Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rodi worst = rommel?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

AnnSophie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
Contacteer:

Rodi worst = rommel?

Ongelezen bericht door AnnSophie »

Ik ging dus naar een dierenspeciaalzaak en ik vroeg of ze daar Rodi worst verkochten. "Nee", zei de eigenaar, "dat is de grootste rommel" die er bestaat :denken:

Ik dacht dat Rodi net goed was... Hij vertelde dat je bij dierenvoeding moet kijken naar het eerste ingrediënt op de verpakking en dat er bij Rodi "meel" op staat. Rommel dus.

Bij nazicht staat er geen "meel" als eerste ingrediënt, zelfs niet als 2e of als 3e of enig ander ingrediënt. Hij gaf me de raad van koekjes te proberen, die vreselijk hard ruikten die waarschijnlijk bol stonden van de geur en smaakstoffen!!! Ik heb er dus geen gekocht daar. Ik vond hem eerlijk gezegd nogal arrogant.

Nu Saartje heeft last met brokken en andere koeken. Ze krijgt er altijd diarree van. Ik had eens roze beloningskoekjes gegeven (zogezegd met zalm) en daar had ze spuitende roze diarree van. Met rodi worst als beloning gaat het heel erg goed.

Maar hoe is de kwaliteit van Rodi worst? Ik ben niet van plan om het als hoofdvoer te geven, enkel als beloning.
Dondersteen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondjes

Ongelezen bericht door Dondersteen »

Ik koop het een enkel keertje maar dan ook als beloning voor de cursus en voor thuis .

Lijkt mij toch beter dan brokjes of koekjes :wink:
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

als beloning kan het prima hoor ;)
Afbeelding
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sennaruby »

Rodi worst is inderdaad niet bedoelt als voeding, maar als beloning. De Rodi diepvriesvoeding is wel goed!
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Ik zou niet weten waarom je het niet als beloning zou kunnen geven. Er zit vooral vlees/dierlijk bijproducten in en het bevat geen geur, kleur- en smaakstoffen. En dat laatste kun je niet van alle beloningsvoertjes zeggen. :wink:
Er zit overigens wel graan in dus als je een hond hebt die niet tegen graan kan (ik heb bijv. een hond die jeuk krijgt van graan) zou ik het niet geven.
Afbeelding
AnnSophie
Zeer actief
Contacteer:

Ja hij had vanalles!

Hij haalde een zakje uit met lange stokjes snoepjes die je in stukjes kon breken en gebruiken als beloning. Ik heb zelfs niet gekeken welk merk of zo er op stond.
Maar hij brak er een stukje af en gaf het aan Saartje, die uiteraard mee was om een halsband te passen. Ze lusten het allemaal graag, zei hij. :roll: Saartje eet zelfs duivenstront dus objectief kun je haar nu niet echt noemen.

Ja ze staat nu op Duck met af en toe een lekkere kippenvleugel of -bil. Ze krijgt ook gedroogde pensstaafjes om even te kluiven. In de toekomst wil ik toch volledig rauw gaan voeren, omdat erin Duck nog altijd veel te veel graan zit. Maar ze doet het er fantastisch op, dus het is nog even wachten op een grote diepvrieskist/kast.
AnnSophie
Zeer actief
Contacteer:

Daarbij zei hij ook nog dat versvoeding super slecht was voor de tanden :denken:
Lot77
Zeer actief
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lot77 »

AnnSophie schreef:Daarbij zei hij ook nog dat versvoeding super slecht was voor de tanden :denken:
:roll:
Groetjes,
Charlotte
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sennaruby »

Het is zeker niet superslecht voor de tanden. Het fabeltje dat brokken goed zouden zijn voor de tanden, dat is echt niet waar. Sinds honden brokken krijgen is het met de tandgezondheid van honden hollend achteruit gegaan. Verse vleesvoeding is vele malen beter en vooral als je tussendoor wat rauwe kippenbotten geeft of iets dergelijks dan is dat super voor de tanden!
Afbeelding
Suzan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suzan »

AnnSophie schreef: Ja ze staat nu op Duck met af en toe een lekkere kippenvleugel of -bil. Ze krijgt ook gedroogde pensstaafjes om even te kluiven. In de toekomst wil ik toch volledig rauw gaan voeren, omdat erin Duck nog altijd veel te veel graan zit. Maar ze doet het er fantastisch op, dus het is nog even wachten op een grote diepvrieskist/kast.
Dat graan in Duck valt wel mee als je ziet wat er in brokken zit.
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

AnnSophie schreef:Daarbij zei hij ook nog dat versvoeding super slecht was voor de tanden :denken:
Hij verkoopt zeker alleen brokken :roll:
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Dat zie je in heel veel dierenwinkels helaas. Zo was dat ook bij de dierenwinkel waar ik werk. Mijn baas zag het nu niet zo in van diepvriesvlees en vers vlees. We hebben wel KVV in het assortiment, maar dat ging niet ver dan Rundvlees van Runner, Energique en Prins.
Ik heb er ontzettend veel over gelezen en nu is hij dan eindelijk zo ver dat hij er zeker het nut ook van inziet. Hij wil zelfs misschien verkooppunt gaan worden van CB :cheer:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Suzan schreef:
AnnSophie schreef: Ja ze staat nu op Duck met af en toe een lekkere kippenvleugel of -bil. Ze krijgt ook gedroogde pensstaafjes om even te kluiven. In de toekomst wil ik toch volledig rauw gaan voeren, omdat erin Duck nog altijd veel te veel graan zit. Maar ze doet het er fantastisch op, dus het is nog even wachten op een grote diepvrieskist/kast.
Dat graan in Duck valt wel mee als je ziet wat er in brokken zit.
In vergelijking met brokken is het - uiteraard - niet zo'n groot percentagel maar er zijn merken (of varianten van merken) waar helemaal geen graan/rijst in verwerkt wordt. En bij zelf samenstellen heb je het natuurlijk helemaal in de hand. Zo geef ik zelf liever geen graan i.v.m. gisten. Sinds ik volledig samenstel heeft onze Bill geen huidjeuk meer en ook geen vieze oren.
Afbeelding
*Charlotte
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Charlotte »

Ja, hier in de dierenwinkel precies hetzelfde..
''KVV is slecht voor de tanden. Waarom zou je dat slobbervoer willen geven? Dan gebruiken ze hun kaakspieren niet'' :roll: ...
Een lekker bot erbij maakt dat weer helemaal goed :ok:
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Sennaruby schreef:Sinds honden brokken krijgen is het met de tandgezondheid van honden hollend achteruit gegaan.
Valt ook reuze mee hoor, onze "brokkenhonden" hebben perfecte tanden en Bruno is al 14, er is vorige maand voor het eerst een heel klein beetje tandsteen weggehaald en die knaagt nooit op botten.Ik denk dat het ook een erfelijkheidskwestie is.
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

teckelsam schreef:Ja, hier in de dierenwinkel precies hetzelfde..
''KVV is slecht voor de tanden. Waarom zou je dat slobbervoer willen geven? Dan gebruiken ze hun kaakspieren niet'' :roll: ...
Een lekker bot erbij maakt dat weer helemaal goed :ok:
Dat ben ik niet met je eens.
En dat het slecht is van de tanden van de hond ook niet.
De hond is van nature een vleeseter en stamt af van de wolf.
Brokken zijn ook niet altijd goed voor de hond hoor.
Als je kijkt wat voor troep eraan is toegevoegd.
En dat honden van het eten van brokken schonere tanden krijgen is niet waar.
Mijn hond eet s'morgens vlees en s'avonds brokken.
Door een aantal jaren alleen maar brokken gegeten te hebben kreeg hij wel smerigere tanden met tandsteen.

Als je wat meer wil weten over vleesvoer en gebit moet je eens op het barf forum gaan lezen voor meer informatie.
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
*Charlotte
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Charlotte »

Nee, dat bedoelde ik ook! Mijn hond eet KVV, ik ben daar helemaal voor :ok: De dierenwinkel bij ons zei dat het slecht was en dat ze hun kaken niet gebruikten.
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Oke dan heb ik je verkeerd begrepen :mrgreen:

Veel mensen denken dat nog steeds.
Ik zou ook het liefst helemaal overstappen op vers, maar ik heb hier de ruimte niet om al dat vlees op te slaan.
Zodra ik een andere woning heb, koop ik een grotere diepvries en ga ik helemaal over op vers.
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Als ik rodi worst gebruik is het als beloning tijdens training. :wink:
Ik vind het geen volwaardige voeding, als trainertje prima. :ok:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Marie-Josée schreef:
Sennaruby schreef:Sinds honden brokken krijgen is het met de tandgezondheid van honden hollend achteruit gegaan.
Valt ook reuze mee hoor, onze "brokkenhonden" hebben perfecte tanden en Bruno is al 14, er is vorige maand voor het eerst een heel klein beetje tandsteen weggehaald en die knaagt nooit op botten.Ik denk dat het ook een erfelijkheidskwestie is.
Natuurlijk zijn er nog wel honden die geen vreselijk slechte gebitten hebben van brokken.
Maar over het algemeen genomen, is de tandgezondheid dusdanig achteruit gegaan sinds er brokken bestaan.
Dat jouw honden een uitzondering zijn op de regel, mag je erg blij mee zijn!

Onze honden hadden dus wel hele vieze tanden, en bij Romeo is het gebit al eens gereinigd onder narcose.
Sinds de honden rauw vlees en botten eten, is hun gebit vanzelf schoon geworden en wordt niet meer vies :ok:
:zweep:
lupa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door lupa »

vers is zo slecht voor de tanden dat deze oude kooikertje(16)
inderdaad alle tanden kwijt is een kunstgebit heeft
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Daar zit nog een mooi gebitje in!!
Mist één tandje als ik het goed zie?
:zweep:
lupa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door lupa »

Paulala schreef:Daar zit nog een mooi gebitje in!!
Mist één tandje als ik het goed zie?
ja de voortandje
dat mis ze al vanaf haar.......5de denk ik? tegen een boom aangekomen :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”