Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

even mijn frustatie opschrijven

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Inge2104
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie!
Aantal honden: 1

even mijn frustatie opschrijven

Ongelezen bericht door Inge2104 »

Dierenartsen...
Luna is vrijdag laparoscopisch gesteriliseerd.
Alles goed gegaan, 't hele weekend rustig aan gedaan en haar goed in de gaten gehouden.
Vanmorgen controleerde ik de wond en zag dat er 1 nietje niet helemaal goed meer zat. Dus toch maar even langs de DA.
Daar moest mevrouw natuurlijk op de tafel op de rug en dat doet ze dus niet.. :devil:
Thuis zeg ik af en om en ze ligt ontspannen op d'r rug met de benen wijd, kan alles met d'r doen maar bij de dierenarts verdomd ze het gewoon.
Werd dat mens toch boos op me zeg :boos: ik moest streng zijn en d'r vast houden maar ze is echt zo sterk en lenig dat ik d'r echt niet kon houden, ja sorry, niks aan te doen. :?
Uiteindelijk na een hoop gemopper van haar kant kwam er een assistente helpen en toen we d'r met z'n 2en vast hadden was het zo gebeurd.
Als koekje van eigen deeg leegde Luna even d'r anaalklieren over de DA heen, net goed dacht ik! :ok:
Maar wat belachelijk dat ze zo kwaad werd zeg, door haar geschreeuw werd Luna er niet rustiger op moet ik zeggen. In de auto viel ze als een blok in slaap :slaap:
Zo dit moest ik even kwijt :blah: :blah: :blah:

groetjes Inge!
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Dat zou voor mij een reden zijn een andere dierenarts te zoeken :wink:
Afbeelding
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli

Ongelezen bericht door Gaia »

lekkere da zeg!
Afbeelding
Inge2104
Zeer actief

Nou inderdaad.
Dit was dus niet bij mijn eigen dierenarts omdat die niet laparoscopisch steriliseerd. En daar ging mijn voorkeur dus wel naar uit.
Ik heb nu wel echt spijt dat ik daar ben heen gegaan maar er is niks meer aan te doen. :jank:
Over een week moeten de nietjes eruit en daarna zien ze mij nooit meer terug, en misschien schrijf ik er nog wel een brief over.

Groetjes Inge!
Afbeelding
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

Ik snap dat echt niet hoor, dat een dierenarts zo kan doen.
Kan je nog zo goed in je vak zijn qua geneeskunde, maar omgaan met dieren is toch ook heel belangrijk !
Onze eerste hond Raisa had een keer iets in haar voetzooltje. Naar de dierenarts, voor de eerste keer (herplaatser).
De dierenarts wilde haar op de tafel hebben, want hij durfde haar niet te onderzoeken op de grond. Ik moest haar op de tafel tillen en ze moest een muilkorf om van hem.
Nou ben ik best sterk maar 55 kilo til ik niet zomaar even op. En een muilkorf vond ik al helemaal onzin.
Op mijn vraag waarom dat allemaal zo moest zei hij : ik ben bang voor grote honden.....
Ik ben weg gegaan maar moest wél nog even consult betalen van 16 euro.
En dat heb ik met mn stomme kop nog gedaan ook :hamer:
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

boos

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Raar :denken: Vast ongesteld :idea:

Ik zou het zeker laten weten!

doeg, Ingrid
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Sommige dierenartsen snap ik niet. Er zijn inderdaad mensen die hun honden niet correct opvoeden. MAar als een hond bang of wantrouwend is, dan maakt opvoeding dat vaak niet goed. Bang is bang. En dan óók nog schreeuwen en kwaad worden.... en zo iemand moet verstand van dieren hebben??????
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Fiepje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Fernando & Roemeense Balto
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fiepje »

nou, daar hadden ze mij niet weer gezien!

behalve verstand van het medische gedeelte, verwacht ik ook dat ze normaal met mijn dier omgaan!! :devil:
Afbeelding
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dutchie63 »

Ik zou daar ook niet meer naar toe gaan..w.s heeft Ingrid gelijk, ongesteld of een fikse ruzie..maar wat on professioneel..het is verdorrie haar beroep toch.
Marion
Owning a dog is a privilege, NOT a right..
http://www.dogsdeservebettercanada.petfinder.com
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Mij zouden ze daar ook niet meer zien. Een nietje verwijderen enzo kan mijn eigen DA ook wel.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Properi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Properi »

WAT? schreeuwde die DA?

sorry maar dat kan niet dat zo iemand kwaad wordt
ze zou het net moeten begrijpen

als laika naar de da moet gaat ze daar ook met haar staart flink tussen haar benen (ze hefet er niet zon goede herrineringen) en de da begrijpt dat zeer goed en maakt er ook geen probleem van
maar dit kan toch niet als da
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik wil Bowie ook laproscopisch laten castreren en gebeurt in Naaldwijk maar de nazorg doet mijn eigen da... ook de bloedtesten vooraf doet hij... Bowie is een buitenlandse hond dus ik wil dat zij eerst bloedtesten krijgt voor de buitenlandse ziektes voordat er geopereerd wordt.
Mag ik vragen waar je bent geweest... uiteraard per pB :mrgreen:

Jacqueline
Afbeelding
Inge2104
Zeer actief

Nou dit hele verhaal heeft nog meer impact gehad dan ik in eerste instantie dacht.
Luna is dus d'r vertrouwen in mij behoorlijk kwijt. :jank: Ze durft niet meer te gaan liggen als ik er bij ben, als mijn vriend "af" zegt dan stort ze bijna ter aarde maar bij mij loopt ze weg met de staart tussen d'r poten.
Echt heel erg vind ik het. :(:
Ben nu weer helemaal opnieuw begonnen met het vertrouwen te winnen maar ze is echt vreselijk geschrokken.
En bedankt hè, kl*te dierenarts... :devil: :devil: :devil:

Groeten Inge!
Afbeelding
ponne
Zeer actief

Ongelezen bericht door ponne »

Tjeetje niet erg tactisch van die DA :roll:
Afbeelding

Rijkdom is als zeewater: hoe meer men er van drinkt, hoe dorstiger
men wordt.
Chevy04
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Chevy04 »

Volgens mij iemand die het verkeerde beroep gekozen heeft? Iedereen die met dieren werkt weet toch dat je dat op deze manier zéker niet moet doen. Raar mens zeg :devil:
ridgebackfan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door ridgebackfan »

wat balen joh hopelijk is na paar dagen het vertrouwen weer terug,

is toch niet normaal als een DA zo schreeuwt.
Buddy is als herplaats hond bij ons gekomen en was nog niet geholpen hebben we ook laporascopisch laten doen.

Bij haar zat het onderhuids gehecht en met oplosbare hechting, vond dat super want dan hoefde ze niet meer terug
groetjes van Anne plus pootjes van Yuma & Dhakiya
*Jenga*Saba*Buddy* voor altijd in mijn hart

kijk hier voor de site van de meiden en kijk hier voor site met Rhodesian Ridgeback info
Afbeelding
shadow1
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door shadow1 »

Lekkere da zeg :devil:
Zou voor mij dus ook een rede zijn om daar nooit meer te komen
Goh wat heb ik dan een makkelijke da zeg!!
Bo van mij heeft het niet zo op da's,maar zijn wolfsklauwtjes moeten toch geknipt worden,nou mijn da neemt echt de tijd voor hem,ze wringt zich zelfs in allerlei bochten om meneer zijn wolfsklauwen te knippen en dat is niet makkelijk met hem.(met zijn vieren in bedwang houden)
Ze moet zelfs lachen als hij spontaan zijn anaalklieren leegt van de spanning,en dan ook nog een lekker koekje krijgen en een aai over zijn bol
Afbeelding
groetjes petra,en een poot van shadow,bo en diesel
Properi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Properi »

ik vind dat je geen da moet worden als je er niet tegenkan dat een hond een beetje tegenspartelt daar op de tafel
en zeker niet als je de banden tussen hond en baasje stuk maakt
ik zou die brief wel schrijven
Afbeelding
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli

Ongelezen bericht door Gaia »

Martijn schreef:Je geeft dat mens ook veel te veel ruimte. Het is personeel..dat moet je instrueren.

Zeg wat je wil en als ze ongehoorzaam wordt kijk je haar direct streng aan..hou die blik rustig een seonde of 5 vast.
Herhaal daarna rustig wat je wilt.

Geen tweede kansen. Als ze nog doorzeurt, hond oppakken en zonder te betalen weglopen. Op elke straathoek een andere dierenarts die even naar een los nietje kan kijken.
Dierenartsenij is, zoals de meeste luxe diensten, nog steeds een "buyers market". Oprotten met je grote mond.
:smile: :smile:

Je hebt helemaal gelijk en zo heb ik het dus ook gedaan. Toen ze me vertelde dat die hechtingen er daar weer uit moesten. 's morgens afspraak gemaakt, vervolgens wilde de hond niet op d'r rug blijven liggen. Toen ik zei, misschien even als ze staat? kreeg ik te horen, dat ze dat niet van plan was. Vervolgens nog 1 keer geprobeert, laatste keer herhaald. Nee, het moest zo, toen ben ik dus met hond en al rustig naar buiten gelopen zonder dat hij dus maar 1 hechting losgemaakt had.

Trein gepakt (was bij mijn ouders voor de sterrilisatie), naar huis daar naar mijn eigen DA en hupsakee die deed het hoe ik het vroeg. Ging meteen goed.
Afbeelding
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door gotcha »

Martijn schreef:Je geeft dat mens ook veel te veel ruimte. Het is personeel..dat moet je instrueren.

Zeg wat je wil en als ze ongehoorzaam wordt kijk je haar direct streng aan..hou die blik rustig een seonde of 5 vast.

Geen tweede kansen. Als ze nog doorzeurt, hond oppakken en zonder te betalen weglopen. Op elke straathoek een andere dierenarts die even naar een los nietje kan kijken.
Dierenartsenij is, zoals de meeste luxe diensten, nog steeds een "buyers market". Oprotten met je grote mond.
Zou ik ook doen :ok: :mrgreen:
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

gotcha schreef:

eventueel nog even de DA flink in de nek grijpen en op de grond smijten. als dat ook niet helpt, andere DA. :smile: :smile:
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door gotcha »

Emma schreef:
gotcha schreef:

eventueel nog even de DA flink in de nek grijpen en op de grond smijten. als dat ook niet helpt, andere DA. :smile: :smile:
:smile: :smile: :smile:
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

Wat ier er nog meer gebeurt..lijkt wel of je een hele andere hond terug hebt gekregen, tenzij ze pijn heeft natuurlijk, het is dan wel laproscopisch gedaan, maar het is toch een buikoperatie..dan moet je ook indenken..kleine gaatjes aan de buitenkant, grote wond aan de binnenkant..
Arm beest.. en arme jij,..
Marion
Laatst gewijzigd door Dutchie63 op 10 apr 2008 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Inge2104
Zeer actief

Zo, daar ben ik weer even.
Gister zijn we weer terug geweest met Luna omdat ik de wond er niet goed uit vond zien, rood en wat vochtig. :19:
Als je daar op 't spreekuur komt vragen ze altijd of je voorkeur hebt voor een dierenarts en ik ben voor mijn doen heel flink geweest en heb gezegd, nou in iedergeval niet mevrouw .... (de DA die me laatst dus hielp) :ok:
Dus een andere DA heeft er naar gekeken en hij was echt heel lief, deed lekker gek tegen d'r waardoor ze d'r angst een beetje vergat en ze hoefde niet op de tafel. :cheer:
1 wondje is inderdaad wat ontstoken dus voor 5 extra dagen weer antibiotica gekregen.
Nou maandag weer terug om de nietjes eruit te laten halen en dan zijn we er hopelijk klaar mee.

groetjes Inge!
Afbeelding
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

Gelukkig voor haar en jij dat het beter ging bij de DA. Ja zo'n kop zou ik ook hebben, liever een andere DA..Nou nog even over die ontsteking heen en w.s is ze gauw weer de ouwe..
Succes ermee..Marion
o0melis0o
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door o0melis0o »

die DA is niet goed bezig.
je moet als je met je hondje naar de DA gaat juist zelf ook op je gemak zijn en daar hoort de DA voor te zorgen. en de DA hoort ook in te zien of een hond bang is etc etc en daar rekening mee te houden. ik heb zelf pasgeleden 6 weken stage gelopen bij de DA (ik doe de opleiding dierenartsassistente paraveterinair) en zover ik weet zijn de assistentes er ook om de dieren vast te kunnen houden. en zijn de baasjes niet verplicht om dat zelf te doen. dus k vind dat die DA toch fout bezig is. als assistente wordt je juist geleerd hoe je een dier moet fixeren dus das echt niet de taak van de baasjes, die vaak niet weten hoe je het dier het beste kunt vasthouden. en door streng te zijn in zo'n situatie, mag de DA niet van je vragen vind ik.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”