Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Omgekeerde wereld

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Omgekeerde wereld

Ongelezen bericht door Carmen »

Afgelopen zondag hebben we even genoten van het zonnetje en gewandeld in het bos. Bij tegemoetkomende mensen lijnen wij per definitie even de honden aan om ongemak te voorkomen. Zo ook bij deze mensen met een of andere onbestemde kleine kruising. Waarop die mensen hun hondje wel los laten en roepen gaat wel goed hoor. Dus wij de honden ook weer los. Komt het krengetje al blaffend, grommend en snappend aanrennen. Oogjes wit, tandjes bloot en staart laag. Wij dus meteen onze honden terug geroepen en opnieuw aangelijnd. Het zijn geen vechtersbazen maar als een andere hond er zo om smeekt zijn ze er niet vies van.
Waarop die baasjes ons gewoon vragen onze honden los te laten want hun hond is dominant en het zou goed zijn als ze op haar flikker kreeg. Ten eerste leek ze meer te overcompenseren uit onzekerheid. Daarnaast was het een terrierachtig ding van ong. 15 kg, wij hebben samen 55 kg spierbundel die niet vies zijn van een krachtmeting. Hoe stom kun je zijn zeg, en zij maar vragen, laat ze toch los, ze moet leren dat ze niet zo grote bek moet hebben.... :blah:
Hoe graag wil je je hondje in stukjes weer terug krijgen :19:
Properi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Properi »

vind ik ook
als ze het gedrag niet herkennen moeten ze ook niet tegen jou zeggen wat je moet doen of niet doen.
je hebt er goed aan gedaan ze niet los te laten
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Blijkbaar kan die eigenaar zijn hond zelf niet onder controle krijgen, dus proberen ze het zo maar? :19:
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dutchie63 »

En als er wat gebeurt hebben jullie het gedaan...
Marion
Ik zou ze ook aanlijnen..Marion :19:
Owning a dog is a privilege, NOT a right..
http://www.dogsdeservebettercanada.petfinder.com
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Alsof het hondje er ook maar iets van zal leren....... Zo steekt dat echt niet in elkaar.
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

ja ken het hier ook
hoor dat regelmatig
snap dat soort mensen niet :boos:
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Carmen
Zeer actief

Rosita Compagner schreef:Alsof het hondje er ook maar iets van zal leren....... Zo steekt dat echt niet in elkaar.
Nee maar na een poging tot uitleggen en een hele redenatie van hun kant waarom ik ze wel los zou laten zijn we maar gewoon doorgelopen, tegen sommige domheid valt niet te praten
Biko
Zeer actief

Ongelezen bericht door Biko »

Muk schreef:Blijkbaar kan die eigenaar zijn hond zelf niet onder controle krijgen, dus proberen ze het zo maar? :19:
Ik denk juist wel dat een hond leert van een andere hond.
Hij leert zo dat zijn gedrag niet getollereerd wordt.
Alleen, moet je natuurlijk wel opletten bij wat soort honden je je hond dan loslaat: uiteraard niet 5 maten grotere hond!
En uiteraaaard overleg je eerst met de baas van een andere hond.
Ik vind het helemaal niet erg als mijn hond eens op zijn kop krijgt van een ander, mits het een eerlijk gaat. De andere hond is dus ook goed sociaal en niet extreem veel groter dan mijn hond.

Maar zonder overleg, vind ik het best stom en asociaal. Misschien zit je er wel helemaal niet op te wachten.
hondengedragscentrum.nl

& een pootje van Biko!
matthijs
Actief

Ongelezen bericht door matthijs »

Ik snap best dat die mensen hun hondje wat willen laten leren, maar als ik basco en kira zo zie aankomen dan zou ik ik mijn agressieve frummeltje daar toch echt niet op af laten stormen, niet het type hond waarvan je zeker weet dat het bij een voorzichtige correctie blijft en dan ligt frummeltje toch redelijk snel doormidden.
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

Carmen schreef:
Rosita Compagner schreef:Alsof het hondje er ook maar iets van zal leren....... Zo steekt dat echt niet in elkaar.
Nee maar na een poging tot uitleggen en een hele redenatie van hun kant waarom ik ze wel los zou laten zijn we maar gewoon doorgelopen, tegen sommige domheid valt niet te praten
nee, zeker niet
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

Biko schreef:
Muk schreef:Blijkbaar kan die eigenaar zijn hond zelf niet onder controle krijgen, dus proberen ze het zo maar? :19:
Ik denk juist wel dat een hond leert van een andere hond.
Hij leert zo dat zijn gedrag niet getollereerd wordt.
Alleen, moet je natuurlijk wel opletten bij wat soort honden je je hond dan loslaat: uiteraard niet 5 maten grotere hond!
En uiteraaaard overleg je eerst met de baas van een andere hond.
Ik vind het helemaal niet erg als mijn hond eens op zijn kop krijgt van een ander, mits het een eerlijk gaat. De andere hond is dus ook goed sociaal en niet extreem veel groter dan mijn hond.

Maar zonder overleg, vind ik het best stom en asociaal. Misschien zit je er wel helemaal niet op te wachten.
Nee, kleine hondjes leren zo niet dat ze beter niet met een grote bek op grote honden af moeten stormen. Door dat soort 'confrontaties' leren zel alleen 'beter' afstormen op andere honden.
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dutchie63 »

Nanna schreef:
Dutchie63 schreef:En als er wat gebeurt hebben jullie het gedaan...
Marion
Ik zou ze ook aanlijnen..Marion :19:
waarom zet jij achter iedere zin je naam, Marion? ;-)
Omdat ik een leuke naam heb? hihi, had ik helemaal niet in de gaten :denken: , zal er in het vervolg meer op letten..Doeii :smile: Zo beter?
Owning a dog is a privilege, NOT a right..
http://www.dogsdeservebettercanada.petfinder.com
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik heb het ook een keer gehad. Een vrouw met een roedeltje frummeltjes. Ik lijn dus Nelson aan, want die vertrouw ik niet 100 procent in een roedel ukkepukjes, want als het spul gaat rennen vindt hij het bij uitzondering nog wel eens leuk om er achteraan te zitten.
Begint die vrouw te brullen "Laat je hond los!!" Na mijn Pardon? :eek: brulde ze nog een keer dat ik mijn hond los moest laten want haar reu was lelijk tegen aangelijnde honden. :roll:
Dat werd uiteindelijk ook een bijzonder vreemd "gezellig"gesprek. :mrgreen:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Carmen
Zeer actief

Eline* schreef:Ik heb het ook een keer gehad. Een vrouw met een roedeltje frummeltjes. Ik lijn dus Nelson aan, want die vertrouw ik niet 100 procent in een roedel ukkepukjes, want als het spul gaat rennen vindt hij het bij uitzondering nog wel eens leuk om er achteraan te zitten.
Begint die vrouw te brullen "Laat je hond los!!" Na mijn Pardon? :eek: brulde ze nog een keer dat ik mijn hond los moest laten want haar reu was lelijk tegen aangelijnde honden. :roll:
Dat werd uiteindelijk ook een bijzonder vreemd "gezellig"gesprek. :mrgreen:
:mrgreen: Heel vreemd hoe mensen kunnen denken
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”