Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Benchgebruik of benchmisbruik ?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Tamara. schreef:
Martijn schreef:En als je verder niets inhoudelijks te melden hebt
verzoek ik je vriendelijk iets anders te gaan doen.
Ohh, maar dat laatste komt helemaal goed hoor! Ik ben namelijk heel druk bezig met m'n pup van 9 weken en zorg ervoor dat ze niet in de bench hoeft :zwaai
is ze hetzelfde type hondje als Eva of als een van mijn mechelaars als pup? Zo niet dan kun je dat dus niet vergelijken :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

malinois schreef:
Moos schreef:
ranetje schreef: Ik heb een totaal ander ras en ik weet wel degelijk waar je het over hebt Marc.
Geldt dus niet alleen voor Belgen :wink:
Ik realiseer me nu dat dat ook is wat me, nou ja, een beetje 'tegenstaat' in dat artikel.
Dat het dan zo ongeveer alleen bij Belgen voor zou komen, niet bij Duitser Herders want die stoppen allemaal, maar alleen de Belg gaat te lang door.
Daar wordt ik dan weer een beetje kriegel van denk ik :mrgreen:
Het lijkt mij ook niet dat dat gedrag dan zo puur rasgebonden is dat alleen de Belgische Herder te ver door zou draaien.
je kunt me niet wijsmaken dat jij het verschil niet zit tussen een duitser en een mechelaar... vandaar dat je ook maar heel weinig africhters hebt die tussen deze rassen gaan switchen... :wink: Je kunt ze totaal niet met elkaar vergelijken.. ook als pup niet.
Dat zeg ik ook niet.
Maar in dit topic reageren mensen met verschillende rassen dat ze ook herkennen wat gezegd wordt over "niet meer normaal puppydoordraaien, maar echt oververhit raken".
Als er dan geroepen wordt dat het alleen bij de Belg voorkomt, en dat dan, bij dat ras, de bench gebruikt moet worden, word ik daar kriegel van :mrgreen:

Maar dat was dus niet zo bedoelt begreep ik, dus dan heb ik niks gezegd :mrgreen:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:
malinois schreef:
Moos schreef:
ranetje schreef: Ik heb een totaal ander ras en ik weet wel degelijk waar je het over hebt Marc.
Geldt dus niet alleen voor Belgen :wink:
Ik realiseer me nu dat dat ook is wat me, nou ja, een beetje 'tegenstaat' in dat artikel.
Dat het dan zo ongeveer alleen bij Belgen voor zou komen, niet bij Duitser Herders want die stoppen allemaal, maar alleen de Belg gaat te lang door.
Daar wordt ik dan weer een beetje kriegel van denk ik :mrgreen:
Het lijkt mij ook niet dat dat gedrag dan zo puur rasgebonden is dat alleen de Belgische Herder te ver door zou draaien.
je kunt me niet wijsmaken dat jij het verschil niet zit tussen een duitser en een mechelaar... vandaar dat je ook maar heel weinig africhters hebt die tussen deze rassen gaan switchen... :wink: Je kunt ze totaal niet met elkaar vergelijken.. ook als pup niet.
Dat zeg ik ook niet.
Maar in dit topic reageren mensen met verschillende rassen dat ze ook herkennen wat gezegd wordt over "niet meer normaal puppydoordraaien, maar echt oververhit raken".
Als er dan geroepen wordt dat het alleen bij de Belg voorkomt, en dat dan, bij dat ras, de bench gebruikt moet worden, word ik daar kriegel van :mrgreen:

Maar dat was dus niet zo bedoelt begreep ik, dus dan heb ik niks gezegd :mrgreen:
zo had ik het ook niet gelezen maar dan is het duidelijk :mrgreen: :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Tamara. schreef:
Ohh, maar dat laatste komt helemaal goed hoor! Ik ben namelijk heel druk bezig met m'n pup van 9 weken en zorg ervoor dat ze niet in de bench hoeft :zwaai
[/quote]

Hoi Tamara, het probleem is dat de afkeer van ons benchgebruik er vanaf druipt. Ik werd daar moe van hoe leuk je het ook inpakt.
Even een bloedserieuze vraag nu. Jij bent duidelijk anti-bench. Heb je twee kamers om je teven apart alleen te laten mocht er spanning komen later en je moet even weg? Ik zou me daar nu al mee bezig houden aangezien het niet erg leuk is voor een hond om van het mandje in de woonkamer naar de slaapkamer verbannen te worden als blijkt dat de dames vooral goed samen zijn als jij erbij bent :wink: Hoe fijn zou het zijn als een van de twee dan zonder mokken dolblij haar bench induikt en aan haar kongetje begint als je in bad ligt en even niet op kan letten :ok: Dat lijkt me leuker dan de dichte deur in je gezicht te krijgen terwijl de andere hond wel gewoon in de woonkamer ligt en bij je kan zijn.

Of doe je er dan 1 weg? Besef je dat je maar in 1 kamer tegelijk kan zijn en dat dan altijd 1 van de honden alleen zit als beiden niet aan een kamerkennel of bench gewend zijn geraakt als pup.
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

MARC_S schreef:
Tamara. schreef:
Hoi Tamara, het probleem is dat de afkeer van ons benchgebruik er vanaf druipt. Ik werd daar moe van hoe leuk je het ook inpakt.
Even een bloedserieuze vraag nu. Jij bent duidelijk anti-bench. Heb je twee kamers om je teven apart alleen te laten mocht er spanning komen later en je moet even weg? Ik zou me daar nu al mee bezig houden aangezien het niet erg leuk is voor een hond om van het mandje in de woonkamer naar de slaapkamer verbannen te worden als blijkt dat de dames vooral goed samen zijn als jij erbij bent :wink: Hoe fijn zou het zijn als een van de twee dan zonder mokken dolblij haar bench induikt en aan haar kongetje begint als je in bad ligt en even niet op kan letten :ok: Dat lijkt me leuker dan de dichte deur in je gezicht te krijgen terwijl de andere hond wel gewoon in de woonkamer ligt en bij je kan zijn.

Of doe je er dan 1 weg? Besef je dat je maar in 1 kamer tegelijk kan zijn en dat dan altijd 1 van de honden alleen zit als beiden niet aan een kamerkennel of bench gewend zijn geraakt als pup.[/quote]

Dat is niet waar Marc, je neemt nu een reactie die komt na reacties van Martijn , ik snap ook niet waarom je tot in den treure jullie benchgebruik verdedigt, als het werkt en het gaat goed , prima toch
Mijn ervaring, met reuen samen is zet ze nooit apart, weet niet hoe dat is met teven hoor maar ik heb nooit een bench gehad ( geen aanval ) maar juist bij elkaar gelaten en ze lossen het wel op, met apart zetten creeer je juist spanning, of dat nu een bench of een andere kamer is ,of ik heb gewoon geluk gehad en nog, kan ook :wink:

Groetjes Els
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

billy schreef:Mijn ervaring, met reuen samen is zet ze nooit apart, weet niet hoe dat is met teven hoor maar ik heb nooit een bench gehad ( geen aanval ) maar juist bij elkaar gelaten en ze lossen het wel op, met apart zetten creeer je juist spanning, of dat nu een bench of een andere kamer is ,of ik heb gewoon geluk gehad en nog, kan ook :wink:

Groetjes Els
mijn ervaring is helaas iets heel anders... 2 van mijn reuen konden prima samen tot een jaartje geleden.. ene reu 7 andere reu 3 jr. en toen knokten ze (als je ze door had laten knokken) tot er 1 het loodje legde... dus ik laat ze hier niets uitknokken.. geen van allen... :neenee: en deze 2 kunnen dus niet meer bij elkaar en ik ben heel blij dat ze beiden bench en kennel gewend zijn... :ok:
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

billy schreef: ik snap ook niet waarom je tot in den treure jullie benchgebruik verdedigt, als het werkt en het gaat goed , prima toch

Groetjes Els
Ik snap het wel.
De toon hier van de mensen die anti bench zijn vind ik nogal erg overkomen alsof het allemaal vreselijk is voor onze honden, alsof ze doodongelukkig opgroeien en geen stabiele vrije honden kunnen worden.
Dat ergert mij dus ook, al wordt er dan gezegd dat het zo niet bedoeld is, zo komt het wel over.
billy
Erelid

malinois schreef:
billy schreef:Mijn ervaring, met reuen samen is zet ze nooit apart, weet niet hoe dat is met teven hoor maar ik heb nooit een bench gehad ( geen aanval ) maar juist bij elkaar gelaten en ze lossen het wel op, met apart zetten creeer je juist spanning, of dat nu een bench of een andere kamer is ,of ik heb gewoon geluk gehad en nog, kan ook :wink:

Groetjes Els
mijn ervaring is helaas iets heel anders... 2 van mijn reuen konden prima samen tot een jaartje geleden.. ene reu 7 andere reu 3 jr. en toen knokten ze (als je ze door had laten knokken) tot er 1 het loodje legde... dus ik laat ze hier niets uitknokken.. geen van allen... :neenee: en deze 2 kunnen dus niet meer bij elkaar en ik ben heel blij dat ze beiden bench en kennel gewend zijn... :ok:
Ik bedoelde kleine ergenissen oplossen :wink: ik zou , als ze om het echie knokken ze het ook nooit zelf laten oplossen.
Had ik bv mijn Lakeland terrier, teveel apart van Freek gehouden, dan was dat zeker niet goed gegaan, de Lakeland kon zich echt afreageren op Freek als ze te lang apart waren, bv Freek alleen mee enz, later werd hij daar wat milder in maar ik heb ze een hele tijd zo min mogelijk van elkaar gescheiden gehad, juist om knokken te voorkomen.

Groetjes Els
Afbeelding
billy
Erelid

estelle schreef:
billy schreef: ik snap ook niet waarom je tot in den treure jullie benchgebruik verdedigt, als het werkt en het gaat goed , prima toch

Groetjes Els
Ik snap het wel.
De toon hier van de mensen die anti bench zijn vind ik nogal erg overkomen alsof het allemaal vreselijk is voor onze honden, alsof ze doodongelukkig opgroeien en geen stabiele vrije honden kunnen worden.
Dat ergert mij dus ook, al wordt er dan gezegd dat het zo niet bedoeld is, zo komt het wel over.
Als jij nou zelf weet dat het niet zo is, hoef je je toch niet druk om te maken.
Ik maak me toch ook niet druk als er mensen zeggen aan een bench wennen is juist heel goed :wink:

Groetjes Els
Afbeelding
Moos
Zeer actief

MARC_S schreef:

Of doe je er dan 1 weg? Besef je dat je maar in 1 kamer tegelijk kan zijn en dat dan altijd 1 van de honden alleen zit als beiden niet aan een kamerkennel of bench gewend zijn geraakt als pup.
Ik snap dit stukje niet helemaal :denken:
In eerste instantie heb je het over 2 teven die gescheiden moeten worden als je weg bent, die vooral goed samen gaan als jij erbij bent.
Vervolgens zeg je "Dat lijkt me leuker dan de dichte deur in je gezicht te krijgen terwijl de andere hond wel gewoon in de woonkamer ligt en bij je kan zijn."

Er is dan toch helemaal geen hond bij je? Je bent weg :19: :mrgreen:
Afbeelding
estelle

billy schreef:
estelle schreef:

Groetjes Els
Ik snap het wel.
Als jij nou zelf weet dat het niet zo is, hoef je je toch niet druk om te maken.
Ik maak me toch ook niet druk als er mensen zeggen aan een bench wennen is juist heel goed :wink:

Groetjes Els
Nou ik kan me daar dus wle over opwinden als ik het idee krijg dat men mijn honden vreselijk zielig vindt of dat ik ze tekort heb gedaan o.i.d.
Ookal weet ik dat het niet zo is en hier vrolijke blije honden zie, ook toen ze nog klein waren en afentoe in de bench lagen.
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dutchie63 »

Ik ben voor een bench, maar in mijn mening, je moet een bench niet gaan gebruiken voor uren aan eind endat wordt door sommigen gedaan....of als een straf hokje voor meer dan een minuut of 3.
Honden zijn van nature "den" beesten, als ze goed aangeleerd zijn met een bench gaan ze er vanzelf in. Maggie heb ik in het begin verknald, want zo gauw ze piepte haalde ik er uit..stom..ik heb geen kinderen, maar ik denk dat je het een beetje kunt vergelijken met , je stopt een baby/peuter in bed, en kind begint te janken en je haalt hem elke keer uit bed, kind wint, zelfde met Maggie, die won..
Emma daar integen, vind haar bench heerlijk..alle 2 hebben ze er een in mijn kantoor thuis..Maggie ligt er voor, en Emma ligt in die van haar..de deurtjes staan open..
Ik had met Maggie door moeten zetten, maar ik vond het zo zielig..mijn volgende pup wordt gelijk geleerd om te wennen aan een bench..Marion
Owning a dog is a privilege, NOT a right..
http://www.dogsdeservebettercanada.petfinder.com
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Annet
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annet »

estelle schreef:
billy schreef:
estelle schreef:

Groetjes Els
Ik snap het wel.

Groetjes Els
Nou ik kan me daar dus wle over opwinden als ik het idee krijg dat men mijn honden vreselijk zielig vindt of dat ik ze tekort heb gedaan o.i.d.
Ookal weet ik dat het niet zo is en hier vrolijke blije honden zie, ook toen ze nog klein waren en afentoe in de bench lagen.
Ik erger me er niet aan. De anti-benchers hebben blijkbaar niet de ervaring die ik wel heb, namelijk dat het voor sommige honden heel goed kan zijn af en toe in een bench te worden gestopt. Zo lang ze die ervaring niet zelf krijgen, zullen ze tegen blijven, totdat ze dan zelf een keer zo'n hond hebben en dan weten ze het.
Derona
Zeer actief

Ongelezen bericht door Derona »

wij hebben eergisteren onze Lana opgehaald daar zat een bench bij,
ik doe haar daar alleen nu S,nachts in omdat ik niet weet wat ze doet als ze alleen is,dat moeten wij nog even ondervinden,en als dat allemaal goed gaat hoeft ze voor mij niet meer in de bench,de bench deur staat altijd open,en ze kruipt er vaak genoeg in als ze even rust wilt hebben

een bench is wel makkelijk voor het zindelijk maken van de hond,
als ik Lana uit de bench haal is het ook het eerste wat ik doe even naar buiten,

maja ieder moet weten wat ze doen vind ik
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef: Er is dan toch helemaal geen hond bij je? Je bent weg :19: :mrgreen:
hij heeft het hier over denk ik:
MARC_S schreef:Heb je twee kamers om je teven apart alleen te laten mocht er spanning komen later en je moet even weg? Ik zou me daar nu al mee bezig houden aangezien het niet erg leuk is voor een hond om van het mandje in de woonkamer naar de slaapkamer verbannen te worden als blijkt dat de dames vooral goed samen zijn als jij erbij bent :wink:
de hond in de slaapkamer weet toch niet dat je weg bent dan? Daarnaast is weg ivm douchen, afwassen etc. niet echt weg... tenminste ik denk dat hij dit bedoeld :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Dutchie63 schreef:Honden zijn van nature "den" beesten,
wat voor beesten?? :denken:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

malinois schreef:
Moos schreef: Er is dan toch helemaal geen hond bij je? Je bent weg :19: :mrgreen:
MARC_S schreef:Heb je twee kamers om je teven apart alleen te laten mocht er spanning komen later en je moet even weg? Ik zou me daar nu al mee bezig houden aangezien het niet erg leuk is voor een hond om van het mandje in de woonkamer naar de slaapkamer verbannen te worden als blijkt dat de dames vooral goed samen zijn als jij erbij bent :wink:
de hond in de slaapkamer weet toch niet dat je weg bent dan? Daarnaast is weg ivm douchen, afwassen etc. niet echt weg... tenminste ik denk dat hij dit bedoeld :wink:
Maar als je in de badkamer bent of in de keuken, dan is de hond in de bench net zo min bij je, toch?
Of hij nou op bed in de slaapkamer ligt met de deur dicht of in de bench in de huiskamer. Als je weg bent ben je niet in de huiskamer, en is hij dus hoe dan ook niet bij je.
Het nut van de bench zodat beide honden bij je kunnen zijn als je weg bent ( :mrgreen: :mrgreen: ) ontgaat me een beetje.

Ik snap het wel als je er wel bent, dat als er dan 1 in de bench zit ze beiden bij je kunnen zijn.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:
malinois schreef:
Maar als je in de badkamer bent of in de keuken, dan is de hond in de bench net zo min bij je, toch?
Of hij nou op bed in de slaapkamer ligt met de deur dicht of in de bench in de huiskamer. Als je weg bent ben je niet in de huiskamer, en is hij dus hoe dan ook niet bij je.
Het nut van de bench zodat beide honden bij je kunnen zijn als je weg bent ( :mrgreen: :mrgreen: ) ontgaat me een beetje.

Ik snap het wel als je er wel bent, dat als er dan 1 in de bench zit ze beiden bij je kunnen zijn.
als ik bijv. aan het afwassen ben... ben ik wel beneden, dus bij de hond die dan in de kamer zou zijn... schoonmaken etc. evenzo... de keren dat ik boven zou zijn bij die andere hond zou dan sporadisch zijn aangezien je daar niet kan afwassen, etc. Zo lees ik het .. weet dus niet of het zo bedoeld is. :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

malinois schreef:
als ik bijv. aan het afwassen ben... ben ik wel beneden, dus bij de hond die dan in de kamer zou zijn... schoonmaken etc. evenzo... de keren dat ik boven zou zijn bij die andere hond zou dan sporadisch zijn aangezien je daar niet kan afwassen, etc. Zo lees ik het .. weet dus niet of het zo bedoeld is. :wink:
Ja, maar dan ben je er toch gewoon bij? (ik vraag me af of we niet enorm langs elkaar zitten te praten :smile: ).
Als het dan gaat om honden die alleen goed samen kunnen als jij erbij bent, dan hoeft er dan dus niet 1 in de bench. Toch? :denken:
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Moos schreef:
malinois schreef:
Ja, maar dan ben je er toch gewoon bij? (ik vraag me af of we niet enorm langs elkaar zitten te praten :smile: ).
Als het dan gaat om honden die alleen goed samen kunnen als jij erbij bent, dan hoeft er dan dus niet 1 in de bench. Toch? :denken:
Ik snap er niets meer van :mrgreen:
Afbeelding
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Maar ook bij een overdreven drukke pup gebruik je de bench toch mede uit eigen belang? Ik had ook een overdreven hyper pup (en nee dat was geen herderachtige ) die ik in de bench deed als hij de 'stop' kwijt was, destijds heb ik dat ooit hier eens ergens gemeld en kreeg toen van een aantal mensen te horen dat je zo'n pup ook prima in een mand kan laten liggen enzovoorts waardoor ik aan mezelf begon te twijfelen en janus destijds in de hal deed, daar waren minder prikkels maar hij had wel veel ruimte met als gevolg dat hij zijn energie ging uitten op de kozijnen, deurmat ed.
Toen ben ik hem toch weer in de bench gaan doen, uiteindelijk deed ik dat dus om janus rustig te krijgen en toch ook echt wel omdat ik er van baalde dat meneer de kozijnen te grazen nam. :19:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:
malinois schreef:
dan ben je er niet bij... toch? want je doet van alles... :denken: :idea: (nou praten we echt langs elkaar volgens mij :mrgreen: )
Afbeelding
Dyenga
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Dobermann
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dyenga »

estelle schreef: De toon hier van de mensen die anti bench zijn vind ik nogal erg overkomen alsof het allemaal vreselijk is voor onze honden, alsof ze doodongelukkig opgroeien en geen stabiele vrije honden kunnen worden.
helemaal mee eens! Vooropgesteld dat ik niet alle pagina's van deze discussie heb doorgelezen: een hond is een gewoontedier. Wanneer je ze van pup af aan, op een juiste manier, laat wennen aan de bench dan kun je veel gedonder voorkomen en veel duidelijkheid scheppen!

Ik heb een werkdober en er huppelt ook nog een vrolijke Golden rond. Mijn dober is gewend om op gezette tijden in zijn bench te verblijven en heeft hier geen enkel probleem mee terwijl de Golden retriever in de woonkamer aan het flierefluiten is. Let wel, er wordt wel in de gaten gehouden wanneer de doggy's afzonderlijk de pootjes kunnen strekken. Ook de Golden is met de bench opgevoed en maakt er geen probleem van om in de bench te verblijven.

Wat ligt hieraan ten grondslag?
- de honden hebben een veilige plek, duidelijkheid!
- het gestoei in huis wordt geminimaliseerd hetgeen de nodige blessures voorkomt. (glad vloeroppervlak)
- verplichte rust voor de doggy's, heel belangrijk! Het verhaal van de mechelaars komt mij zeker bekend voor! Met de dober wordt hard gewerkt en hij weet zelf nog niet goed wanneer het genoeg is.
- en ook het gemak, wanneer je weggaat kunnen we probleemloos de doggy's in de bench doen zodat we geen ellende tegenkomen bij terugkomst. Hiermee voorkom je een hoop gedonder en stress bij eenieder.

Het biedt naast duidelijkheid en gemak wel de nodige regie. Dit zul je wel consequent moeten toepassen. Ik ben met mijn dober ontzettend veel bezig. Ik durf wel te stellen dat ik ten opzichte van de "benchtegenstanders" meer uren per dag besteed (gemiddeld gezien) aan de interactie, training en beweging van mijn dober. In vergelijking met de Golden ligt hij misschien dan wel meer in zijn bench maar qua aandacht, beweging e.d. heeft mijn dober velen malen meer!

Een hond is geen mens! Wanneer wij het als mens zielig vinden dat een hond regelmatig in een bench verblijft dan heb je het m.i. verkeerd begrepen. (ik ga er overigens vanuit dat men dit op verantwoorde wijze doet) Kijk naar de behoefte en noden van de hond en vergelijk die niet met die van de mens! En de behoefte van een hond (groot of klein) liggen op een ander vlak als die van een mens!

Laat je hond HOND zijn en creëer als mens een goede omgeving voor je hond!

Just my two cents.....
Moos
Zeer actief

malinois schreef:
Moos schreef:
malinois schreef:
dan ben je er niet bij... toch? want je doet van alles... :denken: :idea: (nou praten we echt langs elkaar volgens mij :mrgreen: )
Ah oke. Ik zie als je in huis aan het scharrelen bent zelf, en dus misschien soms een paar minuutjes even niet bij de honden bent omdat die op de bank blijven liggen als jij afwast ofzo, niet echt als "er niet bij zijn" :mrgreen: :wink:
Maar ik snap wat jij bedoelt dan iig.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Dyenga schreef: helemaal mee eens! Vooropgesteld dat ik niet alle pagina's van deze discussie heb doorgelezen: een hond is een gewoontedier. Wanneer je ze van pup af aan, op een juiste manier, laat wennen aan de bench dan kun je veel gedonder voorkomen en veel duidelijkheid scheppen!

Ik heb een werkdober en er huppelt ook nog een vrolijke Golden rond. Mijn dober is gewend om op gezette tijden in zijn bench te verblijven en heeft hier geen enkel probleem mee terwijl de Golden retriever in de woonkamer aan het flierefluiten is. Let wel, er wordt wel in de gaten gehouden wanneer de doggy's afzonderlijk de pootjes kunnen strekken. Ook de Golden is met de bench opgevoed en maakt er geen probleem van om in de bench te verblijven.

Wat ligt hieraan ten grondslag?
- de honden hebben een veilige plek, duidelijkheid!

hier ook veilige plekken in huis, en veel duidelijkheid

- het gestoei in huis wordt geminimaliseerd hetgeen de nodige blessures voorkomt. (glad vloeroppervlak)

wij hebben dus spciaal voor de honden géén glad vloeroppervlak, is niet alleen veilig als ze niet spelen maar ook veilig als ze oud zijn en minder vast ter been.

- verplichte rust voor de doggy's, heel belangrijk! Het verhaal van de mechelaars komt mij zeker bekend voor! Met de dober wordt hard gewerkt en hij weet zelf nog niet goed wanneer het genoeg is.

hier ook rust hoor voor de honden als dat nodig is.

- en ook het gemak, wanneer je weggaat kunnen we probleemloos de doggy's in de bench doen zodat we geen ellende tegenkomen bij terugkomst. Hiermee voorkom je een hoop gedonder en stress bij eenieder.

hier nooit stress als we weggaan en nooit gedonder als we terugkomen. en ze zitten allevier bij elkaar. en dat allemaal zonder bench :19: .

Het biedt naast duidelijkheid en gemak wel de nodige regie. Dit zul je wel consequent moeten toepassen. Ik ben met mijn dober ontzettend veel bezig. Ik durf wel te stellen dat ik ten opzichte van de "benchtegenstanders" meer uren per dag besteed (gemiddeld gezien) aan de interactie, training en beweging van mijn dober. In vergelijking met de Golden ligt hij misschien dan wel meer in zijn bench maar qua aandacht, beweging e.d. heeft mijn dober velen malen meer!

ik ben ook heel veel met mijn honden bezig, ben de hele dag thuis en train ook nog afzonderlijk met ze. dus jouw vergelijking (die ik ook nergens op vind slaan) klopt niet.

Een hond is geen mens! Wanneer wij het als mens zielig vinden dat een hond regelmatig in een bench verblijft dan heb je het m.i. verkeerd begrepen. (ik ga er overigens vanuit dat men dit op verantwoorde wijze doet) Kijk naar de behoefte en noden van de hond en vergelijk die niet met die van de mens! En de behoefte van een hond (groot of klein) liggen op een ander vlak als die van een mens!

Just my two cents.....
ik laat mijn honden hond zijn idd en probeer een zo natuurlijk mogelijke situatie te creeen. dus ze zitten hier in een roedel en ik voer ze natuurlijk. ik heb nog nooit een afgesloten hok gezien in de natuur, niet bij wolven en niet bij wilde hond(achtig)en. :19: .

Waarmee is dus wederom NIET zeg dat ik absoluut tegen de bench ben, maar ik weerleg wel jouw verhaal. jij doet het, net als velen hier, alsof het echt niet anders kan en dat blijf ik bestrijden.
Afbeelding
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Ik had vroeger een Groenendaeler samen met een mixje allebei teefjes, hebben nooit in een bench gezeten ging prima, natuurlijk waren ze weleens druk zeker als pup maar dat weet je van te voren, ik ben ook niet tegen een bench, er staat er hier ook eentje mee gekregen toen ik Bowie op haalde toen hij anderhalf was, hij lag daar heel de dag in als die mevrouw ging werken, als ze thuis was en ze moest wat boven doen moest hij er ook in.

Hier staat die open en hij eet er in en ligt er soms in maar altijd met de deur open, het is een hele rustige hond snap ook niet waarom hij altijd in de bench moest.

Hier zit hij ook weleens een dagje alleen maar gewoon los

Ik krijg alleen hier het idee dat je een hond alleen nog in huis kan houden met een bench
estelle

omafia schreef:Ik had vroeger een Groenendaeler samen met een mixje allebei teefjes, hebben nooit in een bench gezeten ging prima, natuurlijk waren ze weleens druk zeker als pup maar dat weet je van te voren,
:wall:
En sommige pups zijn dus niet 'weleens' druk dat wordt hier nu al pagina na pagina verteld en dan kom jij aan met 'dat weet je van te voren'.
Ik vind het ook absoluut niet erg dat Hera zo ontzettend hyper is, ik wil niets liever dan zo'n hond als Hera.
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Dyenga schreef: Een hond is geen mens! Wanneer wij het als mens zielig vinden dat een hond regelmatig in een bench verblijft dan heb je het m.i. verkeerd begrepen. (ik ga er overigens vanuit dat men dit op verantwoorde wijze doet) Kijk naar de behoefte en noden van de hond en vergelijk die niet met die van de mens! En de behoefte van een hond (groot of klein) liggen op een ander vlak als die van een mens!

Dus daarom een bench? Vind het toch erg prettig dat ik de noden van al mijn honden goed heb begrepen en daar nooit een bench aan te pas hoeft te komen. Een hond heeft geen behoefte aan een bench. :mrgreen:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Golden Stanley schreef:
Dyenga schreef: Een hond is geen mens! Wanneer wij het als mens zielig vinden dat een hond regelmatig in een bench verblijft dan heb je het m.i. verkeerd begrepen. (ik ga er overigens vanuit dat men dit op verantwoorde wijze doet) Kijk naar de behoefte en noden van de hond en vergelijk die niet met die van de mens! En de behoefte van een hond (groot of klein) liggen op een ander vlak als die van een mens!

Dus daarom een bench? Vind het toch erg prettig dat ik de noden van al mijn honden goed heb begrepen en daar nooit een bench aan te pas hoeft te komen. Een hond heeft geen behoefte aan een bench. :mrgreen:
Zo te lezen hebben we het toch verkeerd begrepen.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

alm@ schreef:
Golden Stanley schreef:

Zo te lezen hebben we het toch verkeerd begrepen.
Wat heb je verkeerd begrepen? :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”