Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wij zijn OPGELICHT ! Wees gewaarschuwd...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Will
Vaste gebruiker
Contacteer:

Wij zijn OPGELICHT ! Wees gewaarschuwd...

Ongelezen bericht door Will »

Wat je hier te lezen staat, tart de verbeelding. Het is een weerzinwekkend voorbeeld van praktijken van oplichterij zonder enige schroom noch moraal. Ik ga hier feit per feit neerzetten opdat iedereen weet wat er kan gebeuren met je geliefde huisdier als je het herplaatst. Dit opdat je voorbereid bent op met wat voor soort lui je te maken kan krijgen. Wees gewaarschuwd door dit reëel gebeurde feit.
Als je de voorgeschiedenis van Olly kent, dan weet je over welke hond het gaat. Ken je het verhaal niet, kom het dan gerust even lezen op onze site (klik -> http://www.willco.nl/index.php?option=c ... Itemid=100)
In chronologische volgorde heeft zich de volgende huiveringwekkende werkelijkheid afgespeeld.
Een kandidaat adoptiegezin meldt zich bij ons via een hotmail adres onder de naam fam. Punthoofd, als zijnde geïnteresseerd in Olly. Waarop ik de man bel en heel uitvoerig een gesprek voer. Nou ja, het leek me helemaal puik, de gedroomde kandidaat, want het klonk heel beloftevol voor Olly en de man klonk betrouwbaar. Er wordt dus afgesproken dat we even gaan nadenken en dat we op zeer korte termijn opnieuw contact met hem opnemen. Alles verloopt in alle vriendelijkheid. We sturen hem een mailtje met een paar punten in schrift over het telefonisch besproken akkoord. Zijn antwoord hierop is alles o.k. en met alles akkoord en dat voor € 100 die hij einde van de maand zou overmaken met vele keren dank voor alle moeite.
Voorontwerp van de overeenkomst verstuurd per e-mail. (jullie mogen gerust een kopie daarvan bij mij opvragen hoor, voor de geïnteresseerden:). De volgende morgen krijg ik prompt een korte mail, zeggende dat hij het niet meer ziet zitten vanwege zo’n overeenkomst waarin wij puur wantrouwen naar hem toe zouden uiten. Dat de regeltjes voor ons blijkbaar belangrijker zijn dan de hond en hij er op die manier geen zin meer in heeft. Schrijft erbij : Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten… In wezen gaat het louter en alleen om het garanderen van een goeie toekomst aan de hond en verder niks ! (Achteraf bekeken, is deze reactie logisch, want de artikelen in de overeenkomst bevielen hem geenszins. Te bindend en te beperkend in zijn doelstelling. In onze gedachte, na ontvangst van zijn korte mail met afzegging, hadden wij zoiets van “als ’t ie dat niet wil, is ’t niet pluis; laat dan ook maar gaan …”)
Wat schets onze grote verbazing ? Een dag later, vrijdag 14 maart, valt er mail in onze mailbox:
Ik stuur u een e-mail in verband met uw advertentie op BAASJEGEZOCHT.NL
Dag, ik weet het juiste baasje voor u dog. evert uit lunteren, die man heeft zoveel verstand van een Duitse dog en zijn hond is laatst overleden en ik weet dat hij weer op zoek is naar een goede dog. Ik heb hem al gebeld, maar krijg hem niet te pakken anders probeer het zelf eens 06-etcxxx. beter kan u dog het qua opvoeding en consequent zijn het niet krijgen.groetjes gerianne b uit ede BAASJEGEZOCHT.NL”
Op dit moment hebben wij nog geen enkele achterdocht en we antwoordden deze mevrouw dat Evert’s interesse is afgeketst op het concept van de overeenkomst. Ondertussen kruist een andere mail van haar de onze met bericht dat ze hem telefonisch te pakken heeft gekregen en ze kwam te vernemen dat het contact tussen ons niet goed was gegaan, zonde, omdat ze zij wist hoe goed hij kon omgaan met een probleemhond met veel lof over hem.

Vervolgens stuurt ze mij diezelfde dag nog een derde en lange mail, geresumeerd zeggende dat ze Evert heeft gesproken en hij meteen toegeeft dat hij inderdaad op diversen punten te haastig heeft gehandeld via de email, daar spijt van heeft; dit kwam ook omdat zijn moeder was opgenomen met een tweede herseninfarct en hij de telefoonlijn wilde vrijhouden. Voorts nog een hele uitleg, verantwoordingen, redenen waarom Evert Punthoofd de aangewezen nieuwe baas had kunnen wezen en toch jammer dat het zo kort door de bocht gelopen was, ten nadele van Olly. Toen hebben we haar gevraagd hoe het komt dat zij dit allemaal zo goed weet ? We wilden ook graag weten hoe zij deze man zo goed kende en in welke verhouding zij tot elkaar staan. Daarop kregen we een vertouwen wekkend antwoord dat ze de ex buurvrouw was van vele jaren en nog goeie banden onderhield, maar ook altijd een goede verstandhouding hadden gehad. Eigenlijk allemaal veel omslachtiger dan deze resumé, maar wel heel geloofwaardig en ze eindigt met de woorden: “heel spijtig nogmaals dat het zo is gelopen en Olly de grootste verliezer is, want hij had het heel goed gekregen bij Evert en Lia. Gerianne”

Aan de hand van al het geschrijf gaan wij thuis opnieuw in conclaaf en besluiten, gezien de spijtbetuiging van Evert, hem een nieuwe kans te geven als hij zich persoonlijk per telefoon meldt en zijn verontschuldigingen aanbiedt met uitleg over het waarom nou precies zo kort door de bocht, na het lezen van de overeenkomst? Er ging zeer weinig tijd overheen of we kregen van Gerianne deze binnen : “wat fijn en wat netjes van jullie, dat had niet iedereen gedaan en wat fijn voor Olly, ik ga Evert meteen bellen. En wat blabla.
Ondertussen heeft ze Evert bereikt en schrijft ze ons terug dat hij ons zal bellen rond halfeen dezelfde zaterdag nog.

Zaterdag 15 maart en effectief 12u30 punctueel gaat de foon. Evert Punthoofd aan de lijn met heel veel excuses, knieval, nederig en nog veel meer vijven en zessen over de redenen waarom hij zo onder druk stond de voorbije dagen, vooral omwille van het herseninfarct van zijn moeder, een zoon met problemen, etc, veel vlot gepraat en het klonk alsof je het absoluut ter plaatse nooit zo bliksemsnel had kunnen verzinnen. We hebben hem, vergevingsgezind als we zijn, krediet verleend en gevraagd of hij dan überhaupt bereid was om Olly te halen en het contract dan vooralsnog te ondertekenen. Wij konden hem in de eerstvolgende dagen namelijk onmogelijk wegbrengen. Ja, dat was allemaal mogelijk en hij zou tekenen. Na ruim een kwartier aan de foon, zijn we akkoord geraakt en wordt afgesproken dat hij de dag nadien zo. 16/03 Olly zou komen halen met zijn dochter. Het duurde overigens geen vijf tellen of er viel nieuwe mail binnen van Gerianne, zeggende dat Olly de grote winnaar is en oh, oh, zo blij … Ik dacht even bij mezelf : “wat een fantastisch mens is die Gerianne zeg!”

Zondag stond Evert hier dan plots aan de deur, een uur te vroeg. Een donkerblauwe VW Golf van het vorige modeltype, binnenin wat versleten. Hij zou zijn dochter meebrengen, maar die kon niet wegens de ene of andere smoes. Zijn vrouw evenmin, want die had een jaarlijkse eenmalige bijeenkomst wat helaas toevallig vandaag was. Alles voor Olly stond klaar om mee te gaan: zijn mand met kussen, een matrasje, zak brokken, speeltjes, snoepjes, eet- en drinkbakken met statief, halsketting en leiband, paspoortje… En ik met een enorme krop in mijn keel en de tranen niet te stoppen van verdriet bij het vertrek van Olly.
Evert komt binnen. Heel open, vriendelijke, praatgrage man van ongeveer een kleine 1m80 lang en een 85 a 90 kg zwaar, een beetje een Youp van ’t Hek type zonder brilletje, wel even hyper. Naar eigen zeggen sedert januari dit jaar 48 jaar geworden (ik vond dat hij er iets ouder uitzag). Hij blijkt ook een paar tanden te missen aan een kant. De jovialiteit zelve eigenlijk. Ik was meteen overtuigd dat het puik zat, want het klikte op de koop toe met Olly. Hij heeft een uur met mij aan de keukentafel gezeten en koffie gedronken. Hij vertelde over zijn 25 jaar ervaring als bloemenverkoper op markten in grote steden. Ik zag hem effectief precies geknipt voor zijn beroep. En over zijn licht gehandicapte zoon... Hij had het op mijn vraag ook over de overleden Duitse dog Helmut die, bleek nu, al zes maanden dood was. Eigenlijk was hij in dat uur niet één keer ergens door de mand gevallen wat mij erop zou hebben gewezen dat het niet pluis was. Naar mijn gevoel zat het echt wel helemaal snor. Ik heb de man het medisch boekje van Olly overhandigd, wat oogzalf, en hem verteld over de bijtincidenten uit het verleden en over het dominantiegedrag van Olly. Allemaal geen punt in zijn optiek. Dat ging wel goed komen want hij zou er de nodige tijd, kennis en ervaring insteken daar hij slechts halve dagen werkt en Olly nooit alleen thuis zou moeten blijven. En tenslotte … daar gingen ze dan richting Lunteren, Gelderland. Ontwrichtend hoor.

De eerste paar dagen hierna komen de eerste korte mailtjes binnen om ons te vertellen dat het allemaal uitstekend gaat met Olly. Iedereen in de wolken met Olly. Ook Gerianne; alleen maar olé olé. Heel wat lofbetuigingen aan ons adres, over hoe lief we zijn etc. Beloftes dat Olly voor het leven bij hen zou blijven, en, mocht Olly een keer de vader worden van een nestje bij de gele teef van zijn zus…., wij dan de eerste keuze pup zouden mogen uitkiezen uit dankbaarheid voor Olly. En wij dachten dat we te maken hadden met de man met het hart op de juiste plek. Wat een manipulator.

Eerste schok. Er gaan slechts een paar dagen voorbij of we zien Olly’s diensten als dekreu op marktplaats.nl aangeboden worden ! tegen een nader overeen te komen prijs. Dat was niet de afspraak. Dit is in tegenspraak met art. 7 van de getekende overeenkomst. Maar, de advertentie heeft er nog niet eens 24 u. op gestaan. Daarom lieten we het nog even rusten, totdat de week later dit opnieuw verscheen. Toen ik hem er op wees dat dit niet kon volgens onze afspraken, zei hij: “jawel he, één keer met de hond van mijn zus mocht toch wel?” Ja, nou en hoe kom je dan op Marktplaats als je hem bij de teef van je zus wil inzetten? De uitleg klonk logisch: Hij heeft naar eigen zeggen een mindervalide zoon van 25 die helemaal gek is met doggen en hij heeft zijn zoon een dog beloofd. De gele doggenteef van zijn zus is 18 maanden oud en is nog nooit loops geworden, maar dat kon wel gebeuren volgens de uitleg van de DA. Ze heeft uiteindelijk een probleem in haar buik, waardoor er toch geen dekking mee door kan gaan. Daarom dan maar zoeken naar een andere gele teef, waarbij hij dan de eerste keuze puppy als enige tegenprestatie zou voor vragen, om die pup aan zijn zoon te schenken. Daarom had het er de week voordien slechts 1 dag opgestaan, verteld hij overtuigd verder, want hij had in wezen al iemand gevonden waar het zo kon gaan, maar dat was dan ook weer afgesprongen, jammer. Tegen deze feiten konden we niet zo veel tegen inbrengen, want als dit verhaal klopt, nou ja, in tegenstrijdigheid met alle Clubvoorschriften m.b.t. ED & HD controles en aankeuren, is hij van het type om te vermeerderen … Wij hebben de wet niet uitgevonden om hem daarin tegen te houden. Afijn, het duurde maar een ogenblik of er viel mail binnen. Met de bevestiging dat hij Olly als dekreu van Marktplaats definitief had verwijderd en hem daar nooit nog zou adverteren.

Op 17 maart krijgen we een mail van Evert met het slechte nieuws dat Gerianne’s echtgenoot een hartstilstand heeft gekregen en op IC ligt. Zij, Gerianne, zou nu bij hen voorlopig in huis zijn en het was hectisch in huis… Wat hij waarschijnlijk bedoelde te communiceren, is dat er voorlopig even minder contact zou volgen naar ons toe omwille van de drukte in zijn gezin… In dat soort van situaties natuurlijk met alle begrip van dien…

Ondertussen is er nog geen hond voor zijn zoon. Nog immer naïef als kippen, doen we hem nog een aanbeveling van een mooie jonge grijstijger reu Duitse dog waar we toevallig weet van hebben en die ook van zeer goede huize is, voor zijn zoon. Zijn zoon mocht namelijk in het “begeleid wonen project” als enige zo’n hond houden; soort van op therapeutische basis, voor zover ik begreep.

Een tijdje stilte. De afspraak was dat hij de eerste weken ons zou blijven bijbrieven over de evolutie met Olly. De eerste tweeënhalve week gebeurde dat dus vrijwel dagelijks onder heel veel superlatieven. Tot we plots 3 april een mail krijgen, lees : “we blazen het voorlopig allemaal af. mijn vrouw is gisteren opgenomen met een tia. ze moet voorlopig in het ZH blijven. het was een behoorlijke zware en al de 2de. ik meld mij weer tegen die tijd. zal wel een paar maanden duren. En nog wat lieve woorden aan ons adres. Nu begint er stilaan wat argwaan te groeien, omdat hier al voor de zoveelste keer een ernstige ziekte optreedt, na het zware herseninfarct van zijn moeder bij ’t begin, het hartinfarct van Gerianne’s echtgenoot, de handicap van zijn zoon en nu het 2de zware herseninfarct van zijn vrouw. Het begint te lijken op een feuilleton. En oh jeetje, wat nu met Olly ? Anderzijds voelen we de ondertoon dat het eigenlijk gaat om het niet direct opnieuw zich bij ons te moeten melden over Olly, maar wel voor langere tijd wil afhouden onder deze ernstige omstandigheden, met wat slijm en lijmwoorden tot slot om ons gunstig gestemd te houden. Bij gebrek aan bewijs bleven we er in geloven, met enige scepsis. Je rijdt ook niet zo maar even retour 430km om dit op waarheid te checken. Afijn, we sturen hen onze beterschapwensen voor zijn vrouw en sterkte voor de familie.

04 april. De fokker van Olly was al vanaf dag 1 bij de hele afwikkeling betrokken, zoals dat een goede fokker betaamt. Als een blikseminslag bij klaarlichte hemel loopt er mail binnen van een geschrokken fokker waar Olly oorspronkelijk vandaan kwam, met het nieuws dat ze hoogst verbaasd waren over het contact die ze hadden gehad met de mensen waar Olly nú zat. Neen, niet Evert en Lia Punthoofd, maar G. en B., eveneens in Lunteren. Niet getwijfeld, gewoon dezelfde avond de foon gegrepen en een behoorlijk lang gesprek gevoerd met G., effectief al een week de nieuwe baas van Olly !! Bingo.

Je valt van je stoel op zo’n moment als je te horen krijgt wat zich daar allemaal heeft afgespeeld. Einde maart heeft Olly op Marktplaats.nl onder een andere naam, zijnde Bas, te koop gestaan voor €400,00 bij een man die Bart heette in Wageningen met een 06-nummer erbij. G. reageerde als geïnteresseerde. Oh zei Bart, alias Evert, “dat komt goed uit dat u in Lunteren woont, want de hond zit bij mijn broer in Lunteren vanwege de TIA van mijn vrouw en de onmogelijkheid om zelf voor hem te zorgen tijdens deze kritieke periode. Ik kan er zo naartoe rijden en dan kunnen jullie de hond zien.”
Mooi. De familie van G. met 3 kinderen richting Berkenhofweg 52 te Lunteren om Olly te ontmoeten. En de baas was uit Wageningen komen overwaaien op het adres van zijn broer om G. (de koper) en zijn familie te ontvangen, met als enige doel die hond te verkopen tegen de hoogst mogelijke prijs. Het tart je verbeelding wat die vent aan die nieuwe baasjes allemaal heeft voorgelogen! Dat hij de 1ste eigenaar was en Olly van pup af aan uit het nest bij de Drentsegrond heeft gekocht. Dat hij alle scholingen en vervolgcursussen met hem heeft gevolgd. Dat hij een topreu is uit ’s werelds beste nest. Dat hij een ongelofelijk goede waakhond is, precies wat G. voor ogen had. Nou ja, alle wensen en dromen over Olly van G. werden vlotjes tot waarheid omgeturnd in overmatig veel superlatieven. G. wilde graag nog tot na het weekend nadenken over de aanschaf, maar dat was voor die oplichter niet goed genoeg. Nieuwe greep dus: vandaag beslissen, is € 100 goedkoper. Maar daar ging het niet om, zei G.; hij wilde gewoon nadenken. Na wat heen en weer gebakkelei is de nieuwe familie tegen betaling van € 300 met een magere Olly (dat dan ook nog eens) vertrokken naar zijn nieuwe thuis, eveneens in Lunteren. (Hij woog 65kg toen hij hier 2 wk eerder vertrok, maar naar G’s gevoel was dat lang niet zijn gewicht). G. is er evenmin van verwittigd geweest dat Olly een bijtverleden heeft, baknijd heeft, en uitbarstingen van jaloersheid heeft t.o.v. sommige andere honden, naast het positieve feit dat het echt een ongelofelijke snuggere schat is voor de mens. Dit terwijl die oplichter wel van alles tot in detail afwist en ook besefte dat de hond terecht zou komen bij mensen met drie kleine kinderen, met een roedel husky’s en nog één of ander klein Japans soort vlinderhondje of zo…
Het heeft op dit moment ook al lang geen zin meer om te beroepen op art 10 van de overeenkomst waarbij hij ondertekend heeft akkoord te gaan met totaal verbod op doorverplaatsing en verkoop van de hond, tenzij terug naar ons, want … de overeenkomst zal niks blijken waard te zijn als uitkomt dat zijn ware voornaam en familienaam lang niet overeenstemmen met de werkelijkheid.

G. en B. voelden zich dus ook behoorlijk een oor aangenaaid, nadat ze via de fokker en via ons de werkelijke story te horen hadden gekregen. Zij hadden namelijk argwaan gekregen bij het medisch paspoortje waar in geknipt was. Hierop besloot G. verhaal te halen bij Gerrit en Rika van de Drentsegrond. Toen G. de oplichter belde om hem te confronteren met zijn leugenberg en ook om hem te vragen om de stamboom nog te brengen, wimpelde hij alles een beetje weg als flauwekul. G., die zich behoorlijk gepakt voelde, eiste uit princiepkwestie de € 300 terug samen met de stamboom, die de oplichter maandag 7 april tussen 11 en 12 zou brengen. Wat dacht je? Niks van. ’s Middags is hij de stamboom in de bus gaan duwen en wegwezen. Sms-je gestuurd naar G. : Stamboom in brievenbus. G. belde hem meteen na ontvangst van de sms op met de vraag : “en het geld?” Dat had hij niet meer of hij wilde de hond terug!!! Niks van, zegt G. uiteraard, “zorg maar dat je vanavond thuis bent met het geld, want ik kom naar je huis op de Berkenhofweg 52 om het terug te halen”. Een beetje stoere taal, maar in zijn opwinding een beetje een logische eis, niet? Komt G. een paar uur later thuis en wat schokt hem: de politie staat aan zijn deur!!. Ze kwamen verhaal halen, want ene Eddy Br. had klacht tegen G. neergelegd wegens bedreiging !! De wereld op zijn kop !! Nou ja, na wat gepraat met de politie was het G. wel overduidelijk geworden dat dit malafide individu al meer op zijn kerfstok heeft en bekend staat bij de politie.

Nadat we dit allemaal te weten waren gekomen, was het dus overduidelijk dat we waren opgelicht. Dit zogenaamde Punthoofd heeft ons d.m.v. een toneelopvoering een hond afhandig gemaakt met slechts 1 doel : geld laten opbrengen dat ding ! Puur misbruik van vertrouwen. Bij nader opspeurwerk vanuit diverse hoeken is gebleken dat Punthoofd niet de echte naam is, maar wel Eddy (van) Br.! De overeenkomst die we dus tekenden met elkaar heeft een waarde van 0,0 ! Valsheid in geschrifte, die ik helaas niet kan bewijzen, want er waren geen getuigen aanwezig op moment van handtekening. Niet in bloemen maar heel andere dingen doet deze man…. Geen dode Helmut, zwarte Duitse dog… Geen moeder met een tia. Geen vrouw met 2de zware tia, geen hartinfarcten bij de man van de buurvrouw, helemaal niks houdt stand, zelfs niet Gerianne, die een virtuele schepping blijkt te zijn, gespeeld door oplichter himself naar de hoogste waarschijnlijkheid. Heel geslepen, want hij stuurt mails vanuit een @hotmail.com adres naar onze mailbox die direct verbonden is aan onze website. Dat is een Squirrel Mail, waardoor we onmogelijk zijn IP adres kunnen traceren. Hij belt vanaf een naamloze prepaid 06-telefoon, vaak wisselend van nummer. Momenteel (15/4) staat hij op marktplaats.nl met een hoeveelheid goederen (radio’s, konijnenhokken, en dergelijke) onder de naam Gijs met een nieuw prepaid 06- nummer. En dat zal volgende week weer heel anders zijn.

De vraag is uiteraard: hoe vaak heeft deze maffioso dit al eerder uitgespookt met slachtoffers? En nog een belangrijke vraag is : hoe vaak zal hij dit nog doen zonder hiervoor gestraft te worden ? Mensen uit onze directe vriendenkring hebben voorzichtig contact gezocht met een buurvrouw die letterlijk zei dat je beter niks met hem te maken kan hebben, want dat hij niet deugde. Duidelijk.

Wij hebben hem een mail en een brief gestuurd over zijn ontmaskering. No answer. Uiteraard niet. Laat dit verhaal eeuwig in jullie geheugen opgeslagen blijven opdat je zelf nooit ten prooi valt van deze waarschijnlijk psychisch zieke, pathologische leugenaar, harteloze, gewetenloze, eergevoelloze malafide handelaar, zo glibberig als een adder. Wees gewaarschuwd : hij doet je in slaap terwijl je erbij staat en je voelt er niks van. Dat is het beeld van deze aso. Wij zijn helaas al eerder een keer behoorlijk om de tuin geleid geweest in de doggenwereld en hoopten dit soort lui in de toekomst makkelijker te herkennen, maar neen, je hebt er echt een zesde zintuig of een psychiater voor nodig. Ongrijpbaar.
Laat ons dit in ketting overal verspreiden door copy/paste … via alle hondenforums en andere beschikbare media om mensen te waarschuwen tegen deze onbetrouwbare vent met zijn handel en wandel met huisdieren. Iedereen mag ook doorverwijzen naar ons eigen forum waar dit te lezen staat, zie www.willco.nl/forum in een nog meer geïllustreerde versie.

Volgende stap is klacht neerleggen tegen deze persoon bij de politie met het oog op het tegenhouden van deze man met zijn oplichters praktijken. We zijn nu in het proces van alles te verzamelen om ons verhaal sterk te maken, inmiddels al meer dan 100 A4’tjes aan bewijsmateriaal en informatie tegen hem en zijn clan. Mochten er mensen zijn die vermoeden dat ze met dit individu een gelijksoortig verhaal hebben doorstaan, meld het ons dan a.u.b. via info@willco.nl

Laat ons met een positieve noot afsluiten door Gerard, Bettine en hun kinderen te feliciteren met Olly, waar hij tenslotte na een lange en moeizame weg echt waar een gouden mand heeft gevonden. Heel binnenkort willen we Olly eens bezoeken. Op dat punt : eind goed, al goed.
Afbeelding
voor al onze ins & outs zie www.willco.nl
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

godsallemachtig, wat een idioot relaas. moraal van het verhaal: een paspoort laten tonen bij tekenen van de overeenkomst. en langs de mogelijke nieuwe baas thuis gaan.

dat drukt de kans op vreemde zaken wat meer de kop in. maar dan nog. wat een lulhannes.

wel een mooie manier, hoe ollie uiteindelijk z'n nieuwe gouden mandje heeft gevonden.
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Abby »

:N: Zo zeg, wat een verhaal! En wat een hufter van een vent zeg! Hopelijk zijn hier andere mensen die hun dier moeten herplaatsen mee gewaarschuwd...
Gelukkig dat de hond in kwestie nu uiteindelijk wel goed terechtgekomen is. :ok: Geluk bij een ongeluk.
Will
Vaste gebruiker
Contacteer:

Abby schreef::N: Zo zeg, wat een verhaal! En wat een hufter van een vent zeg! Hopelijk zijn hier andere mensen die hun dier moeten herplaatsen mee gewaarschuwd...
Gelukkig dat de hond in kwestie nu uiteindelijk wel goed terechtgekomen is. :ok: Geluk bij een ongeluk.
Helemaal waar, over de hele lijn !
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Wat een verhaal, helaas gebeurd dit vaker, ik ken er 1 die in herders handelt en drachtige teven verkoopt :devil:
Heeft olly het goed bij zijn nieuwe eigenaren??
Will
Vaste gebruiker
Contacteer:

linlin schreef:godsallemachtig, wat een idioot relaas. moraal van het verhaal: een paspoort laten tonen bij tekenen van de overeenkomst. en langs de mogelijke nieuwe baas thuis gaan.

dat drukt de kans op vreemde zaken wat meer de kop in. maar dan nog. wat een lulhannes.

wel een mooie manier, hoe ollie uiteindelijk z'n nieuwe gouden mandje heeft gevonden.
Langs de nieuwe baas thuis gaan was ook de eerste afspraak maar door het eerste euvel kwam er vertraging in de afhandeling is hij hem komen halen. Het had waarschijnlijk geen verschil uitgemaakt, want in Lunteren liegt hij de boel net zo goed bij elkaar als in Nes. Paspoort vragen , ja , schouderophalend ... Correct. En wat als hij zou gezegd hebben : nie bij ! Hem met een trap onder zijn kont van Nes 213km terug naar Gelderland sturen ?

Ach daar gaat de essentie niet echt om. De essentie is : KIJK UIT JE DOPPEN WANT ER LOPEN HEEL GESLEPEN TYPES ROND WAAR JE NIET HET VAAGSTE VERMOEDEN OVER HEBT !
Afbeelding
Will
Vaste gebruiker
Contacteer:

jidde schreef:Wat een verhaal, helaas gebeurd dit vaker, ik ken er 1 die in herders handelt en drachtige teven verkoopt :devil:
Heeft olly het goed bij zijn nieuwe eigenaren??
De goeie afloop maakt de nachten minder slapeloos, ja, Olly heeft het nu hartstikke goed. Ze zijn daar door het dolle heen met hem, weliswaar met enige reserve dat hij goed geobserveerd moet worden met de andere hond.
Afbeelding
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Will schreef: Langs de nieuwe baas thuis gaan was ook de eerste afspraak maar door het eerste euvel kwam er vertraging in de afhandeling is hij hem komen halen. Het had waarschijnlijk geen verschil uitgemaakt, want in Lunteren liegt hij de boel net zo goed bij elkaar als in Nes. Paspoort vragen , ja , schouderophalend ... Correct. En wat als hij zou gezegd hebben : nie bij ! Hem met een trap onder zijn kont van Nes 213km terug naar Gelderland sturen ?
nou ja, blijkbaar wel, want zo'n lulhannes stuur je met het grootste plezier met de waterfiets naar madagascar.

soms mot je heel strak zijn, will, want anders loopt het mis.
Birsu
Actief

Ongelezen bericht door Birsu »

JEETJE WAT EEN VERHAAL!!!!! :N: :N: :N:

Wat een %$%#$!!!!!! :devil: :devil: :boos:
Gelukkig heeft Olly nu een goed tehuisje, laten we hopen dat hij daar zijn hele leven lang gelukkig en wel mag doorbrengen! :cheer:
Noële
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Noële »

Wat een verhaal.
Ik ben blij dat het uiteindelijk goed is gekomen voor Olly.

Groetjes, Noëlle.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Jemig, nog een geluk bij een ongeluk dat Olly goed terecht is gekomen.

Helaas zijn er meerdere mensen actief (niet alleen bij honden, ook met katten) die "goedkoop" andere honden overnemen en dan via onder andere Marktplaats.nl weer voor een pak meer geld verkopen. Het dierenbelang staat daarbij helemaal niet voorop, jammer genoeg.
Hopelijk wordt deze l*l aangepakt en krijgt die een flinke bekeuring (liefst erger nog).
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

:N: jeetje, gelukkig dar Ollie nu weer een goede mand heeft gevonden,dat vind ik eigenlijk ondanks alle het allerbelangrijkste :wink:
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

nu maar hopen dat Olly en de husky`s het kunnen vinden met elkaar, want gezien zijn verleden.
als mensen je willen oplichten lukt dat vaak wel, want voor hun is dat vaak hun baan.
al let je nog zo goed op . . .
maar als je nu Lunteren hoort. . .
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

Je rijdt ook niet zo maar even retour 430km om dit op waarheid te checken.

Dat had ik dus wel gedaan als ik ooit in de zeer verdrietige situatie zou komen dat ik een hond zou moeten herplaatsen.
Ik vind het een belachelijk verhaal en walgelijk maar helaas niet verbazend dat er zulke mensen rondlopen.
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

Jeetje zeg die vent is geslepen. Ik zal hetzeker in mijn gedachten houden. En van die paspoort vind ik wel een goed idee. En ja terug sturen als diegene geen paspoort heeft, waarom niet als je diegene steeds eraan herrinnerd. En nog even vlak voor vertrek bellen met het motto vergeet je paspoort niet. En als diegen dan alsnog zijn paspoort is "vergeten" dan kan hij zijn paspoort als nog gaan halen, of de koop gaat niet door.
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Wat een schande zeg zulke figuren!! Als ik zulke verhalen lees komt er echt een agressiegevoel bij me boven en ik heb zin zo'n gast eens op te zoeken. Zeer zeker een geval voor het zwartboek van malafide hondenhandelaars :evil:
http://www.hondenleed.com/broodfokker.htm
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Tegenwoordig kan je echt nergens meer op aan zeg!!! De laatste tijd is er ook een man actief die herplaats boxer reuen neemt/koopt en ze na een uur of 2 uur weer terug brengt met een smoes van: deed dit of dat of zijn vrouw had net een ongeluk gekregen en hij had dus geen tijd meer, zijn dochter ging niet. De hond klikte niet met de aanwezige hond/kat wat dan ook enz.

Gelukkig is men er nu achter, maar wat zou hij met (zeker 4) al die reuen gedaan hebben in die tijd dat hij ze had? Wel heel vreemd.....
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

boxersien schreef:Tegenwoordig kan je echt nergens meer op aan zeg!!! De laatste tijd is er ook een man actief die herplaats boxer reuen neemt/koopt en ze na een uur of 2 uur weer terug brengt met een smoes van: deed dit of dat of zijn vrouw had net een ongeluk gekregen en hij had dus geen tijd meer, zijn dochter ging niet. De hond klikte niet met de aanwezige hond/kat wat dan ook enz.

Gelukkig is men er nu achter, maar wat zou hij met (zeker 4) al die reuen gedaan hebben in die tijd dat hij ze had? Wel heel vreemd.....
Hoezo tegenwoordig? Dit zijn praktijken die door de eeuwen heen spelen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dutchie63 »

Jemig, wat een nare ervaring..wat een schoft die kerel.. :evil:
Maar inderdaad, fijn dat Olllie het goed naar zijn zin heeft nu..
Marion
Owning a dog is a privilege, NOT a right..
http://www.dogsdeservebettercanada.petfinder.com
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Wat een verhaal :eek: maar wat fijn dat Olly nu dan toch zijn mand gevonden heeft!
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Mara Roulette
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Mara Roulette »

Ik heb helaas al meerdere ervaringen met dit type mens gehad.
Gelukkig niet in combinatie met honden maar het laat weer eens zien
dat voorzichtigheid en misschien zelfs achterdocht altijd geboden is.

Gelukkig is Olly uiteindelijk goed terecht gekomen!
Afbeelding

[url=http://www.TickerFactory.com/]
Afbeelding
[/url]
laura23
Zeer actief
Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laura23 »

wat een vreselijk verhaal! op zo'n manier durf je niemand meer te vertrouwen!

gelukkig dat ollie nu een goeie plek gevonden heeft!

gr laura
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020

Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
Will
Vaste gebruiker
Contacteer:

Maryanne schreef:Wat een schande zeg zulke figuren!! Als ik zulke verhalen lees komt er echt een agressiegevoel bij me boven en ik heb zin zo'n gast eens op te zoeken. Zeer zeker een geval voor het zwartboek van malafide hondenhandelaars :evil:
http://www.hondenleed.com/broodfokker.htm
Heel fel bedankt voor deze tip. Ik moet nog een verkorte versie van het lange verhaal herschrijven, ook om te publiceren bij Internetoplichting.nl waar je iets in max. 6000 karakters kan neerschrijven. Van zodra ik de ingekorte synthese heb, wordt die ook door mezelf verspreid. Het gaat alleen niet zo snel omdat ik zwaar verkouden ben en hoge koorts heb. Zodra weer helemaal fit, ga ik er als een speer tegenaan.

Wat dat agressiegevoel betreft, ben ik blij te lezen dat ik daar niet alleen in sta. Probleem is dat ik niks opschiet daarmee, integendeel.
Afbeelding
Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Wat een verhaal!!!! :eek:

Ik ben blij dat Olly toch nog goed terecht is gekomen!!! :mrgreen:
Nu maar hopen dat verder ook goed blijft gaan ivm de baknijd, het bijtverleden en de uitbarstingen........
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
geertje1978
Zeer actief

Ongelezen bericht door geertje1978 »

wat een verschrikkelijk verhaal zeg, maar ik ben ondertussen wel heel erg benieuwd geworden naar die persoon daar in lunteren, dit omdat ik daar een hoop mensen ken, en lunteren niet al te groot is.
Will
Vaste gebruiker
Contacteer:

Mireillevdw schreef:Wat een verhaal!!!! :eek:

Ik ben blij dat Olly toch nog goed terecht is gekomen!!! :mrgreen:
Nu maar hopen dat verder ook goed blijft gaan ivm de baknijd, het bijtverleden en de uitbarstingen........
De huidige baasjes van Olly zijn dus wel degelijk voldoende vroegtijdig via ons kanaal en via de fokker te weten gekomen over de werkelijke aard van Olly. Ze houden de Husky's volkomen gescheiden van Olly. Hij leeft wel samen met dat japanse vlinderhondje en dat blijkt prima te gaan. Hier waren het er ook "slechts" 3 van de 10 waar hij een echte pik op had. In ieder geval zijn ze daar nu in de 7de hemel met hem en dat geeft ons toch ook een heel groot comfortabel gevoel na alles.
Afbeelding
Kayka
Zeer actief

Ongelezen bericht door Kayka »

Heel stomme ingeving misschien, maar is Peter R de Vries inlichten geen idee?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Zenda
Zeer actief

Kayka schreef:Heel stomme ingeving misschien, maar is Peter R de Vries inlichten geen idee?
Ja of die andere gozer van sbs 6. Die ook die andere hondjes van die broodfokker heeft gedaan
Afbeelding

Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Zenda schreef:
Kayka schreef:Heel stomme ingeving misschien, maar is Peter R de Vries inlichten geen idee?
Ja of die andere gozer van sbs 6. Die ook die andere hondjes van die broodfokker heeft gedaan
Je bedoelt het programma: Das je goed recht, denk ik, of niet??
Verschrikkelijk dat met die puppyfokker...... :N: :jank:
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
Zenda
Zeer actief

ja die :ok:
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”