a right..
http://www.dogsdeservebettercanada.petfinder.com
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Roelfien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ineke schreef:Denk nu trouwens niet dat het me niks doet of dat ik zo'n kouwe kikker ben ofzo, ik heb het er echt heel moeilijk mee. Maar ik probeer er wel zo nuchter als maar mogelijk is mee om te gaan en denk ook praktisch over dat slapen enzo. Daarnaast heb ik ook nog een man die een vinger in de pap heeft. Maar goed, ik hou jullie dus op de hoogte van de hele situatie.
Ik denk niet dat er iemand is die denkt dat je het je niets doet.
Het enige waar we wellicht wat strakker op reageren is het feit dat de oude hond bij een jongere hond in de bench moet slapen,terwijl de honden stress van elkaar ervaren. Wij vinden dat je die situatie per direct moet veranderen, want het is voor de oude hond, maar ook voor de andere honden niet goed als er zoveel gesnauw en geharrewar is. :wink:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Ineke schreef: Ik denk niet dat hij daar nog veel van meekrijgt helaas :19: ... Ik heb wel met Erik afgesproken dat we met hem naar de da gaan. Die zal het beste (objectief) kunnen beoordelen of hij nog enige kwaliteit van leven heeft. Ik houd jullie op de hoogte!
Ik denk dat je dat verkeerd ziet, ons oudje was blind en doof maar kreeg alle aandacht nog mee en ook dat we in haar laatste dagen pal naast haar sliepen, ieder aaitje voelde ze en zo hoort het ook.
Honden zijn je trouw en als het einde nadert hoor je trouw te zijn aan je hond en dan lever je daar maar even voor in :roll:
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dutchie63 »

Honden zijn je trouw en als het einde nadert hoor je trouw te zijn aan je hond en dan lever je daar maar even voor in

Addy daar ben ik het helemaal mee eens..Zo ben ik ook opgevoed, de hond leeft nog op geleende tijd..en hij heeft je nodig..die tijd kan je nooit meer terug krijgen..
Dat brengt herinneringen op, Asta, onze dober sliep altijd in haar mand in de keuken, toen het einde naderde voor haar, sliep mijn vader bij haar elke nacht, of op een lucht bed, of op de bank. Asta was zijn alles..en nog, terwijl Asta al in 1976 is overleden, haar halsband hangt nog steeds bij de slaapkamer deur, haar foto staat nog steeds op de schauw. Mijn vader heeft ook nooit meer een andere hond gehad..
Hij heeft ook alles gedaan voor haar wat menselijk gesproken kon gedaan worden..Marion
Owning a dog is a privilege, NOT a right..
http://www.dogsdeservebettercanada.petfinder.com
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Ineke

We hebben Toyka net in laten slapen... Hij werd vanmiddag niet goed, ging met z'n koppie trekken en z'n tong hing uit z'n bek. Z'n onderlip werd helemaal slap en hij kreeg z'n bek niet meer dicht. We zijn gelijk naar de dierenarts gegaan uiteraard en daar heeft hij een spuitje gehad, hij was erg ziek. We hebben er veel verdriet om maar het is beter zo. Hij heeft nu tenminste rust. :jank:
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Heel veel sterkte
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Sterkte
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
laura23
Zeer actief
Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen.

Ongelezen bericht door laura23 »

heel veel sterkte met dit verlies!

gr laura
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020

Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Ik kom niet zo goed uit mijn woorden, maar ik wens jullie heel veel sterkte met dit enorme verlies.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

Ineke, sterkte meis.
Rust zacht Toyka.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Sterkte.
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Sterkte
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Sterkte.
slomehippie
Actief

Ongelezen bericht door slomehippie »

:knuffel1:
Greetz van Anne en een poot van Sam en Moos

Afbeelding
*Life is short, but your here to flower!*
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

sterkte. rust zacht ventje.....
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

sterkte :jank:
iones
Zeer actief

Je beslissing kwam op het goede moment. Probeer je je maar op te trekken aan het feit dat hij het bij jou toch nog goed heeft gehad. En sterkte.
HardSan01
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door HardSan01 »

Heel veel sterkte met dit verlies!!!!!!!!!
Laura-Joy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Laura-Joy »

Heel veel sterkte :knuffel1:

Rust zacht lief mannetje
Suzan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suzan »

Ineke, heel veel sterkte.
MC65
Zeer actief

Ongelezen bericht door MC65 »