Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond van 13 nog volledig overzetten op KVV?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Hond van 13 nog volledig overzetten op KVV?

Ongelezen bericht door nathalie »

Mijn oudste hond, bowie (colliexhusky, 13 jaar) eet de laatste tijd zijn brokken met minder smaak.
Dus ik zit er over te denken om hem volledig over te zetten op een KVV, zoals Smuldier. Kan dit nog? En is het verstandig?
Hij weegt nog maar zo'n 24/25 kilo. Is een pakje Smuldier per dag dan voldoende? En voor de tandjes (die al niet meer goed zijn..), is buffelhuid dan goed of niet?
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Misschien wat pro bioctica bijgeven en kijken hoe je hond reageert :wink: Wie weet kun je hem zo overzetten zonder problemen. Voor de tanden van een oudere hond heb ik geen tips verder, behalve zoals bekent bot en penslappen.
Lindsey
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lindsey »

Een oudere hond kun je nog prima overzetten op kvv. Als hij verder geen klachten heeft kun je hem zo overzetten en evt. de eerste dagen even de kvv overgieten met gekookt water (en laten afkoelen) om te laten wennen.
Je moet rekenen op 2 a 3 % kvv per kilo hond. In jouw geval dus tussen de 500 en 750 gram. Als je hem iets dikker wilt hebben dan voer je gewoon 3% , totdat hij goed op gewicht is. (aan de ribben voelen) Daarna kun je het wat minderen.
Mocht hij problemen krijgen met de ontlasting is inderdaad probiotica een goede tip.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Dieleke was veertien toen ging ze nog over op barfvoeding en ze heeft gesmikkeld haar laatste jaren :wink:
Gewoon lekker doen :ok:
Anthraciet
Actief

Ongelezen bericht door Anthraciet »

Ik heb mijn oudste reu met 12 jaar en 7 maanden overgezet op volledig barf, van de ene dag op de andere.
En ik heb er nog nooit spijt van gehad! Hij zit beter in zijn vel, is levendiger, beter bespierd en heeft veel meer lol in zijn eten.

Ik wou alleen dat ik het jaren geleden al gedaan had..... :wink:
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Gewoon lekker doen, kan ze nog een paar jaartjes lekker eten. :ok:
Ze vond haar brokjes niet zo lekker meer, toch?
De meeste honden vinden KVV erg lekker.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Dan ga ik de brokjes toch nog even opmaken (nog zo'n 7 kilootjes :() en dan gaat ik hem overzetten. Hij eet de brokjes inderdaad niet echt meer met smaak, maar zijn tanden zijn ook niet meer je van het! Ze gaan ook een beetje los zitten dus ik denk dat het gewoon niet fijn meer eet. (al kan er af en toe nog best een botje in :19: ).

Heel graag zou ik al mijn honden compleet overzetten op KVV en gedeeltelijk BARF, maar mijn moeder ziet dat echt niet zitten en die moet ze toch ook regelmatig eten geven. En als ik straks samen ga wonen, blijven er zeker twee honden bij mijn moeder die dan toch weer brok moeten gaan eten.

Over de hoeveelheid: Bowie is gewoon niet meer dik te krijgen, hij is al echt oud (dat zie je aan hem.. :roll: ) Hij eet ook maar 150 gram brok (smolke senior maxi) en volgens de zak moet hij zeker 250 gram eten. Hij blijft wel gewoon op het gewicht wat hij nu heeft en ziet er eigenlijk ook niet echt heeel erg dun uit. Vandaar dus dat ik dacht dat 1 pakje wel genoeg zou zijn voor hem. Ik ga het proberen een weekje op 1 pakje straks en als hij afvalt krijgt hij meer en anders blijft het 1 pakje.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
naomi
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door naomi »

Mijn hondje heb ik op de leeftijd van bijna 14 jaar overgezet op kvv ,en ze vind het erg lekker.
De ontgifting heeft wel een kleine 3 weken geduurt ,maar nu gaat het geweldig .
We zouden niet anders meer willen.
Ze weegt 10 kg en ze krijgt 250 gram per dag.
groetjes Naomi1 en een poot van Doeska
Lindsey
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lindsey »

Ik zou als ik jou was toch even kijken hoe het gaat met de kvv. Als hij het eet als een dijker, dan niet te weinig geven. Omdat de stofwisseling verandert door het niet meer geven van koolhydraten, vallen de meeste honden in het begin wat af. Je kunt dus beter beginnen met ietsje meer, en dat verminderen als hij dikker (of te dik) wordt. Met te weinig beginnen zou ik zelf niet doen. Doe er anders een hamburger Rodi of zo bij. Die gaan per ons.
tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

Onze oma Nica overgezet op NRV met 11 jaar, inmiddels is ze alweer ruim 12 jaar, en is een stuk levendiger geworden dan op die brokkenmeuk... :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”