Hoe kan het nou vanzelf gaan? Jij neemt toch de beslissing Bauke ernaartoe te laten gaan en niet terug te roepen? En volgens mij opende je dit topic juist omdat er wel wat aan de hand was.Pak-de-bal schreef:ik dring niets op , het gaat vanzelf, net als mensen elkaar een goeiendag zeggen, niets verder aan de hand, toch?Gos schreef:Waarom wil je je hond zo aan andere honden opdringen?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
angstbijten, dat is eng, zeg !
Moderator: moderatorteam
- Maxiem
- Zeer actief
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
En dat kan voor 'n hond al meer dan genoeg zijn om gewoon door te lopen. Niet iedere hond is van kennismaking gediend en dien je (vind ik) eerst aan de eigenaar te vragen of het goed is dat er even gesnuffeld wordt.Pak-de-bal schreef:weet ik niet, ik zag ze komen, terwijl ik nog op het bospad was, dus de honden hebben elkaar wel gezien, maar niet aan elkaar geroken.Neeltje schreef:Zou het niet eerder kunnen zijn dat jij de situatie verkeerd hebt ingeschat en nu jij met je hond (hopelijk) niet in de buurt was er ook niets aan de hand was?Pak-de-bal schreef:ik heb hem gisteren weer gezien, maar het was echt een RR-teefje.Rataplan schreef: Er zat paella tussen zijn tanden
Nu liep zijn vrouw mee, en de hond liep keurig naast haar gewoon mee,
niks aan de hand.
die man moest even een lesje nemen bij zijn vrouw, dat was alles.
Maar ik zag dat de hele houding van die hond nu meer zelfverzekerder overkwam
en niet zo twijfelend meer als toen.
De bazin had inderdaad meer vertrouwen aan die hond gegeven
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
mijn honden mogen nooit vreemde honden zomaar goeiedag zeggenPak-de-bal schreef:ik dring niets op , het gaat vanzelf, net als mensen elkaar een goeiendag zeggen, niets verder aan de hand, toch?Gos schreef:Waarom wil je je hond zo aan andere honden opdringen?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
- Aantal honden: 1
Net zoals bij mij vandaag ..... komt een eeuwig loslopend hondje op Ljennah afgestormd (zij zit aan de riem) en zij reageert daar niet al te verheugd op waarop het vrouwtje van die hond tegen mijn hond zegt "je vindt het nog steeds niet leuk, he?? "
Nou geeft mijn hond aan haar geen antwoord, dat had ze al tegen haar hond gedaan ...... en als je nou weet dat de mijne "het nog steeds niet leuk vindt" hou dan gewoon je hond bij je. Zo moeilijk is het toch allemaal niet??

Nou geeft mijn hond aan haar geen antwoord, dat had ze al tegen haar hond gedaan ...... en als je nou weet dat de mijne "het nog steeds niet leuk vindt" hou dan gewoon je hond bij je. Zo moeilijk is het toch allemaal niet??

-
- Zeer actief
Toch niet, jijzelf reageert ook niet "niks aan de hand" als de andere hond van een type is wat jou niet aanstaat.Pak-de-bal schreef:ik dring niets op , het gaat vanzelf, net als mensen elkaar een goeiendag zeggen, niets verder aan de hand, toch?Gos schreef:Waarom wil je je hond zo aan andere honden opdringen?
En nogmaals, wat was nou eigenlijk het probleem, die andere hond heeft alleen duidelijk gemaakt dat-ie niet gediend was van een kennismaking en jouw hond heeft dat prima begrepen.
Als ik over straat loop, ga ik ook niet met iedereen die ik tegenkom de hand schudden.
nee, dat geloof ik ook, anders worden ze verscheurd.malinois schreef:mijn honden mogen nooit vreemde honden zomaar goeiedag zeggenPak-de-bal schreef:ik dring niets op , het gaat vanzelf, net als mensen elkaar een goeiendag zeggen, niets verder aan de hand, toch?Gos schreef:Waarom wil je je hond zo aan andere honden opdringen?en ik wil dat ook niet van andere honden bij mijn honden hebben

bange honden heb ik wel meer meegemaakt , maar ik keek er van op, dat ze nog ging bijten , dat had ik niet verwacht.Gos schreef:En nogmaals, wat was nou eigenlijk het probleem, die andere hond heeft alleen duidelijk gemaakt dat-ie niet gediend was van een kennismaking en jouw hond heeft dat prima begrepen.
Als ik over straat loop, ga ik ook niet met iedereen die ik tegenkom de hand schudden.
En je zegt toch wel hopelijk iederen goeiendag, vooral die ook met honden lopen?
dat is een vorm van herkenning onder mekaar, gezellig gewoon ik doe het altijd.
- Moos
- Zeer actief
Hahahahaha, je kan het soms wel allemaal heel grappig brengenPak-de-bal schreef:bange honden heb ik wel meer meegemaakt , maar ik keek er van op, dat ze nog ging bijten , dat had ik niet verwacht.Gos schreef:En nogmaals, wat was nou eigenlijk het probleem, die andere hond heeft alleen duidelijk gemaakt dat-ie niet gediend was van een kennismaking en jouw hond heeft dat prima begrepen.
En je zegt toch wel hopelijk iederen goeiendag, vooral die ook met honden lopen?

Ik groet niet iedere willekeurige passant met hond, het is wat :N:

En bange honden kunnen snappen en zelfs bijten, dat weet je dan nu

- Hayley84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
- Aantal honden: 2
- Hayley84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
Pak-de-bal schreef: ja, dat was het meer een angst hap, maar ik heb dat nohg nooit zo van dichtbij meegemaakt
en gaat ook razendsnel.
meestal duiken de honden die angst hebben weg, maar bijten niet.
beetje tegenstrijdigPak-de-bal schreef:
Toen Bauke bij haar snuit was dook ze echt weg.
en waarom loopt die man dan niet gewoon door?
Of zegt dit even tegen mij, je màg elkaar best wel waarschuwen over je eigen hond , hoor

Nee en de reden waarom ik dat niet doe is dat ik altijd omloop, hebben mensen geen last van mijn honden en ik vooral niet van hun honden.Pak-de-bal schreef: En je zegt toch wel hopelijk iederen goeiendag, vooral die ook met honden lopen?
Zou je ook eens moeten doen

-
- geregistreerd lid
ja mensen die hun honden los hebben lopen moeten indd zorgen dat hun hond zo min mogelijk naar aangelijnde honden toeloopt. die van mij is dominant agressief naar andere honden en geeft geen waarschuwing. en tis al vaak voorgekomen dat mensen hun honden los hebben lopen (en de honden dan uit enthousiasme niet luisteren naar hun baas) en op mijn hond afkomen. en dan kan ik altijd maar gaan roepen dat ze hun hond terug moeten halen. omdat er anders grote problemen kunnen komen. maar aan de andere kant vind ik weer dat ik niet de enige moet zijn die hier op moet letten. dat moeten de mensen doen die hun hond los hebben lopen.
-
- geregistreerd lid
Pak-de-bal schreef:
ja, dat was het meer een angst hap, maar ik heb dat nohg nooit zo van dichtbij meegemaakt
en gaat ook razendsnel.
dit klopt ook niet echt.
angstige honden kunnen wel degelijk bijten. zo gauw die zich bedreigd voelen zullen ze bijten, angstbijters. ze zullen alleen niet bijten op plekken waar het echt ernstig zou kunnen zijn. ze doen dit als waarschuwing en gaan door tot de bedreiging in hun ogen weg is. maar bijten kunnen ze zeker! daar moet je heel goed mee opletten.
ja, dat was het meer een angst hap, maar ik heb dat nohg nooit zo van dichtbij meegemaakt
en gaat ook razendsnel.
dit klopt ook niet echt.
angstige honden kunnen wel degelijk bijten. zo gauw die zich bedreigd voelen zullen ze bijten, angstbijters. ze zullen alleen niet bijten op plekken waar het echt ernstig zou kunnen zijn. ze doen dit als waarschuwing en gaan door tot de bedreiging in hun ogen weg is. maar bijten kunnen ze zeker! daar moet je heel goed mee opletten.
Dat klopt dus niet. Bij angstagressie zullen ze bijten in dat wat het dichtste bij is. Als het de hond niet lukt om bij de andere hond te komen, zal het dichtst bijzijnde voorwerp (meestal hand baasje) de pineut zijn. Daarom is 'n hond die angstagressief is zeer gevaarlijk. 'n Gewone agressieve hond is gericht bezig.o0melis0o schreef:Pak-de-bal schreef:
en gaat ook razendsnel.
dit klopt ook niet echt.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
nee hoor... dan waren ze wel gemuilkorft. Ik heb maar 1 hond die niet met andere honden kan maar dat wil niet zeggen dat ie ze direct verscheurd. Het is niet het een of het ander... er zit nog een wereld aan mogelijkheden tussen....Pak-de-bal schreef:nee, dat geloof ik ook, anders worden ze verscheurd.malinois schreef:mijn honden mogen nooit vreemde honden zomaar goeiedag zeggenPak-de-bal schreef:ik dring niets op , het gaat vanzelf, net als mensen elkaar een goeiendag zeggen, niets verder aan de hand, toch?Gos schreef:Waarom wil je je hond zo aan andere honden opdringen?en ik wil dat ook niet van andere honden bij mijn honden hebben

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ehm... nee... hoezo? Ik moet op mn honden letten dan kan ik niet gezellig iedereen die ik niet ken gaan groetenPak-de-bal schreef:En je zegt toch wel hopelijk iederen goeiendag, vooral die ook met honden lopen?

- Dutchie63
- Zeer actief
- Contacteer:
Iedereen die een hond los laat lopen in het bos of wat dan ook gheeft de verantwoording om controle over de honden te hebben.
Als jij met een "moeilijke" hond aan het lopen bent, en je ziet een andere hond aan komen, zou jij eigenlijk je "moeilijke hond" gelijk aan de riem moeten doen, door lopen en dan weer de hond los laten lopen.
Mijn shihtzu mag nooit los, maar mijn golden altijd, behalve op de straat natuurlijk, wij als mensen hebben ons volle verstand een hond niet, maar goed das weer wat anders. Mijn hond is zo druk met haar stok of bal, dat het haar geen zak kan schelen als er een andere hond aankomt en ze laat ze met rust. Zo gauw een andere hond interesse heeft om te snuffelen naar de Shihtzu zeg ik gelijk tegen de eigenaar dat mijn hond niet vriendelijk is..en ze roepen hun hond gelijk terug, en dat gaat ook vice versa..geen probleem. Problemen komen als mensen niks zeggen en daar na een grote bek geven..
Als jij met een "moeilijke" hond aan het lopen bent, en je ziet een andere hond aan komen, zou jij eigenlijk je "moeilijke hond" gelijk aan de riem moeten doen, door lopen en dan weer de hond los laten lopen.
Mijn shihtzu mag nooit los, maar mijn golden altijd, behalve op de straat natuurlijk, wij als mensen hebben ons volle verstand een hond niet, maar goed das weer wat anders. Mijn hond is zo druk met haar stok of bal, dat het haar geen zak kan schelen als er een andere hond aankomt en ze laat ze met rust. Zo gauw een andere hond interesse heeft om te snuffelen naar de Shihtzu zeg ik gelijk tegen de eigenaar dat mijn hond niet vriendelijk is..en ze roepen hun hond gelijk terug, en dat gaat ook vice versa..geen probleem. Problemen komen als mensen niks zeggen en daar na een grote bek geven..
-
- Zeer actief
negen van de tien keer als een hond wil bijten bijten ze raak..Pak-de-bal schreef:bange honden heb ik wel meer meegemaakt , maar ik keek er van op, dat ze nog ging bijten , dat had ik niet verwacht.Gos schreef:En nogmaals, wat was nou eigenlijk het probleem, die andere hond heeft alleen duidelijk gemaakt dat-ie niet gediend was van een kennismaking en jouw hond heeft dat prima begrepen.
als ze willen waarschuwen, naar mens en of dier zul je eerst de houding zien veranderen (als ik een angstig hondje zie, die al in de remmen staat, achter de baas kruipt of een hond die zelfverzekerd gaat staan van kom maar makker.. roep ik mijn hond gewoon bij me, in beide gevallen, als mijn hond tekenen vertoond van niet op gemak of te allert is hij bij me of ik laat hem oversteken of van richting veranderen...)
na de houding zie je een lip optrekken en soms een snap.. schijnbijt.. denk dat de rr dat eerder deed dan angstbijten..
zelfde zie je toch ook soms als een hond die met zijn bal ligt te spelen, en een andere hond nadert te dicht.. dan komt de buitdrift om de hoek kijken... je ziet de kop veranderen de lip gaat wat omhoog wordt er nog steeds benaderd door de andere hond zie je wat tanden verschijnen :N:
meestal heeft de andere hond het dan wel al begrepen..
maar goed aan de lijn mijn hond laten kennismaken met een hond die al laat zien dat hij of zij het niet prettig vind...nee.. zowiezo niet.. gebeurt het bij mij dan kan ik hem gelukkig mee door laten lopen, maar fijn vind ik het niet als mensen dat laten gebeuren eerlijk gezegd..
ben het met je eens, ik was te voorbarig geweest dat het goed zou gaan.blondie schreef:negen van de tien keer als een hond wil bijten bijten ze raak..
als ze willen waarschuwen, naar mens en of dier zul je eerst de houding zien veranderen (als ik een angstig hondje zie, die al in de remmen staat, achter de baas kruipt of een hond die zelfverzekerd gaat staan van kom maar makker.. roep ik mijn hond gewoon bij me, in beide gevallen, als mijn hond tekenen vertoond van niet op gemak of te allert is hij bij me of ik laat hem oversteken of van richting veranderen...)
na de houding zie je een lip optrekken en soms een snap.. schijnbijt.. denk dat de rr dat eerder deed dan angstbijten..
zelfde zie je toch ook soms als een hond die met zijn bal ligt te spelen, en een andere hond nadert te dicht.. dan komt de buitdrift om de hoek kijken... je ziet de kop veranderen de lip gaat wat omhoog wordt er nog steeds benaderd door de andere hond zie je wat tanden verschijnen :N:
maar goed aan de lijn mijn hond laten kennismaken met een hond die al laat zien dat hij of zij het niet prettig vind...nee.. zowiezo niet.. gebeurt het bij mij dan kan ik hem gelukkig mee door laten lopen, maar fijn vind ik het niet als mensen dat laten gebeuren eerlijk gezegd..
maar juist aan de andre kant:
ik heb zoveel honden gehad en gezien, die met Bauke moeite hadden en andersom
dat het na zovele keren van:...
" ach, laat ze maar even, we lopen gewoon door"
waarbij het dus steeds beter ging , en door het sneller doorlopen beter gaat,
als een soort herkenning van elkaar.
dat je denkt:
dat is dus de methode voor alle andere honden,

- pammetje
- Zeer actief
ik denk dat nu nooitPak-de-bal schreef:ben het met je eens, ik was te voorbarig geweest dat het goed zou gaan.blondie schreef:negen van de tien keer als een hond wil bijten bijten ze raak..
maar juist aan de andre kant:
ik heb zoveel honden gehad en gezien, die met Bauke moeite hadden en andersom
dat het na zovele keren van:...
" ach, laat ze maar even, we lopen gewoon door"
waarbij het dus steeds beter ging , en door het sneller doorlopen beter gaat,
als een soort herkenning van elkaar.
dat je denkt:
dat is dus de methode voor alle andere honden,![]()
ik denk dat iedere hond een eigen persoonlijk heid heeft
en dus ook anders is
en je ook anders moet benaderen

ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
- pammetje
- Zeer actief
ik kom heeeeeeeeeeel veel honden tegenPak-de-bal schreef:kom je nooit dezelfde honden tegen?pammetje schreef:ik denk dat nu nooit
ik denk dat iedere hond een eigen persoonlijk heid heeft
en dus ook anders is
en je ook anders moet benaderen
je weet dan toch wel zo langzamerhand hoe de honden met elkaar omgaan?
en juist daarom weet ik dat alle honden anders tegen elkaar reageren
daarom weet je nooit hoe een vreemde hond gaat reageren

ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
nee eigenlijk niet, alleen op de vereniging en dan mogen ze nog niet eens naar elkaar kijkenPak-de-bal schreef:
kom je nooit dezelfde honden tegen?
je weet dan toch wel zo langzamerhand hoe de honden met elkaar omgaan?

- Maxiem
- Zeer actief
Maar dat is omdat jij meerdere honden hebt waarschijnlijk. Max is bij mij natuurlijk alleen, net zoals Bauke bij Marjolein, en dan moet het sociale contact toch van honden die je op straat tegenkomt komen. En als Max al drie keer leuk heeft gespeeld met een bepaalde hond, dan mag ze er zo naar toe op het veld, terwijl ze dat heus niet bij elke hond mag.malinois schreef:nee eigenlijk niet, alleen op de vereniging en dan mogen ze nog niet eens naar elkaar kijkenPak-de-bal schreef:
je weet dan toch wel zo langzamerhand hoe de honden met elkaar omgaan?Ik zou niet weten hoe ze met elkaar zouden omgaan... want dat gebeurd niet.
Wat dat betreft volg ik Marjolein ook wel, ik heb ook wel eens een inschattingsfout gemaakt - zeker als het al een tijdje heel erg leuk gaat met elke vreemde hond die we tegenkomen - dat ik Max naar een hond toe liet gaan en dat het niet helemaal goed ging. Maar dat is verder ook niet zo'n ramp vind ik, zolang het bij snauwen en waarschuwen blijft. (En ze mag natuurlijk nooit naar aangelijnde honden toe).
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ja het maakt zeker uit of je meerdere honden hebt, en ja , als je een tijdje in het zelfde gebied wandelt, weet je vaak wel waar je hond mee kan of niet, maar dat heeft dus niks te maken met aan de riem, wat voor sociaal leuk contact moeten honden aan de riem met elkaar hebben dan? want daar ging het hier toch om?Maxiem schreef:Maar dat is omdat jij meerdere honden hebt waarschijnlijk. Max is bij mij natuurlijk alleen, net zoals Bauke bij Marjolein, en dan moet het sociale contact toch van honden die je op straat tegenkomt komen. En als Max al drie keer leuk heeft gespeeld met een bepaalde hond, dan mag ze er zo naar toe op het veld, terwijl ze dat heus niet bij elke hond mag.malinois schreef:nee eigenlijk niet, alleen op de vereniging en dan mogen ze nog niet eens naar elkaar kijkenPak-de-bal schreef:
je weet dan toch wel zo langzamerhand hoe de honden met elkaar omgaan?Ik zou niet weten hoe ze met elkaar zouden omgaan... want dat gebeurd niet.
Wat dat betreft volg ik Marjolein ook wel, ik heb ook wel eens een inschattingsfout gemaakt - zeker als het al een tijdje heel erg leuk gaat met elke vreemde hond die we tegenkomen - dat ik Max naar een hond toe liet gaan en dat het niet helemaal goed ging. Maar dat is verder ook niet zo'n ramp vind ik, zolang het bij snauwen en waarschuwen blijft. (En ze mag natuurlijk nooit naar aangelijnde honden toe).
er zij hele leuke contacten te maken aan de riem, hoor.yamie schreef:ja het maakt zeker uit of je meerdere honden hebt, en ja , als je een tijdje in het zelfde gebied wandelt, weet je vaak wel waar je hond mee kan of niet, maar dat heeft dus niks te maken met aan de riem, wat voor sociaal leuk contact moeten honden aan de riem met elkaar hebben dan? want daar ging het hier toch om?
Soms wel zó leuke, dat de lijnen constant door elkaar heendraaien

en het leuke is, dat dan de eigenaren dan ook even een praatje maken,
omdat ze dan ook veel dichter bij elkaar staan.
En na een tijdje gaan de honden zitten , als de bazen nog doorkletsen
Zo hoor je ook nog eens wat er in de buurt zich afspeelt

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Als ik mijn honden apart bij me hebt dan mogen zed wel eens als ik de andere hond ken even snuffelen ofzo maar als ik er 2 of alle 3 bij me hebt wil dat gewoon niet omdat ze dan heel anders reageren.
Ik ben er niet zo van dan alle honden maar gezellie met elkaar moeten elke keer... snap de zin er ook niet van.. en al helemaal niet als die van mij aan de lijn zitten.
Jacqueline
Ik ben er niet zo van dan alle honden maar gezellie met elkaar moeten elke keer... snap de zin er ook niet van.. en al helemaal niet als die van mij aan de lijn zitten.
Jacqueline
tja, dàn moet je maar een makkelijke hond nemen, hè?Addy schreef:Ik kan me in alle ernst niet voorstellen dat je echt zo dom bent Pak, denk eerder dat je zo dom doet om de boel te stangenPak-de-bal schreef: er zij hele leuke contacten te maken aan de riem, hoor.
Soms wel zó leuke, dat de lijnen constant door elkaar heendraaien![]()