geintje Reini
Moderator: moderatorteam
Ik snap de lol eerlijk gezegd ook niet zo.tineke schreef:Ik snap het pobleem niet zo ,ze heeft de hond aan de lijn en houd hem kort bij zich als ze een andere hond ziet ,op zich prima gedrag toch![]()
Maar omdat de hond oorlogstuig draagt en het een staffordachtige is hoort ze daar niet thuis ofzo![]()
Je ziet dat ze moeite doet om je te ontwijken maar je zal niet even je honden roepen en doorlopen om het haar makkelijker te maken![]()
Schrikken voor je zeker want je beweerde nog onlangs dat dit soort honden zelden tot nooit in jouw losloopgebied voorkwamen
Ik snap het ook niet.estelle schreef: Ik snap de lol eerlijk gezegd ook niet zo.
Doet iemand zn best om ongelukken te voorkomen en dan is het dus ook niet goed. Dan kun je toch op zn minst je honden even bij je roepen?
Maar dat kan zij toch niet ruiken dat jouw honden niet op haar hond af zullen gaan?Nanna schreef:Hallo hallo. Mijn honden vielen niemand lastig, en zéker de hond in oorlogstuig niet. Ze kwamen gewoon verspreid achter mij aan gehobbeld zoals altijd. Dat ZIJ nou zo'n agressief beest heeft waar ze steeds mee gillend de bosjes in moet is mijn probleem niet. Ga daar dan niet lopen of kies een ander ras.Neeltje schreef:Ja dat dacht ik ook. Ook al is het losloopgebied, in zo'n soort situaties zouden je honden toch bij je moeten blijven. Of in ieder geval die andere persoon niet lastig moeten vallen.
Als mijn honden wèl naar haar hond waren toegegaan had ik het een ander verhaal gevonden maar ze bekéken haar geeneens.
Er wel eens bij nagedacht dat het in dit geval helemaal niet rasgebonden hoeft te zijn? Ik ken zoveel honden van andere rassen die niet vies zijn van een potje vechten en dankzij deze 'beesten; is mijn reu dus nu moeilijk met andere honden. En zogenaamd is hij dus het agressieve ras...Nanna schreef: Dat ZIJ nou zo'n agressief beest heeft waar ze steeds mee gillend de bosjes in moet is mijn probleem niet. Ga daar dan niet lopen of kies een ander ras.
Maar zij kan toch niet ruiken dat die honden bij jou blijven?Nanna schreef:Hallo hallo. Mijn honden vielen niemand lastig, en zéker de hond in oorlogstuig niet. Ze kwamen gewoon verspreid achter mij aan gehobbeld zoals altijd. Dat ZIJ nou zo'n agressief beest heeft waar ze steeds mee gillend de bosjes in moet is mijn probleem niet. Ga daar dan niet lopen of kies een ander ras.Neeltje schreef:Ja dat dacht ik ook. Ook al is het losloopgebied, in zo'n soort situaties zouden je honden toch bij je moeten blijven. Of in ieder geval die andere persoon niet lastig moeten vallen.
Als mijn honden wèl naar haar hond waren toegegaan had ik het een ander verhaal gevonden maar ze bekéken haar geeneens.
Je ken toch ook een blokje omlopen, voorkom je ook problemenpammetje schreef:nou vind het ook niks grappigs hoor
ik ben hier laatst door de politie naar een losloopgebied gestuurd dat ik daar mn honden uit moet laten
nou ik doe dat dus ook en er komen losse honden aan gelopen
ook net als jouw die achter de eigenaar aan sukkelen
ik spring dan niet aan de kant ik pak mijn hond heel kort met zijn OORLOGSTUIG
die honden kwamen dus wel ff gedag zeggen
nou dan heb je de poppen aan hte dansen en ik heb een gevaarlijke hond![]()
inplaats van dat mensen nu niet gewoon denken : dit is een losloopgebied ik hoef niet meer op te letten
maar dat ze gewoon hun honden bijhouden
is dat nu zoveel moeite
is 1 lang pad zonder dat je er ergens af kuntAddy schreef:Je ken toch ook een blokje omlopen, voorkom je ook problemenpammetje schreef:nou vind het ook niks grappigs hoor
ik ben hier laatst door de politie naar een losloopgebied gestuurd dat ik daar mn honden uit moet laten
nou ik doe dat dus ook en er komen losse honden aan gelopen
ook net als jouw die achter de eigenaar aan sukkelen
ik spring dan niet aan de kant ik pak mijn hond heel kort met zijn OORLOGSTUIG
die honden kwamen dus wel ff gedag zeggen
nou dan heb je de poppen aan hte dansen en ik heb een gevaarlijke hond![]()
inplaats van dat mensen nu niet gewoon denken : dit is een losloopgebied ik hoef niet meer op te letten
maar dat ze gewoon hun honden bijhouden
is dat nu zoveel moeite
Nou volgens je eerste bericht begon zij te vloeken toen ze voor de derde keer ,tevergeefs,probeerde langs iemand met loslopende honden te komen.Nanna schreef: Dat wil ik best doen, maar niet in losloopgebied. Trouwens mijn honden kwamen er na een lange wandeling moe aangesukkeld en zagen er totaal niet dreigend of hanig uit. Ze sjokten maar wat. En zij maar gillen.
Dat zij zo hysterisch reageert vanwege een agressieve hond vind ik op zijn zachtst gezegd zeer vreemd. Als dat beest écht zo onbetrouwbaar is, waarom ga je er dan in speciaal aangegeven losloopgebied mee wandelen? Om stoer te doen? Als dat beest van mij was geweest was er geen haar op mijn hoofd geweest die eraan had gedacht om in een (druk) losloopgebied te gaan spazieren..
Zij hoeft jou helemaal niets te vragen het is openbaar terrein neem ik aan en zij heeft niet minder recht om daar te zijn dan jij.Nanna schreef:
Ik had mijn honden kunnen roepen maar die hadden geen stap harder gezetZij had me trouwens ook wel even kunnen vragen of het verantwoord is om daar met haar hond langs te lopen en dan had ik rustig ja gezegd. Niets aan de hand. Maar zij koos, symptomatisch zou ik haast zeggen, voor gevloek en gegil.
En ik vond dat uitermate amusant en voel me totaal nergens verantwoordelijk voor. Mijn honden deden haar hond niets, ik stond stil. Het enige theater dat te beleven viel kwam van haar af.
Je had ook na het passeren de eerste keer even kunnen zeggen dat er nog wat honden aan kwamen hobbelen maar dat ze niet op haar + haar hond af zouden komen toch. Je schrijft dat ze de 2e keer dat ze het zijpad in moest ging vloeken.Nanna schreef: Hallo hallo. Mijn honden vielen niemand lastig, en zéker de hond in oorlogstuig niet. Ze kwamen gewoon verspreid achter mij aan gehobbeld zoals altijd. Dat ZIJ nou zo'n agressief beest heeft waar ze steeds mee gillend de bosjes in moet is mijn probleem niet. Ga daar dan niet lopen of kies een ander ras.
Ach en als jij dan alle moeite doet die mensen te ontwijken en tot 3 keer toe lukt niet dan slaak jij misschien ook een vloek.Moos schreef:Is een beetje hetzelfde als dat ik met Saar in losloopgebied loop en bij elke Herder-achtige die op een ander pad passeert ga lopen schelden (dat combineert dus vaak niet erg fijn omdat ze haar graag opjagen, en ze dat door haar houding ook uitlokt). Zou lekker worden zeg
.
gaat die lekker Tineketineke schreef:Maar goed zij is de asociale met vechthond die al rokend en vloekend en hoogstwaarschijnlijk petjesdragend dor het leven gaat en jij bent de keurig nette sociale dame met goede smaak die er een groot plezier aan kan ontlenen datzelfde plezier bij een ander te vergallen
Martijn schreef:Volgens mij voelt iemand zich een tikkeltje aangesproken.Addy schreef:gaat die lekker Tineketineke schreef:Maar goed zij is de asociale met vechthond die al rokend en vloekend en hoogstwaarschijnlijk petjesdragend dor het leven gaat en jij bent de keurig nette sociale dame met goede smaak die er een groot plezier aan kan ontlenen datzelfde plezier bij een ander te vergallen
Ik vind op een ander pad passeren niet onder "moeite doen om te ontwijken vallen hoor".tineke schreef:Ach en als jij dan alle moeite doet die mensen te ontwijken en tot 3 keer toe lukt niet dan slaak jij misschien ook een vloek.Moos schreef:Is een beetje hetzelfde als dat ik met Saar in losloopgebied loop en bij elke Herder-achtige die op een ander pad passeert ga lopen schelden (dat combineert dus vaak niet erg fijn omdat ze haar graag opjagen, en ze dat door haar houding ook uitlokt). Zou lekker worden zeg
.
Nanna had ook even kunnen aangeven dat zij haar honden niet zo goed onder controle heeft dat ze komen als zij het wil maar dat ze geen contact met haar hond zullen maken en dat er nog 1 in aantocht was.
Nee hoor en ik vloek sowieso nooit ik rook sporadisch en draag geen petjesMartijn schreef:Volgens mij voelt iemand zich een tikkeltje aangesproken.Addy schreef:gaat die lekker Tineketineke schreef:Maar goed zij is de asociale met vechthond die al rokend en vloekend en hoogstwaarschijnlijk petjesdragend dor het leven gaat en jij bent de keurig nette sociale dame met goede smaak die er een groot plezier aan kan ontlenen datzelfde plezier bij een ander te vergallen