Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welke brok voor een pup
Moderator: moderatorteam
- Janneke&Mirtillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basenji
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Welke brok voor een pup
Ik heb sinds 4 weken weer een pup in huis. Hij komt uit Zweden en kreeg dus een Zweeds merk voer (Bozita). Ik ben sinds een week volledig overgestapt op ProPlan. Zijn ontlasting is van mooi donker naar iets gelig gegaan. Verder ziet het er 'goed' uit.
Nu ben ik benieuwd naar wat een goede pup brok is. Is ProPlan ok? Zijn er hier mensen met positieve/negatieve ervaringen?
Ik heb verder een leuk verkooppraatje gehad over Nutro Choice. Wat vinden jullie van deze brok?
Ik weet dat granen niet de meest geweldige ingredienten zijn en ik zoek dus een voer met vooral goede, nuttige ingredienten. Zoals zeg maar.. vlees.
Mijn andere hond vertikt het om brokken te eten en krijgt dus KVV (Carnibest). Ik ben van plan om Mirtillo hier ook op te gaan zetten in de toekomst, maar ik vind het voordeel van een brok dat het ook goed te gebruiken is als beloning en bij spelletjes. Vandaar dat ik nog een paar maanden brok wil blijven voeren.
Ik hoor graag wat jullie aanraden!
Alvast bedankt!
Nu ben ik benieuwd naar wat een goede pup brok is. Is ProPlan ok? Zijn er hier mensen met positieve/negatieve ervaringen?
Ik heb verder een leuk verkooppraatje gehad over Nutro Choice. Wat vinden jullie van deze brok?
Ik weet dat granen niet de meest geweldige ingredienten zijn en ik zoek dus een voer met vooral goede, nuttige ingredienten. Zoals zeg maar.. vlees.
Mijn andere hond vertikt het om brokken te eten en krijgt dus KVV (Carnibest). Ik ben van plan om Mirtillo hier ook op te gaan zetten in de toekomst, maar ik vind het voordeel van een brok dat het ook goed te gebruiken is als beloning en bij spelletjes. Vandaar dat ik nog een paar maanden brok wil blijven voeren.
Ik hoor graag wat jullie aanraden!
Alvast bedankt!
-
Golden Stanley
-
Addy
- Janneke&Mirtillo
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ben erg tevreden over Carnibest, dus dat gaat hij zeker krijgen. Het gaat er nu alleen om dat ik het belangrijk vind om hem veel te belonen tijdens wandelingen en in huis. Ook het bezig houden d.m.v. brokjes in een Kong of bal vind ik belangrijk. Met brokken is het makkelijk de hoeveelheden af te meten.
De vraag is dus: welke brok is goed. Dat Carnibest top is, weet ik al.
De vraag is dus: welke brok is goed. Dat Carnibest top is, weet ik al.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Mijn ervaring is dat brokjes die ze zelf elke dag al te eten krijgen op een gegeven moment niet meer als beloning werken en dus ook zelfs geen aandachtpunt meer zijn... ik zou dus ergens anders mee belonen dan de brokjes die ze te eten krijgen.
Dus alsnog op de carnibest en dan wat anders als beloning geven..kleine pensbrokjes bijvoorbeeld.
Zelf geen ik als brok Cavom en als beloning blokjes kaas of smac... geen koekjes oid en zeker geen brokjes...helpen al niet meer namelijk
Jacqueline
Dus alsnog op de carnibest en dan wat anders als beloning geven..kleine pensbrokjes bijvoorbeeld.
Zelf geen ik als brok Cavom en als beloning blokjes kaas of smac... geen koekjes oid en zeker geen brokjes...helpen al niet meer namelijk
Jacqueline
-
arja
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Farmfood is een eerlijke brok zonder chemische toevoegingen, je kunt een e mail sturen, dan krijg je een proefzakje van een kilo thuisgestuurd, deze brok is prima te combineren met kvv, dat raadt farmfood zelfs aan 
Farmfood is een geperste brok
ennuh geen gele ontlasting maar mooie bruine
Farmfood is een geperste brok
ennuh geen gele ontlasting maar mooie bruine
Laatst gewijzigd door arja op 29 mar 2008 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik zou een geperste brok nemen, zoals Barca of Cavom. Prins geperst is in principe ook wel goed alleen een stukje duurder... kwalitatief is hij niet beter dan eerder genoemde merken in mijn ogen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Janneke&Mirtillo
- Zeer actief
- Contacteer:
Goeie tip. Ik moet wel zeggen dat Mirtillo op dit moment echt ALLES doet voor zijn brokken. Zijn gewone maaltijd krijgt hij ook niet voor 'niets', dus een brok is voor hem echt een soort van uitbetaling. Hij reageert hetzelfde op kaas of pens als op zijn brokken: dolenthousiast.jacq1970 schreef:Mijn ervaring is dat brokjes die ze zelf elke dag al te eten krijgen op een gegeven moment niet meer als beloning werken en dus ook zelfs geen aandachtpunt meer zijn... ik zou dus ergens anders mee belonen dan de brokjes die ze te eten krijgen.
Zelf geen ik als brok Cavom en als beloning blokjes kaas of smac... geen koekjes oid en zeker geen brokjes...helpen al niet meer namelijk![]()
Jacqueline
- Janneke&Mirtillo
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ga me inlezen over Barca, Cavom en Farmfood. Ik heb nog nooit gehoord van de eerste twee. Verkooppunten zijn te vinden op het internet?malinois schreef:Ik zou een geperste brok nemen, zoals Barca of Cavom. Prins geperst is in principe ook wel goed alleen een stukje duurder... kwalitatief is hij niet beter dan eerder genoemde merken in mijn ogen.
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Dat was ook mijn eerste reactie. En heb je misschien al eens gedacht om te belonen met Rodiworst? Dat bevalt hier al jaren prima!Roelfien schreef:Lekker op de carnibest zetten en brokjes voor beloning gebruiken.![]()

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**