Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vreselijk .....

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Vreselijk .....

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Hallo,

ik moest vandaag bij de dierenarts zijn.
Toen we daar aankwamen zagen we dat er minstens 20 mensen voor ons waren ( goede dierenartsen )
Tegenover ons zat een bejaarde vrouw met haar hond. Haar hond lag op de vloer zachtjes te spartelen. Isabel is gek op honden en vond deze hond dus reuze interessant .Toen ze naar de hond wees zei de vrouw tegen haar dat haar hondje lag te slapen. Het duurde en duurde maar en toen alleen nog die oude vrouw, een ander echtpaar en wij over waren , begon de vrouw tegen het echtpaar te praten. Het was inmiddels al bijna 21:45 en de vrouw bleek er al vanaf 19:00 te zitten. Toen de andere vrouw haar vroeg waarvoor ze kwam zei ze dat " haar 14 jaar oude hond op was en ze hem vanavond uit zijn lijden zou gaan verlossen" :jank: Ook bleek dat toen zij op het vrij spreekuur ging er geen stoel meer vrij was .en er was niemand bereid om voor de oude vrouw op te staan. Een van de assistentes had haar een bureaustoel gebracht. Maar dat is nog niet het ergste: het ergste is dat ze had gevraagd of ze een afspraak kon maken , waarop de assistentie had geantwoord dat ze maar een nummertje moest trekken. :jank: Maar toen wij er al dik een uur zaten kwam er een koppel met een Rottweiler binnen die nog voor een " afspraak kwamen en toen was het al 20:30!
Kun je nagaan , toen wij binnekwamen was net nummer 55 aan de beurt en zij was nummer 72 . :jank: Ik kan er met mijn verstand niet bij dat de assistente of een van de andere wachtenden haar niet heeft laten voorgaan. Het lijkt me echt afschuwelijk om dik 2 1/2 uur in een overvolle wachtkamer te moeten zitten ,wachtend op het moment dat je aan de beurt bent en je eindelijk je allerbeste vriend uit zijn lijden mag verlossen. :jank: :jank:
Ik heb er wat van gezegd tegen de assistente en gevraagd waarom ze de vrouw niet heeft laten voorgaan , want ik vind dit dus echt niet kunnen.....maar daar kon ze niet veel op zeggen. :jank:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

wat naar :(

en wat voor goede DA dan ook, dit zou voor mij een reden zijn om een ander te zoeken... ik snap best dat er wachttijden op spreekuren zijn, maar ik ga zelfs geen 1,5 uur zitten wachten voor een enting...
Canecorsosultan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Canecorsosultan »

Onbegrijpelijk zoiets... Hier kan je voor het inslapen van je maatje, welk dier dan ook, tenallen tijde een aparte afspraak maken. Nooit en te nimmer hoef je in een (over)volle wachtkamer te wachten. Kom je onverhoopt toch zonder afspraak voor het inslapen van je dier, mag je apart gaan zitten in alle rust en neemt de DA tussendoor alle tijd voor je.
Je dier wordt ingeslapen in een aparte ruimte waar je alle tijd krijgt om afscheid te nemen.
Afbeelding
Cane Corso: a love that lasts a lifetime!!
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Nee, dit kan niet en ik zou hier een brief over schrijven naar de dierenartsen. Wat is een goede dierenarts vraag ik me dan af? Een goede dierenarts is voor mij iemand die hart heeft ook. Voor mij zou dit in ieder geval aanleiding zijn om een andere dierenarts te gaan zoeken, als ik geen bevredigend antwoord kreeg. Wat als jij zoiets met je honden krijgt?

Vaak gaat het erom dat zulke oude mensen weinig assertief zijn en dat de assistente misschien niet eens goed op de hoogte is geweest waar zij voor kwam. Jij had misschien gezegd: kan ik hiervoor apart een afpraak maken want ik kan niet met xxx zo lang in een volle wachtkamer wachten, dat kan ik hem niet meer aandoen. Of degene die met je mee was had in de wachtkamer gezegd: "Mag zij misschien voor want zij komt om haar hondje in te laten slapen". Tegen jou zei de oude mevrouw bijvoorbeeld ook al niet dat ze kwam om haar hondje in te laten slapen, als ze in de wachtkamer eerder wat had gezegd toen de aanwezigen ongetwijfeld aan het zuchten en mopperen waren, had ze toch wel voor gemogen lijkt me. Zo'n oude mevrouw durft vaak helemaal niets te zeggen en schikt zich in de situatie, dat maakt het helemaal sneu :jank: :jank:

Anne
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Bij mijn DA kan je heel gemakkelijk een afspraak maken. Zeker voor dit soort gevallen! Tja, je kan ook op het spreekuur gaan. NOrmaal gezien werken er 3 diereartsen om zo te proberen de stroming goed te helpen. Ik zit daar tijdens het spreekuur soms rustig 1 á 1.5 uur te wachten. Dan kwam er een spoedgeval en moet er 1 weg (ook vee arts) en dan gaat het niet zo snel. Hij is nu eenmaal heel goed bekend in de buurt en trekt dus veel mensen daar kan de DA niet aan doen.
Ik had zelf niet graag gezeten bij een DA waar je geen afspraak mee kan maken voor euthanasie. Komt er hier één tijdens het spreekuur dan gaat hij gewoon gelijk voor. Daar twijfeld men niet aan.
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik ben zo blij dat mijn da alleen met afspraak spreekuur werkt, alleen s'morgen is er inloop spreekuur maar daar maken weinig mensne gebruik van alleen als er echt iets is zeg maar.

Ik vind het schandalig dat die mevrouw zolang heeft moeten wachten en dat er niet een aparte afspraak gemaakt kan worden om je hond in telaten slapen...arme mevrouw, arme hond.

Jacqueline
Afbeelding
tootjeko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugese Podengo medio en Jack Hussel

Ongelezen bericht door tootjeko »

Ik vind het om te janken dat dit soort dingen gebeuren.
Het zou voor mij een reden zijn om direct een andere dierenarts te zoeken ook al is hij/zij nog zo goed.
Aan de andere kant zou het ook kunnen zijn dat de dierenarts niet weet dat zijn assistenten zo met patiënten omgaan, maar dan nog.
Ook de andere wachtende moeten zich hun ogen uit hun kop schamen, dat ze die vrouw daar zo hebben laten zitten met haar hond.
Heb jij er nog wat van gezegd tegen de dierenarts toen je zelf aan de beurt was?

Gelukkig is dat bij onze dierenarts beter geregeld.
Hebben een aparte kamer met tafel en stoelen, tissues op tafel en er word je wat te drinken aan geboden.
Neem de tijd om afscheid te nemen en geef maar een seintje als je denkt dat je er klaar voor bent, dan roepen we de dierenarts.
Daarna is er ook nog alle tijd om rustig met je dier te zitten.
Does
Zeer actief

Ongelezen bericht door Does »

Ik heb er geeneens woorden voor :jank: :boos:

Als dit mijn dierenarts was zou ik dus mooi een andere zoeken.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

vreselijk :jank:

bij ons kun je altijd een afspraak maken en ook komen ze bij je thuis als je dat liever wil :wink:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Wat erg, bij beide dierenartsen waar ik kom is alleen op afspraak en ik wil ook niet meer anders. toen m'n kater Gijs 'n hypo had moest ik naar 'n andere praktijd want hij moest opgenomen worden en was weekend, maar ook al zat daar de wachtkamer vol, ik mocht meteen door (jammer genoeg was het toch al te laat).

Dat vind ik dus echt dieronwaardig om zo geholpen te worden.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Wat vreselijk ja....maar jullie dierenarts werkt met nummertjes trekken? Nooit van gehoord :wink:. In dat geval had ik haar mijn nummertje gegeven (mits ik geen spoedgeval had) en was later teruggegaan. Of helemaal niet. Ik ben er een sterk voorstander van dat dierenartsen die mijn dieren behandelen menselijk zijn en prioriteiten kunnen stellen.
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

vreselijk

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Dit is inderdaad echt vréselijk :jank: Die arme mevrouw.

Ik heb het bij onze nieuwe dierenarts gelukkig nog niet hoeven meemaken, maar ik hoop en ga ervan uit dat hij het beter regelt...wel iets om van te voren naar te vragen bedenk ik me nu :idea:

groetjes, Ingrid
Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Wat erg dat zulke dingen gebeuren. Ze hadden de vrouw op zijn minst op een apart kamertje kunnen zetten en wat te drinken aan kunnen bieden, zodat ze alvast afscheid kan nemen van haar hond. Het is zoiezo al niet niks om je hond in te moeten laten slapen en als het zolang duurt, is het alleen maar erger...... :jank: De andere mensen in de wachtkamer, zouden zich de ogen uit de kop moeten schamen voor hun gedrag. Als ik ergens zit, bijvoorbeeld in de bus en er komt een ouder iemand aan en er is verder geen plaats vooraan (ik zit altijd het liefste vooraan in de bus) dan sta ik zeker op. Dat zou ik zelf ook fijn vinden als ik oud ben en niet meer zo goed ter been zou zijn.
Het valt me heel vaak op dat jongelui van tegenwoordig soms nogal ontbreekt aan respect hebben voor de ouderen......en dat vind ik erg spijtig....
Ook hadden de andere mensen in de wachtkamer haar voor kunnen laten gaan. Of de dierenartsassitente had hierover kunnen beslissen.
Ik vind het nummertjes trekken een beetje een vreemd systeem, maar goed....

Ik ga met onze katten (en straks ook de hond) altijd in Beuningen naar de dierenarts. Dit is ook geen grote praktijk en dat vind ik altijd het meest fijne.

Met de ratten ga ik altijd naar Duiven, omdat daar alle dierenartsen ontzettend veel verstand ervan hebben en altijd ontzettend gek zijn met mijn ratten. Dat zie je ook lang niet bij elke dierenarts.
De dierenarts waarvan de praktijk is, heeft zelf vroeger ook ratten gehad. De andere vrouw die daar werkt heeft zelf een rattery en daar heb ik ook een rat van. Die zijn er allebei hardstikke gek mee, maar zelfs de assistentes daar vinden ratten helemaal geweldig.
Als ik daar kom om een rat in te moeten laten slapen, wordt je in een apart kamertje gezet en krijg je iets te drinken aangeboden.
Zo kun je rustig afscheid van het diertje nemen. Na een tijd komen ze een kijkje nemen hoe het eraan toe gaat en of je zover bent en dan geven ze het dier een spuitje zodat ie lekker kan gaan slapen.
Dan laten ze je weer alleen en kan het beestje in je armen in slaap vallen. Na een tijdje komen ze dan weer kijken hoe het is, ze vragen of het goed is als ie zijn laatste spuitje krijgt en dan wordt ie echt ingeslapen. Als ze merken dat je er behoeften aan hebt, blijven ze ook bij je.
Tot nog toe heb ik 2 ratten in moeten laten slapen en allebei de keren heeft de dierenarts me geholpen waar ik ook een rat van heb. Dus je merkt ook dat zij begrijpt hoeveel verdriet je kunt hebben van het verlies van een rat.
Dat is iets wat een hoop mensen niet begrijpen en daarom rijdt ik voor mijn ratsels liever wat verder.
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

Lemuria schreef:Wat vreselijk ja....maar jullie dierenarts werkt met nummertjes trekken? Nooit van gehoord :wink:. In dat geval had ik haar mijn nummertje gegeven (mits ik geen spoedgeval had) en was later teruggegaan. Of helemaal niet. Ik ben er een sterk voorstander van dat dierenartsen die mijn dieren behandelen menselijk zijn en prioriteiten kunnen stellen.
Het is pas een jaar dat je er een nummer moet trekken. De dierenartsen zijn goed en het is er altijd druk , maar zo druk als gisteren heb ik nog nooit meegemaakt.
Ik denk dat de fout ook eerder bij de assistentes lag. Ik heb in al die jaren dat ik er kom nog nooit meegemaakt dat iemand zo werd behandeld.
Helaas was ik pas na haar aan de beurt , anders had ze mijn nummertje best mogen hebben. ik was met de assistente gaan praten als ik geweten had dat ze daar kwam om haar hond in te laten slapen was , maar ik wist het niet. :wink:
(met dank aan Desi)
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Die dierenarsten en die assistenten doen hun werk niet met hun hart, want anders hadden ze die vrouw en dat hondje dit nooit laten doorstaan.

Een goede dierenarts heeft op de eerste plaats hart voor dier en mens. En buit niet de gebrek aan assertiviteit uit bij iemand die niet zo mondig is. Want dat is hier het geval. Het is echt schandalig en ik had hierover nooit mijn mond kunnen houden. Ik ging op zoek naar een dierenarts die humaner te werk gaat.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

dan wordt het toch tijd dat zo op afspraak gaan werken, dit is godgeklaagd :boos:

zou voor mij inderdaad een reden zijn om een andere DA te zoeken :eek:
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Wat vreselijk moet dat zijn geweest voor die mevrouw.
Weten dat je afscheid moet gaan nemen, en dan zo ontzettend lang moeten wachten in een overvolle wachtkamer!
Ik zit hier gewoon met tranen in mijn ogen te lezen.....
:zweep:
eefje_ates
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.

Ongelezen bericht door eefje_ates »

Bah.bah, stelletje aso's. Ik kan er met mijn hoofd niet bij, dat je niet op staat voor zo een oudje. :boos:
Afbeelding
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Nou, ik heb ernstig mn twijfels over de goede dierenartsen. Een goede dierenarts is zoveel meer dan alleen medische kennis van zaken. Laten we hopen dat dit bij hoge uitzondering een hele bijzondere fout was, want anders zou ik "mijn" dierenartsen team daar zeker op aan spreken, verandering willen zien en anders was ik ...inderdaad weg. Bah. Mens- en dieronterend.
Arme vrouw en arm hondje. Vreselijk :jank:
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Arme vrouw en haar hondje :( sneu
Patricia25
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Patricia25 »

Wat een rot situatie :jank: :jank:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Ontzettend triest. Bij onze da's kun je hiervoor godzijdank (ook voor minder) een afspraak maken. Dat doe ik ook eigenlijk altijd en dat werkt toch een stuk prettiger.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Vreselijk. Arme vrouw.... Dit vind ik echt triest.
Hoe goed zijn ze dan???
Daantjeln4
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Daantjeln4 »

Dit had nooit zo mogen gebeuren. Arme vrouw........zit je maar te wachten tot....... :jank:

Bah!!

Ik zou het liefste willen dat het thuis zou gebeuren, denk dat mijn huidige DA daar wel aan mee zou werken. :wink:
Groetjes Danielle & High Five Tease en Ferro
In Loving Memory: Kira 14-10-1999 - 13-12-2010
Afbeelding
Sylvia 1980
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia 1980 »

Schandalig!
Hier werkt de dierenarts alleen maar op afspraak, en daar ben ik heel blij mee. We hoeven eigenlijk nooit lang te wachten, alleen als er een spoedgeval is.
Als bij ons 1 van de 3 ingeslapen moet worden zou ik ze ook thuis laten komen.
Afbeelding
Groetjes Sylvia
Poot Yaro, Luca en Fahim
A ridgeback isn't just another dog it's a lifestile
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Nou goede dierenartsen of niet maar die stuurde ik een brief en ze zagen mij daar niet meer, wat een schofterige behandeling zeg
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

jacq1970 schreef:Ik ben zo blij dat mijn da alleen met afspraak spreekuur werkt,
mijn da is daar kortgeleden ook mee begonen: geen spreekuur meer.

Ik denk , dat er wat in die tè kleine wachtkamer is gebeurd, of misschien niet,
maar zo is het veel beter, en zou het voor die oude vrouw ook beter geweest zijn.

Ik vind die assistente ook niet helemaal alert, want zij wist dit toch? :denken:
Of uberhaupt laat je dan even zo'n vrouwtje voor gaan :19:
minimax
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door minimax »

jezus wat heeft iedereen hier weer zn mening snel klaar zeg :N:
waarom zo afgeven op die dierenarts en die assistente? weet je wel zeker dat hun wisten waar die mevrouw voor kwam? denk het niet namelijk!

dat er niemand opgestaan isvoor die vrouw vind ik werkelijk schandalig, maar over de rest.. nee. Het is vervelend voor die vrouw, lijkt me echt erg maar ik was dan ook allang rechtsomkeert gegaan als ik om die reden binnen kwam en er zaten zoveel mensen. tenzij het een spoedje zou zijn, maar dan zou ik ook niet netjes plaats nemen en zou ik gewoon bij de balie gaan staanbrullen dat ik NU geholpen moet worden :mrgreen:
Hart en verstand zijn buren, maar vrienden worden ze nooit.
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

Nou , ik kom er al jaren en toen ik een keer met spoed naar de DA moest hebben de assistentes ( die er normaal gesproken zijn ) me voor laten gaan.
Ik heb niets dan lof voor deze dierenartsen , want ze hebben wel degelijk hart voor hun patienten en de baasjes . Mijn ouders komen er ook al jaren en zij zijn ook zeer over deze praktijk te spreken.
Maar de assistentes van gisteravond heb ik nog nooit eerder gezien. De assistente die mij hielp deed er dik 5 minuten over om mijn gegevens in de computer op te zoeken en ze moest steeds vanalles vragen. Ik denk dat ze er nog niet zo lang werkt of er stage loopt.En het was gisteravond zo druk ..ik geloof niet dat de dierenartsen wisten dat er een oud vrouwtje met een versleten hond zat.
Ik weet zeker dat ze dan als eerste aan de buurt was geweest.
(met dank aan Desi)
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

minimax schreef:jezus wat heeft iedereen hier weer zn mening snel klaar zeg :N:
waarom zo afgeven op die dierenarts en die assistente? weet je wel zeker dat hun wisten waar die mevrouw voor kwam? denk het niet namelijk!

dat er niemand opgestaan isvoor die vrouw vind ik werkelijk schandalig, maar over de rest.. nee. Het is vervelend voor die vrouw, lijkt me echt erg maar ik was dan ook allang rechtsomkeert gegaan als ik om die reden binnen kwam en er zaten zoveel mensen. tenzij het een spoedje zou zijn, maar dan zou ik ook niet netjes plaats nemen en zou ik gewoon bij de balie gaan staanbrullen dat ik NU geholpen moet worden :mrgreen:
de assistenten wisten waar ze voor kwam. Ze had immers bij binnenkomst gevraagd of ze geen afspraak mocht maken , waarop de assistente geantwoord had " dat ze maar een nummertje moest trekken " :19:
(met dank aan Desi)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”