Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

blaffen in de auto, toelaten of niet?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Pak-de-bal

blaffen in de auto, toelaten of niet?

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Ik verbaas mij de laatste topics van mij, er over, hoeveel er wordt toegelaten van een heleboel honden hier :eek:

Nu was ik gisteren ergens , en in een nog te parkeren auto blafte een Golden zowat de ramen er uit,
toen hij/zij Bauke zag langslopen

Dàt is iets wat ik Bauke gelijk heb afgeleerd : er wordt niet gegromt of geblaft in de auto :neenee: :
Want blaffen in de auto, daar word je toch zelf gèk van?

Hoe is het bij jullie in de auto, stil of juist niet?

( het is wat anders , als er niemand in de auto zit, natuurlijk)
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 16 apr 2008 09:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Is het ook in je opgekomen dat die mensen daar misschien wel net zo'n grote hekel aan kunnen hebben dan jijzelf?
Misschien schreien ze zich 's avonds op de bank de ogen wel uit de kop omdat die hond altijd zo blaft.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Hoe heb je dat afgeleerd?
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Als jen er bij bent kun je de hond tot stilte manen maar zit hij/zij alleen in de auto ligt dat anders natuurlijk.
Ik verbaas me er trouwens over hoe weinig hondenbezitters van andere honden kunnen verdragen.

Misschien moet je middels een briefje onder de ruitenwisser deze eigenaar wijzen op het ontoelaatbare gedrag van haar hond :mrgreen:
Pak-de-bal

Jaap* schreef:Is het ook in je opgekomen dat die mensen daar misschien wel net zo'n grote hekel aan kunnen hebben dan jijzelf?
Misschien schreien ze zich 's avonds op de bank de ogen wel uit de kop omdat die hond altijd zo blaft.
ja, zeg, het is toch wel af te leren, als je oren het begeven? :denken:

we zijn geen slaven van onze honden, hoor :wink:
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Het lijkt mij een goed idee om de volgende keer dat je dit soort "uitwassen" tegenkomt, een briefje op de voorruit te doen waarop je aanbiedt de desbetreffende hond een weekje bij je te laten logeren zodat hij of zij een heropvoeding kan krijgen. Zo beteken je tenminste eens iets positiefs voor een andere hondenbezitter!

En nee, mijn honden blaffen niet als wij in de auto zitten.
Jaap*
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
Jaap* schreef:Is het ook in je opgekomen dat die mensen daar misschien wel net zo'n grote hekel aan kunnen hebben dan jijzelf?
ja, zeg, het is toch wel af te leren, als je oren het begeven? :denken:

we zijn geen slaven van onze honden, hoor :wink:
Oh, ik snap het .
Jij hebt geconcludeerd dat die mensen er helemaal niets aan doen, nooit hebben gedaan en dat ook niet van plan zijn. En dat die mensen slaven van hun hond zijn.
En dat allemaal omdat die hond blaft als er een andere hond langs de auto loopt.
Jeetje, sommige mensen snappen er ook helemaal niks van hé Marjolein :roll:
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Gos schreef:Het lijkt mij een goed idee om de volgende keer dat je dit soort "uitwassen" tegenkomt, een briefje op de voorruit te doen waarop je aanbiedt de desbetreffende hond een weekje bij je te laten logeren zodat hij of zij een heropvoeding kan krijgen. Zo beteken je tenminste eens iets positiefs voor een andere hondenbezitter!

En nee, mijn honden blaffen niet als wij in de auto zitten.
dan hoop ik dat ze mij niet tegenkomt want dan krijgt ze er meteen 13 te logeren :smile: :smile: :smile:
En Pak, probeer met je beperkte voorstellingsvermogen je toch eens een ietsiepietsie te verdiepen in het fenomeen hond.
Kan je je misschien, als je heel diep in je lege hersenpan graaft voorstellen dat honden die in de auto blaffen bijv. heel erg blij zijn omdat autoritje betekent leuk uitje naar het bos of strand bijv. :idea:
Jaap*
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:ja, zeg, het is toch wel af te leren, als je oren het
Hoe dan?
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Lola blaft ook als ze in de auto is en ze ziet andere honden, dan flipt ze helemaal uit. :wink:
Jakko niet , die is muisstil daarentegen, ook als ik niet in het zicht ben...
Dit hebben we laatst nog geoefend op de training, hoe de hond reageert als ie alleen in de auto is en er lopen andere honden bij de auto.
Hij reageerde er totaal niet op.

Lola wil de auto beschermen en zij *jaagt* honden weg bij onze auto. :mrgreen:
Mij irriteert het iig niet.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Pak-de-bal

Addy schreef:En Pak, probeer met je beperkte voorstellingsvermogen je toch eens een ietsiepietsie te verdiepen in het fenomeen hond.
Kan je je misschien, als je heel diep in je lege hersenpan graaft voorstellen dat honden die in de auto blaffen bijv. heel erg blij zijn omdat autoritje betekent leuk uitje naar het bos of strand bijv. :idea:
dat was ik vergeten: naar het strand, hier bij het stoplicht hoor je ze al blaffen,
maar ik dacht dat dat was, omdat ze dan Bauke zagen

Maar daar wordt je toch gek van, zeg nou zelf?

en als je je 1 keertje omdraait en je zegt "nee'
moet je eens proberen, dat veroorzaakt echt dan een wonder :cheer:
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Weet je wat ik irritant vind, als mijn honden in de auto zitten en er loopt iemand met een hond langs :roll:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Addy

Pak-de-bal schreef: en als je je 1 keertje omdraait en je zegt "nee'
Je meent het, helpt dat echt :eek: :eek: :eek:
Dat ga ik doen Pak, me omdraaien en nee zeggen tegen de tokkies, :cheer: :cheer: :cheer:
Je hebt me weer hoop gegeven in mijn ondragelijk leven, thanks en een dikke knuffel vanuit Volendam :W:
Pak-de-bal

wendy71 schreef:Lola wil de auto beschermen en zij *jaagt* honden weg bij onze auto. :mrgreen:
ik vind het bewonderingswaardig dit :denken:

ik zie inderdaad ook veel beslagen ruiten van het balffen, nog gevaarlijk rijden ook.
Sylvia 1980
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia 1980 »

Hier blaffen ze ook als de auto stilstaat en er komt een hond langs, als we langs een hond rijden wordt er niet geblaft.
En als we met Fahim naar cursus gaan dan piept hij het laatste stuk omdat hij dan weet waar we heengaan en hij gaat gewoon erg graag naar de hondenschool.
Het laatste stukkie op het bospad wil hij ook weleens piepen. En als we naar zee rijden en Yaro ziet de zee gaat hij ook piepen. Ik stoor me er niet aan.
Afbeelding
Groetjes Sylvia
Poot Yaro, Luca en Fahim
A ridgeback isn't just another dog it's a lifestile
Pak-de-bal

Tiny schreef:Weet je wat ik irritant vind, als mijn honden in de auto zitten en er loopt iemand met een hond langs :roll:
want dan gaan ze dus balffen , jòuw honden? :smile:
Addy

Pak-de-bal schreef:ik zie inderdaad ook veel beslagen ruiten van het balffen, nog gevaarlijk rijden ook.
Ik heb gelukkig een blower en de hondjes zitten in schitterende speciaal daarvoor bestemde autokennels dus geen gevaarlijk gedoe hier :neenee:
Pak-de-bal

Sylvia 1980 schreef:Hier blaffen ze ook als de auto stilstaat en er komt een hond langs, als we langs een hond rijden wordt er niet geblaft.
En als we met Fahim naar cursus gaan dan piept hij het laatste stuk omdat hij dan weet waar we heengaan en hij gaat gewoon erg graag naar de hondenschool.
Het laatste stukkie op het bospad wil hij ook weleens piepen. En als we naar zee rijden en Yaro ziet de zee gaat hij ook piepen. Ik stoor me er niet aan.
piepen zou ik ook niet erg vinden, dat geluid kunnen wij , als mensen , nog wel hebben. :wink:
wat goed dat ze wel stil zijn, als je rijdt :ok:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Pak-de-bal schreef: en als je je 1 keertje omdraait en je zegt "nee'
O ja. Dan zal ik dat eens proberen. :mrgreen:
Even hoor, zo makkelijk gaat dat dus niet. Hier blaffen ze niet in de auto tenzij er een andere hond aankomt en langs de auto loopt. Ze zijn nl waaks. Ze blaffen ook wel als er een mens op de auto af komt lopen. Maar dat vind ik niet zo'n groot probleem zelf. En nee, ik ben geen slaaf van mijn honden. Ik ben gewoon wat makkelijker dan jij denk ik :wink:

Ik vind ook dat je wel erg makkelijk praat met een hond die meteen stopt als je nee zegt. Leuk voor je maar zijn motivatie zal niet erg groot zijn als hij meteen stopt. Of jij hebt hem duidelijk gemaakt dat er sancties volgen op je nee en dan niet luisteren. Als ik met een opgerolde krant in de auto ga zitten en petsen uit ga delen als ze blaffen na nee dan denk ik dat ik ze ook wel stil krijg. Maargoed, dat hoeft van mij dus niet zolang ze alleen reageren en niet dom voor zich uit zitten te blaffen. Dat doen ze gelukkig ook niet :ok:
Afbeelding
Pak-de-bal

Nanna schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat de mijne het niet mogen. Ik word er ook helemaal kriegel van en let dan meer op die hysterisch blaffende kuthond dan op het verkeer. Dus ze moeten in de auto gewoon hun vervelende smoel houden.
Als ik stilsta voor een stoplicht en ze grommen naar een passerende hond zal ik daar uiteraard niets van zeggen, maar ik wil absoluut geen oeverloos luid geblaf.
:ok:
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Jaap* schreef:
Pak-de-bal schreef:ja, zeg, het is toch wel af te leren, als je oren het
Hoe dan?
Ik zie toch al, gewoon een weekje bij Marjolein laten logeren.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Tiny schreef:Weet je wat ik irritant vind, als mijn honden in de auto zitten en er loopt iemand met een hond langs :roll:
Dat heb ik dus ook, dat die niet gewoon ergens anders gaat lopen. Vind het dan goed dat m'n hond blaft, want die hond daarbuiten moet gewoon weg. Ik vind het wel fijn hoor, zo'n waakhond in de auto.

En de rest van de tijd? Zit ze gezellig rond te kijken en 'n heel lief meisje te zijn.
Neeltje

Pak-de-bal schreef:
Addy schreef:En Pak, probeer met je beperkte voorstellingsvermogen je toch eens een ietsiepietsie te verdiepen in het fenomeen hond.
dat was ik vergeten: naar het strand, hier bij het stoplicht hoor je ze al blaffen,
maar ik dacht dat dat was, omdat ze dan Bauke zagen

Maar daar wordt je toch gek van, zeg nou zelf?

en als je je 1 keertje omdraait en je zegt "nee'
Ik word niet gek van het geluid van m'n hond.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Oh jee....mijn honden blaffen. :N: :N:
Niet als ze alleen in de auto zitten, maar zodra ze met zijn tweeën zijn (de herders dus, Nika blaft niet in de auto) doen ze het wel. Nee zeggen helpt niet :denken: , maar goed, ze zijn ook niet opgevoed natuurlijk.
Ik heb er geen last van. Ik zet de radio iets harder en kan me erg goed afsluiten voor het geblaf. Eenmaal op een weg waar we door kunnen rijden (dus uit het dorp) zijn ze wel weer stil en ze beginnen pas weer zodra we het bos inrijden. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Jaap*
Zeer actief

Neeltje schreef:Ik word niet gek van het geluid van m'n hond.
Geef nou maar gewoon toe dat je slecht nee kunt zeggen :mrgreen: :wink:
Neeltje

Pak-de-bal schreef:
wendy71 schreef:Lola wil de auto beschermen en zij *jaagt* honden weg bij onze auto. :mrgreen:
ik vind het bewonderingswaardig dit :denken:

ik zie inderdaad ook veel beslagen ruiten van het balffen, nog gevaarlijk rijden ook.
Alsof 1 hond de ruiten laat beslaan, daarbij hebben wij natuurlijk airco, dus geen beslagen ruiten.
Neeltje

Jaap* schreef:
Neeltje schreef:Ik word niet gek van het geluid van m'n hond.
Geef nou maar gewoon toe dat je slecht nee kunt zeggen :mrgreen: :wink:
:pffff: IK kan echt wel nee zeggen :pffff: maar Tirsa stopt niet bij het woordje nee : :denken: want dan moet ik 'genoeg' zeggen......... :smile: maar er zijn belangrijkere momenten om dat te doen dan die paar momenten dat ze blaft in de auto :cheer: laat mij nou gewoon af en toe een gevaarlijke hond hebben!
Laatst gewijzigd door Neeltje op 16 apr 2008 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Ik heb drie honden in de auto.
- eentje blaft nooit
- eentje blaft een enkele keer tegen andere honden maar stopt onmiddellijk bij "stil".
- eentje blafte altijd al als andere mensen/honden de auto dicht benaderen op een parkeerplaats of zo, dat wil dus zeggen: hij waakte.
Dat blaffen is vele, vele, vele malen erger geworden sedert we op oudejaarsdag het doelwit van een rotjes-bombardement geworden zijn door de plaatselijke christelijke "op oudejaar mag je alles wat god anders verbied" rotjongens. Collin is totaal in paniek geweest, en vanaf dat moment probeert hij iedereen die hij vanuit de auto kan zien aan te vallen. Dit onder het motto: aanval is de beste verdediging.

Maar ik blij te horen dat ik me alleen maar even om moet draaien om "nee" te zeggen. Dat was nou nooit bij me op gekomen. Wel jammer dat ik volgens de wegen verkeerswet mijn ogen op de weg moet houden :19:
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Rataplan en Obelix kunnen lezen en als ze dan blaffen in de auto komt er een bordje omhoog met daarop "NEE" (net zoals "stop politie") en dan zijn ze stil :mrgreen:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Addy

Inge O schreef: als ze dat beseffen is er voor mij geen vuiltje aan de lucht maar als ze het op de (vervelende) hond afschuiven kan me dat wel irriteren.
Ik heb dertien steken laten vallen, de hele weg zijn ze rustig totdat we het bospad oprijden, dan barst er een huilconcert los :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”