Zei de dierenarts tegen Joep aan het eind van het consult. Hij werd ge-ent en kreeg zijn jaarlijkse gezondheids check. En deze keer was die heel uitgebreid. Joep zit tenslotte door het radius curvus syndroom aan zijn pootjes inmiddels in zijn 'extra' tijd.
Zijn pootjes op zich zijn heel slecht. Maar daarnaast heeft de dierenarts ook veel verder gekeken dan alleen naar zijn botten. Zijn hart was uitstekend, heel rustig. Ze vond hem zeer vrolijk en allert uit zijn ogen kijken (En dat bij de DA

) Joep meent het thuis over Paco te zeggen te hebben en ook dat heeft ze spelenderwijs getest en bekeken. Paco was mee en ze gaf Joep een koekje om vervolgens te kijken hoe de communicatie was tussen hen twee. Joep liet het kaas niet van zijn brood eten en het koekje door Paco weg graaien. Dat vond ze een heel goed teken. Ze vond het een wonder dat hij nog puur op wilskracht en vooral op spierkracht en conditie liep. Hij loopt alle wandelingen nog mee, de wandeling los is een uur en dat red hij nog en rent hij nog heel kleine stukjes. Gemiddeld heeft hij eens in de 2 weken een slechte dag. Maar dat is ook nig zo gek met zulke pootjes en die dag geven we hem dan ook een rustdag.
Ze zei tegen Joep terwijl ze hem zat te knuffelen dat hij de medische wetenschap deed verbazen.En, zei ze, volgens mij ben jij van plan om oud te gaan worden

Toen keek ze naar mij en zei.....die is er volgend jaar nog wel als hij het zo goed blijft doen

Hij mag alleen vanaf nu echt geen trappen meer lopen. Gelukkig is hij met 7 kilo goed te tillen.
Hij is nu 5 jaar en 4 maanden en dat is al ouder dan de dierenartsen vanaf zijn eerste jaar hadden ingeschat.
Tot volgend jaar zei ze

En ik hoop echt dat dat zo mag gaan gebeuren!

vanmorgen in de tuin