Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kolerehond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Kolerehond

Ongelezen bericht door Carmen »

...of gewoon dom van mij
Vanmorgen tijdens de wandeling kwam ik twee dames tegen met een groenendaler. Ik ken ze niet dus hondjes aan de lijn.
Nu weet ik niet precies wat er gebeurde, maar Basco trok wat naar die hond en ik vlieg me toch over de kop :eek:
Dus ik lig languit op de grond, met de riem nog in de hand, twee hondenkoppies kijken me bescheten aan, staartje tussen de benen,
De dames vragen bezorgd meerdere malen of het wel gaat met me, maar op dat moment had ik vooral last van mij ego :mrgreen:
Op het moment dat ik weer opsta veranderd Basco van gedrag en valt ineens uit naar die andere hond die echt niks deed en ook wel ver genoeg weg stond. Afreageren?
Maar goed nu zit ik thuis met twee dikke blauwe knieen en een kapotte hand en een hondje dat helemaal out is van de stress...haha
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

Leuk hè molossers :smile: :mrgreen: Ik kijk tegenwoordig altijd eerst wat voor zolen eronder zittten wanneer ik nieuwe schoenen koop :smile: :smile:
boemerang
Zeer actief

Ongelezen bericht door boemerang »

:smile: :smile: sorry maar beterschap
en je onderschrift tekst past hier wel bij :smile2: :smile2:
niets is zeker , je kan zo maar last krijgen van je ego :mrgreen:
Afbeelding
onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
Carmen
Zeer actief

Nanna schreef:Charles kan met veel rassen door één deur maar met Groenendaelers moet ik met hem ook oppassen. Gek.
Ik wist het wel, het ligt niet aan Basco of mij maar aan die andere hond :pffff: :mrgreen:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Basco is gewoon een slimmerik, als het baasje op haar zwakst is, gewoon aanvallen :pffff: :mrgreen:

Sterkte met de blauwe knietjes!

gr Aimée
Pak-de-bal

Re: Kolerehond

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Carmen schreef:...of gewoon dom van mij
Vanmorgen tijdens de wandeling kwam ik twee dames tegen met een groenendaler. Ik ken ze niet dus hondjes aan de lijn.
Nu weet ik niet precies wat er gebeurde, maar Basco trok wat naar die hond en ik vlieg me toch over de kop :eek:
Dus ik lig languit op de grond, met de riem nog in de hand, twee hondenkoppies kijken me bescheten aan, staartje tussen de benen,
De dames vragen bezorgd meerdere malen of het wel gaat met me, maar op dat moment had ik vooral last van mij ego :mrgreen:
Op het moment dat ik weer opsta veranderd Basco van gedrag en valt ineens uit naar die andere hond die echt niks deed en ook wel ver genoeg weg stond. Afreageren?
Maar goed nu zit ik thuis met twee dikke blauwe knieen en een kapotte hand en een hondje dat helemaal out is van de stress...haha
tja, tè sterke honden voor je? :denken:

en ook niet zo aardig , je hond die de andere gelijk maar aanviel :neenee:
terwijl de bazen je wilde gaan helpen.
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Pak-de-bal schreef: tja, tè sterke honden voor je? :denken:
Waar slaat dat op?
Dan zou een labrador voor mij ook te sterk zijn, aangezien ik daar ook eens mee op mn plaat ben gegaan.
Ik kan je verzekeren dat dat ECHT niet het geval is.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Beterschap zowel met de knieen als met de schrik :wink:
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Die Basco is aan het muiten de laatste tijd he.

Sterkte met de pijntjes, vooral die aan je ego ;-)
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

JBK schreef:
Pak-de-bal schreef: tja, tè sterke honden voor je? :denken:
Waar slaat dat op?
Dan zou een labrador voor mij ook te sterk zijn, aangezien ik daar ook eens mee op mn plaat ben gegaan.
Ik kan je verzekeren dat dat ECHT niet het geval is.
en lab kan ook heel erg sterk zijn, ik zou hem niet kunnen houden , hoor :wink:
thalina
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door thalina »

haha ik ken het heb het ook een keer meegemaakt.. alleen zat ik boven op een dijk.
tunis ziet een andere hond aankomen.. en toen ging ik mee van de dijk af op mijn kont :smile:
na de tijd is het wel lachen..

en pdb ook ik kan mijn hond houden hoor :pffff:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik heb ook meerdere malen het wegdek van dicht bij gezien :N:
beterschap met alle verwondingen :wink:
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

hahahahaha zie het helemaal voor mij! Juist op het moment dat je het niet verwacht gebeuren dit soort dingen hihi...

Simba heeft mij ook wel eens rondjes laten draaien...die spurtte ineens achter mn rug om en ik wilde de riem ook niet loslaten...Sterkte met de knietjes...dat zal je nog wel even voelen denk ik...
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

S@ndr@ schreef:ik heb ook meerdere malen het wegdek van dicht bij gezien :N:
beterschap met alle verwondingen :wink:
en toch zijn dit soort honden enorm goed voor je ontwikkeling. Je krijgt er vanzelf een dosis zelfspot en droge humor bij cadeau. Ik merk echt dat ik me tegenwoordig zelden of nooit schaam voor iets. Ik heb al zo vaak voor l.l gestaan met die beesten. Ook ben ik erg extravert geworden. Wanneer je werkelijk overal bekeken wordt en aangesproken wordt, kun je op een gegeven moment niet anders meer :smile:

En ik heb me toch een paar spierballen gekregen. Ik heb eens een keer armpje gedrukt met een mannelijke collega. Ik dacht dat hij me in de zeik zat te nemen omdat ik hem gelijk neerdrukte. Dus ik zei nog 'ja nu nog een keer, en dan doe je wel echt mee' bleek het dat dus echt te zijn :oeps:
Laatst gewijzigd door Essy op 20 apr 2008 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.
sundancekid

Ongelezen bericht door sundancekid »

:smile: :smile: :smile: sorry hoor ik wil je wel beterschap toewensen en dat doe ik bij deze, maar het verhaal werkt redelijk op mijn lachspieren :smile: :smile:
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ze zijn zo leuk. :mrgreen:
Ik moet ook wel eens flink met de hakken in het zand.
Nog nooit omver getrokken, maar kan altijd nog komen.
Wel eens op m'n knietjes gezeten dat ik over Spike heen struikelde, die net voor me langs schoot. t'Was gelukkig donker :mrgreen:

Beterschap hoor.
Carmen
Zeer actief

Rosita Compagner schreef:Die Basco is aan het muiten de laatste tijd he.

Sterkte met de pijntjes, vooral die aan je ego ;-)
Het gekke is hij deed niet echt iets, die andere hond ook niet. Hij gaf gewoon een rukje toen ik langs liep om ff te snuffelen en ws was ik net in onbalans.
Ik heb wel eens veel erger in de ankers gemoeten met hem.
Die snauw nadien leek wel zoiets van jouw schuld dat zij viel :smile:
Carmen
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:

Ja dat klopt, ze zijn veeel te sterk voor me en nog hondagressief ook. Gelukkig heb ik ze alleen maar als stoere honden voor mijn imago. Alleen helpt dit niet als ze me op de grond gooien dan is mijn hele imago weer naar de knoppen :jank: Ik doe iets niet goed :jank:
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dutchie63 »

Maar kan het ook een normale reactie zijn, een hond voelt aan door de riem dat het baasje opeens een beetje innerlijk verandert, adrenaline..omdat er nu mensen zijn met een hond die je niet kent..de hond beseft/voelt dat en wil baasje bewaken..
Maggie is harstikke lief en goed los en aan de riem met andere honden..maar zo gauw ik beiden honden bij me heb, is ze erg voorzichtig wie haar wil besnuffelen, ( en soms mag dat) en ze is ook meer oppassering t.o.v. Emma..
Maar ja..jij zit wel met kapotte kieen en handen..auw..
Beterschap..Marion
Owning a dog is a privilege, NOT a right..
http://www.dogsdeservebettercanada.petfinder.com
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door gotcha »

Leuk verhaal :mrgreen:
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Haha hing het vandaag in de twentse lucht? :mrgreen: Ik ging ook bijna op mijn zwangere buik schuiven vanmiddag toen janus ineens richting water trok ( en ik dus gewoon niet oplette :wink: ) en even later bekeek mark (die janus van me over had genomen ) ook de grond van dichtbij :mrgreen:

Maare sterkte met je blauwe knieen :ok:
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

ik moest stiekum toch wel heel erg lachen om zo'n herkenbaar verhaal (en bente is pas 9 maanden :wink: )

maar zou het niet kunnen komen dat jouw hond zo reageerde omdat jij op dat moment het "baas" zijn ff kwijt bent
en dat hij dat over wil nemen

ik weet dat ik dat met bob mee heb gemaakt toen ik zelf heel zenuwachtig was, jij was dan wel niet zenuwachtig maar zou dit het zelfde iets kunnen zijn :denken:
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

jij ook al? dus heel herkenbaar voor mij :wink:

Mij overkwam het meestal als ik net in onbalans stond, of met 1 voet op nat gras.
Even een onverwachtte ruk en lag ik weer plat op de grond, gauw opstaan, schielijk om me heen kijken en de kleren afkloppen.
(hond weegt maar 30 kilo )
Dreig ik nu met 2 honden mijn evenwicht te verliezen, laat ik de oudste (en sterkste) los, die loopt niet meer zo snel weg.
( en dat Svear mij ooit een keer, met m'n hoofd naar voren, de sloot in trok, is een heel ander verhaal :jank: )
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door gotcha »

Hamilton schreef:jij ook al? dus heel herkenbaar voor mij :wink:

Mij overkwam het meestal als ik net in onbalans stond, of met 1 voet op nat gras.
Even een onverwachtte ruk en lag ik weer plat op de grond, gauw opstaan, schielijk om me heen kijken en de kleren afkloppen.
Dreig ik nu met 2 honden mijn evenwicht te verliezen, laat ik de oudste (en sterkste) los, die loopt niet meer zo snel weg.
( en dat Svear mij ooit een keer, met m'n hoofd naar voren, de sloot in trok, is een heel ander verhaal :jank: )
Had je dan geen duikbril op? :smile: En heeft iemand dat gezien :mrgreen:
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

:mrgreen:
Mijn honden hoeven niet eens te trekken aan de riem als ik val. Ik ben al meerdere keren uitgegleden op de dijk. Dan is het gras op de dijk een beetje nat, en wil ik naar beneden lopen en glij ik uit :mrgreen:

Beterschap :wink:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Pak-de-bal schreef:

er staat UITvallen, niet AANvallen :19: :blah:
Afbeelding
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

gotcha schreef:
Hamilton schreef:jij ook al? dus heel herkenbaar voor mij :wink:

Had je dan geen duikbril op? :smile: En heeft iemand dat gezien :mrgreen:
zal er even een nieuw topic over openen :ok:
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”