Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Baas spelen???...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Baiko
Actief

Baas spelen???...

Ongelezen bericht door Baiko »

Ik moet even mijn ei kwijt..

Afgelopen weekend hadden we een verjaardag...
Onze hond, 7maanden oud, was heerlijk in de tuin aan het spelen, niks aan de hand.. Is er 1man die zelf 2 duitse herders heeft en die, even denken hoe ik dat juist kan omschrijven, koste wat het kost van elke hond de baas moet zijn.. Prima, zolang hij dat maar bij zijn eigen honden doet.
Maar nee, hij roept onze hond en pakt hem stevig in zijn nekvel??? (hond piepen) :evil: Waarop ik dus zeg: Waarom doe je dat? Waar ben je in hemelsnaam mee bezig? Krijg ik terug: Nou zo weet hij dat ik de baas ben??? huh?? Dus ik; Maar dat ben jij niet, dat ben ik. Ja nou ja... kreeg ik terug. Ik snap dit soort mensen niet, laat die hond lekker spelen, hij deed niks! Bovendien onze hond kent die man helemaal niet, ga dan niet doen alsof onze hond moet weten dat jij de baas bent? waar gaat dit over????? :denken:

Ik kan me erg boos over dit soort dingen maken! Blijf met je tengels van mijn hond af! :boos:

Sorry, maar moest het even kwijt.. al is het lastig te omschrijven wat ik op dat moment voelde! Ik had graag die man even bij zijn nekvel gepakt en even door elkaar geschud! Mafkees!
Gelukkig voor die man deed hij daarna normaal tegen onze hond!

Groetjes,
Laura
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

:mrgreen: Dan wordt ik heeeeeeel erg kwaad. Héél erg kwaad.
Zo kwaad dat ik dat graag even uit op zo'n moment.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Jaap* schreef::mrgreen: Dan wordt ik heeeeeeel erg kwaad. Héél erg kwaad.
zoiets ja...

zo was lola een keer mee met ons bij mijn moeder op een feestje.

toen we gingen ging ik haar en boef halen (boef=hond mama waarmee ze boven zat)

en sprong ze tegen de tafel op waar het eten stond, ik zeg nee en duw haar terug.. even later doet ze het weer en op het moment dat ik erheen wil slaat mijn oom haar daar weg. niet keihard maar ik wil het gewoon niet. ik heb hem dodelijk aangekeken en gevraagd of hij ook haar training en voer betaald omdat ik altijd dacht dat ik dat was?
Afbeelding
wilhelmina
Actief

Ongelezen bericht door wilhelmina »

Ik denk dat ik hier ook op mijn kookpunt was beland :L:

Jeetje wat een gebrek aan opvoeding heeft die man zeg.
Die had van mij even flink op zijn :L: :M: :devil: :devil: :motje: :wall: gekregen
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Gelukkig doet niemand dat hier met onze honden :wink: Ik denk overigens dat ze alledrie zouden bijten als een vreemde ze aan het nekvel op zou tillen. Puur uit schrikreactie want dat is ze bij ons nog nooit overkomen dus een beet uit noodweer zit er dan dik in denk ik. :N: Zou ik ook goed vinden. :ok:
Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Als iemand dat hier zou doen, dan sta ik serieus niet voor mezelf in, en ik sta ook niet in voor Ameno's reaktie. Een flinke hap zou zomaar kunnen .

Volstrekt onacceptabel vind ik het als een vreemde mijn hond corrigeert, maar dat is mijn mening.
:pop:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

psies! Even laten voelen wie er de baas is! :devil:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Noële
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Noële »

Wat een lef heeft die vent, waardeloos, als blikken konden doden...

Groetjes, Noëlle.
Baiko
Actief

Vergat er nog bij te zetten, dat meneer wel 5keer heeft gezegd: Zal ik onze hond even halen? Dan leert hij wel dat hij niet zo bijdehand moet doen (voor de duidelijkheid, Baiko was met een andere hond aan het spelen) Want die pikt dit niet (hoe Baiko dus aan het spelen was) :denken:
Het lijkt wel of zo iemand denkt, ik zal wel eens even laten zien dat mijn hond stoer groot en sterk is.. :blah: Waarom???????

Baiko moet zeker nog leren dat hij sommige dingen niet kan maken, en dat niet elke hond zo'n drukke maffe vogel leuk vindt, maar uhm.. ?? Waarop ik dus zeg: Lijkt me niet he?! Daar komt hij vanzelf nog wel een keer achter, of misschien ook niet....
Het is nog een pup / jonge hond, die aan het kijken is hoever hij kan gaan, prima, dat moet hij zelf doen maar om er nou een hond bij te gaan zetten waarvan je op voorhand al weet dat die hem grijpt? Mijn ouders hebben een RR en daar weet Baiko inmiddels donders goed dat hij haar met rust moet laten, zij is de baas! Maar dat is op een normale manier gegaan... Prima toch?

Maar om nou te zeggen, ja doe dat haal je hond! even kijken of ze Baiko grijpt?!?!?!!? :evil: Ik heb namelijk zo'n behoefte om bij de dierenarts op bezoek te gaan!!....
Jaap*
Zeer actief

Eline* schreef:
psies! Even laten voelen wie er de baas is! :devil:
Afbeelding :mrgreen:
Baiko
Actief

Volstrekt onacceptabel vind ik het als een vreemde mijn hond corrigeert, maar dat is mijn mening.
Ik dus ook, en er zijn maar weinig dingen waar ik me zo kwaad over kan maken!!! :evil: :evil:
Helaas was Baiko onder de indruk, wat ervoor zorgde dat als blikken konden doden die man ter plekke in een koelkast was veranderd!
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Moet de eerste vent nog tegenkomen die dat zo bij mijn honden doet! :devil:
Wat een idioot zeg, heb meelij met zijn honden.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Baiko
Actief

Wat een idioot zeg, heb meelij met zijn honden.
Ik ook!

Maar geloof me dit zal hij niet nog een keer doen... Iedereen was ook muis stil toen ik even iets wat uit mijn slof schoot :mrgreen:
sundancekid

Ongelezen bericht door sundancekid »

Ik had die vent meteen ook in zijn nekvel gegrepen, een flinke trap onder zijn dikke kont gegeven met de mededeling dat hij maar eens snel vanonder mijn ogen moest gaan en met zijn tengels van andermans dieren moet blijven in het vervolg :evil:
De eerste die zoiets flikt bij mijn honden, heeft een zwaar probleem trouwens, want die wordt gegarandeerd getrakteerd op een flinke knauw
Laatst gewijzigd door sundancekid op 14 apr 2008 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Wat een rare mensen heb je toch :19: ik denk niet dat iemand dat bij mijn honden zou moeten proberen, die snappen helemaal niks van zo'n 'behandeling' en zullen waarschijnlijk een hap uitdelen.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Vreemde mensen zijn er..............................
Dat prikkertje van Jaap* zie ik wel zitten voor zulke types :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

ik kan hier ook echt niet tegen

mijn schoonbroer heeft ooit gedacht dat ie mijn puppy van toen 4 maanden op zijn plaats moest zetten
hij pakte haar op aan haar nekvel en ging recht opstaan
zei hard foei en liet haar toe gewoon vallen

nou je wilt niet weten wat er in huis toen afgespeeld heeft :devil: :devil:
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

ze blijven van mijn honden af ik ben de baas en niemand anders, ik weet niet wat ik gedaan had als die man dat bij mijn honden deed en ik durf ook niet te zeggen wat mijn honden dan doen als een vreemde ze zomaar bij het nekvel pakken.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik denk dat hij een slechte had gehad aan Bram. Als Bram niet weg had kunnen komen, zou de meneer een Kooiker in z'n hand hebben hangen. Overigens had ik er waarschijnlijk al binnen een seconde bij gestaan om dit te voorkomen. Ik heb zo'n vermoeden dat ik niet zo vriendelijk was geweest.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ze blijven van m'n dieren af. En ik blijf altijd heel erg netjes en netjes boos, denk alleen dat ik dan 'n keer beetje minder netjes boos zal zijn en die persoon eigenlijk beter kan vertrekken en nooit meer terug hoeft te komen.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

ranetje schreef:Vreemde mensen zijn er..............................
Ik was een paar maanden geleden met Reina in het park en ging naast een meneer op een bankje zitten. Reina kwam naast mij zitten en ik aaide haar over haar hoofd en hals. De meneer zei toen dat ik dat helemaal fout deed. Belonen was aaien over keel en borst en voor straffen moest ik de nek 'bewaren'. De meneer bleek een oud KNVP-instrukteur te zijn. Ik heb hem beleefd laten praten en ben er wijselijk maar niet op ingegaan :wink:
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Tuurlijk wil je dat kwijt! Iedereen die wel eens zo'n domme hork heeft meegemaakt begrijpt precies wat je bedoelt.
Zo heeft een wildvreemde vent eens één van mijn honden (herplaatser, ze was hier nog maar net) bij haar snuit gepakt, ook om te laten zien wie de baas was.
Ik was op dat moment te verbijsterd om die man even bij zijn neus te grijpen, maar ik was wel heel pissig. En het zal me nu echt nooit meer gebeuren. Als ik ook maar iemand dat soort gebaren richting mijn honden zie maken, dan is 'ie nog niet jarig. Lang niet jarig! :evil:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik heb trouwens zelf wel eens een vreemde hond aan de halsband gepakt en weggestuurd :N:
Valt dat ook onder "niemand mag aan mijn hond komen"?

Moet er wel bij zeggen dat ik drie keer nadrukkelijk vroeg of de betreffende baas haar hond wilde terugroepen omdat ik niet verder kon met mijn pup. De nog jonge hond stond n.l. over de pup heen.
De eerste twee keer zei ze alleen maar "blijf" zonder naar ons te kijken (ze zat op een bankje te roken).
Dat leek me niet het goede commando.
Na mijn derde "verzoek" heb ik de hond vastgepakt en weggehaald.
Toen vloog de dame overeind en schreeuwde dat ik GVD haar hond niet had te slaan :denken:

Ben maar weg gegaan met de pup. :19:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

ranetje schreef:Ik heb trouwens zelf wel eens een vreemde hond aan de halsband gepakt en weggestuurd :N:
Valt dat ook onder "niemand mag aan mijn hond komen"?:
Lijkt me niet, is een heel andere situatie, toch? :wink:
Afbeelding
Baiko
Actief

ranetje schreef:
Ik heb trouwens zelf wel eens een vreemde hond aan de halsband gepakt en weggestuurd
Dat is inderdaad een andere situatie.. Ik let juist heel erg op dat mijn hond geen overlast oid veroorzaakt, hou hem altijd netjes bij me als er iemand met aangelijnde honden aan komt lopen, vraag altijd eerst of hij mag spelen etc. Al gaat dat soms, heel soms, mijn hond is natuurlijk heel goed opgevoed :mrgreen: , met zo'n jonge uk (jonge uk van ong. 52cm) wel eens iets anders dan ik had willen zien :mrgreen: maar bied dan altijd mijn excuses aan.. en gelukkig nog geen problemen mee gehad.

@Neeltje; Ik had die man graag weg willen sturen, maar ik was ook op visite.. met het gevolg dus dat wij maar wat sneller naar huis zijn gegaan :pffff:

@ Rami; dank je! Ben zo blij met dit forum! Het is fijn als je af en toe dit soort dingen even van je af kan schrijven! :ok:

Groetjes,
Laura
Jaap*
Zeer actief

Rami schreef:
ranetje schreef:Ik heb trouwens zelf wel eens een vreemde hond aan de halsband gepakt en weggestuurd :N:
Lijkt mij ook niet. Het is sterk afhankelijk van aan wie je die vraag stelt denk ik :mrgreen:
Ik vind het grootste verschil zitten in het aan de halsband wegbonjouren, dat vind ik heel iets anders dan andermanshond tot piepens toe bij het nekvel pakken.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Jaap* schreef:
Rami schreef:
Lijkt mij ook niet. Het is sterk afhankelijk van aan wie je die vraag stelt denk ik :mrgreen:
Ik vind het grootste verschil zitten in het aan de halsband wegbonjouren, dat vind ik heel iets anders dan andermanshond tot piepens toe bij het nekvel pakken.
Mee eens, die situatie is totaal anders. Ik zou dat ook doen. Als de eigenaar niet luistert en de hond ook niet (van die eigenaar), dan zou ik die ook aan de halsband vasthouden en weghouden bij mijn hond.

Maar zo'n idioot die even moet laten zien dat hij de baas is over mijn hond, krijgt dat heeeeeeeeeeel duidelijk te horen dat zulk gedrag door mij niet getolereerd wordt. Helaas zal mijn hond zo iemand niet corrigeren, die is daarvoor echt te lief.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Valt dat ook onder "niemand mag aan mijn hond komen"?

Moet er wel bij zeggen dat ik drie keer nadrukkelijk vroeg of de betreffende baas haar hond wilde terugroepen omdat ik niet verder kon met mijn pup. De nog jonge hond stond n.l. over de pup heen.
De eerste twee keer zei ze alleen maar "blijf" zonder naar ons te kijken (ze zat op een bankje te roken).
Dat leek me niet het goede commando.
Na mijn derde "verzoek" heb ik de hond vastgepakt en weggehaald.
Toen vloog de dame overeind en schreeuwde dat ik GVD haar hond niet had te slaan :denken:

Ben maar weg gegaan met de pup. :19:
Durf je dat bij alle honden? Of check je je hond eerst even uit voor je naar halsbanden gaat graaien :N: :mrgreen:
Afbeelding
Anthraciet
Actief

Ongelezen bericht door Anthraciet »

Deze meneer was bij mij via de kortste weg op zijn achterwerk buiten beland! :devil:
Baiko schreef: Het lijkt wel of zo iemand denkt, ik zal wel eens even laten zien dat mijn hond stoer groot en sterk is.. :blah: Waarom???????
Op zo'n opmerking zou ik hem heel liefjes gevraagd hebben of hij ook nog op een andere manier aan een erectie kon komen of dat hij dat plaatsvervangend door zijn hond moest laten doen..... :smile2:
Hij rijdt zeker ook in een 'verlengstuk van zijn ego'? :mrgreen:
Afbeelding
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Nou ik had bij die mijnheer even uit gehaald met de hondenriem, de eerste eikel die mijn hond durft te slaan zal niet blij zijn
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”