Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
St.Dierenthuis in grote problemen!
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
Nou wat ik wil vertellen... Ik wist zelf niet eens dat onze dierenasiel een aanklacht had ingediend. Ik weet ook niet alles ben pas 16. Ik had gehoord dat zij de grootste dieren tehuis van Nederland willen worden, en aangezien dat niet echt groot is daar. geeft veel stank overlast katten ontsnappen kunnen weer andere katten met ziektes overbrengen. Verder vindt ik het heel goed hoor wat ze doen dieren opvangen. Maar het zou beter zijn als ze een andere locatie ofzo iets kregen.
-
- Vaste gebruiker
wat ik van weet is dat zij in financien problemen zaten in het vorige huis en de rabobank heeft toen hen uit huis heeft gezet . dat is op het net te vinden. en dit huis is erg duur met marmer en erg luxe. en halen veel geld binnen per jaar als stichting met vrijwillige mensen. ik heb eerlijk tweifels of dit allemaal klopt als bedoeling voor dieren op te vangen in belang van dieren ,persoonlijk.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
dat weetje alleen van de krant of zogenaamd van die gene die wilde dat dat naar buiten kwamnikaboef schreef:wat ik van weet is dat zij in financien problemen zaten in het vorige huis en de rabobank heeft toen hen uit huis heeft gezet . dat is op het net te vinden. en dit huis is erg duur met marmer en erg luxe. en halen veel geld binnen per jaar als stichting met vrijwillige mensen. ik heb eerlijk tweifels of dit allemaal klopt als bedoeling voor dieren op te vangen in belang van dieren ,persoonlijk.
je weet het niet van de andere kant
je weet het allemaal van horen zeggen, en daar heb ik dan weer mijn twijfels erover, want ik geloof nooit iets van horen zeggen
-
- Actief
lupa schreef:dat weetje alleen van de krant of zogenaamd van die gene die wilde dat dat naar buiten kwamnikaboef schreef:wat ik van weet is dat zij in financien problemen zaten in het vorige huis en de rabobank heeft toen hen uit huis heeft gezet . dat is op het net te vinden. en dit huis is erg duur met marmer en erg luxe. en halen veel geld binnen per jaar als stichting met vrijwillige mensen. ik heb eerlijk tweifels of dit allemaal klopt als bedoeling voor dieren op te vangen in belang van dieren ,persoonlijk.
je weet het niet van de andere kant
je weet het allemaal van horen zeggen, en daar heb ik dan weer mijn twijfels erover, want ik geloof nooit iets van horen zeggen
Zelf zijn er de eigenaars van het asiel daar geweest. maarja geloof maar wat je geloven wil
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, ik denk zeker ook dat allemaal vrijwilligers voor helemaal niets 500 zieke en oude dieren opvangen en verzorgen in een huiskameromgeving omdat ze dan in een mooi marmeren huis mogen zitten. Klinkt heel plausibel!nikaboef schreef:wat ik van weet is dat zij in financien problemen zaten in het vorige huis en de rabobank heeft toen hen uit huis heeft gezet . dat is op het net te vinden. en dit huis is erg duur met marmer en erg luxe. en halen veel geld binnen per jaar als stichting met vrijwillige mensen. ik heb eerlijk tweifels of dit allemaal klopt als bedoeling voor dieren op te vangen in belang van dieren ,persoonlijk.

not
-
- geregistreerd lid
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
Heb er een beetje een raar gevoel bij. Een opvang voor zieke dieren zodicht bij een asiel vind ik vreemd.
Ik denk zelf dat het mensen zijn met erg goede bedoelingen maar waar het een beetje boven hun hoofd is gegroeid. Teveel dieren op een te kleine ruimte denk ik dan als eerste aan.
Hier bij ons moet het Asiel verhuizen en dat was nogal lastig want hij mag niet te dicht bij de bebouwing komen. (weet niet hoeveel afstand er moet zijn met de omliggende bebouwing.) Als deze mensen daar zijn gaan wonen en zonder vergunnig zoveel dieren zijn gaan opvangen kan ik mij de klachten van de omgeving wel voorstellen. Zelfs de klachten van het asiel kan ik begrijpen omdat zij toch aan allerei wettelijke bepalingen moeten voldoen.
Helaas zijn het vooral de dieren die hier de dupe van worden. Soms zijn alleen goede bedoeling niet goed genoeg.
Ik denk zelf dat het mensen zijn met erg goede bedoelingen maar waar het een beetje boven hun hoofd is gegroeid. Teveel dieren op een te kleine ruimte denk ik dan als eerste aan.
Hier bij ons moet het Asiel verhuizen en dat was nogal lastig want hij mag niet te dicht bij de bebouwing komen. (weet niet hoeveel afstand er moet zijn met de omliggende bebouwing.) Als deze mensen daar zijn gaan wonen en zonder vergunnig zoveel dieren zijn gaan opvangen kan ik mij de klachten van de omgeving wel voorstellen. Zelfs de klachten van het asiel kan ik begrijpen omdat zij toch aan allerei wettelijke bepalingen moeten voldoen.
Helaas zijn het vooral de dieren die hier de dupe van worden. Soms zijn alleen goede bedoeling niet goed genoeg.
- Marieta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
- Aantal honden: 1
De vorge locatie was helemaal afgezet, de dieren konden niet naar buiten. Ook zijn de dieren wel ziek. Dat klopt (niet allemaal trouwens), maar, dat zijn nierziektes, leverproblemen. De katten moeten bloedonderzoeken krijgen voor ze daar naartoe mogen. Alles moet onderzocht worden, voor ze daarnaartoe mogen.Nou wat ik wil vertellen... Ik wist zelf niet eens dat onze dierenasiel een aanklacht had ingediend. Ik weet ook niet alles ben pas 16. Ik had gehoord dat zij de grootste dieren tehuis van Nederland willen worden, en aangezien dat niet echt groot is daar. geeft veel stank overlast katten ontsnappen kunnen weer andere katten met ziektes overbrengen. Verder vindt ik het heel goed hoor wat ze doen dieren opvangen. Maar het zou beter zijn als ze een andere locatie ofzo iets kregen.
Verder zitten er onherplaatsbare dieren, met gedragsproblemen, wilde katten enz enz.
Ook bij de vorige locatie mochten de dieren lekker binnen. Er werken erg veel vrijwilligers (een oude vrijwilligster van het dierenasiel werkt er ook). De dieren worden goed verzorgd, elke dag wordt er alles schoongemaakt, dus stankoverlast zal nogal meevallen.
En ja de mensen leven voor de dieren. Die zijn het belangrijkste daar!
Er wordt gezorgd dat de dieren hun medicijnen krijgen en aandacht. En ja met zoveel dieren zal er best wel eens een tussendoor glippen.
maar dat het asiel bang is klandizie te verliezen (zoals er ook gezegd wordt). Ze herplaatsen geen dieren zover ik weet. Als ze herplaatsbaar zouden zijn, zouden ze al niet hun kant opgaan.
Groetjes Marieta
-
- Zeer actief
- Contacteer: