Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Baas spelen???...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Baiko
Actief

Ongelezen bericht door Baiko »

Op zo'n opmerking zou ik hem heel liefjes gevraagd hebben of hij ook nog op een andere manier aan een erectie kon komen of dat hij dat plaatsvervangend door zijn hond moest laten doen.....
Hij rijdt zeker ook in een 'verlengstuk van zijn ego'?
:smile: geen idee... en dat wil ik graag zo houden :wink:
Nou ik had bij die mijnheer even uit gehaald met de hondenriem, de eerste eikel die mijn hond durft te slaan zal niet blij zijn
Hij heeft mijn hond niet geslagen hoor, dat had er nog eens bij moeten komen.. Dan had hij waarschijnlijk mijn vriend in zijn nek gehad :pffff:
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Nou ja in zijn nekvel pakken vind ik ook niet kunnen hoor, laat hij zich lekker met zijn eigen honden bezig houden
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

MARC_S schreef:
ranetje schreef:Ik heb trouwens zelf wel eens een vreemde hond aan de halsband gepakt en weggestuurd :N:
Valt dat ook onder "niemand mag aan mijn hond komen"?

Moet er wel bij zeggen dat ik drie keer nadrukkelijk vroeg of de betreffende baas haar hond wilde terugroepen omdat ik niet verder kon met mijn pup. De nog jonge hond stond n.l. over de pup heen.
De eerste twee keer zei ze alleen maar "blijf" zonder naar ons te kijken (ze zat op een bankje te roken).
Dat leek me niet het goede commando.
Na mijn derde "verzoek" heb ik de hond vastgepakt en weggehaald.
Toen vloog de dame overeind en schreeuwde dat ik GVD haar hond niet had te slaan :denken:

Ben maar weg gegaan met de pup. :19:
Durf je dat bij alle honden? Of check je je hond eerst even uit voor je naar halsbanden gaat graaien :N: :mrgreen:
Precies mijn gedachte :mrgreen: Bij een aantal rassen haal ik het toch echt niet in m'n hoofd om een hond (hoe vervelend de eigenaar ook is) bij z'n halsband te pakken. Bij een Labrador heb ik het bijv. weleens gedaan toen die niet bij z'n baas wilde komen. Maar bij de meeste honden ben ik meer van het wegsturen met de stem dan de hond vastpakken.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Zoek stok! schreef:
Precies mijn gedachte :mrgreen: Bij een aantal rassen haal ik het toch echt niet in m'n hoofd om een hond (hoe vervelend de eigenaar ook is) bij z'n halsband te pakken. Bij een Labrador heb ik het bijv. weleens gedaan toen die niet bij z'n baas wilde komen. Maar bij de meeste honden ben ik meer van het wegsturen met de stem dan de hond vastpakken.
Ik heb een keer gehad dat de baas van een Akita reu die Saar opgejaagd had, en daar nog een poging toe wilde gaan doen, naar me riep vanaf zijn bankje "grijp hem maar even bij zijn halsband".
Ehm tja. Dat doe ik dan dus niet. Mijn brul maakte echter ook geen indruk....
Achteraf is het nog wel grappig ook, ik zie die Akita nog voor me. Ik was echt pissig, dus het was een welgemeende hele boze brul; hij bewoog nog geen oor :smile2: Maakte echt totaaaaaaaaaaaaal geen indruk op hem.

Er loopt hier trouwens ook een hele hitsige Kooiker reu, zonder baas, rond regelmatig. Die ga ik ook niet aan zijn halsband wegtrekken :wink:
(dat wordt sowieso al lastig, want ik heb een paar keer geprobeerd mijn jachtlijntje over zijn kop te hengelen om hem zo te vangen langs de drukke weg; was geen beginnen aan :19: ).
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Zoek stok! schreef:
MARC_S schreef:
ranetje schreef:Ik heb trouwens zelf wel eens een vreemde hond aan de halsband gepakt en weggestuurd :N:

Moet er wel bij zeggen dat ik drie keer nadrukkelijk vroeg of de betreffende baas haar hond wilde terugroepen omdat ik niet verder kon met mijn pup. De nog jonge hond stond n.l. over de pup heen.
De eerste twee keer zei ze alleen maar "blijf" zonder naar ons te kijken (ze zat op een bankje te roken).
Toen vloog de dame overeind en schreeuwde dat ik GVD haar hond niet had te slaan :denken:

Durf je dat bij alle honden? Of check je je hond eerst even uit voor je naar halsbanden gaat graaien :N: :mrgreen:
Nou, ik heb het laatst ook gedaan bij een hele opdringerige Duitse staande. (Lunakomvoor geheten, want dat riep zijn baas de hele ronde door de polder, zonder dat Luna het hoorde of er op reageerde overigens... :roll: :wink: ).
Ik heb gemerkt dat ik Billy juist enorm ophits als ik mijn stem laat horen bij de wegstuur-praktijken. Volgens mij denkt 'ie dat het 't sein tot aanvallen is.... :N:
En deze jongen moest echt weg, Silka constant berijden, om Bill heen lopen borstelen en de baas in geen velden of wegen te zien (zo ver weg dat zelfs zijn Lunakomvoor niet meer te horen was). Ik heb 'm dan ook bij zijn halsband beetgepakt, ben een eind met 'm de andere kant opgelopen en heb 'm toen nog een flinke zet na gegeven.
Heb eerlijk gezegd geen moment gedacht dat 'ie me in mijn fikken zou bijten. Wat natuurlijk heel goed gekund had, eigenlijk... :wink:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Rami schreef:Nou, ik heb het laatst ook gedaan bij een hele opdringerige Duitse staande. (Lunakomvoor geheten, want dat riep zijn baas de hele ronde door de polder, zonder dat Luna het hoorde of er op reageerde overigens... :roll: :wink: ).
Ik heb gemerkt dat ik Billy juist enorm ophits als ik mijn stem laat horen bij de wegstuur-praktijken. Volgens mij denkt 'ie dat het 't sein tot aanvallen is.... :N:
En deze jongen moest echt weg, Silka constant berijden, om Bill heen lopen borstelen en de baas in geen velden of wegen te zien (zo ver weg dat zelfs zijn Lunakomvoor niet meer te horen was). Ik heb 'm dan ook bij zijn halsband beetgepakt, ben een eind met 'm de andere kant opgelopen en heb 'm toen nog een flinke zet na gegeven.
Heb eerlijk gezegd geen moment gedacht dat 'ie me in mijn fikken zou bijten. Wat natuurlijk heel goed gekund had, eigenlijk... :wink:
Ik denk dat het inderdaad aan de situatie ligt en de inschatting die je van een hond maakt. Ik heb ook weleens een Duitse Herder bij z'n halsband gegrepen en afgeleverd bij z'n baas. Had vast ook anders kunnen aflopen, maar je maakt in een paar seconden een inschatting van wat het beste is.

Lunakomvoor is wel een leuke naam trouwens :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dutchie63 »

Je zou hem toch zo een andere asshole geven. :boos: .Jeetje dat doe je toch niet..
Ik zou ook woest wezen als iemand dat deed bij mijn hond..jeetje..
Owning a dog is a privilege, NOT a right..
http://www.dogsdeservebettercanada.petfinder.com
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Rami
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Ik denk dat het inderdaad aan de situatie ligt en de inschatting die je van een hond maakt. Ik heb ook weleens een Duitse Herder bij z'n halsband gegrepen en afgeleverd bij z'n baas. Had vast ook anders kunnen aflopen, maar je maakt in een paar seconden een inschatting van wat het beste is.
Klopt, en op een of andere manier maak je in de split-second toch wel vaak een goede inschatting of de juiste beslissing, gelukkig! :wink:

Zoek stok! schreef: Lunakomvoor is wel een leuke naam trouwens :mrgreen:
Haha, die man riep echt acher elkaar lunakomvoor, lunakomvoor, het duurde bij mij echt even voor het kwartje viel. :mrgreen:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

MARC_S schreef:

Het is altijd een beetje situatiegebonden, maar zo nodig doe ik dat bijna altijd wel. :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

rare vent, ....dat hij dat met zijn eigen DH's doet ?.. tja, dat hoort er zeker bij :roll:

maar niet met jouw hond :neenee:

ik zal hem dit zéker even terecht wijzen, als je het gedaan hebt , goed zo!
Dat doet hij maar lekker met zijn eigen macho honden :roll: :N:
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

Ik heb gemerkt dat ik Billy juist enorm ophits als ik mijn stem laat horen bij de wegstuur-praktijken. Volgens mij denkt 'ie dat het 't sein tot aanvallen is....
Ow dat is hier bij Megan ook zo inderdaad...
Van de week nog op het strand, echt een hele leuke herder maar die rook snoepjes in mijn zak en sprong dus tegen me op en als er iets is waar Megan niet tegen kan is dat het wel en als ik dan wat zou roepen is het hek helemaal van de dam :N:
Dus die heb ik ook maar aan z'n halsband een zetje de andere kant opgegeven, gelukkig zag z'n baasje het en pakte het goed op.

Maar zoals in het voorbeeld van TS, niets maakt mij laaiender dan dat :devil:
Trouwens als iemand Megan in haar nekvel zou pakken vraag ik me ook af hoe ze zou reageren, ze heeft vorige keer zelfs bijna "Opa" in z'n bil gebeten toen hij per ongeluk op haar staart ging staan :N:
Ik zag het gelukkig net op tijd en kon haar nog bij me roepen :mrgreen:
Biko
Zeer actief

Ongelezen bericht door Biko »

Nou mijn Biko had mooi in de vreemde meneer zijn vingers gehangen, bij iemand die hem zo ineens in zijn nekvel grijpt.

En ik had die man ook even dringend advies gegeven voortaan met zijn vingers van mijn hond af te blijven.

Rare man hoor!
hondengedragscentrum.nl

& een pootje van Biko!
laura23
Zeer actief
Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laura23 »

toevallig vanmiddag zoiets aan de hand gehad!
een drukke overenthousiaste en toch nu al dominante newfoundlander reu van 11 maanden, wilde totaal niet luisteren naar zijn baas, uiteindelijk de hond te pakken gekregen, geprobeerd bij de riem (slipketting). ik kan je zeggen het is niet fijn om een flinke newfy in je hand te hebben hangen!

moet zeggen dat de baas het werkelijk niet snapte, de hondentaal was niet echt duidelijk voor hem. ik was samen met mijn wandelmaatje tot de conclusie te komen dat het voor deze meneer en hond heel handig was om een cursusje op de hondenschool te doen.

gr laura
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020

Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
Rami
Zeer actief

Suuz schreef:
Ik heb gemerkt dat ik Billy juist enorm ophits als ik mijn stem laat horen bij de wegstuur-praktijken. Volgens mij denkt 'ie dat het 't sein tot aanvallen is....
Ow dat is hier bij Megan ook zo inderdaad...
Van de week nog op het strand, echt een hele leuke herder maar die rook snoepjes in mijn zak en sprong dus tegen me op en als er iets is waar Megan niet tegen kan is dat het wel en als ik dan wat zou roepen is het hek helemaal van de dam :N:
Dus die heb ik ook maar aan z'n halsband een zetje de andere kant opgegeven, gelukkig zag z'n baasje het en pakte het goed op.
Ja, lastig is dat hè? Heb het nu al een paar keer meegemaakt dat het (door mij) wegsturen helemaal averechts werkt. Een tijdje terug wilde ik een enorme Samojeed die de achtervolging had ingezet (ik had namelijk bedacht dat ik beter een ander paadje kon nemen, want ik zag wel een hond maar geen baas...:roll: ) verbaal wegjagen, maar dat ging echt op een haar na goed.
Billy heeft dan ook zo'n plaat voor zo'n kop. Heeft gewoon geen idee dat zo'n jonge, sterke reu geen partij is voor een wat oudere hond met een kunstknie! :N: :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”