Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wij gaan speuren

Moderator: moderatorteam

fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

wij gaan speuren

Ongelezen bericht door fabienne s »

na wat rondt te hebben gezocht op het I-net heb ik een speurhonden school gevonden hier in de buurt. vrijdag 4april ga ik voor het eerst speuren met shadow,we beginnen met een half uurtje want ik heb begrepen dat het toch best intensief is voor een hond. eerst maar is kijken of hij het wat vindt en zo ja dan ga ik wel verder met hem daar in.
wie van jullie speurt ook met z'n hond?en hoe vermoeiend en zwaar is het voor ze?moet ik hem dan maar van te voren niet op een grote ronde meenemen?
ik heb er wel weer zin in om wat te doen met menneer,hopenlijk is dat andersom net zo.
Afbeelding

jemble 5 maanden
BT Golden
Actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door BT Golden »

Super leuk, dat wordt genieten voor jouw en je woeffie.

Bentie doet jachttraining, dat is ook een soort speuren, maar dan alleen naar wild en dummies. Maar ze geniet er super van en als ik haar ogen zie glinsteren van blijschap, dan ben ik super blij en doe ik het daarvoor.
Laatst gewijzigd door BT Golden op 28 mar 2008 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.
kanche
Zeer actief
Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
Contacteer:

Ongelezen bericht door kanche »

Wij speuren ook elke week en onze Gijs vind het Super :ok:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Leuk :ok:
Van wat ik hoor is het behoorlijk intensief voor de hond.
Maar daar kunnen anderen vast meer over vertellen :wink:
Veel succes.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Ik ben sinds kort bezig met speuren met m'n mechel, in het KNPV speurhonden programma. Ze had al speurervaring uit de PH1 training, maar hier voor het basiscertificaat is het eigenlijk veel intensiever en gerichter. Ze vindt het geweldig en wordt er heerlijk moe van. Van te voren laat ik haar gewoon kort uit, geen lange wandeling van te voren, dat is nergens voor nodig. Tussen de oefeningen door kan ze haast niet wachten om met de volgende te beginnen en zou ze het liefste de hele tijd staan te blaffen en pompen (maar dat mag niet), zo'n zin heeft ze.
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

afgelopen vrijdag was het zover,vol goed zin zijn we naar de speurles van cor oldenburg geweest en wat was het leuk.
wel kort(half uur)maar hij was daarna echt ongelofelijk moe en voldaan en daar gaat het mij om. we zijn begonnen met een spoor te trekken van zijn favo speeltje,eerst met een zij wind en een slootwal aan de andere kant waardoor de wind roleert en vervolgens met de wind in de neus. een heel simpel en kort spoortje maar hij snapte het wel :ok: en na een keer of wat werdt meneer nog fanatiek ook,hing goed in z'n tuig en trekken of hangen doet ie echt nooit(hij weet niet eens wat dat is denk ik) soms was ie het sppor een beetje kwijt want er hingen nog meer luchtjes van de konijnen maar toen zocht ie wat wind en liep er zo weer op,daaraan kan je toch merken dat ie wind zoeken gewend is met de verloren apporten(jacht)die ik nog wel met hem doe. ik ga er zeker mee verder want ik zag aan shadow dat hij het echt leuk vond en ik denk dat deze manier van samen werken ook echt leuk is omdat je ook veel leert van het kijken naar je hond toe en hij raakt er ook echt moe van in z'n koppie van het harde werken
Afbeelding

jemble 5 maanden
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

fabienne s schreef:afgelopen vrijdag was het zover,vol goed zin zijn we naar de speurles van cor oldenburg geweest en wat was het leuk.
wel kort(half uur)maar hij was daarna echt ongelofelijk moe en voldaan en daar gaat het mij om. we zijn begonnen met een spoor te trekken van zijn favo speeltje,eerst met een zij wind en een slootwal aan de andere kant waardoor de wind roleert en vervolgens met de wind in de neus. een heel simpel en kort spoortje maar hij snapte het wel :ok: en na een keer of wat werdt meneer nog fanatiek ook,hing goed in z'n tuig en trekken of hangen doet ie echt nooit(hij weet niet eens wat dat is denk ik) soms was ie het sppor een beetje kwijt want er hingen nog meer luchtjes van de konijnen maar toen zocht ie wat wind en liep er zo weer op,daaraan kan je toch merken dat ie wind zoeken gewend is met de verloren apporten(jacht)die ik nog wel met hem doe. ik ga er zeker mee verder want ik zag aan shadow dat hij het echt leuk vond en ik denk dat deze manier van samen werken ook echt leuk is omdat je ook veel leert van het kijken naar je hond toe en hij raakt er ook echt moe van in z'n koppie van het harde werken
Wat fijn dat het zo goed is gegaan :ok:
Duidelijk een aanrader voor hem en voor jullie samen :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Dat klinkt alsof jullie het allebei leuk hebben gevonden!
Ik heb bij Cor Oldenburg zowel met Sjefke als met Nozem een speurseminar gevolgd. Dat was ook heel erg leuk en beide honden hadden er veel plezier in.
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Wat leuk dat jullie er zo'n plezier in hadden! :ok: :cheer:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Leuk ik heb ook bij Cor oldenburg gespeurd met Rio die ook doodmoe was na een lesje maar het overduidelijk wel heel leuk vond :ok:
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Ik doe met Vegas ook aan speuren (niet in het winterseizoen) en ik vind het behoorlijk instensief, ook voor de baas :wink: :ok:
Van te voren laat ik Vegas goed uit maar ik maak er geen lange wandeling van.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Jacht en Speuren”