Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vraag over groeipijnen
Moderator: moderatorteam
- pammetje
- Zeer actief
vraag over groeipijnen
bente heeft hier gelukkig geen last van
maar zouden groiepijnen erfelijk kunnen zijn
op wat voor manier dan ook
bv door de manier van groeien
ik weet dat het ook met voeding te maken kan hebben
maar ben gewoon benieuwd of het ook erfelijk kan zijn
maar zouden groiepijnen erfelijk kunnen zijn
op wat voor manier dan ook
bv door de manier van groeien
ik weet dat het ook met voeding te maken kan hebben
maar ben gewoon benieuwd of het ook erfelijk kan zijn

ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
-
jidde
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
- Scarlett
- Actief
Onze Jody had ook groeipijnen. Idd moesten ook wij minder voer geven en 1 week lijnrust.
Maar ik heb haar toen wel meteen van pupvoer afgehaald en op KVV gezet. Ik heb wel eens gelezen dat dat ook een reden is.
Het is ook nooit meer terug gekomen.
Maar ik heb haar toen wel meteen van pupvoer afgehaald en op KVV gezet. Ik heb wel eens gelezen dat dat ook een reden is.
Het is ook nooit meer terug gekomen.
Als je hond denkt dat jij de belangrijkste persoon ter wereld bent, hoef je geen andere opinie meer te raadplegen.
- - - - - - - - - - - -
Het leven is een feest, alleen moet je wel zelf de slingers ophangen.
- - - - - - - - - - - -
Het leven is een feest, alleen moet je wel zelf de slingers ophangen.
- eefje_ates
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Hier onze Willem staat er momenteel stijf van
Had 't ook wel verwacht. Het is een reu en daarbij ook nog een hond met veel bone en hij is giga groot. Zit momenteel ook nog eens in z'n grootste groeispurt.
Als eerste z'n voeding aangepast. Hij kreeg buiten z'n eigen brokken ook van mij 1 1/2 pond kvv, da's d'r af. Ook geen verse botten meer en geen snoeperijtjes met kalk.
Krijgt nu andere brokken voor een periode. Metacam en een voedingssupplement. En af en toe nog wel wat pens.Ook voeren we nu schraal om hem niet te zwaar te laten worden.
Maar 't allerbelangrijkste en ook wel 't meest ingrijpende is de rust. Hij zit echt opgekooid. Wel in de woonkamer en niet appart.
Mag 4 keer per dag een klein wandeling maken aan de riem zonder rennen en gekke sprongen. Geen stoeipartijen hier in huis en in de tuin met Kaatje.
We zijn nu 3 1/2 week bezig en zie duidelijk vooruitgang. Maar we zijn er nog lang niet.
Gelukkig schikt hij zich redelijk gemakkelijk in z'n lot. Geeft duidelijk aan wannneer hij moet poepen en mag dan in de tuin zonder andere honden.
Staat nu ook beter op z'n poten. Het knokken in z'n schouders is er nog en zal nog wel ff blijven. Klinkt heel raar en je voelt 't ook onder 't lopen.
Ik kan ook heel jaloers kijken naar foto's van een pup die heerlijk uit z'n dak kan gaan da's voorlopig voor Willem niet weggelegd.
Ooit zijn we daar waar we wezen moeten en is deze ellende achter de rug.
Soms zou ik wel een half jaar verder willen zijn
En erfelijk, ik denk 't niet meer heeft 't te maken met de snelle groei. Truus heeft er als pup geen last van gehad maar was een teef en groeide wel hard maar niets in verglijking met Willem. Daarbij heeft de grote hoeveelheid kalk hier ook een rol gespeeld, verse botten en de kvv.
Had 't ook wel verwacht. Het is een reu en daarbij ook nog een hond met veel bone en hij is giga groot. Zit momenteel ook nog eens in z'n grootste groeispurt.
Als eerste z'n voeding aangepast. Hij kreeg buiten z'n eigen brokken ook van mij 1 1/2 pond kvv, da's d'r af. Ook geen verse botten meer en geen snoeperijtjes met kalk.
Krijgt nu andere brokken voor een periode. Metacam en een voedingssupplement. En af en toe nog wel wat pens.Ook voeren we nu schraal om hem niet te zwaar te laten worden.
Maar 't allerbelangrijkste en ook wel 't meest ingrijpende is de rust. Hij zit echt opgekooid. Wel in de woonkamer en niet appart.
Mag 4 keer per dag een klein wandeling maken aan de riem zonder rennen en gekke sprongen. Geen stoeipartijen hier in huis en in de tuin met Kaatje.
We zijn nu 3 1/2 week bezig en zie duidelijk vooruitgang. Maar we zijn er nog lang niet.
Gelukkig schikt hij zich redelijk gemakkelijk in z'n lot. Geeft duidelijk aan wannneer hij moet poepen en mag dan in de tuin zonder andere honden.
Staat nu ook beter op z'n poten. Het knokken in z'n schouders is er nog en zal nog wel ff blijven. Klinkt heel raar en je voelt 't ook onder 't lopen.
Ik kan ook heel jaloers kijken naar foto's van een pup die heerlijk uit z'n dak kan gaan da's voorlopig voor Willem niet weggelegd.
Ooit zijn we daar waar we wezen moeten en is deze ellende achter de rug.
Soms zou ik wel een half jaar verder willen zijn
En erfelijk, ik denk 't niet meer heeft 't te maken met de snelle groei. Truus heeft er als pup geen last van gehad maar was een teef en groeide wel hard maar niets in verglijking met Willem. Daarbij heeft de grote hoeveelheid kalk hier ook een rol gespeeld, verse botten en de kvv.

-
fresan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): GBGV en laekense herder
- Aantal honden: 2
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
sorry dat ik dit topic weer omhoog gooi, maar ik heb nu een beetje hetzelfde probleem denk ik. mijn hond Buster lijkt af en toe een beetje stijf uit de zit positie te komen en ik vind hem ook wel snel moe. hij is nu 8 maanden en ik denk ook bijna wel uitgegroeid in de hoogte. gaat nu een beetje de breedte in. kan dit ook met groei pijn of in ieder geval snelle groei te maken hebben? want ik zit ook aan HD te denken maar pijn heeft hij niet. ik overleg dit na het weekend ook met mijn DA voor de zekerheid. maar vroeg me af hoe groeipijn bij honden zich uit. heb het zelf wel als kind gehad en toen viel ik echt bij het uit bed komen door mijn benen op de grond. (was zelf met 12 jaar uitgegroeid in de lengte) is dit met honden ook of minder pijnlijk?