Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat wordt betaald door het asiel als je een hond haalt

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

Wat wordt betaald door het asiel als je een hond haalt

Ongelezen bericht door Dutchie63 »

Bv. inentingen, castratie.steralisatie, honden penning?
Dit is niet bedoeld om een discussie aan te gaan ..ben gewoon geinteresseerd..
Als ik hier naar een asiel ga:
1) inentingen zijn gedaan, 2)adoptie formulieren zijn ingevuld, 3)de DA heeft ze geopereerd..
Of komen die extra kosten op jouw rekening?
Marion
Owning a dog is a privilege, NOT a right..
http://www.dogsdeservebettercanada.petfinder.com
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Abby »

Volgens mij is het in de Dierenbescherming-asielen zo dat de honden worden ingeënt, gechipt, de adoptieformulieren worden dacht ik ter plekke ingevuld als je de hond komt halen, en dat was het wel zo'n beetje.
Castratie wordt dacht ik niet meer door de asielen gedaan, maar er mag niet met een asielhond worden gefokt.
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

Bedankt Abby..ja ik vergat de chip en de tatoe..die doet de DA ook gelijk..
Marion
Is het dan niet makkelijker om te laten fiksen als je toch niet mag fokken van het asiel?
Nee, ajb geen discussie..lol..
Marion :ok:
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Dutchie63 schreef:Is het dan niet makkelijker om te laten fiksen als je toch niet mag fokken van het asiel?
Fiksen? De hond is niet stuk hoor :19:.

Waarom wordt er trouwens niet meer gecastreerd? Ik wist niet dat ze dat hadden afgeschaft...te hoge kosten?
Muis..
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Muis.. »

Wij hebben 2 honden uit 2 verschillende asiels. Beiden zijn geënt en gechipt.
Timo heeft tevens een operatie ondergaan toen hij in het asiel verbleef. Ze hebben een teen moeten amputeren en hij is gecastreerd, vanwege een tumor in zijn balzak.
Deze kosten zijn niet aan ons doorberekend. Het was zelfs zo, dat toen we Timo op kwamen halen en er afgerekend moest worden, dat we vanwege zijn hoge leeftijd (geschat bijna 11) de helft van de normale vergoeding hoefde te betalen en we kregen ook nog een zak voer mee.
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Lemuria schreef:
Dutchie63 schreef:Is het dan niet makkelijker om te laten fiksen als je toch niet mag fokken van het asiel?

Waarom wordt er trouwens niet meer gecastreerd? Ik wist niet dat ze dat hadden afgeschaft...te hoge kosten?
Ik heb toch zeker een twintigtal honden uit het asiel gehad, en nog nooit zat daar een uit Nederland afkomstige hond bij, die gecastreerd / gesteriliseerd was door het asiel. Wel heb ik een aantal malen een sterilisatie gebod gehad (de laatste keer bij Eva) en natuurlijk zaten er ook honden bij die al door hun vorige eigenaar "geholpen" waren. :19:

Ik heb ook in de UK gewoond, daar kon je alleen maar gecastreerde dieren in het asiel krijgen.
Soms moest je wachten met adoptie tot de hond/kat oud genoeg was om te castreren voordat je deze op kon halen.
Een vriendin van me heeft zo nog ruim zes maanden op het door haar uitgekozen hondje moeten wachten.
Muis..
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Muis.. »

Ennath schreef:
Lemuria schreef:

Ik heb toch zeker een twintigtal honden uit het asiel gehad, en nog nooit zat daar een uit Nederland afkomstige hond bij, die gecastreerd / gesteriliseerd was door het asiel. Wel heb ik een aantal malen een sterilisatie gebod gehad (de laatste keer bij Eva) en natuurlijk zaten er ook honden bij die al door hun vorige eigenaar "geholpen" waren. :19:

Ik heb ook in de UK gewoond, daar kon je alleen maar gecastreerde dieren in het asiel krijgen.
Soms moest je wachten met adoptie tot de hond/kat oud genoeg was om te castreren voordat je deze op kon halen.
Een vriendin van me heeft zo nog ruim zes maanden op het door haar uitgekozen hondje moeten wachten.
Dat is hier bij Myra niet eens ter sprake geweest en zij is een jonge intacte teef. ( juist vandaag weer loops geworden :wink: )
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!

Ongelezen bericht door Ennath »

Muis.. schreef:
Ennath schreef:
Lemuria schreef:

Dat is hier bij Myra niet eens ter sprake geweest en zij is een jonge intacte teef. ( juist vandaag weer loops geworden :wink: )
Ze geven zo'n gebod nog wel eens af als ze bang zijn dat de hond weer de fokkerij ingeloosd zou kunnen worden. Eva en haar kennel genoten zijn ex fokteven waar volgens de regels nog één of meerdere nesten uit gefokt zouden kunnen worden. Om te voorkomen dat dit "per ongeluk" gebeurd moet de teef binnen drie maanden na plaatsing gesteriliseerd worden. Je moet dan ook een sterilisatie verklaring inleveren.
Marieta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marieta »

Bij ons zijn het de chip en de enting bij de honden en bij de katten chip enting en neutralisatie.

2 weken nazorg, maar dan moet van de medicijnen wel een gedeelte vergoed worden. Maar hoef je geen consult te betalen van de dierenarst.

De papieren worden geregeld op het moment dat de hond opgehaald wordt, definitief.

Als een hond niet geent binnenkomt (of kat) krijgen ze 2 entingen. Zodat ze goed gedekt zijn.

Groetjes Marieta
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Van honden weet ik het totaal niet, heb alleen katten uit het asiel en de laatste in 1995. Die waren of al gecastreerd, of je kreeg een tegoedbon om dit te laten doen als de kat oud genoeg was. Voor de rest was gedaan wat gedaan moest worden.
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Bij ons wordt een hond nagekeken door Da, ingeent, ontwormd/ontvlooid en gechipt.
Castratie/sterilisatie is niet verplicht bij honden, alleen bij katten.
Het wordt bij ons alleen gedaan bij honden als er een medische reden voor is.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Enting, chip en nagekeken door de dierenarts. Operaties die noodzakelijk zijn worden ook gedaan. Gebitsreiniging, trimmen en parasietenbestrijding als dat noodzakelijk is.
Bij honden is sterilisatie of castratie niet standaard. We deden dat alleen als er een positieve gedragsverandering zou kunnen ontstaan om zo de plaatsingskansen van het dier te verhogen. Maar dat werd niet zomaar beslist.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

Bedankt voor de informatie..Marion
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Toen ik Rock zes en een half jaar geleden uit het asiel haalde was hij 5 maanden en geënt door zijn vorige eigenaar. Hij heeft (gelukkig) maar 3 dagen in het asiel gezeten. Er is niet door een da naar gekeken, niet ontvlooid, ontwormd helemaal niks. Of ik even 200 gulden wou afrekenen. De eigenaar had 3 dagen daarvoor afstandsgeld betaald dus het was allemaal pure winst voor het asiel. Geen punt want het geld wordt weer voor andere dieren gebruikt maar dit was makkelijk verdienen :wink:
Afbeelding
Marieta
Zeer actief

Ja inderdaad worden de nodige operaties gedaan. Ook bij ons.

Als een hond afgestaan wordt en dezelfde dag weer herplaatst, dan moeten natuurlijk de plaatsingskosten wel betaald worden. Je zegt winst. Maar er worden zoveel kosten gemaakt, dat we daar echt geen winst uithalen.
Wel is het bij ons zo dat de chip en enting eventueel nog gedaan worden. Is dit al gedaan, dan mogen de nieuwe eigenaren in ieder geval nog terug komen als de dierenarts aanwezig is om hun dier na te laten kijken bij de dierenarts.

Groetjes Marieta
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Marieta schreef: Als een hond afgestaan wordt en dezelfde dag weer herplaatst, dan moeten natuurlijk de plaatsingskosten wel betaald worden. Je zegt winst.
Ik bedoel geen winst in die zin dat er wat aan over wordt gehouden, het geld is hard nodig dat weet ik. Alleen toevallig in het geval van mijn hond is er door de vorige eigenaar en ik alleen aan het asiel betaald zonder dat het asiel kosten aan mijn hond had. Oké 3 dagen eten dat is alles. Mazzeltje voor het asiel, bij veel honden zullen ze geld toe moeten leggen :wink:
Hij was trouwens ook niet gechipt dat heb ik later zelf laten doen maar dat was in die tijd nog niet standaard geloof ik.
Afbeelding
Daphne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daphne »

Voor Nero heb ik 125 gulden betaald.
Dit was 6 jaar geleden.
Voor Lady € 12,50 want ze waren allang blij dat nog iemand haar wilde hebben :mrgreen:
Dit was 5 jaar geleden.
Ze kwamen allebei uit een belgisch dierenasiel
Groetjes Daphne, Jente en Rinya

Afbeelding
Nero 11/1998 - 16/06/2014
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Bij ons worden de honden gechipt, geent, ontvlood en ontwormd en verder krijgen ze uiteraard alle medische behandelingen die ze nodig hebben. Tijdens een medische behandeling geven we ze niet mee naar nieuwe bazen tenzij het natuurlijk levenslang is en het goed gaat met de hond.
Er mag idd niet gefokt worden met de hond maar om ze daarvoor te laten helpen? De mensen kunnen toch zelf ook goed uitkijken?
Ze mogen ook niet verkocht/weggegeven worden aan andere mensen, maar daarom binden we ze toch ook niet met een ketting aan iemand vast?

Katten laten we wel helpen voordat ze uit het asiel gaan om de reden dat ze zonder begeleiding vaak buiten lopen en katten snel ontsnappen. Een ongelukje is zo gebeurd en we hebben al zat overschot aan katten.
Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gipsy »

Ennath schreef:
Lemuria schreef:

Hey, hey ik ben niet gesteriliseerd hoor :smile: :smile: en zeker geen gebod om dat te doen :mrgreen: :mrgreen: LOL

Nee hier kost een katertje 150 € in t asiel. Hierin zit de chip en sterilisisatie en eerste enting...omdat ik Balou meenam op 8-10 weken ofzo moest ik enkele maanden later (op 8 maanden) teruggaan om hem te laten castreren.
Toevallig hoorde ik eergisteren bij mij Da dat dat normaal 100 € is voor kattin en 50 € vr kater en asieltarief 70 en 30 €.
Bij mijn rescuepups kost de sterilisatie 120-150 €.

Eva
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ik heb voor Beertje en Jackie, mijn vorige honden, ook iets van rond de 120 gulden destijds betaald. En daar zijn ze voor ge-ent, paspoortje, bij Jackie een bubbel van zijn kop operatief verwijderd. Castratie niet, dat moet je zelf doen als je dat wilt. Informatieboekje mee en een voedingspakketje van Kiddo. :mrgreen:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Rataplan schreef:Operaties die noodzakelijk zijn worden ook gedaan. Gebitsreiniging, trimmen en parasietenbestrijding als dat noodzakelijk is.
We deden dat alleen als er een positieve gedragsverandering zou kunnen ontstaan om zo de plaatsingskansen van het dier te verhogen.
Ja, dat wordt bij ons ook gedaan, alle medische dingen die nodig zijn en trimhondjes worden echt bijgehouden.
Ook wordt er weleens een castratie gedaan voor een gedragsverandering, maar idd in overleg.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Petra1979
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Petra1979 »

Hier in het asiel in almelo worden de dieren ingeent, krijgen ze een chip en worden ze geholpen (gecastreerd/gesterilliseerd)
Als je een pup/kitten hier uit het asiel haalt kan het beestje nog niet geholpen worden. Als de pup/kitten een half jaar oud is kan je het beestje laten helpen op kosten van het asiel!
Marieta
Zeer actief

Hier in het zuiden zitten teveel handelaren en broodfokkers, ook net over de grens. Gaan we de honden dan neutraliseren, dan moet je zon hoge kosten vragen voor de honden, dan gaan mensen een pup halen. Helaas kijken ze vaak niet zo nauw en gaan lekker naar Klein America (erg bekend hier)

Groetjes Marieta
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”