Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wij gaan speuren
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): flatcoated retriever
wij gaan speuren
na wat rondt te hebben gezocht op het I-net heb ik een speurhonden school gevonden hier in de buurt. vrijdag 4april ga ik voor het eerst speuren met shadow,we beginnen met een half uurtje want ik heb begrepen dat het toch best intensief is voor een hond. eerst maar is kijken of hij het wat vindt en zo ja dan ga ik wel verder met hem daar in.
wie van jullie speurt ook met z'n hond?en hoe vermoeiend en zwaar is het voor ze?moet ik hem dan maar van te voren niet op een grote ronde meenemen?
ik heb er wel weer zin in om wat te doen met menneer,hopenlijk is dat andersom net zo.
wie van jullie speurt ook met z'n hond?en hoe vermoeiend en zwaar is het voor ze?moet ik hem dan maar van te voren niet op een grote ronde meenemen?
ik heb er wel weer zin in om wat te doen met menneer,hopenlijk is dat andersom net zo.

jemble 5 maanden
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Super leuk, dat wordt genieten voor jouw en je woeffie.
Bentie doet jachttraining, dat is ook een soort speuren, maar dan alleen naar wild en dummies. Maar ze geniet er super van en als ik haar ogen zie glinsteren van blijschap, dan ben ik super blij en doe ik het daarvoor.
Bentie doet jachttraining, dat is ook een soort speuren, maar dan alleen naar wild en dummies. Maar ze geniet er super van en als ik haar ogen zie glinsteren van blijschap, dan ben ik super blij en doe ik het daarvoor.
Laatst gewijzigd door BT Golden op 28 mar 2008 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
- Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
- Contacteer:
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
Ik ben sinds kort bezig met speuren met m'n mechel, in het KNPV speurhonden programma. Ze had al speurervaring uit de PH1 training, maar hier voor het basiscertificaat is het eigenlijk veel intensiever en gerichter. Ze vindt het geweldig en wordt er heerlijk moe van. Van te voren laat ik haar gewoon kort uit, geen lange wandeling van te voren, dat is nergens voor nodig. Tussen de oefeningen door kan ze haast niet wachten om met de volgende te beginnen en zou ze het liefste de hele tijd staan te blaffen en pompen (maar dat mag niet), zo'n zin heeft ze.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): flatcoated retriever
afgelopen vrijdag was het zover,vol goed zin zijn we naar de speurles van cor oldenburg geweest en wat was het leuk.
wel kort(half uur)maar hij was daarna echt ongelofelijk moe en voldaan en daar gaat het mij om. we zijn begonnen met een spoor te trekken van zijn favo speeltje,eerst met een zij wind en een slootwal aan de andere kant waardoor de wind roleert en vervolgens met de wind in de neus. een heel simpel en kort spoortje maar hij snapte het wel
en na een keer of wat werdt meneer nog fanatiek ook,hing goed in z'n tuig en trekken of hangen doet ie echt nooit(hij weet niet eens wat dat is denk ik) soms was ie het sppor een beetje kwijt want er hingen nog meer luchtjes van de konijnen maar toen zocht ie wat wind en liep er zo weer op,daaraan kan je toch merken dat ie wind zoeken gewend is met de verloren apporten(jacht)die ik nog wel met hem doe. ik ga er zeker mee verder want ik zag aan shadow dat hij het echt leuk vond en ik denk dat deze manier van samen werken ook echt leuk is omdat je ook veel leert van het kijken naar je hond toe en hij raakt er ook echt moe van in z'n koppie van het harde werken
wel kort(half uur)maar hij was daarna echt ongelofelijk moe en voldaan en daar gaat het mij om. we zijn begonnen met een spoor te trekken van zijn favo speeltje,eerst met een zij wind en een slootwal aan de andere kant waardoor de wind roleert en vervolgens met de wind in de neus. een heel simpel en kort spoortje maar hij snapte het wel

jemble 5 maanden
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Wat fijn dat het zo goed is gegaanfabienne s schreef:afgelopen vrijdag was het zover,vol goed zin zijn we naar de speurles van cor oldenburg geweest en wat was het leuk.
wel kort(half uur)maar hij was daarna echt ongelofelijk moe en voldaan en daar gaat het mij om. we zijn begonnen met een spoor te trekken van zijn favo speeltje,eerst met een zij wind en een slootwal aan de andere kant waardoor de wind roleert en vervolgens met de wind in de neus. een heel simpel en kort spoortje maar hij snapte het welen na een keer of wat werdt meneer nog fanatiek ook,hing goed in z'n tuig en trekken of hangen doet ie echt nooit(hij weet niet eens wat dat is denk ik) soms was ie het sppor een beetje kwijt want er hingen nog meer luchtjes van de konijnen maar toen zocht ie wat wind en liep er zo weer op,daaraan kan je toch merken dat ie wind zoeken gewend is met de verloren apporten(jacht)die ik nog wel met hem doe. ik ga er zeker mee verder want ik zag aan shadow dat hij het echt leuk vond en ik denk dat deze manier van samen werken ook echt leuk is omdat je ook veel leert van het kijken naar je hond toe en hij raakt er ook echt moe van in z'n koppie van het harde werken

Duidelijk een aanrader voor hem en voor jullie samen

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief