ja, hier ook. de drukste hond met hele grote verlatingsangst (fritz) trekt zich daar het vaakst terug. hij kan daar uren liggen op bed overdag en 's avonds, vooral als hij moe is. ik heb daar zelf vaak geslapen en doe dat soms nog. het is voor de honden een hele veilige, rustige plek waar ze zich dus blijkbaar erg prettig voelen. het is zelfs zo dat als we weggaan en hij kan niet mee, hij al uit zichzelf op bed gaat liggen terwijkl ze dan het hele huis tot hun beschikking hebben.jip007 schreef:Leggy ligt vaak in onze slaapkamer , daar slaapt ze s'nachts ook , voor haar is dat een fijn plekje. Het is gewoon beneden , de deur staat open dus ze kan er gewoon uit.malinois schreef: Hier liggen ze wel allemaal in 1 ruimte (op de ene na die buiten ligt).... ook al kunnen ze niet allemaal bij elkaar liggen... ze zijn er wel allemaal bij... ze vinden het dan ook op zn zachts gezegd erg vervelend als er eentje boven zou moeten (want los bij elkaar kan dan ook weer niet want geen toezicht) en de rest beneden...
Als ik er niet ben, zijn ze wel allemaal in 1 ruimte...
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Benchgebruik of benchmisbruik ?
Moderator: moderatorteam
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2

Mijn honden doen dat gewoon wel eens uit zichzelf.malinois schreef:ik denk dat ze dat hier ook niet geweldig zouden vinden, dat ik hier 's avonds in de kamer zit en er 1 of 2 boven zouden moeten zitten.. denk dat ze de hele buurt bij elkaar zouden zingenestelle schreef:Maar als ik naar mijn honden kijk, dan vinden die het vreselijk om 'buiten' gesloten te worden in een andere ruimte als waar wij zijn.
In ons vorige huis ,waar niet alles gelijkvloers was zoals hier ,lagen de honden gerust weleens boven terwijl wij beneden waren of vice versa.
Hier ligt er ook weleens 1 op de slaapkamer terwijl ik binnen ben of zoals gister lekker in het zonnetje in de tuin.
En ik denk dat je toch wel kunt stellen dat een fila een hele baasgerichte hond is maar er zit er niet 1 te zingen dan hoor ze doen dat gewoon uit zichzelf.
Wat ik me weer niet kan voorstellen hier is dat er 1 bij zou zijn die zich altijd zou willen afzonderen van het roedel ,zoals 1 van jouw herders klaarblijkelijk wel wil en daarom per definitie altijd in een kennel buiten zit.
Mijn honden zijn graag bij me maar ook stabiel genoeg om gewoon ergens in huis te liggen waar ze willen zonder er problemen mee te hebben dat ik me ergens anders bevind.
Dat wil niet zeggen dat ik per definitie tegen ieder benchgebruik ben

Orson zou gek worden als er een aanleiding was om te waken,zoals toen ik hier pas woonde en de tuin nog niet helemaal klaar was en er jongens een pilsje uit de vooraadkast wilde pikken

Dat zou voor hem heel traumatiserend zijn en ik denk dat hij met kooi en al door mijn huis was gegaan om bij het baasje te komen want daar wil hij zijn als er onraad is.
Ik begrijp best dat het voor sommige honden een hulp kan zijn in het opvoeden maar net zo goed zijn er ,ook drukkere honden ,die zonder beter af zijn

Overigens zag ik van de week een fraai staaltje van benchgebruik waar mensen achteraf vast spijt van hadden er was bij hun ingebroken en de jr,westy en bm zaten fijn vanuit hun bench toe te kijken en ook niet meer dan dat

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
yepEssy schreef:Zijn ze werkelijk zo hyper dat ze gewoon niks leren of zo?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
die wil idd. niet binnen... daarnaast vind hij andere honden helemaal niets... mijn teef alla die mag hij dan nog maar de rest vind hij helemaal niets... buiten heeft hij alle rust en alles is van hem...tineke schreef:Wat ik me weer niet kan voorstellen hier is dat er 1 bij zou zijn die zich altijd zou willen afzonderen van het roedel ,zoals 1 van jouw herders klaarblijkelijk wel wil en daarom per definitie altijd in een kennel buiten zit.
Hij is weleens binnen overigens, dat is dan een paar minuten en dan hobbelt hij al weer naar buiten.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat zullen ze hier dus niet doen... zelfde als buiten liggen... als ik thuis ben komen ze om de paar minuten even binnen kijken.Hutsje schreef:ja, hier ook. de drukste hond met hele grote verlatingsangst (fritz) trekt zich daar het vaakst terug. hij kan daar uren liggen op bed overdag en 's avonds, vooral als hij moe is. ik heb daar zelf vaak geslapen en doe dat soms nog. het is voor de honden een hele veilige, rustige plek waar ze zich dus blijkbaar erg prettig voelen. het is zelfs zo dat als we weggaan en hij kan niet mee, hij al uit zichzelf op bed gaat liggen terwijkl ze dan het hele huis tot hun beschikking hebben.jip007 schreef:Leggy ligt vaak in onze slaapkamer , daar slaapt ze s'nachts ook , voor haar is dat een fijn plekje. Het is gewoon beneden , de deur staat open dus ze kan er gewoon uit.malinois schreef: Hier liggen ze wel allemaal in 1 ruimte (op de ene na die buiten ligt).... ook al kunnen ze niet allemaal bij elkaar liggen... ze zijn er wel allemaal bij... ze vinden het dan ook op zn zachts gezegd erg vervelend als er eentje boven zou moeten (want los bij elkaar kan dan ook weer niet want geen toezicht) en de rest beneden...
Als ik er niet ben, zijn ze wel allemaal in 1 ruimte...
Overigens hebben ze totaal geen verlatingsangst oid.

Al is Hera dood en doodop dan nog wil ze niet boven liggen als ik beneden rondloop.Hutsje schreef:nee hoor, ik denk dat de bullen ms nog wel liever bij de baas zijn dan herders. bullen zijn daarom ook totaal ongeschikt om in een kennel te stoppen. maar als de een in de kamer zat en de ander in de rest van het huis was wim dus bv in de woonkamer en ik in de keuken, of buiten. of als ik overdag alleen was dan wisselde ik steeds. dus eerst de een beweging en taken geven zodat die moe was en dan die in de huiskamer, en de ander buiten, en als die moe was weer omwisselen. ze hebben daar werkelijk nog nooit 1 probleem mee gehad en met een bench wel. bovendien mocht huts sindsdien met ons mee naar boven en op bed, heerlijk vond ze dat. zij slaapt altijd uit, ik moet haar soms om 3 uur nog van boven halen. dus voor die tijd liet ik pien dan uitgebreid uit en daarna huts. vergeet niet dat ik de hele dag thuis ben en dus de hele dag de honden om mij heen heb. dus er kwam er geen een aandacht of tijd tekort. toen ik huts nog alleen had werkte ik 4 uur per dag en toen zat ze dus meer alleen dan destijds met pien. en leuk gevonden hoor, 2 bullmastiff teven die elkaar willen vermoorden bij elkaar in 1 ruimte zetten. dat kun je wellicht met 2 herders wel doen maar een bm komt echt dwars door die bench heenestelle schreef:Het verschil in ruimte tussen een bench en zoals jij het oplost is natuurlijk duidelijk.Hutsje schreef:ja, dat heb je mis. althans, als je het niet natuurlijk houden van honden hebt. want toen het tussen de teven mis ging (en het ging dus ook alléén over de 2 teven, die konden niet bij elkaar maar de teven afzonderlijk konden verder wel met alle honden die hier waren) kwamen er meteen andere honden bij zodat ze niet alleen zaten en bovendien werd er veel gewisseld. dus de ene teef buiten, de andere binnen. de ene teef in een 100 m2 huiskamer, de andere teef in de keuken, gang, 2 slaapkamers en badkamer. met een andere hond(en). als ze beiden buiten zaten dan hadden ze nog allebei 3000 m2. dus zoveel verschil zie ik niet met nu, behalve dat ze met z'n allen meer ruimte hebbenLongFields schreef: Maar jij hebt toch niet altijd al je honden bij elkaar kunnen houden als ik het me goed herinner?![]()
Toen was van een zo natuurlijk mogelijke situatie ook geen sprake. Sommige honden konden niet bij elkaar en die heb jij toen van elkaar gescheiden, door een kunstmatige barriere op te werpen. In jouw geval geen bench maar het houden van verschillende honden in verschillende ruimtes.
Of heb ik het daarmee mis?.
Maar als ik naar mijn honden kijk, dan vinden die het vreselijk om 'buiten' gesloten te worden in een andere ruimte als waar wij zijn.
Als het bijv. toen der tijd tussen Ghaya en Hera echt mis was gegaan dan had ik beiden geen plezier gedaan door afwisselend de een of de ander weg te sluiten in een andere ruimte. Die hadden dan veel liever in een bench naast ons bij de bank gezeten dan in de slaapkamer, bijkeuken, hal of weet ik wat.
Maar ik heb herders , jij hebt bullen die wellicht wat minder zijn in het 'ik wil bij de baas zijnnnn'..
Gisteren veel de hord op geweest met de honden;veel gezwommen, gerend, gespeeld etc etc. Later op de middag nog een keer.
Maar denk maar niet dat ze dan rustig in de tuin gaat liggen als wij binnen tv zitten te kijken....
pffff ik vraag me af of je wel leest wat ik of anderen schrijven.Essy schreef:wat ik nog steeds niet begrijp. Alle doggen heb ik gelijk vanaf dag 1 geleerd wat 'plaats' is. Elke keer als ze op hun plek gingen liggen was het 'goedzo plaats'. Liggen heb ik ze gelijk de 2e dag geleerd en dat kenden ze in één middag spelenderwijs.estelle schreef:Tsja en mijn honden liggen dan dus liever in een kooi naast de bank waar ze me kunnen zien dan dat ze boven op mn bed kunnen liggen in hun uppie.jip007 schreef:dat kan je ze toch ook leren , zijn toch herdersmalinois schreef: ik denk dat ze dat hier ook niet geweldig zouden vinden, dat ik hier 's avonds in de kamer zit en er 1 of 2 boven zouden moeten zitten.. denk dat ze de hele buurt bij elkaar zouden zingen, en als je niet thuis bent zitten ze toch ook alleen . Hoe denk je dat onze doggen het zouden vinden als ik ze in een kooi zou stoppen ,die worden dood ongelukkig in zo'n kleine ruimte . Die liggen dan toch echt liever op ons bed , of ergens anders in huis , waar ze zich ook normaal kunnen bewegen als ze willen.
En ik vind dat dus ook zieliger voor ze dan dat ik ze in een bench doe in een kamer waar iedereen zich bevindt.
Voordat wij verhuisden hadden we 1,6 hectare grond ter beschikking. Als ik de honden buiten deed en zelf binnen ging zitten lagen ze voor de deur te piepen of ze naar binnen mochten.
Je snapt toch zelf neem ik aan het verschil wel tussen daadwerkelijk niet thuis zijn of wel thuis maar in een andere ruimte waarbij de hond dan dus ook nog hoort dat jij ergens anders rondhobbelt??
Daarna werd het liggen op de plaats met veel beloninkjes en piepstemmetjes van mijn kant.
En zogauw ze dat snapten ging ik ze een paar keer per dag verplicht laten liggen op de plaats voor een paar minuutjes. En alle doggenpups konden hier binnen 2 weken op commando op hun plaats gaan liggen als ze het te bont maakten. Joep ging als pup wel eens zo flippen dat hij compleet tegen de muren rende. Dan ging ik op de grond zitten en hem aaien tot hij weer bedaarde. Daarna moest hij met een kluifje op zijn plaats blijven.
Ik heb nooit een bench nodig gehad.
En dit zijn dan doggen die nou echt niet bekend staan om hun africhtings potentieel en om hun gehoorzaamheid.
Hoe kan het dan dat een herder nog in de bench moet terwijl je er op de bank naast ligt. Zijn ze werkelijk zo hyper dat ze gewoon niks leren of zo?
Ja mijn honden kunnen prima op hun plaats liggen als ik dat zeg en ze kunnen ook heeeel goed alleen thuis zijn.
Maar mijn honden hebben vinden het dus niet prettig om ergens te liggen waar wij niet zijn. Dan zijn ze onrustig, liggen ze te piepen en zijn ze dus totaal nie thappy. Nou leuk hoor dan voor zo'n hond.
En als ik zeg dat ze boven in de slaapkamer moeten liggen dan doen ze dat heus wel maar dat doe ik dus niet omdat ze dat echt niet prettig vinden.
Nogmaals, die van mij liggen dan dus liever in de bench bij ons.
En dan over het aaien wat jij deed bij je hyper pup....leuk voor je maar dat geeft dus ook alweer gelijk het verschil aan.
Dat hoefde ik niet te proberen want dan hing ze in mn arm of ging ze over me heen dollen. Die ging echt niet liggen maffen omdat ik over dr hoofdje streek hoor.
Het lijkt mij ook erg veel stress geven voor de honden te weten dat je aardsrivaal ergens anders in huis rondloopt, te ruiken, te horen maar er niet bij te kunnen.Hutsje schreef: en leuk gevonden hoor, 2 bullmastiff teven die elkaar willen vermoorden bij elkaar in 1 ruimte zetten. dat kun je wellicht met 2 herders wel doen maar een bm komt echt dwars door die bench heen.
Chello kon op het einde totaal niet meer met de reu van de buren overweg en als die hem maar rook of hoorde dat ging die al compleet door het lint.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik denk dat we hier gewoon niet uitkomen. Iedere reactie van een "herder-eigenaar" lokt er eentje of meer uit van een doggen- of molosser-eigenaar en vice versa. Het is nu eenmaal zo dat rassen uit verschillende rasgroepen buiten flink wat overeenkomsten voornamelijk verschillende eigenschappen hebben, anders hadden de rasgroepen ook wel anders in elkaar gezeten denk ik.
En meningen verschillen.
Als we (in zijn algemeenheid, zonder hier mensen op de persoon mee te bedoelen) gewoon wat meer uit zouden gaan van goede bedoelingen van reageerders, en niet persé onze mening als de enige juiste wilden verkondigen, zou iedereen elkaar een stuk meer in zijn waarde laten en kan er gewoon op een gegeven moment gestopt worden met de ellenlange discussie die toch al pagina's geleden is gestopt met nieuwe argumenten.
We waren het er in dit topic al vrij snel over eens dat het gebruiken van een bench in bepaalde situaties voor bepaalde mensen, zonder benchmisbruik te worden, best een goede zaak kan zijn.
Dat niet iedereen zo'n ding zelf wil gebruiken dat is ieders goed recht lijkt me, als de hond er niet onder lijdt en ik denk zeker dat bij de benchgebruikers onder de "oude garde" echt wel wordt nagedacht over het hondenwelzijn indien er een bench wordt gebruikt.
En meningen verschillen.
Als we (in zijn algemeenheid, zonder hier mensen op de persoon mee te bedoelen) gewoon wat meer uit zouden gaan van goede bedoelingen van reageerders, en niet persé onze mening als de enige juiste wilden verkondigen, zou iedereen elkaar een stuk meer in zijn waarde laten en kan er gewoon op een gegeven moment gestopt worden met de ellenlange discussie die toch al pagina's geleden is gestopt met nieuwe argumenten.
We waren het er in dit topic al vrij snel over eens dat het gebruiken van een bench in bepaalde situaties voor bepaalde mensen, zonder benchmisbruik te worden, best een goede zaak kan zijn.
Dat niet iedereen zo'n ding zelf wil gebruiken dat is ieders goed recht lijkt me, als de hond er niet onder lijdt en ik denk zeker dat bij de benchgebruikers onder de "oude garde" echt wel wordt nagedacht over het hondenwelzijn indien er een bench wordt gebruikt.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hier gaat alleen Cleo op haar dooie akkertje op het balkon liggen om daar rustig een uur te blijven. Eva kan wel even een half uurtje met Cleo op het balkon zijn maar wil daarna naar binnen. Dapper laat zelfs een kluif liggen om meteen voor de deur te komen zeuren om weer naar binnen te mogen. Die vindt dat helemaal niks.
Verder heb ik dezelfde ervaring als Inge. Druk druk druk en dan doe je dus niks meer. Je pup van 9 weken over de leuning van de bank zien springen om op haar plaat te gaan als ze op dr grond kwakt is niet om aan te zien. Toen Suzanne hier was kwam ze via de leuning (de achterkant van de bank) zo op schoot gevlogen.
Op die momenten zeg ik dus even rust dametje. En dat heeft ze dan ook hard nodig.
Dapper en Cleo ook. Op het moment dat je dan iets opvoedkundigs denkt te kunnen doen als PLAATS of iets dergelijks weet je al 100% zeker dat je tegen een muur praat. Vasthouden zorgt voor bijten, worstelen en een nog drukker hondje. Even in de bench en ze zakt in coma. Perfect. 

Verder heb ik dezelfde ervaring als Inge. Druk druk druk en dan doe je dus niks meer. Je pup van 9 weken over de leuning van de bank zien springen om op haar plaat te gaan als ze op dr grond kwakt is niet om aan te zien. Toen Suzanne hier was kwam ze via de leuning (de achterkant van de bank) zo op schoot gevlogen.
Op die momenten zeg ik dus even rust dametje. En dat heeft ze dan ook hard nodig.

- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
maar grijpen de andere 2 honden niet in als ze zo druk is . Hier wordt altijd gelijk ingegrepen door de 2 oudste teven als er een pup aan het doordraaien is. En geloof me ook doggen puppen en naaktpuppen doen dezelfde dingen als jij zegt over EvaMARC_S schreef: Op die momenten zeg ik dus even rust dametje. En dat heeft ze dan ook hard nodig.Dapper en Cleo ook. Op het moment dat je dan iets opvoedkundigs denkt te kunnen doen als PLAATS of iets dergelijks weet je al 100% zeker dat je tegen een muur praat. Vasthouden zorgt voor bijten, worstelen en een nog drukker hondje. Even in de bench en ze zakt in coma. Perfect.
![]()

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
- Hutsje
- Zeer actief
en hier doen ze dat dus welestelle schreef: Al is Hera dood en doodop dan nog wil ze niet boven liggen als ik beneden rondloop.
Gisteren veel de hord op geweest met de honden;veel gezwommen, gerend, gespeeld etc etc. Later op de middag nog een keer.
Maar denk maar niet dat ze dan rustig in de tuin gaat liggen als wij binnen tv zitten te kijken....

-
- Zeer actief
Dat proberen ze wel maar die lopen tegen dezelfde muur aan als wij. Als de andere honden haar rustig konden maken dan zou ik het ook kunnen. Dapper en Cleo kunnen haar prima hebben behalve op die momenten. Dat is wat ook in dat artikel staat wat ik laatst had gelezen. Er is niks mee aan te vangen juist omdat ze zo vreselijk moe zijn. Dapper en Cleo kruipen dan zelfs weg onder een tafel samen om buiten schot te blijven. Al bijten ze haar best even flink, ze gaat even hard door want ze is dan buiten zinnen.jip007 schreef:maar grijpen de andere 2 honden niet in als ze zo druk is . Hier wordt altijd gelijk ingegrepen door de 2 oudste teven als er een pup aan het doordraaien is. En geloof me ook doggen puppen en naaktpuppen doen dezelfde dingen als jij zegt over EvaMARC_S schreef: Op die momenten zeg ik dus even rust dametje. En dat heeft ze dan ook hard nodig.Dapper en Cleo ook. Op het moment dat je dan iets opvoedkundigs denkt te kunnen doen als PLAATS of iets dergelijks weet je al 100% zeker dat je tegen een muur praat. Vasthouden zorgt voor bijten, worstelen en een nog drukker hondje. Even in de bench en ze zakt in coma. Perfect.
![]()
Maargoed, het is al over. Ik kan me weinig momenten meer herinneren de laatste tijd. Nu wordt ze wel eens druk maar dat is iets totaal anders dan oververmoeid onbereikbaar. Aan gewoon druk maken Dapper en Cleo dan ook makkelijk een einde als ze dat willen

- Hutsje
- Zeer actief
nee, dat heeft hier geen stress gegeven. ze hebben dat gewoon geaccepteerd. maar in benches, hahahah, dat hoef je echt niet te proberen. ze hebben elkaar zelfs door de kennel heen nog te pakken gehad. en ik heb heel weinig ruimte tussen de spijlen, vergelijkbaar met benchspijlen. zodra ze elkaar zagen begonnen ze te fixeren en dreigen, dus dat is veel stressvoller dan elkaar niet zien.estelle schreef:Het lijkt mij ook erg veel stress geven voor de honden te weten dat je aardsrivaal ergens anders in huis rondloopt, te ruiken, te horen maar er niet bij te kunnen.Hutsje schreef: en leuk gevonden hoor, 2 bullmastiff teven die elkaar willen vermoorden bij elkaar in 1 ruimte zetten. dat kun je wellicht met 2 herders wel doen maar een bm komt echt dwars door die bench heen.
Chello kon op het einde totaal niet meer met de reu van de buren overweg en als die hem maar rook of hoorde dat ging die al compleet door het lint.

- Hutsje
- Zeer actief
ja, hier ook. huts zorgt echt wel voor de rust. dat werkt prima, ik laat dat ook gaan. soms pakt zo'n correctie verkeerd uit (in de zin van tand blijven haken ofzo), maar dat hoort er ook bij. het hoeft ook maar 1 of 2 keer, daarna is een dreigende blik meer dan voldoende.jip007 schreef: maar grijpen de andere 2 honden niet in als ze zo druk is . Hier wordt altijd gelijk ingegrepen door de 2 oudste teven als er een pup aan het doordraaien is.

-
- Zeer actief
Kan je ze dan niet tot de orde roepen? Ik kan me voorstellen dat ik het zou verbieden waar ik bij was en dat dat ook wel moet lukken. Uiteindelijk moet je toch zorgen dat je je hond onder controle hebt en als ik hier twee vechtende teven heb dan regel ik het wel zo dat als ik erbij ben ze best even door de kamer gevoerd kunnen worden of even in een bench kunnen in dezelfde ruimte. De een gaat de ander echt niet aanvallen als ik ermee loop. Hoe dan ook want dat accepteer ik dus niet.Hutsje schreef:nee, dat heeft hier geen stress gegeven. ze hebben dat gewoon geaccepteerd. maar in benches, hahahah, dat hoef je echt niet te proberen. ze hebben elkaar zelfs door de kennel heen nog te pakken gehad. en ik heb heel weinig ruimte tussen de spijlen, vergelijkbaar met benchspijlen. zodra ze elkaar zagen begonnen ze te fixeren en dreigen, dus dat is veel stressvoller dan elkaar niet zien.estelle schreef:Het lijkt mij ook erg veel stress geven voor de honden te weten dat je aardsrivaal ergens anders in huis rondloopt, te ruiken, te horen maar er niet bij te kunnen.Hutsje schreef: en leuk gevonden hoor, 2 bullmastiff teven die elkaar willen vermoorden bij elkaar in 1 ruimte zetten. dat kun je wellicht met 2 herders wel doen maar een bm komt echt dwars door die bench heen.
Los is iets anders. Maar als hier een reu in een bench zit in de woonkamer dan haalt Dapper het echt niet in zijn hoofd die aan te vallen als wij erbij zijn en het hem strikt verbieden. Ze kunnen dan immers niet op mekaar klappen toch?
Kan me dat wel voorstellen hoor! En super dan toch dat je het zo op kon lossen!?Hutsje schreef:nee, dat heeft hier geen stress gegeven. ze hebben dat gewoon geaccepteerd. maar in benches, hahahah, dat hoef je echt niet te proberen. ze hebben elkaar zelfs door de kennel heen nog te pakken gehad. en ik heb heel weinig ruimte tussen de spijlen, vergelijkbaar met benchspijlen. zodra ze elkaar zagen begonnen ze te fixeren en dreigen, dus dat is veel stressvoller dan elkaar niet zien.estelle schreef:Het lijkt mij ook erg veel stress geven voor de honden te weten dat je aardsrivaal ergens anders in huis rondloopt, te ruiken, te horen maar er niet bij te kunnen.Hutsje schreef: en leuk gevonden hoor, 2 bullmastiff teven die elkaar willen vermoorden bij elkaar in 1 ruimte zetten. dat kun je wellicht met 2 herders wel doen maar een bm komt echt dwars door die bench heen.
Ik zeg alleen maar dat mijn honden zich daar niet prettig bij zouden voelen (dus ergens anders moeten zijn dan waar wij zijn). Ik denk ook dat jouw huis een stuk groter is dan de algemene rijtjeswoning waardoor ze beiden nog veel ruimte kunnen hebben.
-
- Zeer actief
Dan is het dus schijnbaar toch een heel ander fenomeen waar we het over hebben en dat zeg ik dus ook al de hele tijd. Het gaat hier niet over wilde drukke puppies. Het gaat over oververmoeide puppies die al oververhit zijn e alleen maar drukker en drukker worden. Dat is iets totaal anders dan een dolle pup met de gekke 5 minuten.Hutsje schreef:ja, hier ook. huts zorgt echt wel voor de rust. dat werkt prima, ik laat dat ook gaan. soms pakt zo'n correctie verkeerd uit (in de zin van tand blijven haken ofzo), maar dat hoort er ook bij. het hoeft ook maar 1 of 2 keer, daarna is een dreigende blik meer dan voldoende.jip007 schreef: maar grijpen de andere 2 honden niet in als ze zo druk is . Hier wordt altijd gelijk ingegrepen door de 2 oudste teven als er een pup aan het doordraaien is.
Maargoed, zolang iedereen denkt dat dat hetzelfde is praat je toch langs mekaar heen. In dat artikel staat uitgelegd wat het is en dat dan dus niks helpt buiten verplicht prikkelarm tot rust komen. Andere honden en streng zijn of dwingen helpen dan dus helemaal niks.
Verder is ze er godzijdank al overheen gegroeid en ik kan me dus ook niet herinneren dat we haar de afgelopen maand nog in de bench hebben gestopt om rustig te worden. Minimaal al 2 weken niet voorgekomen terwijl het de eerste weken bijna iedere dag gebeurde

Laatst gewijzigd door laeken op 21 apr 2008 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Toen Hera kwam had ik hier Woopy , Ghaya en Chello en die deden dat dus niet.Hutsje schreef:ja, hier ook. huts zorgt echt wel voor de rust. dat werkt prima, ik laat dat ook gaan. soms pakt zo'n correctie verkeerd uit (in de zin van tand blijven haken ofzo), maar dat hoort er ook bij. het hoeft ook maar 1 of 2 keer, daarna is een dreigende blik meer dan voldoende.jip007 schreef: maar grijpen de andere 2 honden niet in als ze zo druk is . Hier wordt altijd gelijk ingegrepen door de 2 oudste teven als er een pup aan het doordraaien is.
Ja ze lieten een grom horen als ze tegen ze aan botste maar verder??
Gecorrigeerd werd ze niet. Chello is een sul in huis met pups, die mogen alles en hij gaat ook rustig ergens anders liggen als pup loopt te klieren bij hem ipv dat hij corrigeerd. Ghaya was net zo. Woopy ook.
Toen Chica kwam had ikHera. en Hera vond het dus echt niet grappig als Chica zo druk deed en die corrigeerde dat prima soms te overdreven hard maar Chica wist idd dat ze in huis niet zo lomp moest doen als Hera erbij was.
- Hutsje
- Zeer actief
wij zijn er ook heel blij mee hoor, ik hoef echt bijna niets aan de pups te doen hier in huis, behalve zindelijk maken.estelle schreef:Toen Hera kwam had ik hier Woopy , Ghaya en Chello en die deden dat dus niet.Hutsje schreef:ja, hier ook. huts zorgt echt wel voor de rust. dat werkt prima, ik laat dat ook gaan. soms pakt zo'n correctie verkeerd uit (in de zin van tand blijven haken ofzo), maar dat hoort er ook bij. het hoeft ook maar 1 of 2 keer, daarna is een dreigende blik meer dan voldoende.jip007 schreef: maar grijpen de andere 2 honden niet in als ze zo druk is . Hier wordt altijd gelijk ingegrepen door de 2 oudste teven als er een pup aan het doordraaien is.
Ja ze lieten een grom horen als ze tegen ze aan botste maar verder??
Gecorrigeerd werd ze niet. Chello is een sul in huis met pups, die mogen alles en hij gaat ook rustig ergens anders liggen als pup loopt te klieren bij hem ipv dat hij corrigeerd. Ghaya was net zo. Woopy ook.
Toen Chica kwam had ikHera. en Hera vond het dus echt niet grappig als Chica zo druk deed en die corrigeerde dat prima soms te overdreven hard maar Chica wist idd dat ze in huis niet zo lomp moest doen als Hera erbij was.

- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
ik denk dat je je daar lelijk in vergist , ik heb het gehad met Inky en Leggy . Als 2 teven hebben gevochten , en dan bedoel ik niet zomaar een vechtpartij , maar echt om elkaar te doden. Ik had hier 2 teven onder het bloed , Leggy was er zo slecht aan toe dat het haar bijna het leven heeft gekost. Die kan je echt niet meer in 1 ruimte doen , want als ze elkaar alleen maar zien slaan ze al door , en dan besta jij ook even niet meer.MARC_S schreef: Kan je ze dan niet tot de orde roepen? Ik kan me voorstellen dat ik het zou verbieden waar ik bij was en dat dat ook wel moet lukken. Uiteindelijk moet je toch zorgen dat je je hond onder controle hebt en als ik hier twee vechtende teven heb dan regel ik het wel zo dat als ik erbij ben ze best even door de kamer gevoerd kunnen worden of even in een bench kunnen in dezelfde ruimte. De een gaat de ander echt niet aanvallen als ik ermee loop. Hoe dan ook want dat accepteer ik dus niet.

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Bij mij destijds niet, maar dat was ook omdat Nika niet meer durfde te corrigeren.jip007 schreef:maar grijpen de andere 2 honden niet in als ze zo druk is . Hier wordt altijd gelijk ingegrepen door de 2 oudste teven als er een pup aan het doordraaien is. En geloof me ook doggen puppen en naaktpuppen doen dezelfde dingen als jij zegt over EvaMARC_S schreef: Op die momenten zeg ik dus even rust dametje. En dat heeft ze dan ook hard nodig.Dapper en Cleo ook. Op het moment dat je dan iets opvoedkundigs denkt te kunnen doen als PLAATS of iets dergelijks weet je al 100% zeker dat je tegen een muur praat. Vasthouden zorgt voor bijten, worstelen en een nog drukker hondje. Even in de bench en ze zakt in coma. Perfect.
![]()

Bij Biène ging dat anders want Marouck corrigeerde dus wel en héél duidelijk.

Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Derona
- Zeer actief
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Zo is hetLongFields schreef:Ik denk dat we hier gewoon niet uitkomen. Iedere reactie van een "herder-eigenaar" lokt er eentje of meer uit van een doggen- of molosser-eigenaar en vice versa. Het is nu eenmaal zo dat rassen uit verschillende rasgroepen buiten flink wat overeenkomsten voornamelijk verschillende eigenschappen hebben, anders hadden de rasgroepen ook wel anders in elkaar gezeten denk ik.
En meningen verschillen.

- Hayley84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
Dit was Plan B:Hayley84 schreef:Nou ik kan het toch wel zeggen dat mijn poging om Rossi meer vrijheid te gunnen gigantisch mislukt is ....![]()
het logeermatras:
het bed
de plinten
en de waterbak had ze omgegooid.
De spullen die ze gesloopt heeft maakt me niks uit gelukkig, ik heb ze niet voor niks laten staan. Maar dit geeft toch wel aan dat Rossi er nog niet aan toe is ...
Ik had haar Kong, Kong Wubba en bijtring ook in de kamer gelegd maar daar heeft ze niet naar omgeken natuurlijk.....

En dat gaat al een maand of 3 goed

Wij blij, Rossi blij

- Derona
- Zeer actief
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Diego gaat snachts in de bench om te slapen. Hij heeft daarvoor een ruime bench waarin hij zich heel makkelijk om kan draaien, strekken, uitrekken, etc.
Verder gaat hij alleen even in de bench als hij zijn rust niet wil pakken.
Als hij alleen moet zijn is hij buiten: heeft hij een tuin tot zijn beschikking, speeltjes, een bak met water met mooi weer en een nachthok zoals ze dat noemen waar hij lekker in kan liggen zou hij dat willen om te slapen.
Verder gaat hij alleen even in de bench als hij zijn rust niet wil pakken.
Als hij alleen moet zijn is hij buiten: heeft hij een tuin tot zijn beschikking, speeltjes, een bak met water met mooi weer en een nachthok zoals ze dat noemen waar hij lekker in kan liggen zou hij dat willen om te slapen.
:N: Hmmm...dit was je 'prinsesje' he....las ik in een ander topic.Hayley84 schreef:Dit was Plan B:Hayley84 schreef:Nou ik kan het toch wel zeggen dat mijn poging om Rossi meer vrijheid te gunnen gigantisch mislukt is ....![]()
het logeermatras:
het bed
de plinten
en de waterbak had ze omgegooid.
De spullen die ze gesloopt heeft maakt me niks uit gelukkig, ik heb ze niet voor niks laten staan. Maar dit geeft toch wel aan dat Rossi er nog niet aan toe is ...
Ik had haar Kong, Kong Wubba en bijtring ook in de kamer gelegd maar daar heeft ze niet naar omgeken natuurlijk.....
En dat gaat al een maand of 3 goed![]()
![]()
Wij blij, Rossi blij
Jammer dat het niet gelukt is bij haar. Je Plan B is top! Mooi opgelost zo.