Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Halsband of Tuig??
Moderator: moderatorteam
- Crista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
Halsband of Tuig??
Ik ben druk aan het oefenen met Mitch om het trekken aan de lijn te minderen. Nu gebruik ik een halti, maar dat zijn we dus aan het afbouwen.
Nou weet ik niet wat fijner is als volgende stap... de gewone halsband of een tuig. Ik laat hem ook wel eens los en ik vraag me af of een tuig dan wel lekker zit??
Misschien is hij voor mij dan wel beter te houden dan aan de gewone halsband. Iemand tips??
Nou weet ik niet wat fijner is als volgende stap... de gewone halsband of een tuig. Ik laat hem ook wel eens los en ik vraag me af of een tuig dan wel lekker zit??
Misschien is hij voor mij dan wel beter te houden dan aan de gewone halsband. Iemand tips??
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Ik vind het voor mezelf niet zoveel uit maken of ik Max aan het tuig of aan de halsband heb. Hij is met allebei evengoed te houden. Hij trekt ook aan allebei even hard...
. Voor Max zelf is dan het tuig wel fijner want er is dan geen of minder druk op de keel, de druk is beter verdeeld ! Volgens mij belemmert het tuig ook niet in de beweging ofzo met loslopen...
-
Eef
- Zeer actief
- Contacteer:
Als je een fijn tuig hebt, denk ik niet dat dat minder fijn zit bij het loslopen dan een halsband... Voor de nek is een tuig inderdaad beter. Wij gebruiken nu het easywalk tuig, dat is een tuig met een ring aan de voorkant (op de borst). Zo wordt ie goed gecorrigeerd als hij trekt of rukt (wordt ie omgedraaid naar ons toe) en wordt zijn nek niet belast.
- Daanie
- Zeer actief
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
-
Ianthe
- Zeer actief
- Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
- Contacteer:
Attis en Xena dragen hun Julius K9 tuig soms wel eens als ze loslopen. Voor Scence wil ook nog graag zo'n tuigje hebben voor de fun (Xena's tuig past goed als je alle bandjes wat inneemt, dus die maat kan wel voor haar) Bij het lopen aan de riem hier altijd halsbanden, bij tuigen ben ik altijd bang dat ze eruit kunnen ontsnappen, vooral vanwege houdini Xena die uit alles behalve een halfcheck kan ontsnappen.
Ze lijken zeker geen last te hebben van hun tuigen

- FrisianOutlawftVera
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse x Mechelse Herder ( Mei 2005 )
Hollandse x Mechelse Herder ( Dec 2013 ) - Aantal honden: 2
Voor vera heb ik en een Halsband en een K-9 tuig.
's avonds heeft ze meestal het tuig aan als we gaan wandelen gezien de reflectie strepen die er op zitten. ook als we over de Markt of de stad in gaan heeft ze het tuig om. zit een heel handig handvat aan.
rest van de tijd loopt ze als we buiten of dingetjes oefenen buiten , met de bal spelen , apporteren etc . zijn met der halsband om.
binnen huis natuurlijk niet.
beide vind ik wel handig.
's avonds heeft ze meestal het tuig aan als we gaan wandelen gezien de reflectie strepen die er op zitten. ook als we over de Markt of de stad in gaan heeft ze het tuig om. zit een heel handig handvat aan.
rest van de tijd loopt ze als we buiten of dingetjes oefenen buiten , met de bal spelen , apporteren etc . zijn met der halsband om.
binnen huis natuurlijk niet.
beide vind ik wel handig.
Frisian Outlaw ft Vera
Frisian Outlaw ft Fardau

Frisian Outlaw ft Fardau

- ridgebackfan
- Zeer actief
- Contacteer:
als ze los gaan spelen gaat alles af dan is een halsband handiger om mee te sjouwen dan een tuigje,
maar ik vind een Survival K 9 tuigje heel fijn, ook met fietsen veel makkelijker en gaan de lijnen niet over hun koppies.
Yuma moest tijdje aan een looplijn lopen ( mocht niet spelen) en dit was met halsband geen succes met tuigje om ging het veel fijner.
Ook voor honden met nek problemen is dit veel betere oplossing zodat de nek vrij blijft
maar ik vind een Survival K 9 tuigje heel fijn, ook met fietsen veel makkelijker en gaan de lijnen niet over hun koppies.
Yuma moest tijdje aan een looplijn lopen ( mocht niet spelen) en dit was met halsband geen succes met tuigje om ging het veel fijner.
Ook voor honden met nek problemen is dit veel betere oplossing zodat de nek vrij blijft
groetjes van Anne plus pootjes van Yuma & Dhakiya
*Jenga*Saba*Buddy* voor altijd in mijn hart
kijk hier voor de site van de meiden en kijk hier voor site met Rhodesian Ridgeback info

kijk hier voor de site van de meiden en kijk hier voor site met Rhodesian Ridgeback info

- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- Aantal honden: 1
- vosse
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Poedels
Idd, persoonlijk vind dat ze juist veel meer kunnen gaan trekken in een tuig dan aan een halsband. Nu hebben we gelukkig geen trekhonden, dat hebben ze snel afgeleerd hier, maar als ze hier int tuig lopen dan proberen ze het toch altijd nog evenSanne!! schreef:Tuig kan hij zijn hele gewicht in de strijd gooien en met een halsband alleen vanuit de nek.
IKzelf vind een halsband fijner heb alleen een tuig voor in de auto.
- Chezzies
- Zeer actief
- Contacteer:
- Chezzies
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Pak-de-bal
-
Pak-de-bal
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
- Crista
- Zeer actief
ik heb er nu een tuig bij aangeschaft voor de afwisseling en ik moet zeggen dat het toch wel goed bevalt...
Als ik mitch lang los laat lopen dan doe ik hem gewoon de halsband om, maar als hij even los mag rennen laat ik het tuig om. Het trekken is minder geworden door het tuig (al hebben we nog 'n lange weg te gaan voordat hij netjes naast loopt
).
Als ik mitch lang los laat lopen dan doe ik hem gewoon de halsband om, maar als hij even los mag rennen laat ik het tuig om. Het trekken is minder geworden door het tuig (al hebben we nog 'n lange weg te gaan voordat hij netjes naast loopt
- Daanie
- Zeer actief
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
- Chezzies
- Zeer actief
- Contacteer:
- Daanie
- Zeer actief
- ridgebackfan
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik bedoel dat als ze gaan spelen alles uit gaat tuig of halsband en dan sjouw ik zelf liever met halsband dan met twee tuigenPak-de-bal schreef:dat vind ik dus juist niet, met een tuig heb je nog een "handsvat" om de hond zo bijna op te tillen en mee te nemen,ridgebackfan schreef:als ze los gaan spelen gaat alles af dan is een halsband handiger om mee te sjouwen dan een tuigje,
dat doe je niet met een halsband.
groetjes van Anne plus pootjes van Yuma & Dhakiya