Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hond moet aankomen
Moderator: moderatorteam
-
droebel
- Vaste gebruiker
hond moet aankomen
wie heeft een tip om een hond wat dikker te krijgen??
baiko is een oud duitse herdershond en echt aan de magere kant. je voelt duidelijk z'n ribben en z'n ruggengraat en er mogen duidelijk wat kg bij komen. hij is verder goed gezond en wordt op tijd ontwormd.
normaal krijgt hij carocroc maar daar doet hij het de laatste tijd niet zo goed op. hij kreeg 2x per dag een bijna volle voerbak en nog kwam hij niet aan. ook raakte hij snel aan de diarree en dronk hij ontzettend veel. regelmatig kwamen z'n brokken er ook uit. hij staat nu sinds een week op vlees.
baiko is een oud duitse herdershond en echt aan de magere kant. je voelt duidelijk z'n ribben en z'n ruggengraat en er mogen duidelijk wat kg bij komen. hij is verder goed gezond en wordt op tijd ontwormd.
normaal krijgt hij carocroc maar daar doet hij het de laatste tijd niet zo goed op. hij kreeg 2x per dag een bijna volle voerbak en nog kwam hij niet aan. ook raakte hij snel aan de diarree en dronk hij ontzettend veel. regelmatig kwamen z'n brokken er ook uit. hij staat nu sinds een week op vlees.
onderschrift verwijderd vanwege deze regel:
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=18814
Hoe beter ik de mens leer kennen, hoe meer ik m'n hond waardeer.
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
-
Ianthe
- Zeer actief
- Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
- Contacteer:
Je moet de ruggegraat en ribben kunnen voelen, bij een langharige herder moet je alleen niets zien uitsteken (soms zie je de heupbotten bij echt te magere honden) En inderdaad, wat voor vlees en hoe veel? Hoe oud is Baiko want herders onder de 3 jaar (vr)eten veek veel! Soms zelfs meer dan een kg KVV/BARF per dag
Het is trouwens ook gezond voor een hond om schraal te zijn, pas bij écht mager is het een probleem, de meeste honden die je ziet zijn trouwens véél te dik.
Als je hond toch écht mager is, en hij erg veel eet: misschien toch de schildklier laten testen?
Als je hond toch écht mager is, en hij erg veel eet: misschien toch de schildklier laten testen?

- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hoe oud is je hond?
Een herder blijft tot zijn 3e jaar vaak nog heel lang schraal. Ik heb mijn Toby tot en met zijn 3e gewoon kilootjes vlees per dag kunnen voeren zonder dat je het ergens terug zag.
Maar als je hond niet meer zo jong is, dan zou ik een medische oorzaak niet uitsluiten. Een volwassen hond die twee flinke bakken brokken krijgt, moet echt wel genoeg daaraan hebben. Dus als het niet de leeftijd is, dan eerst medische zaken laten uitsluiten en dan kan je altijd met wat vet vlees, macaroni of eieren en volle yoghurt kunnen zorgen dat hij dikker wordt.
Een herder blijft tot zijn 3e jaar vaak nog heel lang schraal. Ik heb mijn Toby tot en met zijn 3e gewoon kilootjes vlees per dag kunnen voeren zonder dat je het ergens terug zag.
Maar als je hond niet meer zo jong is, dan zou ik een medische oorzaak niet uitsluiten. Een volwassen hond die twee flinke bakken brokken krijgt, moet echt wel genoeg daaraan hebben. Dus als het niet de leeftijd is, dan eerst medische zaken laten uitsluiten en dan kan je altijd met wat vet vlees, macaroni of eieren en volle yoghurt kunnen zorgen dat hij dikker wordt.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
- Gaia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xPuli
- Aantal honden: 1
Nou Vergis je niet hoor. Het ligt er ook aan hoe actief die hond is. Gaia krijgt nu een kilo per dag en valt nog af :N:alm@ schreef:Er spelen nog wel meer dingen mee denk ik. Als ik hier een kilo kvv zou voeren, zou ik een moddervette hond hebben.Ianthe schreef:Hoe oud is Baiko want herders onder de 3 jaar (vr)eten veek veel! Soms zelfs meer dan een kg KVV/BARF per dag![]()
zometeen weer snel op de smul over die gewoon wat vetter is. Ik ben eigenlijk helemaal niet te vreden over carnibest. Al hoewel haar adem dus nu wat beter wordt, wordt mijn portemonnee ook vele malen leger. Plus dat ik haar vacht ontzettend achteruit vind gaan.

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Bij mij zijn ze heel aktief maar beiden gecastreerd. Een kilo vuile pens kan gerust maar een kilo kvv is echt teveelGaia schreef:Nou Vergis je niet hoor. Het ligt er ook aan hoe actief die hond is. Gaia krijgt nu een kilo per dag en valt nog af :N:alm@ schreef:Er spelen nog wel meer dingen mee denk ik. Als ik hier een kilo kvv zou voeren, zou ik een moddervette hond hebben.Ianthe schreef:Hoe oud is Baiko want herders onder de 3 jaar (vr)eten veek veel! Soms zelfs meer dan een kg KVV/BARF per dag![]()
zometeen weer snel op de smul over die gewoon wat vetter is. Ik ben eigenlijk helemaal niet te vreden over carnibest. Al hoewel haar adem dus nu wat beter wordt, wordt mijn portemonnee ook vele malen leger. Plus dat ik haar vacht ontzettend achteruit vind gaan.

- Gaia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xPuli
- Aantal honden: 1
- Daantjeln4
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
-
droebel
- Vaste gebruiker
Baiko is bijna 2 jaar. ik weet dat je bij honden de ribben een beetje moet kunnen voelen maar bij baiko voel ik ze een beetje te veel naar m'n zin. ik heb hem vanmiddag bij de dierenkliniek gewogen en hij woog 29 kg.
de assistente vondt ook dat hij aan de magere kant was. er mocht volgens haar wel zo'n 3-4 kg bij.
hij krijgt op dit moment duck,rodi en smuldier. ben nog even aan het zoeken wat hij lekker vindt en wat prijstechnisch natuurlijk ook goed is. gemiddeld krijgt hij nu een kg per dag. vandaag heeft hij bijv. 3 pakjes smuldier gehad a 400 gram per stuk maar dat vondt hij volgens mij niet zo lekker.
of hij van het vlees aan gaat komen is nu nog even weinig van te zeggen. hij krijgt het pas sinds zaterdag. volgens de hondentrainster moest ik er volkoren macaroni door z'n voer heen doen en tijdens het trainen flink veel worst in stoppen. maar ja, daar kan meneer niet zo goed tegen met als gevolg dat ik 3 dagen diarree van m'n kleed af kon schrapen.
met het vlees heeft hij stevig en weinig ontlasting en het ruikt nauwelijks. met de carocroc was het altijd een geelachtige brokkleur en regelmatig dun en veel. het stonk dan echt een uur in de wind. heb al FF en cavom?? geprobeerd maar hier eigenlijk hetzelfde verhaal mee. even gaat het goed en dan diarree en regelmatig rokken overgeven. met het vlees tot nog toe geen problemen.
de assistente vondt ook dat hij aan de magere kant was. er mocht volgens haar wel zo'n 3-4 kg bij.
hij krijgt op dit moment duck,rodi en smuldier. ben nog even aan het zoeken wat hij lekker vindt en wat prijstechnisch natuurlijk ook goed is. gemiddeld krijgt hij nu een kg per dag. vandaag heeft hij bijv. 3 pakjes smuldier gehad a 400 gram per stuk maar dat vondt hij volgens mij niet zo lekker.
of hij van het vlees aan gaat komen is nu nog even weinig van te zeggen. hij krijgt het pas sinds zaterdag. volgens de hondentrainster moest ik er volkoren macaroni door z'n voer heen doen en tijdens het trainen flink veel worst in stoppen. maar ja, daar kan meneer niet zo goed tegen met als gevolg dat ik 3 dagen diarree van m'n kleed af kon schrapen.
met het vlees heeft hij stevig en weinig ontlasting en het ruikt nauwelijks. met de carocroc was het altijd een geelachtige brokkleur en regelmatig dun en veel. het stonk dan echt een uur in de wind. heb al FF en cavom?? geprobeerd maar hier eigenlijk hetzelfde verhaal mee. even gaat het goed en dan diarree en regelmatig rokken overgeven. met het vlees tot nog toe geen problemen.
-
fabienne s
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): flatcoated retriever
mijn ervaring met de (jonge) herders die ik in pension tegen kom dat je kan voeren wat je wilt maar echt dikker worden doen ze niet. de herders bij ons in pension krijgen standaart 1,5kg te eten(kvv) anders worden ze veelste schraal. ik zou eerst iets medisch uitsluiten voordat je er alles in gaat stoppen maar er iets anders aan de hand zou kunnen zijn waardoor hij afvalt(dat was bij mijn canyon het geval)
mijn flatcoated reu van 5jaar eet per dag ook 1,5 kg vers vlees,dat heeft hij nodig en met minder hou ik geen hond over.
en welk soort vlees is heel moeilijk te zeggen,shadow ging aan de race van carnibest,smul vreet ie absoluut niet en voor ahv doet ie een moord. verder wil schapenvet nog wel is helpen maar niet te veel want daar gaan ze vaak erg goed van poepen.
mijn flatcoated reu van 5jaar eet per dag ook 1,5 kg vers vlees,dat heeft hij nodig en met minder hou ik geen hond over.
en welk soort vlees is heel moeilijk te zeggen,shadow ging aan de race van carnibest,smul vreet ie absoluut niet en voor ahv doet ie een moord. verder wil schapenvet nog wel is helpen maar niet te veel want daar gaan ze vaak erg goed van poepen.

jemble 5 maanden
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Droebel, ik zou niet teveel knoeien met het eten. Hooguit wat volle yoghurt, rauwe eitjes, dat soort dingen. Zoals je kan lezen horen jonge herders die ook voldoende beweging krijgen nogal spichterig te zijn.
Echt, mijn herdertje was zo droog/zeg maar mager dat iedereen zich afvroeg of ie wel genoeg te eten kreeg. Tot ze zagen wat ie at.
En als de darmen van je hond toch al gevoelig zijn, hou het dan gewoon op een goede vleesvoeding aangevuld met zaken die de darm niet teveel prikkelen maar wel lekker aanzetten. En verder gewoon accepteren dat je een magere hond hebt. Want teveel voeren helpt toch niet.
Echt, mijn herdertje was zo droog/zeg maar mager dat iedereen zich afvroeg of ie wel genoeg te eten kreeg. Tot ze zagen wat ie at.
En als de darmen van je hond toch al gevoelig zijn, hou het dan gewoon op een goede vleesvoeding aangevuld met zaken die de darm niet teveel prikkelen maar wel lekker aanzetten. En verder gewoon accepteren dat je een magere hond hebt. Want teveel voeren helpt toch niet.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
-
Neeltje
-
droebel
- Vaste gebruiker
nee, ik heb hem niet laten testen. hij doet het alleen met bepaalde soorten brok en vaak als hij wat gestrest is of als hij in eens veel water drinkt. de brokken komen er dan ook heel uit. dus hij kauwt ze ook niet goed. met vlees totaal geen last van.Neeltje schreef:Zeker met het overgeven, heb je hem al laten testen op suiker? Gewoon om het te kunnen uitsluiten?
-
fresan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): GBGV en laekense herder
- Aantal honden: 2
Onze honden krijgen sinds een paar weken een samengestelde maaltijd van gemalen pens en vleesmix met tarwe en maisvlokken. De ontlasting is geweldig en ze komen zienderogen aan. Dit is voorheen met brokken niet gelukt, deden ze het even goed op of er was er wel 1 van de twee die het er niet goed op deed. Proberen nu langzaam aan wat brokken bij te voeren (cavom geperste brok) omdat dat nu eenmaal handig is voor bv vakanties.
Er gaat nu toch wel zo'n 2 kilo per dag doorheen. We hebben een dog van 11 maand en een boxer van 10 maand.
Dacht altijd dat vers te duur en te lastig zou zijn maar dat valt dus reuze mee.
Wij zijn ongeveer 1.70 per dag kwijt
Sandra.
Er gaat nu toch wel zo'n 2 kilo per dag doorheen. We hebben een dog van 11 maand en een boxer van 10 maand.
Dacht altijd dat vers te duur en te lastig zou zijn maar dat valt dus reuze mee.
Wij zijn ongeveer 1.70 per dag kwijt
Sandra.