Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Proest

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gaia »

maart schreef:
Frank schreef:
Tamara. schreef:
Frank schreef:Ach daar wen je na bijna 20 jaar wel aan hoor :wink:

Je bent pas "slachtoffer" als je dat zelf toelaat. Hou eens op om elke keer in die slachtofferrol te kruipen :roll: Ik word daar moe van. Om 1 reactie van 1 persoon is het meteen een stafford bash topic :19:
Waarom quote je mij? Feit is dat je als Stafford eigenaar meer naar je hoofd geslingerd krijgt als de gemiddelde hondenbezitter. Maar daar wen je wel aan hoor, rond de invoering van de RAD had ik nog wel de neiging om mijn gelijk te gaan halen. Maar alles went.
Toen ik mijn staff nog had, en ik met staff en mechelaar op pad was, kreeg ik meer naar mijn hoofd geslingerd omwille van de mechelaar dan omwille van de staff :19:
Iedereen vond Fez eigenlijk wel schattig en aardig en zo :19:
Bedoel ik. De buurman van mijn vriendin heeft twee Staffords die hij echt onwijs kort houd. Geen contact met mensen, geen contact met honden. Noppes nada niks. Toch verteld hij dat hij dus nooit wat naar z'n kop geslingerd krijgt, terwijl ik het bijna dagelijks heb. Gevaarlijke hond, gillende wegrennende kinderen en moeders. Alles d'r op en dr aan terwijl ik haar toch echt aan de riem en naast me heb lopen.

Ik vind dat hele stafford bash gebeuren toch wel zo'n ongelovelijke bullshit hè? Dat ik mijn honden niet met de meeste (zowel engels als amerikaanse) staffies hier laat spelen heeft niets met het ras te maken, maar met de eigenaren. Hond is aangelijnd dus Gaia blijft bij me. Hond gromt, Gaia komt er gewoon niet bij in de buurt klaar.

De twee staffies waar ze mee speeld zijn allebei reuen en die zijn helemaal idolaat van d'r. Zij vind ze met name gewoon klein en lastig omdat ze onder d'r poten door rennen. Of een poging tot doen die dan mislukt :smile2:

Houd toch eens op over dat geneuzel van "oh jee ik heb een stafford gedrag". Niemand hier (nou ja op een paar na) vind die honden of eng, of wel gevaarlijk.
Afbeelding
thalina
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door thalina »

ik heb zo'n hond die dus 9 van de 10 keer niet met andere honden kan..
en ik vraag alijd netjes of ze hun hond willen aanlijnen als ik met tunis kom.

en 9 van de 10 keer doen mensen dat ook als je het netjes vraagt.

1x meegemaakt zat met tunis in het bos lekker aan een lijn van 10 meter
zie ik aan zijn houding dat er wat aankomt dus ik tunis bij me neer gezet.
komt een golden om de hoek en geen baasje te bekennen..
dus ik eerst roepen meneer mevrouw.... geen antwoord en die hond komt in eens op ons aanstormen..
ik tunis opgetild (pff 30 kilo haha)
komt een tel later de baas aan lopen...
staat zo eens te kijken

dus ik word een beetje boos en zeg meneer wilt u uw hond aanlijnen als u u hond nog onbeschadigt terug wilt zien.

gaat ie op een afstand staan..
Max kom dan.. kom dan max :boos:
Hond luisterde natuurlijk niet.. en bleef maar rondjes om ons heen rennen.

wat toen gebeurde viel mijn mond van open

hij komt aanlopen probeert de hond te pakken wat niet echt lukte.
Had ie de hond eindelijk.. pakt die hem bij de halsband vast met de 1ne hand en met de andere hand sloeg ie dat beesie 3x in het gezicht :eek:

toen zei ik tegen hem. nu snap ik wel waarom hij niet naar u luisterd :boos:
toen was hij nog boos ook :denken:
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Zoek stok! schreef:
Chione schreef:wat je elke keer weer veelvuldig vermeld
Tegenstrijdig dat je dit aanhaalt in het zoveelste topic waarin mensen met hondagressieve honden op hun achterste benen staan.
Ik beschouw mijzelf niet als een onverantwoordelijke hondeneigenaresse en weet dat ik echt altijd alles aan heb gedaan om te voorkomen dat Orson slachtoffers maakte.
Hij heeft zelfs in het verleden weleens een muilkorf gedragen omdat ik bang was dat er anders misschien iets zou gebeuren.
Ondertussen zijn we blijven trainen,trainen en heb ik nu hij ouder is en precies weet wat ik wel en niet van hem kan verwachten vertrouwen in hem.
Jij hebt hem zelf gezien tijdens een forumwandeling hoe relaxed hij is in gezelschap van andere honden en hoe weinig aandacht hij eraan schenkt.
Ik zoek met hem nu nog geen overdreven druktes op en houd nu ook nog steeds rekening met zijn gedrag ,wat ik overigens heel normaal vind want hij is mijn hond en verantwoording.
Maar ik kan je verzekeren dat als je een hondagressieve hond hebt en je er alles aan doet om incidenten te voorkomen dat je op een gegeven moment uitgelachen bent waar een andere proest om doet als het je maar vaak genoeg overkomt :wink: .
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Pepie schreef:
Hayley84 schreef:Goh.. alleen al de manier waarop "Staffachtige" en "oorlogstuig" wordt gebruikt...
Nog een Stafford bashtopic :cheer:
Jullie zijn wel kleinzielig zeg........als je daar al over valt......... :roll: Dan snap ik het dat je een stoere hond aan de lijn wilt hebben......... :smile2: :smile2:
eg wel. moet je eens kijken hoe stoer! :cheer: :smile:

Afbeelding
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

massam schreef:
Pepie schreef:
Hayley84 schreef:Goh.. alleen al de manier waarop "Staffachtige" en "oorlogstuig" wordt gebruikt...
Jullie zijn wel kleinzielig zeg........als je daar al over valt......... :roll: Dan snap ik het dat je een stoere hond aan de lijn wilt hebben......... :smile2: :smile2:

Afbeelding
beledig ik je erg als ik zeg wat een watje :smile: :smile: :smile:
Heerlijk bekkie :ok:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

nee hoor. ze is geen watje maar ziet er wel zo uit inderdaad. het is een echt meisjemeisje :ok:

even weer ontopic: ik sluit me helemaal bij bovenstaande reactie van tineke aan.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

tineke schreef:Maar ik kan je verzekeren dat als je een hondagressieve hond hebt en je er alles aan doet om incidenten te voorkomen dat je op een gegeven moment uitgelachen bent waar een andere proest om doet als het je maar vaak genoeg overkomt :wink: .
Dat snap ik heel goed :wink: Net zo goed als het volgens mij ook te begrijpen is dat ik ervan baal dat ik bij de dierenarts zit dankzij een eigenaar van een hondagressieve hond die het geen hol interesseert dat z'n hond gaten maakt en wat voor gevolgen dat kan hebben op het gedag van mijn hond. Het zinnetje van Chione met het toontje alsof ik altijd maar wat in de rondte zeur vind ik daarom flauw.

Ik weet van dichtbij hoe gestrest iemand kan raken van het lopen met een staff en niet meewerkende andere hondeneigenaren. Maar op een gegeven moment ziet iemand in elke hond een potentieel gevaar, terwijl ik daar zelf heel erg voor waak. Als iemand zo vloekend reageert op honden die niet eens naar de staff kijken, zou ik me als eigenaar afvragen of ik niet beter kan wegblijven uit losloopgebieden. Een hond wordt er ook niet gezelliger van met een baas die bij elke hond in de stress schiet lijkt me.

Dit even als serieuze noot :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Zoek stok! schreef:
Tegenstrijdig dat je dit aanhaalt in het zoveelste topic waarin mensen met hondagressieve honden op hun achterste benen staan.
:mrgreen: Ik wil er wel op in gaan, maar wat je schrijft slaat simpelweg nergens op. :wink:

Jammer dat je zo verblind bent, dat je niet meer objectief, zonder allerlei andere situatie's erbij te halen, kunt reageren. :wink:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Chione
Zeer actief

tineke schreef:
Zoek stok! schreef:
Ik beschouw mijzelf niet als een onverantwoordelijke hondeneigenaresse en weet dat ik echt altijd alles aan heb gedaan om te voorkomen dat Orson slachtoffers maakte.
Hij heeft zelfs in het verleden weleens een muilkorf gedragen omdat ik bang was dat er anders misschien iets zou gebeuren.
Ondertussen zijn we blijven trainen,trainen en heb ik nu hij ouder is en precies weet wat ik wel en niet van hem kan verwachten vertrouwen in hem.
Jij hebt hem zelf gezien tijdens een forumwandeling hoe relaxed hij is in gezelschap van andere honden en hoe weinig aandacht hij eraan schenkt.
Ik zoek met hem nu nog geen overdreven druktes op en houd nu ook nog steeds rekening met zijn gedrag ,wat ik overigens heel normaal vind want hij is mijn hond en verantwoording.
Maar ik kan je verzekeren dat als je een hondagressieve hond hebt en je er alles aan doet om incidenten te voorkomen dat je op een gegeven moment uitgelachen bent waar een andere proest om doet als het je maar vaak genoeg overkomt :wink: .
Ik heb geen hond agressieve honden, maar ik hou graag rekening met mensen die wel zo'n hond hebben. Wat is het nou voor moeite om even rekening te houden met elkaar. :19:

Er word hier zovaak 'gezeken' dat men geen rekening houdt 'met' en dan opent TS een topic waarin zij duidelijk geen rekening houdt met een ander en dan is het opeens ontzettend grappig voor sommigen. :denken:

~
Afbeelding
~
Chione
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
tineke schreef:Maar ik kan je verzekeren dat als je een hondagressieve hond hebt en je er alles aan doet om incidenten te voorkomen dat je op een gegeven moment uitgelachen bent waar een andere proest om doet als het je maar vaak genoeg overkomt :wink: .
Dat snap ik heel goed :wink: Net zo goed als het volgens mij ook te begrijpen is dat ik ervan baal dat ik bij de dierenarts zit dankzij een eigenaar van een hondagressieve hond die het geen hol interesseert dat z'n hond gaten maakt en wat voor gevolgen dat kan hebben op het gedag van mijn hond. Het zinnetje van Chione met het toontje alsof ik altijd maar wat in de rondte zeur vind ik daarom flauw.
Het is hooguit flauw dat jij het schijnbaar leuk vind dat er geen rekening gehouden werd met iemand met een hondagressieve hond, omdat het, ijo, meestal andersom is.

Ik geef heel duidelijk aan dat het nooit leuk is als mensen geen rekening houden met elkaar ( dus ook niet als mensen geen rekening houden met jou en jouw hond ) en dat ook mensen met, ijo, 'stoere' honden last kunnen ondervinden van hondagressieve honden. Dat jij er ervoor kiest om daar aldoor overheen te lezen en nooit op te reageren is jammer, maar dat heb je schijnbaar nodig om het 1 of ander. :19:

~
Afbeelding
~
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

massam schreef:
Pepie schreef:

Afbeelding
Das een scheetje :wink:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Chione schreef:Het is hooguit flauw dat jij het schijnbaar leuk vind dat er geen rekening gehouden werd met iemand met een hondagressieve hond, omdat het, ijo, meestal andersom is.
Nee hoor, het is imo helemaal niet altijd andersom. De meeste hondeneigenaren houden erg weinig rekening met anderen, met of zonder hondagressieve hond.

Maar iemand die vloekend de bosjes invlucht terwijl er alleen honden langs komen lopen in een losloopgebied die totaal geen belangstelling tonen voor de aangelijnde hond, komt op mij behoorlijk hysterisch over. Net zo hysterisch als dat ik al vloekend met Bram de bosjes in zou duiken als er een staff al kwispelend aan komt lopen, want hij zou weleens hondagressief kunnen zijn.

Nogmaals, ik ben de eerste om mijn hond aan te lijnen, want ik kan er niet van op aan dat hij niet naar een aangelijnde hond toe gaat :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Bianc@
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT en Chihuahua

Ongelezen bericht door Bianc@ »

Zoek stok! schreef: Maar iemand die vloekend de bosjes invlucht terwijl er alleen honden langs komen lopen in een losloopgebied die totaal geen belangstelling tonen voor de aangelijnde hond, komt op mij behoorlijk hysterisch over. Net zo hysterisch als dat ik al vloekend met Bram de bosjes in zou duiken als er een staff al kwispelend aan komt lopen, want hij zou weleens hondagressief kunnen zijn.
Dat zou op mij ook hysterisch overkomen, maar wat jij nu beschrijft is wat anders als wat er in het 1e berichtje staat.
Als ze meteen al vloekend het zijpad in was geschoten had ik dat ook overdreven gevonden.
Groetjes Bianca, Tyson, Skunky en Fox
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Mijn mening is dat als ik met een hondagressieve hond loop en die zit aan de lijn dat ik dan genoeg gedaan heb. Als er een reu op Dapper afkomt en Dapper laat duidelijk zien dat hij dat niet wil hebben dan is het toch nog steeds aan de reu om binnen ruzie-maak afstand van me te komen lijkt mij? Honden die zo graag op een robbertje vechten ingaan horen ook niet los op mijn hond af te komen of ben ik nu gek?

Ik ga er dus nog steeds vanuit dat mensen hun hond die graag op de patsertjes ingaan lekker bij aangelijnde honden weghouden en anders zakken ze er toch lekker in.
Ik geef een hond die mijn aangelijnde honden komt lastig vallen zo een schop hoor als ik denk dat hij erop zal duiken. Dapper doet niks meer de laatste tijd, toch is hij hier nu een paar keer goed lastig gevallen. Honden die grommend om mij en mijn aangelijnde hond heendraaien of er zelfs opduiken zijn zelf minimaal even fout maar in mijn ogen zelfs meer fout.

Laat die honden van Nanna dus lekker lopen en stel je niet aan. Komt een van haar honden op een woeste staff af om er mee in de clinch te raken terwijl die staff aan een kort lijntje zit dan lijkt me dat Nanna's probleem en ik denk dat zij dat ook zo ziet.

Ik loop dus lekker met de honden los, komt er een vreemde reu aan dan lijn ik Dapper aan en is het aan die eigenaar en de hond om uit mijn buurt te blijven. Doet de hond dat dan is alles prima :ok: Wil hij op Dapper duiken dan krijgt hij een schop van mij en dan hoop ik dat de eigenaar geen grote bek geeft :devil: :mrgreen:

Hoe kan een hond die niet wil vechten en altijd netjes is nu gebeten worden door een aangelijnde hond? Die hond moet wel heel stom zijn of de aangelijnde hond moet echt geen signalen geven. Doet hij dat wel dan is het de schuld van de losloper die alle ruimte had om weg te blijven :ok:
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Ergens vind ik deze situatie ook wel komisch.
Ik snap zelf dus helemaal niet wat die meid in het losloopgebied deed.
Ik ga met Romeo echt niet gezellig in een losloopgebied lopen hoor!
Het is nou eenmaal een gegeven dat er altijd honden lopen die totaal niet luisteren.
Dan vind ik het dom om die problemen op te gaan zoeken.

Maar ik vind wel dat je even had kunnen zeggen dat er nog een paar honden aan kwamen, dan had dat meisje even wat langer kunnen wachten.
:zweep:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”