Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
blaffen in de auto, toelaten of niet?
Moderator: moderatorteam
- Dutchie63
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn 2 meiden vinden het heerlijk als we in de auto gaan, Maggie wordt helemaal blij als ze ziet dat we vlak bij een bepaald park is, bos is, bij opa en oma, en dat laat ze merken door heel blij te blaffen. Emma daarentegen blaft als ze een hond ziet lopen..
Kleine hond syndroom is haar probleem, maar omdat het een keffertje is, is dat best wel een herrie..
Maar aan de andere kant, dat is hun stem, en ach..hoe lang duurt het blaffen,..als ze het maar niet thuis doen en de buurt gek maken, dan heb ik er niet zoveel moeite mee..irritant ja soms wel, maar je went er aan..Marion
Kleine hond syndroom is haar probleem, maar omdat het een keffertje is, is dat best wel een herrie..
Maar aan de andere kant, dat is hun stem, en ach..hoe lang duurt het blaffen,..als ze het maar niet thuis doen en de buurt gek maken, dan heb ik er niet zoveel moeite mee..irritant ja soms wel, maar je went er aan..Marion
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Aantal honden: 1
Tijdens het rijden slapen ze gelukkig gewoon. Maar als we stil staan dan blaft Spyro in de auto als ze wat ziet. Maar die balft zo wie zo al veel ook thuis als ze iets ziet of hoord.
Xavier is in de auto een rotzak die gaat echt gemeend helemaal uit zijn stekker en daar moet je dus ook echt je vingers dan niet bij in het hok stoppen.
Doordat Xavier en Spyro zo zijn begint Winter ook al mee te doen.
Xavier is in de auto een rotzak die gaat echt gemeend helemaal uit zijn stekker en daar moet je dus ook echt je vingers dan niet bij in het hok stoppen.
Doordat Xavier en Spyro zo zijn begint Winter ook al mee te doen.
- Jinga
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ik vind het heel moeilijk. Mijn vorige hond was zo onwijs gek op autorijden dat ze echt heel veel blafte in de auto. Wij hadden zelf geen auto, dus als er eens een huurauto of een auto van de zaak was gingen we eigenlijk altijd leuke dingen doen met haar en dat wist ze. Het eerste stuk blafte ze je serieus doof, op een gegeven moment hield het vanzelf op en als ze doorkreeg dat we er bijna waren begon ze weer. Er was eigenlijk geen land mee te zeilen en niet meer af te leren.
Mijn huidige hond blaft nooit in de auto en zit alleen heel vrolijk naar buiten te kijken en te sjansen met degene die achter of naast ons rijdt.
Maar als ik langs een auto loop, waarin een blaffende hond zit, irriteer ik me daar dus niet aan, omdat ik weet hoe het voor de mensen moet zijn die ín die auto zitten. Het is niet erg bevoordelijk voor je oren als je hond vlakbij in een kleine ruimte aan het blaffen is...
Mijn huidige hond blaft nooit in de auto en zit alleen heel vrolijk naar buiten te kijken en te sjansen met degene die achter of naast ons rijdt.
Maar als ik langs een auto loop, waarin een blaffende hond zit, irriteer ik me daar dus niet aan, omdat ik weet hoe het voor de mensen moet zijn die ín die auto zitten. Het is niet erg bevoordelijk voor je oren als je hond vlakbij in een kleine ruimte aan het blaffen is...

- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
- saffie
- Zeer actief
Saffie heeft de neiging om vanuit de auto te blaffen als ze andere honden ziet en dat mag dus niet van mij, ze heeft ook een hele harde blaf en vliegt daarnaast tegen de ramen omhoog. Ik schrok me elke keer de blubber maar ik kreeg het er niet uit totdat ik een keer zo erg schrok dat ik echt heel heel erg gigantisch kwaad werd en sindsdien houdt ze het bij een beschaafde brom en daar kan ik mee leven.
Maar ik krijg het er niet helemaal uit en dat hoeft ook niet, als ik op de plaats van bestemming aankom en ze is al helemaal opgewonden en ziet dan een hond langs de auto lopen dan gaat ze tekeer, en ook als ik zelf al buiten de auto sta en Saffie er nog in zit reageert ze heel erg op andere honden. Maar tijdens het rijden is ze gelukkig stil en zo vind ik het prima.
Maar ik krijg het er niet helemaal uit en dat hoeft ook niet, als ik op de plaats van bestemming aankom en ze is al helemaal opgewonden en ziet dan een hond langs de auto lopen dan gaat ze tekeer, en ook als ik zelf al buiten de auto sta en Saffie er nog in zit reageert ze heel erg op andere honden. Maar tijdens het rijden is ze gelukkig stil en zo vind ik het prima.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014

bij ons is het rustig tot ik de auto uit zet als we zijn gearriveerd dat gaat tequila als een gek blaffen
ik laat hem er dan ook pas uit als hij stil is
ik heb er zo hekel aan als honden blaffen in een auto als je rijd het lijdt eraf voor de bestuurder
ik zie het net zo als dat je kinderen in de auto hebt die aan het kibelen zijn grrrrrrrrrr
daar heb ik ook aleen hekel aan
en zo komen er ook vaak ongelukken
ik laat hem er dan ook pas uit als hij stil is
ik heb er zo hekel aan als honden blaffen in een auto als je rijd het lijdt eraf voor de bestuurder
ik zie het net zo als dat je kinderen in de auto hebt die aan het kibelen zijn grrrrrrrrrr
daar heb ik ook aleen hekel aan
en zo komen er ook vaak ongelukken
Tuana blaft in de auto als ze weet waar we heen gaan, Tussen de middag dus naar het veld of het bos. Ik heb het er nooit uitgekregen
Ik vind het zelf irritant, alleen is Tuana nogal hardleers en kreeg ik het er niet uit met een nee. Enige wat misschien zou hebben gewerkt is een blafband, maar nee, dan maar 5 min geblaf

- Tamara&Dana
- Actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bullterrier & American Pitbullterrier
Weet je wat dat bij mijn Dana veroorzaakt?Pak-de-bal schreef: en als je je 1 keertje omdraait en je zegt "nee'
moet je eens proberen, dat veroorzaakt echt dan een wonder
Dat ze nog harder op zijn staffies gaat jammeren, loeien en gillen.
Meisje is blij als we naar het bos, strand of wat dan ook gaan.
Dat mag van mij.
Het geluk bij mij is dat ze dondersgoed weet wat we gaan doen.
Pak ik de auto om ergens op visite te gaan komt er geen kik uit.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: blaffen in de auto, toelaten of niet?
als ik er niet ben dan blaffen ze het hekwerk eruit als er iemand langsloopt, als ik rij blaffen ze alleen als er iemand achter de auto loopt en dat mag ook van mij...Pak-de-bal schreef:Ik verbaas mij de laatste topics van mij, er over, hoeveel er wordt toegelaten van een heleboel honden hier![]()
Nu was ik gisteren ergens , en in een nog te parkeren auto blafte een Golden zowat de ramen er uit,
toen hij/zij Bauke zag langslopen
Dàt is iets wat ik Bauke gelijk heb afgeleerd : er wordt niet gegromt of geblaft in de auto:
Want blaffen in de auto, daar word je toch zelf gèk van?
Hoe is het bij jullie in de auto, stil of juist niet?
( het is wat anders , als er niemand in de auto zit, natuurlijk)

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
:N: ik heb folie op de achter- en zijruiten... kun je bijna niet doorheen kijken dus ook geen last van beslagen ruitjesPak-de-bal schreef:ik vind het bewonderingswaardig ditwendy71 schreef:Lola wil de auto beschermen en zij *jaagt* honden weg bij onze auto.![]()
Mij irriteert het iig niet.![]()
ik zie inderdaad ook veel beslagen ruiten van het balffen, nog gevaarlijk rijden ook.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
Als we bij het stoplicht staan en er loopt een hond voorbij blaft Bantam wel, of hij gromt, vind ik geen probleem.
De andere twee doen dat niet.
Alleen als er iemand aan de auto zit, dan slaan ze allemaal wel even op tilt. Er was 1 x een lolbroek die het nodig vond om op de ruit te tikken in het voorbij lopen en toen vlogen ze allemaal tegen de ramen op.
En terecht
Continu blaffen zou ik gek van worden, waken mag van mij, ook in huis
Als ik trouwens de honden uit laat en iemand in een auto vraagt de weg willen ze ook nog wel eens allemaal uit hun slof schieten, niet bij iedereen maar vaak wel.
Maar dat komt volgens mij omdat ze dan voelen dat ik er niet zo'n zin in heb of dat die persoon mij niet aanstaat.
Daar reageren ze meteen op, zelfs kleine Misty.
De andere twee doen dat niet.
Alleen als er iemand aan de auto zit, dan slaan ze allemaal wel even op tilt. Er was 1 x een lolbroek die het nodig vond om op de ruit te tikken in het voorbij lopen en toen vlogen ze allemaal tegen de ramen op.
En terecht

Continu blaffen zou ik gek van worden, waken mag van mij, ook in huis

Als ik trouwens de honden uit laat en iemand in een auto vraagt de weg willen ze ook nog wel eens allemaal uit hun slof schieten, niet bij iedereen maar vaak wel.
Maar dat komt volgens mij omdat ze dan voelen dat ik er niet zo'n zin in heb of dat die persoon mij niet aanstaat.
Daar reageren ze meteen op, zelfs kleine Misty.
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
- maitestar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
- Contacteer:
Oh ze kunnen heel goed blaffen hoor. Maar ze zijn nog beter in soort van gillen en andere rare geluidenPak-de-bal schreef:
klopt het dat staffies nooit goed kunnen blaffen?![]()
ik heb er eens eentje op het strand een geluid horen voortbrengen,
maar het was niet echt blaffen.

Ik zal ons teefje eens filmen als ze weer bezig is, de geluiden die zij produceert heb ik nog nooit eerder gehoord
Groetjes,
Wendy
Wendy
goed , ik dacht dat op strand toen alleen maar blaffen was.maitestar schreef:Oh ze kunnen heel goed blaffen hoor. Maar ze zijn nog beter in soort van gillen en andere rare geluidenPak-de-bal schreef:
klopt het dat staffies nooit goed kunnen blaffen?![]()
ik heb er eens eentje op het strand een geluid horen voortbrengen,
maar het was niet echt blaffen.Vooral bij opwinding kunnen ze nogal eens rare geluiden voortbrengen.
Ik zal ons teefje eens filmen als ze weer bezig is, de geluiden die zij produceert heb ik nog nooit eerder gehoord
de eigenaren zeiden toen ook dat dat hèt "blaffen "was
- maitestar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
- Contacteer:
Oh kan maar zo dat hun hond niet kan blaffen ofzo. Maar onze staffies kunnen dit echt wel, maar eigenlijk alleen als er wat loos is, bijv. mensen aan de deur. Maar zodra ze dan doorhebben dat het 'goed' volk is gaan ze gelijk over op andere geluidsproductiesPak-de-bal schreef: goed , ik dacht dat op strand toen alleen maar blaffen was.

Groetjes,
Wendy
Wendy
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn collega heeft een Engelse Staff en die produceert inderdaad de meest wonderlijke 'kirgeluiden'. Echt blaffen doen ze niet... Ik vind het altijd wel enorm schattig!maitestar schreef:Oh kan maar zo dat hun hond niet kan blaffen ofzo. Maar onze staffies kunnen dit echt wel, maar eigenlijk alleen als er wat loos is, bijv. mensen aan de deur. Maar zodra ze dan doorhebben dat het 'goed' volk is gaan ze gelijk over op andere geluidsproductiesPak-de-bal schreef: goed , ik dacht dat op strand toen alleen maar blaffen was.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik weet niet waar je mijn onder hebt geschaard hoor... Maar mijn honden blaffen niet terwijl ik rij. Zijn we op de plek van bestemming en zien ze daar een vreemd sujet, of een gekke hond lopen, dan blaffen ze. Ted blaft sowieso even zodra ik de handrem aantrek en we 'er zijn'. Maar mij stoort dat niet.Pak-de-bal schreef:uitslag:
15 ..... niet blaffen,maar... 24 ( !) ... wèl blaffen
![]()
de meerderheid blaft dus in de auto![]()
dat had ik niet verwacht
als je het niet stoort , moet je er geen probleem van makenGeer schreef:Ik weet niet waar je mijn onder hebt geschaard hoor... Maar mijn honden blaffen niet terwijl ik rij. Zijn we op de plek van bestemming en zien ze daar een vreemd sujet, of een gekke hond lopen, dan blaffen ze. Ted blaft sowieso even zodra ik de handrem aantrek en we 'er zijn'. Maar mij stoort dat niet.Pak-de-bal schreef:uitslag:
![]()
dat had ik niet verwacht
maar als ik ( of iemand anders die het wel erg vindt) , in je auto zou zitten, zou ik er wèl aan storen,
dat is het gewoon

( we noemen het ook: een ongewenst gedrag, wat niet nodig is)

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou, op het moment dat ze blaffen is het meer de opwinding 'dat ze eruit willen omdat ze er zijn'. Die tien seconden vind ik het inderdaad niet erg...Pak-de-bal schreef:als je het niet stoort , moet je er geen probleem van makenGeer schreef:Ik weet niet waar je mijn onder hebt geschaard hoor... Maar mijn honden blaffen niet terwijl ik rij. Zijn we op de plek van bestemming en zien ze daar een vreemd sujet, of een gekke hond lopen, dan blaffen ze. Ted blaft sowieso even zodra ik de handrem aantrek en we 'er zijn'. Maar mij stoort dat niet.Pak-de-bal schreef:uitslag:
![]()
dat had ik niet verwacht
maar als ik ( of iemand anders die het wel erg vindt) , in je auto zou zitten, zou ik er wèl aan storen,
dat is het gewoon
( we noemen het ook: een ongewenst gedrag, wat niet nodig is)
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Dat zij we toch ook........de eerste paar keer mag er geblaft worden,daarna gewoon kappePak-de-bal schreef:grappig dit, want ik dacht dat we consequent moesten zijn in de opvoeding?Daisy@ schreef:Misschien wel een meerderheid vóór blaffen.
Maar wel met aantekening dat het zo af en toe geoorloofd wordt, en niet continu.
tenminste dat wordt dan zo geadviseerd.

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik hou niet van onnodig blaffen, zo ook dus in de auto... kan als ik de weg vraag dus ook gelukkig normaal de route aanhoren.. als ik even weg ben en de hond in de auto kunnen mensen ook in hun auto die ernaast geparkeerd staat instappen zonder een woeste herder die staat te tetteren.. ik stoor me er niet aan als andere honden het doen als ik voorbij loop of fiets, ik sta wel verbaasd dat mensen dit toestaan, vorige keer een passerende auto.. ik denk wat hoor ik dan? Twee stuiterende rotties die door het lint gingen.. ik zou zo niet kunnen rijden hoor.. maar goed.. ieder is vrij met wat men tolereert en wat niet.. steken ze de handen door het raam, zal hij wel reageren, daar twijfel ik niet aan maar aanblaffen omdat mensen of honden passeren, nee dat wil ik niet hebben, moet ik er wel weer bijzeggen dat hij dit ook niet deed toen ik hem kreeg