Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Onzekerheid omtrent een bultje....
Moderator: moderatorteam
- senna03
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
- Aantal honden: 3
Onzekerheid omtrent een bultje....
Een paar weken geleden voelde ik een bultje bij Milo. Het zit net achter zijn laatste rib, in de flank. Ik kan het bultje niet beetpakken, het zit niet vlak onder de huid maar iets dieper) maar het "rolt" wel onder m'n vingers door. Ik ben meteen naar de dierenarts gegaan (ben nog al snel in paniek als het m'n hondjes betreft...).
M'n dierenarts heeft een punctie gedaan en er werden alleen vetcellen aangetroffen. Hele opluchting! Ik vroeg nog of het kon dat een vetbultje wat dieper kon zitten en niet zoals ik dacht vlak onder de huid, maar volgens hem konden vetbultjes overal ontstaan.
Hij adviseerde om alleen als het groter zou worden en Milo er last van zou krijgen het weg te laten halen.
Toch zat het me niet helemaal lekker en ben naar een andere dierenarts gegaan voor een second opinion. Liever het zekere voor het onzekere. Deze dierenarts heeft ook een punctie gedaan en weer zijn er alleen vetcellen aangetroffen. Ze dacht dat het misschien ook een kneuzing zou kunnen zijn en het liefst zou ze zien dat het bultje na een paar weken verdwenen zou zijn. Zoniet dan raadde ze me aan om alsnog het bultje te laten verwijderen.
Het bultje is niet verdwenen, maar is ook niet groter geworden. En eigenlijk voel ik er weinig voor om Milo te laten opereren, is toch altijd weer een risico. Wat zouden jullie doen? Bultje laten zitten en controleren of het niet groter wordt? Of toch het zekere voor het onzekere en het weg laten halen.
Milo is overigens bijna 7 jaar.
Ik stel jullie adviezen heel erg op prijs, alvast bedankt!
.
M'n dierenarts heeft een punctie gedaan en er werden alleen vetcellen aangetroffen. Hele opluchting! Ik vroeg nog of het kon dat een vetbultje wat dieper kon zitten en niet zoals ik dacht vlak onder de huid, maar volgens hem konden vetbultjes overal ontstaan.
Hij adviseerde om alleen als het groter zou worden en Milo er last van zou krijgen het weg te laten halen.
Toch zat het me niet helemaal lekker en ben naar een andere dierenarts gegaan voor een second opinion. Liever het zekere voor het onzekere. Deze dierenarts heeft ook een punctie gedaan en weer zijn er alleen vetcellen aangetroffen. Ze dacht dat het misschien ook een kneuzing zou kunnen zijn en het liefst zou ze zien dat het bultje na een paar weken verdwenen zou zijn. Zoniet dan raadde ze me aan om alsnog het bultje te laten verwijderen.
Het bultje is niet verdwenen, maar is ook niet groter geworden. En eigenlijk voel ik er weinig voor om Milo te laten opereren, is toch altijd weer een risico. Wat zouden jullie doen? Bultje laten zitten en controleren of het niet groter wordt? Of toch het zekere voor het onzekere en het weg laten halen.
Milo is overigens bijna 7 jaar.
Ik stel jullie adviezen heel erg op prijs, alvast bedankt!
.
- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- petra1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 5
Ik sluit me bij de bovenstaande posters aan.
Mijn vorige Beagle had ook een aantal bultjes,waarvan de da niet met zekerheid kon zeggen of het vetbultjes waren of niet. Ze had ook eerst een punctie gedaan,maar er kwam niks uit.
Dus heb ik de bultjes laten verwijderen,maar alle keren waren het wel vetbultjes. Joey had geen last van de bultjes,maar wel steeds wat pijn van de operatie.
Sindsdien heb ik gezegd dat ik de bultjes bij geen enkele hond meer laat verwijderen,tenzij de betreffende hond er inderdaad last van gaat krijgen.
Mijn vorige Beagle had ook een aantal bultjes,waarvan de da niet met zekerheid kon zeggen of het vetbultjes waren of niet. Ze had ook eerst een punctie gedaan,maar er kwam niks uit.
Dus heb ik de bultjes laten verwijderen,maar alle keren waren het wel vetbultjes. Joey had geen last van de bultjes,maar wel steeds wat pijn van de operatie.
Sindsdien heb ik gezegd dat ik de bultjes bij geen enkele hond meer laat verwijderen,tenzij de betreffende hond er inderdaad last van gaat krijgen.
- senna03
- Zeer actief
-
Billy en Senna
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Billy heeft verschillende bulten,kleine en een zeer grote.Hij wordt nu 11 jaar maar begon ook op die jonge leeftijd.Het zijn ook vetbulten ,die niet meer mogen vergroten.Nu hij volledig onderzocht werd voor zijn hernia,heb ik ook een echo laten maken van die bulten.Het resultaat,allemaal vetbulten.Dus laat ze niet uithalen als het niet nodig is,wat op die ouderdom zullen er nog komen.Bij twijfel raadpleeg je toch wel de DA.
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
- ridgebackfan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
ik zou het zeker laten zitten, vooral als het niet groter is geworden.
Ook als ze er gevoelig voor zijn krijgen ze het erna weer op andere plek terug.
Helaas hebben wij bij Saba sept 2007 besloten om de bultjes die groter werden weg te laten halen ze was toen bijna 7 jaar.
Even na de narcose kreeg ze problemen met ademhaling en vocht achter haar longen , ze raakte weer in hele diepe narcose en is er niet meer uit gekomen
Vandaar als het niet perse nodig is geen operatie doen
Ook als ze er gevoelig voor zijn krijgen ze het erna weer op andere plek terug.
Helaas hebben wij bij Saba sept 2007 besloten om de bultjes die groter werden weg te laten halen ze was toen bijna 7 jaar.
Even na de narcose kreeg ze problemen met ademhaling en vocht achter haar longen , ze raakte weer in hele diepe narcose en is er niet meer uit gekomen
Vandaar als het niet perse nodig is geen operatie doen
groetjes van Anne plus pootjes van Yuma & Dhakiya
*Jenga*Saba*Buddy* voor altijd in mijn hart
kijk hier voor de site van de meiden en kijk hier voor site met Rhodesian Ridgeback info

*Jenga*Saba*Buddy* voor altijd in mijn hart
kijk hier voor de site van de meiden en kijk hier voor site met Rhodesian Ridgeback info

- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- senna03
- Zeer actief
-
Gipsy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
- Contacteer:
Inderdaad laten zitten zolang het niet groeit...
Mijn Vita is er meermaals van geopereerd maar nu laat ik alles zitten zolang het niet groeit...het is genoeg geweest om altijd onder narcose te moeten...
Succes en laten we hopen dat ze niet groeien
Eva
Mijn Vita is er meermaals van geopereerd maar nu laat ik alles zitten zolang het niet groeit...het is genoeg geweest om altijd onder narcose te moeten...
Succes en laten we hopen dat ze niet groeien
Eva
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
- Dutchie63
- Zeer actief
- Contacteer: