Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Proest

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Als ik nou hetzelfde zou doen. Als ik nou hier zou vertellen dat als ik een Herder-achtige ontwaar in losloopgebied (die rustig zonder uberhaupt naar ons te kijken langs sjokt), ik hysterisch ga staan vloeken in een zijpad omdat Saar daar bang voor is. Onderwijl Saar op de arm nemend en achteruit rennend (goh dat zou een tafereel zijn zeg :smile2: ).
Dan zou men toch ook niet zeggen "gelijk heb je, moeten ze allemaal hun Herders maar bij zich roepen als ze jou zien!".
En dat zou ook lekker worden als ze dat wel zouden moeten doen :19:
Laatst gewijzigd door Moos op 16 apr 2008 12:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Oorlogstuig? Als je in bepaalde uitgaansgelegenheden komt zien ze dat toch echt heel anders :mrgreen:
Afbeelding

Grapje hoor, maar dat is wel waar ik soms aan moet denken als ik een zwaar leren pinnentuig zie lopen :N: Gaypride is er niks bij :ok: :mrgreen:
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Zoek stok! schreef:Zoals Nanna het opschrijft, vind ik het eigenlijk wel komisch, sorry :mrgreen:

Er hoeft toch niet altijd iemand gelijk te hebben, iets kan toch ook gewoon grappig zijn. Ja, Nanna had even kunnen zeggen dat er nog twee honden aankwamen. De mevrouw met de aangelijnde hond had ook even kunnen vragen of ze de honden bij zich wil houden.

Mensen hier op het forum met hondagressieve honden hameren altijd zo op gelijk hebben, want je hebt het recht in losloopgebieden te komen en iedereen heeft z'n hond bij zich te houden. Maar Nanna's honden keken niet eens naar de staff, wat wil je nou nog meer?

Ik had niet verwacht dat dit weer een aangelijnde hond in losloopgebied discussie zou worden, maar zag het tafereeltje gewoon voor me. En sorry, ik moet daar dus wel om lachen. Net zoals ik ook moet lachen om mensen die 'Hierrrrrrrr pluto. Pluto NU!!! Pluuuuuutooooooo kom nou' roepen. Terwijl dat eigenlijk ook heel sneu is :wink:
Het gaat mij in ieder geval totaal niet om het gelijk halen o.i.d.
Maar je kunt toch een beetje rekening met elkaar houden? Snap niet wat daar nu zo moeilijk aan is.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

tineke schreef: Wel kan ik me die frustratie van de eigenaresse voorstellen :mrgreen:
Ik ook wel. Maar het leven hangt aan elkaar van frustrerende momenten en meestal zijn die momenten voor een buitenstaander bijzonder vermakelijk :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Zoek stok! schreef:
tineke schreef: Wel kan ik me die frustratie van de eigenaresse voorstellen :mrgreen:
Ik ook wel. Maar het leven hangt aan elkaar van frustrerende momenten en meestal zijn die momenten voor een buitenstaander bijzonder vermakelijk :wink:
Dat is ook zo hoor :mrgreen: :wink:
Zoek stok!
Zeer actief

estelle schreef: Maar je kunt toch een beetje rekening met elkaar houden? Snap niet wat daar nu zo moeilijk aan is.
Maar hier wordt toch rekening gehouden met de aangelijnde hond? Geen van de honden is naar de hond toegegaan of heeft zelfs maar aanstalten daartoe gemaakt. Als ik een hond zou hebben waarvan ik 100 % zeker weet dat die niet naar een aangelijnde hond gaat (die heb ik niet :wink: ) zou ik die ook gewoon los laten lopen in zo'n geval. Als iemand mij dan pislink aankijkt, heb ik geen enkele behoefte om iets vriendelijks te zeggen, sorry. Het moet wel van beide kanten komen toch :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Martijn schreef:
tineke schreef: Nee hoor en ik vloek sowieso nooit :mrgreen:
Oh,ik wel hoor. Niet gericht maar als ik niet verder kan en dus he-le-maal terug moet lopen omdat er iemand een veel te makkelijk leven staat te hebben op het veld waar overheen moet om thuis te komen dan komt er weleens een hartgrondige gegodver uit.

Maar dat hoort of ziet de ander niet. Daar draag ik zorg voor..
Ha ik wil die vloek wel slaken hoor maar juist door zelf zo opgefokt te gaan doen wordt zeker Orson alerter en moeilijker in zijn gedrag.
Het beste is dus om mij flink stijf te schelden als ik met hem aan de wandel ben de kans dat ik niets terug zeg is dan het grootste :mrgreen: :mrgreen:
Martijn schreef:
tineke schreef:
Geen van mijn honden vertoont overigens agressief gedrag naar willekeurige passanten met honden en kunnen zelfs op een groeps/forumwandeling naast een wildvreemde reu of teef lopen en die ongeschonden laten

Ik heb geen zin om dat elke keer weer af te wachten. Als ik zie dat iemand zijn hond niet onder appél heeft loop ik om als ik Dapper bij me heb. Met Eva en Cleo maakt het me niet uit en Dapper heb ik ook wel onder de duim maar ik vind het onprettig om af te moeten wachten wat een hond die ik niet ken gaat uitvreten.:
Doe ik ook hoor want ik weet dat de groters niet onder alle omstandigheden even vriendelijk blijven en dat probeer ik ten alle tijde te voorkomen :wink:
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Zoek stok! schreef:
estelle schreef: Maar je kunt toch een beetje rekening met elkaar houden? Snap niet wat daar nu zo moeilijk aan is.
Maar hier wordt toch rekening gehouden met de aangelijnde hond? Geen van de honden is naar de hond toegegaan of heeft zelfs maar aanstalten daartoe gemaakt. Als ik een hond zou hebben waarvan ik 100 % zeker weet dat die niet naar een aangelijnde hond gaat (die heb ik niet :wink: ) zou ik die ook gewoon los laten lopen in zo'n geval. Als iemand mij dan pislink aankijkt, heb ik geen enkele behoefte om iets vriendelijks te zeggen, sorry. Het moet wel van beide kanten komen toch :wink:
Maar dat wist die eigenaresse toch niet?

Kimba staat ook prima onder apel is ubersociaal en die lijn ik ook niet aan als er iemand met een aangelijnde hond aankomt waarvan duidelijk is dat die niet zo leuk is. Ze moet alleen wel bij me komen lopen en ik zal wel zeggen dat ze niks van haar hoeven te verwachten.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Zoek stok! schreef:
En soms voor jezelf ook... achteraf. :wink:
Zo heb ik wel eens vreselijk lopen vloeken omdat we achtervolgd werden door een niet luisterende, patserige reu en de baas geen moeite deed om 't beest te komen halen.
Komt de man (petje, rokend, ik lieg niet :19: ) eindelijk aansjokken om zijn hond op te halen zegt 'ie tegen me: Dat vloeken en tieren siert een dame niet bepaald! :mrgreen:
Afbeelding
matthijs
Actief

Ongelezen bericht door matthijs »

Zoek stok! schreef:Zoals Nanna het opschrijft, vind ik het eigenlijk wel komisch, sorry :mrgreen:

Er hoeft toch niet altijd iemand gelijk te hebben, iets kan toch ook gewoon grappig zijn. Ja, Nanna had even kunnen zeggen dat er nog twee honden aankwamen. De mevrouw met de aangelijnde hond had ook even kunnen vragen of ze de honden bij zich wil houden.

Mensen hier op het forum met hondagressieve honden hameren altijd zo op gelijk hebben, want je hebt het recht in losloopgebieden te komen en iedereen heeft z'n hond bij zich te houden. Maar Nanna's honden keken niet eens naar de staff, wat wil je nou nog meer?

Ik had niet verwacht dat dit weer een aangelijnde hond in losloopgebied discussie zou worden, maar zag het tafereeltje gewoon voor me. En sorry, ik moet daar dus wel om lachen. Net zoals ik ook moet lachen om mensen die 'Hierrrrrrrr pluto. Pluto NU!!! Pluuuuuutooooooo kom nou' roepen. Terwijl dat eigenlijk ook heel sneu is :wink:

Hoezo is dat sneu? Wij hebben dus ook zo'n geweldig mormeltje dat als ze op bekend terrein los is ook alleen doet wat ze zelf wil. We oefenen eindeloos het bij de baas komen en soms dan denken we: nu komt ze wanneer we roepen. Nemen we dan de proef op de som in het park waar we haar vaak uitlaten dan zul je zien dat ze hem peert zodra ze vogeltjes ziet met als gevolg dat ik dus zo iemand ben die loopt te roepen van: HIER molly, molly kom hier, alsjeblieft kom nou, NEE niet in de gracht!!!, Kom godverdegodver hier kreng. om vervolgens een sprintje te trekken en haar weer aan te lijnen. Ik weet dat het beter is om haar aangelijnd te houden maar ze vind het nou eenmaal zo geweldig om los te lopen en aangezien we ook weleens een tijdje niet de mogelijkheid hebben om de weilanden op te zoeken en we denken dat het wel goed gaat dan komen we weleens in zo'n situatie jah.
Laatst gewijzigd door matthijs op 16 apr 2008 14:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Kimberley&Tommy
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Kimberley&Tommy »

Ik vind toch dat je wel even had kunnen melden dat er nog een aan kwam, nadat je had gezien dat ze 2 keer achteruit was gegaan om je honden te ontlopen... Dat het een losloopgebied is, hoeft toch nog niet te zeggen dat je er alleen binnen mag met een sociale hond die tegen iedereen lief is en altijd luistert? Nou vind ik t ook totaal niet nodig om te schelden en vloeken, maar dat vind ik nooit nodig :roll:

En ik ga er nu even vanuit dat ze vloekt omdat ze elke keer terug moest omdat er steeds weer 1 aan kwam hobbelen, en niet omdat ze uit de weg moest voor loslopende honden in een losloopgebied ;)
Zoek stok!
Zeer actief

matthijs schreef:
Zoek stok! schreef:Net zoals ik ook moet lachen om mensen die 'Hierrrrrrrr pluto. Pluto NU!!! Pluuuuuutooooooo kom nou' roepen. Terwijl dat eigenlijk ook heel sneu is :wink:

Hoezo is dat sneu? Wij hebben dus ook zo'n geweldig mormeltje dat als ze op bekend terrein los is ook alleen doet wat ze zelf wil. We oefenen eindeloos het bij de baas komen en soms dan denken we: nu komt ze wanneer we roepen. Nemen we dan de proef op de som in het park waar we haar vaak uitlaten dan zul je zien dat ze hem peert zodra ze vogeltjes ziet met als gevolg dat ik dus zo iemand ben die loopt te roepen van: HIER molly, molly kom hier, alsjeblieft kom nou, NEE niet in de gracht!!!, Kom godverdegodver hier kreng. om vervolgens een sprintje te trekken en haar weer aan te lijnen. Ik weet dat het beter is om haar aangelijnd te houden maar ze vind het nou eenmaal zo geweldig om los te lopen en aangezien we ook weleens een tijdje niet de mogelijkheid hebben om de weilanden op te zoeken en we denken dat het wel goed gaat dan komen we weleens in zo'n situatie jah.
En ik vind dat dus dolkomisch, sorry. Van die rode baasjeshoofden waar de stoom uit de oren komt en een hond die rustig doorgaat waar hij mee bezig is. Als de hond zou kunnen, zou je een middelvinger omhoog zien gaan :mrgreen:

En tsja, mijn hond gaat dus wel aan de lijn als hij niet luistert. No way dat ik het hele park af ga schreeuwen, hij leert daar alleen maar van 'als baasje roept, mag ik zelf weten of ik kom of niet' :wink: Overigens ben ik ook weleens boos geweest toen Bram jonger was. Hebben mensen zich vast ook kapot om gelachen :pffff:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Rami
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
En ik vind dat dus dolkomisch, sorry. Van die rode baasjeshoofden waar de stoom uit de oren komt en een hond die rustig doorgaat waar hij mee bezig is. Als de hond zou kunnen, zou je een middelvinger omhoog zien gaan :mrgreen:

En tsja, mijn hond gaat dus wel aan de lijn als hij niet luistert. No way dat ik het hele park af ga schreeuwen, hij leert daar alleen maar van 'als baasje roept, mag ik zelf weten of ik kom of niet' :wink: Overigens ben ik ook weleens boos geweest toen Bram jonger was. Hebben mensen zich vast ook kapot om gelachen :pffff:
Ik moet daar ook om lachen. Vooral als je ziet dat het totaal geen zoden aan de dijk legt. Zoals ik al ergens anders schreef: mijnheer met Duitse staande bij ons in de polder, zo'n beetje staccato roepend: "Lunakomvoor, lunakomvoor, lunakomvoor". En heel in de verte, achter een haas aan, een sloot over, eenden opjagend, blaffend, rennend, verder en verder weg rennend: 'lunakomvoor' himself.
Ja, hylarisch.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Rami schreef:
Zoek stok! schreef:

Ik moet daar ook om lachen. Vooral als je ziet dat het totaal geen zoden aan de dijk legt. Zoals ik al ergens anders schreef: mijnheer met Duitse staande bij ons in de polder, zo'n beetje staccato roepend: "Lunakomvoor, lunakomvoor, lunakomvoor". En heel in de verte, achter een haas aan, een sloot over, eenden opjagend, blaffend, rennend, verder en verder weg rennend: 'lunakomvoor' himself.
Ja, hylarisch.
Het is ook het allergrappigst als er 'profi' termen als "kom voorrrrr" e.d gebruikt worden in dit soort situaties :mrgreen:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Moos schreef:Het is ook het allergrappigst als er 'profi' termen als "kom voorrrrr" e.d gebruikt worden in dit soort situaties :mrgreen:
Die zijn inderdaad het leukst. Eergisteren bij de Gravenbol zo'n jaagmeneer met lange jas en laarzen. Hij gooide er steeds commando's uit, maar de Duitse Staande had 100 meter verderop dikke lol in z'n eentje. Dat is lollig.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ik moest ook wel lachen en ik vind dat ze het nog netjes heeft gedaan, ik was gewoon met mijn netjes aangelijnde hond door gelopen :wink:
Rami
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Moos schreef:Het is ook het allergrappigst als er 'profi' termen als "kom voorrrrr" e.d gebruikt worden in dit soort situaties :mrgreen:
Die zijn inderdaad het leukst. Eergisteren bij de Gravenbol zo'n jaagmeneer met lange jas en laarzen. Hij gooide er steeds commando's uit, maar de Duitse Staande had 100 meter verderop dikke lol in z'n eentje. Dat is lollig.
En het was niet toevallig lunakomvoor? :mrgreen:

Lijken me trouwens best eigenwijze knakkers die Staande honden! :wink:
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Nanna schreef:Het meisje droeg géén petje en rookte ook niet. ;-)
Het enige dat ze deed was vloekend heen en weer spurten, iedere keer als er weer zo'n sullige klojo van mij aan kwam zetten. Ik vond het uitermate grappig, sorry daarvoor.
Als ze nou gewoon even had gevráágd of het kwaad kon had ik nee gezegd en was er noppes nada niente aan de hand geweest. Maar dat deed ze niet. En ja, dan ga ik haar ook niet wijzer maken dan ze is, daarvoor genoot ik te zeer van de situatie. :smile:
Mijn excuses voor mijn slechte inborst ;-)
Nanna, ik zag het ook voor me :mrgreen: , ik had er ook van genoten :mrgreen: .
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Rami schreef: En het was niet toevallig lunakomvoor? :mrgreen:

Lijken me trouwens best eigenwijze knakkers die Staande honden! :wink:
Ik zit heel diep te denken hoe de hond nou heette, geen Luna want het was een reu. Volgens mij iets van Floris. Och man, die komt er hier nooit in hoor een Duitse Staande, geweldige honden, maar luisteren :N:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

Snap de lol wel,maar tis niet netjes :smile2:
Jinga
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jinga »

Als ik een aangelijnde hond tegenkom, zorg ik er direct voor dat mijn hond bij me komt en lijn ik haar ook aan. Of ik nu in een losloopgebied rondwandel of niet... Ik vind het niet meer dan normaal dat ik dan even rekening hou met degene die met de aangelijnde hond loopt... En ja.. dan heb ik het geluk dat ik een staffie heb die én (nog steeds) sociaal is naar andere honden én luistert :D

Heb in het verleden te vaak mee gemaakt met m'n vorige hond, een herder, dat de mensen dit dus niet deden op het moment dat ik haar aanlijnde of al aangelijnd had als er een andere hond aan kwam die ze niet mocht. En daar heb ik me inderdaad ook dood aan geergerd en waarschijnlijk ook 'dodende blikken' geworpen op degene die niet z'n hond bij zich hield op zo'n moment... ;)
Afbeelding
Frank
Actief
Mijn ras(sen): Working Terriers

Ongelezen bericht door Frank »

Nanna heeft niet echt veel begrip voor haar mede hondenbezitters. Maar zo zijn er wel meer mensen die alleen aan zichzelf denken.

Hier lopen ook wel mensen met dezelfde instelling. Mijn honden lopen altijd aan de riem, want ze houden ook niet zo van andere honden. Dan houd ik me netjes aan de regels zo niet aan de normale gedragsnormen.
Dan mag je toch wel verwachten van een ander dat hij/zij zich ook als een goed hondenbezitter gedraagt en even de honden bij zich roept als ik aankom?

Ik waarschuw altijd eerst, maar aangezien sommige mensen toch niet luisteren en dezelfde instelling hebben als de topic starter voorkom ik toch een confrontatie uit alle macht.

Meestal komt dit neer op, voor de zielige onschuldige hond met een onverantwoorde baas, een confrontatie met maat 45 om erger te voorkomen.

Moet je ze dan horen, dan typen ze geen stukjes vol leedvermaak, maar zijn ze ineens slachtoffer.

Diep diep triest dat we gedwongen worden zo met elkaar om te gaan.
Frank
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Nanna schreef: Het vermakelijke aan de situatie met de Staff vond ik dat eigenaresse totaal geen moeite deed om contact met mij te maken en alleen maar liep te vloeken. Tsja, dan voel ik me écht niet geroepen om eens even maatschappelijk correct te gaan doen.
Zou ik ook niet doen :pffff:
Zoek stok!
Zeer actief

Nanna schreef:Het vermakelijke aan de situatie met de Staff vond ik dat eigenaresse totaal geen moeite deed om contact met mij te maken en alleen maar liep te vloeken. Tsja, dan voel ik me écht niet geroepen om eens even maatschappelijk correct te gaan doen.
:wink:

En het kan ook zo anders he. Gisteren liep ik in Reeuwijk (losloopgebied). Op ongeveer 20 meter naderde een man met een Bordeaux dog. Man roept direct z'n hond bij zich toen hij Bram zag en lijnde aan. Hij keek mij vriendelijk vragend aan. Dus ik roep Bram bij me en lijn hem aan. We passeerden elkaar, zeiden vriendelijk 'goedemiddag' en 20 meter verder deden we de honden weer los. Toch veel ontspannender op deze manier :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Frank schreef:. Mijn honden lopen altijd aan de riem, want ze houden ook niet zo van andere honden.
het is altijd weer verbasend , om dit te lezen en dat bewijst eigenlijk alleen maar , waarom we hier zo van balen !
( ik keek naar je foto en dacht "Oh ja" )

Hoe is dat nu gekomen, dat jouw honden niet van andere honden houden?
Omdat je ze mischien jùist altijd aan de lijn hebt gedaan?

En wat doe jij dan in een losloopgebied? :denken:
Tiny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tiny »

Pak-de-bal schreef:
Frank schreef:. Mijn honden lopen altijd aan de riem, want ze houden ook niet zo van andere honden.
het is altijd weer verbasend , om dit te lezen en dat bewijst eigenlijk alleen maar , waarom we hier zo van balen !

Het kleine witte hondje in mijn onderschrift kan absoluut niet met andere honden, heeft tot twee jaar terug altijd losgelopen.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Frank
Actief
Mijn ras(sen): Working Terriers

Ongelezen bericht door Frank »

Pak-de-bal schreef:

Meneer of mevrouw "Oh ja", u hoeft zich nergens druk over te maken of ergens van te balen. Ik ben een verantwoord hondeneigenaar die goed op zijn honden past. Mijn honden veroorzaken geen overlast, schijten bij niemand in de tuin, plassen niet tegen hun heg en ga zo maar door.

Het ras wat ik bezit is nu eenmaal niet altijd even verdraagzaam tegenover andere honden. Die consequentie aanvaard ik, want dit ras heeft zoveel andere kwaliteiten dat dit een miniem ongemak is.

Feit is dat mensen die echt wat van honden snappen, en ook echt weten wat ze aan de riem hebben wel begrip hebben.
Mensen die toch nog wel een stuk hondenkennis missen zijn degenen die de problemen over dit feit maken.
Frank
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Tyra(hondje van mijn onderschrift) loopt hier wel altijd los :wink: Gaat ook prima. Maar als ik zie dat iemand moeite doet om zijn aangelijnde hond bij haar weg te houden roep ik haar wel even bij mij. Niet alleen voor het gemak van de andere eigenaar maar ook voor de veiligheid van mijn eigen hondje. Ze heeft niet echt interesse in andere honden en bij een uitvallende hond loopt ze met een boog omheen. Maar je zult net zien dat ze dat een keer niet doet en dan heeft zij de schade.
Gelukkig luistert zij wel gewoon meteen naar mij als ik haar roep ook al is ze moe van het lopen :mrgreen:
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Pak-de-bal schreef:

Waarom praat je altijd in de WE vorm :denken:
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Nanna schreef:Het vermakelijke aan de situatie met de Staff vond ik dat eigenaresse totaal geen moeite deed om contact met mij te maken en alleen maar liep te vloeken. Tsja, dan voel ik me écht niet geroepen om eens even maatschappelijk correct te gaan doen.
:wink:

En het kan ook zo anders he. Gisteren liep ik in Reeuwijk (losloopgebied). Op ongeveer 20 meter naderde een man met een Bordeaux dog. Man roept direct z'n hond bij zich toen hij Bram zag en lijnde aan. Hij keek mij vriendelijk vragend aan. Dus ik roep Bram bij me en lijn hem aan. We passeerden elkaar, zeiden vriendelijk 'goedemiddag' en 20 meter verder deden we de honden weer los. Toch veel ontspannender op deze manier :wink:
Precies :wink:

Ik kwam van de week een jongen tegen met een Duitse Herder. Ik had Saar toevallig al net aangelijnd omdat het aan het einde van het losloopgebied was. Hij zag dat en zag daarbij ook dat Saar niet door durfde te lopen (en ik dus plots stil stond met een hondje dat ik niet voort wilde sleuren, we gingen eruit en moesten er dus wel langs).
Hij roept de hond bij zich, laat hem zit en blijf naast zich en wacht zo totdat Saar en ik gepasseerd waren (na wat aanmoedigen van Saar door mij).
Ik heb vriendelijk "heel erg bedankt"!" gezegd, en hij zei net zo vriendelijk "tuurlijk, graag gedaan".

Word ik helemaal vrolijk van als het zo gewoon vriendelijk kan, zonder vloeken en tieren en wat dan ook.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”